Skocz do zawartości

Problem z krzywą grzewczą


kamien13

Recommended Posts

Witam wszystkich, 

Posiadam kocioł gazowy kondensacyjny o mocy 24kw Junkers Cerapur. Dom jest podzielony na dwa obiegi grzewcze :

Parter to obieg grzewczy nr 1

1 piętro to obieg grzewczy nr 2.

Na parterze znajduje się moduł CW400, a na piętrze nie znajduje się ani moduł ani regulator pokojowy (serwisant stwierdził, że Góra domu będzie się grzać po krzywej grzewczej i czujnik temperatury na górze jest nie potrzebny). Z tym, że przy dobrze działającym ogrzewaniu na dole, gdzie znajduje się moduł, na górze mimo zadanej temperatury 18 stopni, grzeje od 24-29,mimo dwukrotnie zmniejszanej krzywej grzewczej. Mi się wydaje, że na piętrze powinien być regulator pokojowy, który odcinał by zasilanie po uzyskaniu zadanej temperatury. 

Proszę o waszą pomoc co wy o tym myślicie? 

Link do komentarza

Chyba, że ma

4 godziny temu, kamien13 napisał:

Witam wszystkich, 

Posiadam kocioł gazowy kondensacyjny o mocy 24kw Junkers Cerapur. Dom jest podzielony na dwa obiegi grzewcze :

Parter to obieg grzewczy nr 1

1 piętro to obieg grzewczy nr 2.

Na parterze znajduje się moduł CW400, a na piętrze nie znajduje się ani moduł ani regulator pokojowy (serwisant stwierdził, że Góra domu będzie się grzać po krzywej grzewczej i czujnik temperatury na górze jest nie potrzebny). Z tym, że przy dobrze działającym ogrzewaniu na dole, gdzie znajduje się moduł, na górze mimo zadanej temperatury 18 stopni, grzeje od 24-29,mimo dwukrotnie zmniejszanej krzywej grzewczej. Mi się wydaje, że na piętrze powinien być regulator pokojowy, który odcinał by zasilanie po uzyskaniu zadanej temperatury. 

Proszę o waszą pomoc co wy o tym myślicie? 

Dokładnie tak. Po co ma grzać, skoro już jest ciepło. To tak jakby czekać aż 2 piętro się od parteru nagrzeje. Może kiedyś :)

Link do komentarza

Mój serwisant upiera się, aby kontynuować zmniejszanie temperatrury początkowej i końcowej w krzywej grzewczej. Teraz powiedział żeby zmniejszyć z puntu początkowego z 30 na 25, a w punkcie końcowym z 35 na 30. Max temperatura zasilania cały czas ma zostać 48 stopni.

I powiedział, że trzeba zmniejszać krzywą grzewczą aż będzie to dobrze działać....

Link do komentarza
2 godziny temu, uroboros napisał:

Czy możesz opisać działania, w wyniku których to się okazało?

Tak dla innych... co powinni sprawdzać...

Mam 2 obiegi grzewcze. 1 obieg działał i był zamykany siłownikiem po uzyskaniu temperatury, a drugi nie działał i nie zamykał. 

Jak sprawdziłem czy siłownik jest niesprawny?
Zamieniłem ten siłownik z 1 obiegu na drugi, przy tym zmieniając kostki w sterownikach.

Po zamianie siłownik zamknął od razu obieg drugi.

Dzięki temu wiedziałem, że siłownik od obiegu grzewczego nr 2 jest niesprawny, dostaje sygnał, aby zamknąć lecz nie reaguje.

 

Jeżeli coś jest nie jasne to proszę pytać :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...