Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Fixxxer1

Ocieplenie poddasza użytkowego - kilka pytań

Recommended Posts

Jestem w trakcie ocieplania poddasza w którym chciałbym urządzić swój męski kąt.
Zacząłem od wrzucenia jednej warstwy wełny Ursa Platinum 0,031 pomiędzy krokwie, teraz mierzę się z układaniem jej pomiędzy jętkami. Mam w związku z tym kilka pytań, na które mam nadzieję że ktoś mi odpowie ;) Metrów mam dużo, pracuję tam w weekendy, więc mi wolno idzie. W międzyczasie układam instalacje (elektryczną, SAT, LAN i pod głośniki sufitowe) żebym mógł zacząć drugą warstwę. Planuję 2x15cm wełny.
Wysokość pomieszczenia do jętek to ok. 2.45m, więc żeby już więcej nie obniżać sufitu, postanowiłem wrzucić jedną warstwę wełny pomiędzy jętki a drugą na jętki (muszę jeszcze pomiędzy te warstwy upchnąć kanały od wentylacji mechanicznej).

Pierwsze pytanie:
Czy takie ułożenie wełny będzie ok?
FUjnNel.jpg
Ponad wysokość sufitu nie będę już pakował wełny pomiędzy krokwie, zakończę na wysokości drugiej warstwy pomiędzy jętkami.

 

Drugie pytanie:
Obniżyłem sufit względem jętek o ok 5cm z racji ich nierówności. W powstałej przestrzeni chcę ułożyć wszystkie instalacje w rurkach (żeby myszy nie zjadły) i chcę mieć miejsce na głośniki sufitowe. Czy taka kilkucentymetrowe pustka powietrzna pomiędzy wełną a folią będzie stanowiła problem?

RzsNxQW.jpg

Trzecie pytanie:
Czym wypełnić lukę pomiędzy pierwszą (i ostatnią) krokwią a murem? Szczelina ma ok 5cm i oczywiście szczyt pomiędzy folią a ścianą jest wymurowany bez miejsca na ocieplenie. Nie mam szans już tego wyciąć i naprawić.
Czy upychać tam skrawki wełny czy styropian? Nie zgnije mi to? 

4NLxmxy.jpg

Kolejne pytanie:
Czy w końcu ocieplać ściany szczytowe nad sufitem podwieszanym jeśli nie będzie tam i tak wełny pomiędzy krokwiami? Jeśli nie, to co zrobić na styku wełny ze ścianą? Dać folię jakąś?2nLlbT3.jpg

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, bo weekend się zbliża i czas za te etapy się zabrać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak podglądam zdjęcia to pomyślałem o jednym. Sam po 15 latach użytkowania poddasza, robię teraz naprawy po kunie, która dokonała masakry w ociepleniu. Podglądając zdjęcia, chciałem doradzić a jednocześnie podpytać.  Czym mocujesz ten sznurek - takerem? Na zszywki? Bo jakoś w/g mnie to słabo trochę. Poza tym zauważyłem u mnie że w miejscu tych rozszerzonych mocno trójkątów, wełna po czasie opadła, więc proponuję bardziej taką siatkę stworzyć. Żeby się to później nie pouginało. U mnie mam miejsca że wełna pozapadała się w narożnikach, gdzie za mało powiązałem. A sam sznurek widzę że ma po latach taką tendencję że jest luźny, porozciągał się. Wełna ciężka i się to wszystko takie porobiło z brzuchami obwisłymi po środku

imageproxy.php.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kilku metod sznurkowania - takerem i wkrętami do drewna. Problem z takerem jest taki, że trzymając go jedną ręką zszywki nie wchodzą idealnie do końca i trzeba wbijać kilka sztuk. Wkręty zarzuciłem, bo więcej zachodu z nimi było. Teraz jednak powiążę obie metody przy ocieplaniu sufitu i powkręcam wkręty co 10-15cm a takerem złapię sznurek żeby się nie poodwijał z wkrętów.

Może faktycznie muszę gęściej sznurkować, bardzo cenna uwaga :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Fixxxer1 napisał:

trzymając go jedną ręką zszywki nie wchodzą idealnie do końca

Kup za stówkę taker elektryczny i nie będzie takiego problemu...

Niekoniecznie akumulatorowego, choć taki jest wygodniejszy w użyciu... Przyda się jeszcze nie raz.

11 minut temu, Fixxxer1 napisał:

Może faktycznie muszę gęściej sznurkować,

Nie "może", tylko "na pewno"!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że mam już 3 sztuki. Ręczny Novusa, akumulatorowy Einhella i elektryczny Boscha. W piątek odesłałem akumulatorowy Milwaukee, bo też nie był idealny. Przerobiłem już kilka sztuk i żaden nie jest idealny gdy trzeba trzymać go jedną ręką. No chyba że drewno na dachu tak skostniało ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, papiaki są"szybsze"w użyciu, niż wkręty, a równie skuteczne.

 

Mój elektryczny taker firmy... no name :icon_mrgreen:  jakoś nie pytał - wchodzić czy nie wchodzić... wbijał zszywki nawet w sęki... dlatego pomyślałem, że mordujesz się ręcznym :scratching:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2019 o 16:44, Fixxxer1 napisał:

co zrobić na styku wełny ze ścianą?

W jakim stanie jest budynek, czy jest ocieplony?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, joks napisał:

Papiaki , od wielu lat stosuję  papiaki .....

Taki fetysz ...

Najlepiej się sprawdziły. Dobrze nabite, łeb szeroki do owijania we wte i we wte.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jętki na górze poprzykrecaj kilka desek, tylko nie pod kątem prostym.

To tak żeby usztywnić trochę sufit.

Na chyba, że robisz tam jakąś podłogę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, MrTomo napisał:

Papiaki.

I nie sznurkiem a drutem ocynkowanym

Kurna - drutek ocynkowany też lubi się naciągać przez lata. Ma swój minus. Nasztramowany za mocno - pęka jednak. Przerabiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być i taki.

Nie wiem czy w jakimś sklepie

z siatkami ogrodzeniowymi nie kupisz taniej na wagę

Przed chwilą, bobiczek napisał:

Kurna - drutek ocynkowany też lubi się naciągać przez lata. Ma swój minus. Nasztramowany za mocno - pęka jednak. Przerabiałem

Pewnie, nie mozna naciagać jak struny w gitarze. Z (u)czuciem trzeba

:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłogi nie robię, bo to już ostatnie piętro tej układanki :)

Desek zostało mi trochę, może i niegłupi pomysł żeby w ten sposób je wykorzystać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, bobiczek napisał:

Kurna - drutek ocynkowany też lubi się naciągać przez lata

Chociaż od strony mieszkania sznurek wystarczy.

Drutkiem robiłem od strony dachu, żeby docisnąć watę i jednocześnie zostawić szczelinę.

Sznurek był za bardzo elastyczny.

Jak nie będziesz ocieplał dachu do szczytu to czeka cię jeszcze wywalenie otworów, gdzieś

(na przelot budynku) do przewietrzania stryszku

 

image.png.1b06c2841bd242d89e0efb7c2cfb9e30.png

 

Mnie też to jeszcze czeka.

Tylko ja już elewację mam.

 

Może jeszcze docieplę do góry.

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co myślisz o samym ociepleniu tej ścianki? NMie widzę tego od wewnątrz. Wiesz dlaczego?

Zaglądam dzisiaj do mojej piwnicy. I na ścianie wewnętrznej od góry - mokro. Skrapla się. U dołu , w gruncie fajnie, ale tam gdzie różnica temeratur - wilgoć płynie po izolacji. Nabrałem pewności jednej. Żadnego kombinowania z wełną od środka. Styropian na zewnątrz - i już

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie mam dwa kominki wentylacyjne na dachu, które mogą wentylować tą przestrzeń no i jeszcze jest szczelina wentylacyjna pod gąsiorami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ścianę szczytową jeżeli już to izoluj od zewnątrz. Od wewnątrz nie ma sensu. 
Co do wentylacji stryszku. Powiedz czy masz na krokwiach membranę czy deskowanie ? Jeżeli membrana, to czy jest wysokoparoprzepuszczalna

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam deskowania, mam membranę. A czy jest ona wysoko- czy niskoprzepuszczalna to nie mam pojęcia. Może uda mi się gdzieś odczytać nazwę i coś wygooglować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stryszek warto wentylować choćby ze względu na ochronę przed nagrzewaniem poddasza. Zamkniętą przestrzeń silnie się nagrzewa, co będzie odczuwalne na poddaszu mimo izolacji termicznej na jętkach. Również  w razie ewentualnych przecieków z dachu nie zrobi się ta "łaźnia parowa".  Typowe rozwiązanie to otwory w ścianach szczytowych i  ewentualnie wywietrzniki dachowe.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką paroprzepuszczalność ma ta folia - nie mam żadnych danych.

Dużo nie zrobiłem - kilka rolek wełny ułożyłem w suficie. Wolno idzie jak jest mało czasu :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ciekawe jakie będzie rozwiązanie problemu ?
    • Właśnie dziwne, bo skoro chcą tam parku, to po co "turystyka"? Wystarczyłby sam "wypoczynek". Ciekawe co jest dookoła, trzeba by znać trochę więcej dookoła, jak ma się ta działka wobec otoczenia.
    • No to zależy od sterownika - nie wiem czy na twoim można. Ja mam sterownik pokojowy nie dietricha, tylko taki dość prosty polski. Ale jeśli masz fabryczny, powinien mieć więcej możliwości. Stale mowięo sterowniku w pokoju, nie na piecu!
    • Można jeszcze politurę nałożyć dla większej pewności   Mooooooooże maszynowo, kiedy sztachety mamy jeszcze luzem, mooooże. Ale na gotowym już ogrodzeniu, przy jego odnawianiu i konserwowaniu - robienie tego wszystkiego.....czarno widzę.
    • To niestety taktyka renotechu, wpisy na forach jako "niezadowolony klient" lub propaganda bez pokrycia w faktach... ... No i ich kosmiczna, rodem z NASA lub DARPA a co najważniejsze "nowoczesna" z 1986 roku haha! metoda renowacji wanien. Tak się składa, że posiadam największe doświadczenie i wiedzę na temat Pouring Metchod w Polsce i poprawiam wanny po renotechu. Ściągam powłoki ths przed nałożeniem Ekopel 2k.    Teraz może trochę faktów:   1. "Dzięki zastosowaniu specjalnej warstwy sklejającej powłokę z podłożem, jej doskonałej współpracy termicznej z wanną oraz hydrofobowości, powłoka THS doskonale zespala się z wanną - znacznie lepiej, niż konkurencyjne powłoki."   Tak doskonale zespala się z wanną powłoka ths: Jak widać na zdjęciu w technologii ths jest więcej szpachli niż powłoki.    Gwarancja oczywiście nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych co jest zrozumiałe ale zapytajcie renotech ile kosztuje u nich naprawa 1cm2 odprysku na wannie bo również i taką usługę oferują...  VID_20200125_012507.mp4       Grubość powłoki ths na dnie wanny to 0,1 - 0,2mm   Grubość powłoki polimerowej Ekopel 2k Pouring Metchod na dnie wanny to 3-5mm. Jest nawet 30sto krotnie grubsza.   Oto test wytrzymałości naszej powłoki przeprowadzony w USA:   I kolejny test:   2. "Polega na wylewaniu emalii na górne partie wanny i jej ociekaniu grawitacyjnym, wspomaganym rozprowadzaniem materiału za pomocą gumowych szpachelek, co praktycznie uniemożliwia precyzyjne nakładanie. Wykonawcy wspominają o samopoziomowaniu się emalii, ale - jak wynika z nazwy - działa to tylko na poziomach, czyli dnie wanny. Problem pojawia się przy dnie profilowanym i ścianach wanny. "   Tak precyzyjnie może być nałożona powłoka Ekopel 2k przez profesjonalistę - przykład moich prac:   3. Cena usługi jest praktycznie na tym samym poziomie. W renotechu płacisz za 8 godzin pracy, na jak-nowa.pl za 3 godziny pracy + nawet 30sto krotnie  grubszą powłokę certyfikowaną przez renomowany Niemiecki instytut badawczy isega - norma DIN EN 71-3. Nie martwisz się o upadek szamponu czy słuchawki prysznicowej a nawet młotka na dno wanny.   4. Ekopel 2k jest bezrozpuszczalnikowy, praktycznie bezwonny, zawiera blisko 100% substancji stałych. Dzięki temu, wszystko co nałożymy na Twoją wannę, zostaje po utwardzeniu, to produkt very high solid. Nie znam dokładnej procentowej ilości rozpuszczalników i lzo (lotnych związków organicznych) w powłoce ths ale sądząc po tym, że muszą stosować specjalne wyciągi(niczym lakiernie samochodowe), by nie potruć domowników, produkt do zbyt ekologicznych nie należy.   5. No ale renotech daje "fugę silikonową w cenie usługi"   No, także ten, no ...   I jeszcze ostrzeżenie przed wykonawcami oferującymi usługi Rosyjskimi podróbkami emalii Ekopel 2k(oczywiście mówią, że pracują na Amerykańskich produktach i różne takie), jest troszkę taniej, niby też 5 lat gwarancji ale gdy po kilku miesiącach wanna wygląda tak:   Kontakt w wykonawcą się urywa a gwarancja okazuje się tylko kawałkiem nic nie znaczącego papieru.   Pozdrawiam Krzysztof Małolepszy jak-nowa.pl
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...