Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ścianki działowe a skosy na poddaszu


Recommended Posts

Witam, 

 

Jak właściwie powinna być wykonana taka zabudowa, chodzi o kolejność. Czy najpierw:

 

- wykonać stelaże pod ścianki działowe,

- następnie do tego stelaża mocować stelaż UD od skosów i w nie następnie profile CD ?

 

Czy może  najpierw stelaże od skosów a następnie do nich profile od ścianek ?

 

I na koniec jeszcze jedno ważne pytanie, czy w każdej z w/w opcji po wykonaniu stelaża pod np ściankę działową należy go opłytować i dopiero następnie mocować stelaże od skosów ? Czy płytowanie robić dopiero po wykonaniu konstrukcji z wszystkich profili ?

 

Proszę o informację

Pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Rigips`a jest poradnik w pdf i tam przestawiają to w innej kolejności. Sugerują aby najpierw ustawić stelaż ścianki działowej i to najlepiej do konstrukcji dachu. A jak z płytowaniem, jest to jakaś zasada, reguła że płytuje się dopiero po wykonaniu konstrukcji z profili ? Tego właśnie nie mogę znaleźć na stronie Rigips`a.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jak z płytowaniem. Płyty układać zaraz po wykonaniu ścianki działowej i wtedy profil UD przez regips do ścianki i dalej skosy czy może  profile UD od skosów przykręcać do profili ściennych i na koniec montować płyty najpierw na skos później na ściankę działową ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej najpierw zrobić stelaże na skosach i konstrukcję ścianek działowych, a dopiero potem układać płyty na całości. Dla mnie to po prostu wygodniejsze. Ponadto, jak najpierw pokryje się ścianki płytami, to później łatwo te płyty uszkodzić przy dalszych pracach.

PS. Ja z kolei też wolę najpierw zrobić stelaże na skosach na ich całej długości i dopiero wtedy dostawiać ścianki działowe. Swoją drogą wolę drewnianą konstrukcję ścianek niż profile blaszane.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, ciągłe ułożenie paroizolacji jest zdecydowanie łatwiejsze. Przewody i rury też łatwiej układać, gdy jest sam szkielet. No i po ułożeniu płyt mamy już wszędzie tylko jeden rodzaj robót - szpachlowanie spoin, szlifowanie (pył w sporej ilości).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przy Twoich założeniach WODA OPADOWA do środka się nie dostanie, ale PARA WODNA - już tak... i właśnie ona będzie się skraplać - w mniejszych, czy większych ilościach... Wjedziesz mokrym, czy zaśnieżonym samochodem, z trawy po deszczu wniesiesz wodę na butach... itp... A jak będzie różnica temperatur pomiędzy wnętrzem, a dworem - czy polem, bo w perspektywie jakieś góry - to fizyki nie oszukasz... MUSI SIĘ SKROPLIĆ na najzimniejszych powierzchniach... Bez zaizolowania termicznego musisz pogodzić się z wodą kapiącą - pomóc może dobre wentylowanie wnętrza, a ja nie widzę - przynajmniej na froncie budowli - żadnej kratki wentylacyjnej... Pewnie to znasz, ale wrzucę:   ------------------------------------------------------------------------------------       ----------------------------------------------------------------------------------------    
    • Minimum 40 średnic pręta zbrojeniowego.
    • Cześć, wszystkim Od wczoraj jestem posiadaczem ładnego garażu 6x5 blaszanego, garaż stoi na wylewce betonowej, jako że zbliża się zima chciałbym nie tyle co ocieplić garaż ale zabezpieczyć przed wodą, jak wiadomo woda w blaszaku się skrapla, częste kałuże czy nawet cieknięcie z dachu w środku, potrafią doprowadzić do szału, chciałbym tego uniknąć, wiem że się da ale nie wiem jak się do tego zabrać.  Co powiecie na folię paroizolacyjną AL150 na dach od wewnątrz oraz boki garażu od wewnątrz folią paroizolacyjną AL 90 ? jako że trochę wystaje beton z każdej strony, myślałem od strony zewnętrznej o lepik do papy nie wiem czy to prawda " podobno " woda nie przedostaje się do środka.  Od strony wewnętrznej w środku garażu na betonie myślałem o masa do hydroizolacji.  Beton będzie wyrównany i żywica epoksydowa z lekkim brokatem.  Jak myślicie dobry pomysł ?  Garaż został zbudowany nie tylko pod samochód ale i pod mały warsztat, często cos robię wycinam, zajmuje się kosmetyką samochodową. 
    • Gość WM
      Czy ktoś miał styczność z firmą My Cover z Kostrzyna? Wpłaciłem pieniądze (dość duże) na realizację i od tego momentu brak kontaktu. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?
    • Firma Alukov od lat specjalizuje się w produkcji zadaszeń basenowych, tarasowych oraz przydomowych wanien SPA w Polsce i niemalże na całym świecie. Tu do każdego klienta podchodzi się indywidualnie, kładąc najwyższy nacisk na jakość wykonania każdego najmniejszego elementu, wzornictwo, wygodę użytkowania oraz bezpieczeństwo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wokol-domu/basen/polecane/31562-zadaszenie-basenowe-jak-wybrac-i-co-wybrac-by-cieszyc-sie-a-nie-zalowac
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...