Skocz do zawartości

Podpiwniczenie czy wyrównanie terenu


Recommended Posts

Witam,
Na początek tło mojej sytuacji. Poziom gruntu mojej działki był ok. 1 m poniżej poziomu ulicy i ok. 1,2 m poniżej punktu 0. Niestety w trakcie robót ziemnych okazało się że pod dużą częścią działki trzeba wybrać ok. 2 m torfu (czego nie wykazały badania geologiczne). W związku z zaistniałą sytuacją aktualnie poziom gruntu w obrysie przyszłej bryły domu jest na poziomie ponad 3 metrów poniżej punktu 0. Stąd moje pytanie jak najlepiej i najtaniej wyjść z tej sytuacji. Budować podpiwniczony dom, czy nawozić ziemię i wyrównywać do poziomu 0. Piwnica bardzo podnosi cenę domu, z drugiej strony nawiezienie takiej ilości gruntu też wygeneruje koszty. Jeżeli wybrać wyrównywanie poziomu działki to czy mogę nawozić ziemię/piasek a dopiero ostatni metr kamień i piasek z zagęszczaniem co 30 cm, czy muszę od samego dna zagęszczać nawożony materiał ? Bardzo proszę o pomoc i radę.

Link do komentarza

A musisz? Nie ma innych działek? 3 metry poniżej poziomu ulicy to jak niby chcesz na nią wyjeżdżać autem? Mam niedaleko na wsi sytuację, gdzie było 1,5 m poniżej, ale dołożyli nieco asfaltu podczas remontu drogi i facet teraz nawet ciągnikiem z przyczepą nie może wyjechać na drogę, bo na lewą stronę nie ma widoczności (zakręt) i się boi. 

Poszukaj innej działki a tę przeznacz na basen kąpielowy.

Link do komentarza

3 metry poniżej poziomu drogi jest tylko w obrysie bryły budynku, poziom terenu na pozostałej części działki jest ok. 1 m poniżej drogi, co raczej nie będzie bardzo uciążliwe. Pytanie teraz tylko jak wypełnić przestrzeń w bryle budynku ? Piwnicą ? Czy nawieźć ziemię i budować od poziomu 0 do góry ? Działka rodzinna, więc pozostaje wartość sentymentalna.

Link do komentarza

W nawożenie ziemi nie wierzę, znaczy w jej "jakość" po niby-zagęszczaniu, dlatego sam optowałbym za piwnicą. Ale to i tak dopiero w przedostatniej kolejności, bo wartość sentymentalna w życiu przynosi najczęściej same straty i wydatki. Pożyjesz trochę to Ci przejdzie, oby nie było za późno.

Twardym trza być, a nie miętkim.

Link do komentarza
23 godziny temu, Basturk92 napisał:

aktualnie poziom gruntu w obrysie przyszłej bryły domu jest na poziomie ponad 3 metrów poniżej punktu 0.

I jaka jest sytuacja w tym wykopie? Tzn jaki jest poziom wód gruntowych? Grunt jest stabilny?

Też miałbym wątpliwości co do stabilności nawet zagęszczanej fachowo tak dużej/grubej warstwy z różnych źródeł nawiezionej ziemi...

 

Może wylej ławę - o ile wykop jest suchy - na obecnym poziomie -3m , wymuruj z bloczków (albo wylej) ściany fundamentowe - będzie stabilnie, część możesz podpiwniczyć, a jak nie - zasyp plus-minus do poziomu zero i dalej buduj.

 

Oczywiście wszystko w uzgodnieniu z projektantem...

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 13.12.2019 o 22:12, Basturk92 napisał:

3 metry poniżej poziomu drogi jest tylko w obrysie bryły budynku, poziom terenu na pozostałej części działki jest ok. 1 m poniżej drogi, co raczej nie będzie bardzo uciążliwe. Pytanie teraz tylko jak wypełnić przestrzeń w bryle budynku ? Piwnicą ? Czy nawieźć ziemię i budować od poziomu 0 do góry ? Działka rodzinna, więc pozostaje wartość sentymentalna.

A nie myślałeś o płycie fundamentowej zamiast tradycyjnych fundamentach.

Link do komentarza
4 minuty temu, uroboros napisał:

Ale teraz żeby pomyślał o płycie, to musi te 3 metry czymś zasypać i to ustabilizować... I to tak ustabilizować, żeby dom na tej płycie nie odjechał...

Po co? przecież tej ziemi/torfu jeszcze nie wybrał.

Dnia 13.12.2019 o 21:44, Basturk92 napisał:

Niestety w trakcie robót ziemnych okazało się że pod dużą częścią działki trzeba wybrać ok. 2 m torfu

 

Ale mogę sie mylić bo autor nie napisał jednoznacznie że dól ma już wykopany.

Link do komentarza
Dnia 13.12.2019 o 21:44, Basturk92 napisał:

aktualnie poziom gruntu w obrysie przyszłej bryły domu jest na poziomie ponad 3 metrów poniżej punktu 0. Stąd moje pytanie jak najlepiej i najtaniej wyjść z tej sytuacji.

 

Link do komentarza

 

Dnia 13.12.2019 o 21:44, Basturk92 napisał:

  W związku z zaistniałą sytuacją aktualnie poziom gruntu w obrysie przyszłej bryły domu jest na poziomie ponad 3 metrów poniżej punktu 0 

 

21 godzin temu, mhtyl napisał:

To że jest na takim poziomie jakim pisze autor nie oznacza że jest wybrana ziemia. Poczekajmy aż autor się wypowie jaki stan jest na jego działce.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...