Skocz do zawartości

Dobór grzejników do mieszkania


Recommended Posts

Witam Panowie.

Poszukuje porady odnośnie doboru grzejników do mieszkania. Na początku dodam że mieszkanie jest ocieplone zewnątrz i wewnątrz. Potrzebuje dobrać grzejnik elektryczny do łazienki która znajduję się w  po miedzy dwoma ogrzewanymi pomieszczeniami a łazienka ma 8,56 m2. Byłem dzisiaj w dużej sieciówce i Pan powiedział mi żeby liczyć 120 W na każde pomieszczenie.  Jeden z pokoi ma 20 m oraz drugi pokój ma 21. Szukam po różnych forach jaką moc dobrać Watt do pomieszczenia wszędzie jest podawana różna wartość. Niestety sam nie znam się na doborze mocy do pomieszczenia mogę liczyć na waszą pomoc ?

Pozdrawiam

 

 

Link do komentarza

Czy w tej łazience jest inne źródło ciepła? Innymi słowy, czy ma ją orzewać tylko ten grzejnik, czy np. ma ogrzewanie podłogowe?

Czy łazienka ma ścianę zewnętrzną i okno?

Jakie jest, przynajmniej w przybliżeniu ocieplenie budynku?

Co jest nad i pod łazienką, na sąsiednich kondygnacjach?

Tak czy inaczej, grzejnik o mocy do 1000 W powinien w zupełności wystarczyć. A jako urządzenie elektryczne można go błyskawicznie wyłączyć lub włączyć zależnie od potrzeb. Zwykle robi to automatycznie termostat.

Link do komentarza

Witam

 

Zakres mocy zawiera się w przedziale 45-50 W/m2 (w nowoczesnych, dobrze izolowanych budynkach) do nawet 150 W/m2 w przypadku budynków źle izolowanych, z niską jakością stolarki okiennej.  

Na podstawie samego opisu , nie możemy potwierdzić Panu konkretnej wielkości grzejnika, natomiast zachęcamy do skorzystania z naszego programu Purmo SDG 2.0.  

Jest to narzędzie , które w intuicyjny sposób pomoże Panu ustalić właściwą moc grzejnika do pomieszczenia. W przypadku płytowych grzejników elektrycznych - nie są one rekomendowane do montażu w łazience lub innych pomieszczeniach o podwyższonej wilgotności.

Znajdujące się w naszej ofercie urządzenia elektryczne do zastosowania w łazience to suszarki o mocy nieprzekraczającej 100 WAT. Proszę również rozważyć zastosowanie grzejnika łazienkowego przeznaczonego do zastosowania w instalacjach centralnego ogrzewania i doposażyć w grzałkę elektryczną o odpowiedniej mocy.

 

Pozostaję do dyspozycji

Robert Skomorowski, Manager Produktu, Grzejniki specjalne

 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...