Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
usiek

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego

Recommended Posts

Kupiłem szlifierkę, tarcze i od razu na drabinę testować. Masakra, jedno pole szlifnąłem i się tyle tego najadłem i nawdychałem, że resztę na razie sobie darowałem :)

W masce i goglach było by znośniej i gdyby szlifierka miała 1000 a nie 10000 obrotów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, usiek napisał:

Kupiłem szlifierkę, tarcze i od razu na drabinę testować. Masakra, jedno pole szlifnąłem i się tyle tego najadłem i nawdychałem, że resztę na razie sobie darowałem :)

W masce i goglach było by znośniej i gdyby szlifierka miała 1000 a nie 10000 obrotów :)

Tam gdzie drewno rąbią wióry sie sypią :) 

Sorki zapomniałem Ci o tym napisać ale chyba lepiej tą szlifierka się równa aniżeli nożem, prawda?

Musisz robić to przyciskając szlifierkę delikatnie, powoli tak aby nie rwało od razu grubszej warstwy. Ja kiedyś tak równałem i powiem że mi to pasowało tylko ze ja to robiłem na otwartej przestrzeni. Faktycznie gdyby miała szlifierka regulowane obroty może było by lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam pod tym dachem trudny dostęp, nic nie widać. Na wyczucie trzeba jechać. Wprawy nabiorę pod koniec roboty... tak jak z wycinaniem tych bloków było :)

Jutro elektryk rozdzielnice ma skończyć i trzeba by się przymierzać do montażu wieszaków do profili.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, usiek napisał:

Wprawy nabiorę pod koniec roboty...

Jak będziesz budował drugi dom będzie jak znalazł :) 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha... jeszcze jedno. Bo tak mi się przypomniało, że nie przemyślałem jeszcze oświetlenia w tej sypialni na poddaszu. Jeśli miały by być jakieś halogeny w kartongipsie to nie montuje się ich bezpośrednio "w wełnę"? Jakieś puszki są do tego czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, usiek napisał:

Aha... jeszcze jedno. Bo tak mi się przypomniało, że nie przemyślałem jeszcze oświetlenia w tej sypialni na poddaszu. Jeśli miały by być jakieś halogeny w kartongipsie to nie montuje się ich bezpośrednio "w wełnę"? Jakieś puszki są do tego czy jak?

Ja stosowałem zwykłe, małe doniczki ceramiczne. Po pierwsze odsuną nieco wełnę od lampy, tworząc pustkę powietrzną, po drugie są niepalne, izolacyjne i odporne biologicznie, a po trzecie mają "fabryczną" dziurkę, przez którą można przeciągnąć przewody. Czyli nadają się do zastosowania bez przeróbki.

Bo trwałość zarówno zwykłych halogenów jak i lamp LED-owych zależy bardzo mocno od zapewnienia im dobrych warunków chłodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę od nowa obejrzeć filmy GipskartonITD bo już zapomniałem ale nie bardzo jest kiedy...

 

Na poddaszu pod UD30 daje taśmę akustyczna?

 

A ten pan widzę, że daje też pod UD30 chyba folie paroizolacyjną? Też tak dać? Folii jeszcze nie kupiłem...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy coś mi tam śrutuje styropian? Znalazłem taki pył na pajęczynach. To tam od dłuższego czasu jest...

e2ba8cbd0a612a08.jpg

 

To jest tam gdzie ta niższa kalenica.

Tam nie będę miał już od dołu wejścia jak przyjdzie ocieplenie od wewnątrz.

e3ecc2a2183f94da.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie są to pozostałości po szlifowaniu czy jakimś wcześniejszym cięciu styropianu? a wiatr zrobił swoje i to wydmuchał na pajęczynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam jednocześnie cieśle robili dach a murarze kończyli murować i ocieplali styropianem w tym uskoku. Mnie przy tym nie było. Ale może faktycznie jest tak jak mówisz bo też już mi to przez myśl przeszło...

 

Dzisiaj zacząłem przykręcać wieszaki na profile. Coś nie wyszło. Muszę zaraz jeszcze raz pooglądać youtuba bo to robiłem po swojemu :)

 

Od tego miejsca na takiej wysokosci wogole powinienem zaczynać?

7ac64d56437d1d61.jpg

Druga sprawa to jak pod krokwiami ma być 10cm wełny to te 10cm nie odmierzam do końca wieszaka (czerwona kreska) tylko do miejsca gdzie będzie rand CD60? (Niebieska kreska)

d9223d42b189b4e2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dal bliżej ściany kolankowej.

Wymiar musisz odmierzać do czerwonej kreski bo tam będzie czoło profila,

Ja robiłem i chyba większość tak robi że przykręca skrajne wieszaki na dany wymiar, rozciąga żyłkę murarską od jednego wieszaka do drugiego  a potem do żyłki pozostałe wieszaki. w ten sposób uzyskasz równą powierzchnię po przykręceniu płyt rg. Krokwie nie są równe na całej na długości i odmierzając  np 10 cm przy każdej krokwi wyjdą Ci potem fale Dunaju.

Odstępy daj co 40 cm.

 

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No krokwie nie są równe ale zapomniałem o tej lince... laserem próbowałem taką linkę zrobić :)

Murarska żyłka to jakaś specjalna jest? Bo mnie żona nawet do sklepu nie chce teraz wypuścić przez wirusa..

Jak dzisiaj otworzyłem swój zeszyt ze szkicem tego stelaża to od razu pomyślałem, że za mało profili będzie bo co 50cm je rozrysowalem.

 

Jeszcze bliżej kolankowej? Już niewiele tam miejsca zostało...

 

A jakbym chciał przesunąć kolankową bliżej to musiałbym to zrobić teraz czy można później? Bo tam ma łóżko stać i muszę żonie obrazowo wytłumaczyć, że to bez sensu głową w sufit walić... trzeba ściankę dorobić.

 

A i jeszcze te 10cm... Jak odmierze jak mówisz to wełna będzie ściśnięta w miejscach gdzie będą szły CD60...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, usiek napisał:

Murarska żyłka to jakaś specjalna jest?

Możesz na alledrogo zamówić :) 

706b8ea55f6321d3d9862b1ec4cfb363.jpg

20 minut temu, usiek napisał:

Jak dzisiaj otworzyłem swój zeszyt ze szkicem tego stelaża to od razu pomyślałem, że za mało profili będzie bo co 50cm je rozrysowalem.

Nie zapomnij o profilu UD bo jego najlepiej jakbyś przykręcił najpierw i do niego łapał wymiar wieszaków.

 

9 minut temu, usiek napisał:

No krokwie nie są równe ale zapomniałem o tej lince... laserem próbowałem taką linkę zrobić :)

Laser za wiele tu się nie zda. W zasadzie to nie jest żyłka tylko plecionka ale mówią na to żyłka murarska.

Można tez użyć dratwy z braku-laku :) 

11 minut temu, usiek napisał:

A jakbym chciał przesunąć kolankową bliżej to musiałbym to zrobić teraz czy można później? Bo tam ma łóżko stać i muszę żonie obrazowo wytłumaczyć, że to bez sensu głową w sufit walić... trzeba ściankę dorobić.

Jakiej wysokości masz teraz ściankę kolankową? Jeżeli docelowo wyjdzie około 80 cm to ja bym tak zostawił.

Jeżeli chciałbyś zrobić tzw ślepą ściankę kolankową to najlepiej już teraz robić. Robisz stelaż z profili i zabudowujesz płytami rg wraz ze skosami.

16 minut temu, usiek napisał:

A i jeszcze te 10cm... Jak odmierze jak mówisz to wełna będzie ściśnięta w miejscach gdzie będą szły CD60...

Ciut będzie ściśnięta ale to nie ma większego wpływu. ja ciąłem wełnę szer około 45 cm i takie pasy wełny wkładałem miedzy profile a łączenie wychodziło w środku szerokości profila.

 

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo ja chciałem UD później wpasować jak już wieszaki będą i kilka CD można by do tego wpasowywania założyć..

Ten sznur potrzebuje na jutro to coś sobie tam wykombinuje. 

Kolankową zmierzę jutro. Bo takie ewentualne dostawianie tej ścianki później to nie da rady?

 

Ja zamierzam, bo tak też mi mój majster podpowiada, ciąć wełnę po długości w odcinkach: wymiar między krokwiami+10cm (albo 5, już nie pamiętam) i takie pasy "wysokie" jak rolka wełny chyba 120cm układać 

A, że mam te kleszcze to tam u góry wieszaki musiałbym przykręcić mniej więcej tak:

 

8827e892efedf8df.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz te profile UD jak piszesz dać później przy profilach CD, tylko te UD musisz przewiercić  i montuj je na kołki szybkiego montażu.

Ściankę kolankową dostawić może i potem ale gdybyś teraz zrobił  stelaż pod ściankę i to rozmieściłbyś wieszaki odpowiednio od początku ścianki.

Wełnę wystarczy jak utniesz z pięcio centymetrowym zapasem, a tnij ja w rolce jak kiełbasę, nie rozwijaj bo będziesz miał więcej roboty z cięciem wzdłuż po rozwinięciu rolki. Musisz zaopatrzyć się w długi nóż taki co najmniej sięga połowy grubości rolki wełny.

Ja tak to robiłem :) 

2011_11_30_II_ETAP_OCIEPLENIE_PODDASZA.jpgII_ETAP_OCIEPLANIE_019.jpgII_ETAP_OCIEPLANIE_015.jpg

Wieszak na styku skosu i sufitu musiałbyś tak przykręcić aby po przyłożeniu płyty rg był jak najmniejszy odstęp płyty sufitowej od skosu, chodzi o sztywność ale na tyle aby jedna płyta rg ze skosu nie dotykała profilu z sufitu.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale tnąc tak ja mówisz to będą zostawały 40cm "odpady" i nie bardzo będzie z nimi co później zrobić.... już gdzieś widziałem taki sposób cięcia.

 

Kolankowa na gotowo będzie miała 100cm więc chyba nie będę nic dostawiał.

 

Dzisiaj tylko chwile byłem na budowie i coś takiego wymyśliłem. Może jeszcze teraz skoczę coś porzezbić.

 

2ba18ce83d0f04a0.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, usiek napisał:

Ale tnąc tak ja mówisz to będą zostawały 40cm "odpady" i nie bardzo będzie z nimi co później zrobić....

Spoko, nic nie może sie zmarnować i się nie zmarnuje :) . Ułożysz te kawałki na suficie, odstęp między kleszczami nasz około 80 cm (tak zakładam) więc spokojnie tam ułożysz obok siebie dwa kawałki wełny a żeby wełna nie spadała bo nie będzie miała o co sie zaprzeć to musisz najpierw od spodu na kleszczach nabić gwoździe i rozciągnąć sznurki a wełnę układać z góry ze stryszku. Nie zapomnij tez aby między kleszcze upchnąć wełnę w ta szczelinę około 8 cm.

51 minut temu, usiek napisał:

Kolankowa na gotowo będzie miała 100cm więc chyba nie będę nic dostawiał.

Spokojnie nic nie musisz dostawać.

52 minuty temu, usiek napisał:

Dzisiaj tylko chwile byłem na budowie i coś takiego wymyśliłem. Może jeszcze teraz skoczę coś porzezbić.

Nie wiem ale tak z fotki wydaje mi się że ten wieszak na suficie jest ciut zbyt blisko, najlepiej jakbyś przyłożył dla złapania wymiaru dwie deski, jedną po skosie a drugą przy suficie na wysokości wieszaków i zobaczył jak się schodzą w narożniku.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie wiem... od początku byłem nastawiony na cięcie po kawałku po rozwinięciu :)

Ta Ursa ponoć jest na tyle sprężysta, że ma się trzymać bez podwiązywania. Tylko nie pamiętam czy na suficie też się miała trzymać... chyba tak.

 

Masz rację, na fotce widać, że ten wieszak wydaje się być za blisko... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, usiek napisał:

Kurde nie wiem... od początku byłem nastawiony na cięcie po kawałku po rozwinięciu :)

Ta Ursa ponoć jest na tyle sprężysta, że ma się trzymać bez podwiązywania. Tylko nie pamiętam czy na suficie też się miała trzymać... chyba tak.

 

Możesz ciąć po rozwinięciu ale uwierz mi że to większy kłopot aniżeli ciąć z rolki, efekt końcowy w obu przypadkach będzie taki sam ale życie trzeba sobie upraszczać a nie komplikować :) 

Każda wełna trzyma się bez podwiązywania ale dzień, może dwa a potem wylatuje.  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To mi teraz gwoździa zabiłeś... zamiast spać to będę "wizualizował" pół nocy... jak będzie lepiej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, usiek napisał:

To mi teraz gwoździa zabiłeś... zamiast spać to będę "wizualizował" pół nocy... jak będzie lepiej ;)

Gdybyśmy robili zakłady kto szybciej utnie to wymienionym przeze mnie sposobem zdobył bym I miejsce :) 

Masz chyba odpowiedź, śpij spokojnie :icon_mrgreen:

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

K... nie umiem sobie poradzić z przeniesieniem wymiarów z lewej strony na prawą żeby zamontować pierwszy wieszak po prawej idealnie względem tego po lewej. Kto ma pomysł jak to zrobić/sprawdzić? Godzinę walczyłem i nie wiem czy się udało...

 

ffbfa091fb0f8bf4.jpg

 

Druga sprawa czy przy 10cm wełny pod krokwiami te 10cm ma być od dołu profila? Nie będzie w tych miejscach podnosić wełny, że ta uniesie wełnę między krokwiami i zniknie tam szczelina między deskowaniem a wełna między krokwiami?

b8adad3e26b0a137.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poziomnica, linka murarska, kawałek kordonka. Czy ja dobrze rozumiem problem? Bo z końcem zdania, które właśnie piszę, przestałem rozumieć :) Apropos wełny - zrób sobie dystanse na krokwiach dla zachowania ciągłości szczeliny - kątowniczki albo nawet gwoździe i napnij sznurek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na kątownik i laser to zrobiłem.... bo co mi z linki jak muszę góra/dół, lewo/prawo manewrować i jeszcze ten wieszak pod odpowiednim kątem przykręcić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, usiek napisał:

K... nie umiem sobie poradzić z przeniesieniem wymiarów z lewej strony na prawą żeby zamontować pierwszy wieszak po prawej idealnie względem tego po lewej. Kto ma pomysł jak to zrobić/sprawdzić? Godzinę walczyłem i nie wiem czy się udało...

 

 

 

Druga sprawa czy przy 10cm wełny pod krokwiami te 10cm ma być od dołu profila? Nie będzie w tych miejscach podnosić wełny, że ta uniesie wełnę między krokwiami i zniknie tam szczelina między deskowaniem a wełna między krokwiami?

 

Ja widzę takie rozwiązanie Twojego problemu. Przykręcisz pierwszy profil oczywiście z wieszakami oraz ostatni przy skosie też wraz z profilem, wtedy będziesz miał  że tak nazwę to bazę czy punkt ZERO. Rozciągniesz żyłkę murarską w kilku miejscach (możesz na wysokości każdej krokwi)  na całej szerokości od pierwszego przykręconego profila do ostatniego i do żyłki przykręcasz pozostałe profile wraz z wieszakami.

Co do drugiego problemu to tak jak pisałem wyżej albo w profil upchaj pasek wełny aby była ciągłość ocieplenia. Te 10 cm powinno być do czoła wieszaka. Możesz więcej bo wełna zawsze trochę po rozwinięciu więc 12 cm było by ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2020 o 13:10, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Poziomnica, linka murarska, kawałek kordonka. Czy ja dobrze rozumiem problem? Bo z końcem zdania, które właśnie piszę, przestałem rozumieć :) Apropos wełny - zrób sobie dystanse na krokwiach dla zachowania ciągłości szczeliny - kątowniczki albo nawet gwoździe i napnij sznurek.

dokładnie tak. Nabij na boki krokwi listwy dystansowe, albo gwoździe co 20cm i poprowadź sznurek zygzakiem, ewentualnie te 3cm od deskowania rozwiń membrane paroprzepuszczlana i wywiń na boki krokwi. Sposobów na zrobienie przestrzeni wentylowanej jest wiele. Wynierz sobie ten który ci najbardziej odpowiada :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiedziałem trochę do góry na kleszczach i zmieniła mi się koncepcja :P

Chyba ocieplę też powyżej kleszczy... tylko warstwą między krokwiami i zrobię tam też mały stryszek.

 

 

Czy mogę nabić na małym stryszku pod płytę OSB desek prosto z tartaku nie wysuszonych?

Powierzchnia 10m2, deski grubości 2cm, płytę OSB dam 15mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, usiek napisał:

desek prosto z tartaku nie wysuszonych

A za jakiś czas napiszesz tu pytanie co robić z pleśnią na deskach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, uroboros napisał:

A za jakiś czas napiszesz tu pytanie co robić z pleśnią na deskach...

O tym własnie pomyślałem i dlatego wolałem zapytać :)

A takie deski to jak długo powinny schnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy niektórych foliach paroizolacyjnych podawany jest parametr Gramatura. Jaka gramatura lepsza i dlaczego do sufitu podwieszanego? 90 czy 150g/m2?

 

Pany, zostawcie tego wirusa bo mnie robota stanęła... a raczej przygotowania do niej :P

 

Cena płyty karton-gips to ok 17zł? Takie płyty wystarczą?

Muszę być wstępnie przygotowany zanim pójdę do składu po zamówienie.

 

Jakieś dziwne narzędzia do ich obróbki będą mi potrzebne czy wystarczy nóż tapeciarski?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy folii paroizolacyjnej ważne jest to, żeby była faktycznie paroizolacyjna. Są jeszcze folie, a w zasadzie membrany paroprszepuszczalne dla odmiany. Gramatura - grubsza folia więcej waży czyli metr kw waży 150 zamiast 90. Różnica jak między reklamówkami w supermarkecie - cienkie jednorazówki i grube (wytrzymałe na rozerwanie) siaty :).

Dnia 30.03.2020 o 10:23, usiek napisał:

Czy mogę nabić na małym stryszku pod płytę OSB desek prosto z tartaku nie wysuszonych?

Powierzchnia 10m2, deski grubości 2cm, płytę OSB dam 15mm.

To nie kwestia pleśni jest najbardziej niepokojąca, a to że deski wyschną (jeśli wyschną) i się pojawią szczeliny, zaczna pękać bo już będą przybite etc.

 

Dnia 30.03.2020 o 11:56, uroboros napisał:

Na wolnym powietrzu pewnie z sezon, ale w parę dni w suszarni w tartaku...

Dokładnie, to się nazywa sezonowanie. Od dołu szczelina na przewiew, potem warstwami, przekładeczki z listewek i od góry przykrywasz. najlepiej gdzies pod zadaszeniem (wtedy bez przykrycia). Jak suszenie ciuchów na sznurku, tyle, że dłużej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Przy folii paroizolacyjnej ważne jest to, żeby była faktycznie paroizolacyjna. Są jeszcze folie, a w zasadzie membrany paroprszepuszczalne dla odmiany. Gramatura - grubsza folia więcej waży czyli metr kw waży 150 zamiast 90. Różnica jak między reklamówkami w supermarkecie - cienkie jednorazówki i grube (wytrzymałe na rozerwanie) siaty :).

No tego się sam domyśliłem. Tego raczej nikt szarpał nie będzie i nie wiem którą a raczej za ile PLN folię kupić. Bo ceny są od 17zł do 700zł za 75m2. Celują pośrodku... za 160zł :)

 

A drewno mokre mogę mieć zaraz 150zł za powierzchnię 270x370x2cm. Drugi gościu coś się nie umie określić ile chce za suche drewno bo po tartakach biega i materiał zbiera.

Mam zamiar zrobić jakby takie pełne deskowanie podłogi z desek 2cm i na to płyta OSB 1,5cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszą być suche. Zapytaj każdego, który położył "mokre" deski na podłogę, czy nie żałuje :) ? 

Teraz o foliach.

Przykład jeden z wielu.

ISOVER STOPAIR FOLIA PAROIZOLACYJNA ŻÓŁTA - 2.5 zł/m2 sprzedaje w rolkach 100 m2 lub 67,5 m2. (i tu wychodzi 168.75 PLN brutto czyli celujesz dobrze). Gramatura 150 g/m2 i to jest 0.2 mm grubości. Ta za 700 to musi być jakiś ekran aluminiowy lub membrana "włochata". Wtedy za 15 m2 masz 125 PLN i by się wszystko zgadzało :)

 

Z tym szarpaniem :) pies się tym bawił nie będzie raczej, ale tu chodzi o odporność na rozerwanie podczas zwykłych prac.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tymi deskami to w 100% się z Wami zgadzam. Chwile tylko przez myśl mi przeszło, że pod samą kalenicą może same się wysuszą :P 

Z tą folią wezmę żonę do pomocy, jak się rozerwie to będzie kogo opie.dolić :) Ale na rozerwania chyba taśma wystarczy...

 

 

A tak przy okazji.... na poddasze mam wełnę Ursa 0,032... Czy nad kleszczami mogę dać inną niż Ursa ale o podobnych parametrach?

Czy to będzie zbyt "udziwnione" rozwiązanie? Tej Ursy nie mam na miejscu a za transport sporo kasują.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy jak na stryszku 270x370 robię podłogę z OSB18 i pod tym przykrece kilka łat to między łączeniami OSB zostawiam jakieś dylatacje? Na styku OSB ściana albo OSB płatew też zostawiam szparę czy mogę dosunąć do końca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powyżej kleszczy daję tylko wełnę między krokwiami. Przykryje to od dołu płyta OSB10 przykręcając ją do krokwi.

 

Czy pod wełnę dawać tam folię paroizolacyjną?

Jeśli tak, to jak i do czego ją przymocować?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak paroizolacje kładziesz pod płyty gk na poddaszu użytkowym to na nieużytkowym strychu już folii kłaść nie musisz. Oczywiście możesz to zrobić i błędu nie popełnisz ale sama płyta osb też wystarczy. Co do płyty osb ułozonej na jętkach to między nia a wełną powinna być szczelina ok 3cm. dodatkowo dobrze jest ponawiercać osb w siatce kwadratu np. 25x25cm otworami fi 16-20mm Wówczas jeżeli para wodna wniknie w przegrode to będzie miała swobodne ujście i nie będzie się wykraplac na zimnym osb 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.04.2020 o 10:17, Mistrz Jan napisał:

Pamiętaj o otworach wentylacyjnych pod deskami nad murłatą i wylotowymi w kalenicy. Jan

 

Ja mu już dawno temu o tym przypominałem ale nie zrobił tego.

 

Dnia 1.12.2019 o 21:59, mhtyl napisał:

Nie zapomnij o szczelinie wentylacyjnej od zewnątrz i między ociepleniem poddasza a pełnym deskowaniem no i jeszcze aby wentylacja była w kalenicy wtedy będziesz miał prawidłowe wietrzenie połaci dachowej, dechy ani wełna  Ci nie zgniją.

 

Dnia 4.04.2020 o 13:05, usiek napisał:

UD30 daję tylko tam gdzie ta żółta kredka? Tam gdzie czerwona się nie daje?

 

146c4e11a321912d.jpg

Profil UD daje sie od czoła profila CD, czyli po obu stronach, naprzeciw siebie, A gdzie go dasz czy na czerwonej czy na żółtej kresce to zależy jak będziesz dawał profile CD.

Dnia 11.04.2020 o 10:14, usiek napisał:

Czy jak na stryszku 270x370 robię podłogę z OSB18 i pod tym przykrece kilka łat to między łączeniami OSB zostawiam jakieś dylatacje? Na styku OSB ściana albo OSB płatew też zostawiam szparę czy mogę dosunąć do końca?

Nie nabijaj żadnych łat jako legary pod podłogę bo to nic nie da a po drugie zmniejszysz tym samym wysokość stryszku.

 

Dnia 18.04.2020 o 18:04, usiek napisał:

Powyżej kleszczy daję tylko wełnę między krokwiami. Przykryje to od dołu płyta OSB10 przykręcając ją do krokwi.

 

Czy pod wełnę dawać tam folię paroizolacyjną?

Jeśli tak, to jak i do czego ją przymocować?

Nie musisz dawać foli na stryszku bo nie ma takiej potrzeby ale jak już tak bardzo chcesz to nie zaszkodzi jak ją ułożysz. Rozciągnij ja po całości  i takerem przybij do krokwi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O widzę, że jednak był ruch w moim temacie a ja  myślałem, że olaliście mnie i sam trochę podziałem ;)

 

Stryszek gotowy tylko pod kalenicą zostało OSB nabić ale to kiedyś tam zrobię. Podłoga z OSB18 na 2.5cm łatach.

 

4a90ada8519ed0f6.jpg

 

5f47b4e87ee6f32a.jpg

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze stryszku już zszedłem i zająłem się stelażem na drugim skosie, tam gdzie okno dachowe.

Grzybki na pierwszym skosie do małej korekty ale to później...

 

Stworzyłem taki stelaż i chciałbym zapytać czy dobry mam plan zanim zacznę ucinać profile.
Mam zamiar obciąć profile na szerokości okna od samego dolu, zostawić tylko ten na samej górze nie przecięty. Górny węgarek będzie miał z 8cm i przejdzie w poziom tak jak mam UD30 przykręcony do krokwi i wsunięte testowo dwie połówki CD60.
Na obcięte profile chce założyć UD30 i zamocować go do górnego CD60 pchełką. Do tego CD60 na samym dole chyba też bym musiał tego UD30 przykręcić? Do pozostałych profili nie przykręcać?
Na dole płyta gipsowa wyjdzie z felcu i będzie po kilku cm schodziła pionowo żeby się jakoś zlicować że ścianą kolankową. 


df39c0cd7a597ccf.jpg

 

 

84fd214404d0a82a.jpg

 

0371b8e885be3cf0.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, animus napisał:

Na  2 sposoby.

No właśnie ten film z 20 razy w sobotę obejrzałem, a konkretnie fragment, który mnie interesował..

U mnie jest trochę inaczej. U nich jest specjalnie CD60 zamontowany tylko dla okna, u mnie w tym miejscu musi lecieć od ściany do ściany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To to samo, wycinasz wąsy w UD30, on akurat zakrył to lewym kciukiem.

Jak CD60 jest za daleko, to dokręcasz drugi, jak za blisko wchodzi w okno, to obcinasz, wstawiasz wyżej, ważny jest u góry poziom, po bokach i na dole pion.

Wytnij najpierw CD60, te co przeszkadzają, tylko nie kątówką a na zimno, poziomicę do pionu, w oknie w rowek wsadź kawałek g/k, przytrzymaj, wyznacz miejsca cięcia troszkę krótsze, bo UD30 na to wlezie.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, animus napisał:

To to samo, wycinasz wąsy w UD30, on akurat zakrył to lewym kciukiem.

Jak CD60 jest za daleko, to dokręcasz drugi, jak za blisko wchodzi w okno, to obcinasz, wstawiasz wyżej, ważny jest u góry poziom, po bokach i na dole pion.

Wytnij najpierw CD60, te co przeszkadzają, tylko nie kątówką a na zimno, poziomicę do pionu, w oknie w rowek wsadź kawałek g/k, przytrzymaj, wyznacz miejsca cięcia troszkę krótsze, bo UD30 na to wlezie.

No właśnie to wszystko i w taki sposób jak piszesz mam już zrobione. Jak się przyjrzeć to na profilach są kreski gdzie zaraz chce to uciąć tylko na budowę wejdę.

Zastanawia mnie trochę tylko czy takim wąsem  UD30 mam go też przykręcić do tego najniższego profila CD co jest przy samej ścianie kolankowej.

A tych uciętych nie przykrecam do UD30?

 

A kąt tych szpalet chce zrobić troszkę rozwarty na ile się da. O 1.5cm rozwarlem. Mam nadzieję, że tym nie przekombinuje i nie narobię sobie więcej roboty :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, usiek napisał:

Zastanawia mnie trochę tylko czy takim wąsem  UD30 mam go też przykręcić do tego najniższego profila CD co jest przy samej ścianie kolankowej.

A tych uciętych nie przykrecam do UD30?

Potrzebujesz dłuższy pasek płyty g/k i poziomicę, wtedy wszystko zobaczysz z 10 cm na 70 cm.

Na dole robisz to samo co u góry, tylko jest odwrotnie, na kancie profila CD60 opierasz podłożony pasek płyty g/k wsunięty w rowek w oknie i na to poziomica i do pionu, jak CD przeszkadza, to chlastasz, jak za daleko to trzeba dokręcić dodatkowy.

Cytat

A tych uciętych nie przykrecam do UD30?

UD wsunięty na CD trzyma się na wąsach u góry i na dole, potem dokręcisz go jeszcze przez płyty g/k, bo najpierw przykręca się całą powierzchnię skosu dopiero "obrabia się gipsem" okno. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dużo informacji o izolowaniu kontenerów można znaleźć na http://swiat-kontenerow.pl/porady/jak-dobrze-zaizolowac-kontener/ 
    • Animus - przecież napisałem - szczelina o małej wydajności. Wąska szczelina pozwala na wolny ruch powietrza, a nie szybki. To nie obniży temperatury do punktu rosy, tylko o jeden dwa stopnie. Tam nie ma wiatru, nie ma przewiewania, jest wysoka stosunkowo temp. w stosunku do zewnetrznej. Małe otwory wentylacyjne, wąska szczelina - to bardzo mała wymiana powietrza.   Poza tym można na 2, 3 miesiące zamknąć te otwory na dole - wtedy nie ma cyrkulacji. Ale przez pozostałe 9, 10 miwsięcy jest - i nie ma pozostającej pary wodnej na powierzcnni ściany. tu mogę odpowiedzieć przykładem.  Był taki program TV odomach z bali  USA - itam jednak narzekali na ciepło i ocieplali niektórzy te budynki dodatkowo, wykazując znaczne oszczędności.
    • no tutaj akurat jest jeszcze ok, ale że widać gołym okiem to wrzuciłem. Na innych scianach musiałbym zrobić zdjęcie z poziomicą, wtedy widać odchyły.  Dzięki za te normy - wychodzi, że norma to 2cm, a u mnie dochodzi do 5cm. Na zdjęciu, przy górnej krawędzi okna, jest ok. 3cm, trochę zasłania tę przestrzeń taśma od ciepłego montażu.    Co do stropu, zastanawiam się czy nie lepiej najpierw go zeszlifować maksymalnie na równo z dolną ścianą, zamiast tynkować? Bo dolne ściany trzymają pion, problem jest z górnymi.   A dlaczego pytasz o sufit w salonie? 
    • Wentylowanie izolacji poprzez wpuszczanie do jej wnętrza powietrza o obniżonej temperaturze spowoduje wprawdzie odprowadzenie części wilgoci z wnętrza przegrody, ale również przyczyni się do obniżenia temperatury w jego wnętrzu, a tym samym spowoduje osiągnięcie w szczelinie przegrody temperatury punktu rosy. Czyli po co ta izolacja, jeżeli jest nieprzydatna? Wody będzie więcej, chłodne powietrze=większa kondensacja.     Budynek zrobiony z prawdziwych bali, ściany jednorodne wykonane z drewna litego, posiadają dużą pojemność cieplną. Duża pojemność to duża bezwładność cieplna, czyli im większa masa ciała, tym większa jego bezwładność cieplna, od tego zależy komfort cieplny domu z bala. W chacie drewnianej o wysokiej bezwładności cieplnej są mniejsze wahania temperatury, ponieważ grube bale zmagazynują więcej ciepła w ciągu dnia, a oddadzą je po zachodzie słońca, gdy powietrze ochładza się. Chałupy drewniane z cienkiego bala o niskiej bezwładności cieplnej szybko nagrzewają się od słońca i szybko wychładzają. Technicznie to się nazywa przesunięcie fazowe strumienia cieplnego w ścianie z bali drewnianych, przy grubości ściany 22 cm wynosi około 11 godz., czyli że ściana z bali nagrzana w ciągu dnia słońcem, przekazuje swoje ciepło do wnętrza budynku jeszcze następnego dnia rano. W okresie zimowym najniższa temperatura powietrza zewnętrznego wystąpi np. o godzinie 3 w nocy, wówczas najniższa temperatura na wewnętrznej powierzchni ściany wystąpi około godz. 14. Osłaniając ścianę z bala przed słońcem sztuczną izolacją wytworzoną przez człowieka, odcinamy możliwość przekazywania strumienia cieplnego przez naturę.  
    • Eeeee, nie jest tragicznie... jest do naprawy...     I tak musisz tynkować, żeby zgubić "wystający" strop, na którym stoi ta ściana - wrzucą ciut więcej tynku i będziesz Pan zadowolony    Ciekawy jestem, jak ma wyglądać sufit/strop w salonie...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...