Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
usiek

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego

Recommended Posts

Ja tam lubię przy prądzie grzebać :)

 

Jeszcze wylot? Wyloty chyba nie potrzebuje bo na górze mam kilka dachówek innego kształtu... nie wiem jak one się fachowo nazywają ale robią niby jako wentylacyjne.

 

Jak będę przy kompie to poszperam trochę o tych obróbkach siatki i całej szczeliny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie zapytać o takie rzeczy....

Można tu wstawiać linki do allegro i YouTube?

 

Bo mi kiedyś posta usunięto a nie wiem z jakiego powodu bo były oba w/w linki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, usiek napisał:

Nie wiem gdzie zapytać o takie rzeczy....

Można tu wstawiać linki do allegro i YouTube?

 

Bo mi kiedyś posta usunięto a nie wiem z jakiego powodu bo były oba w/w linki :)

Nie ma pojęcia dlaczego jednym kasuje sie linki a innym nie. Pisałem już kiedyś o tym, albo wszyscy albo nikt. Tym bardziej że inni wklejają linki do prywatnych stron jak np blogi czy kanały na YT i nie są one kasowane.

Wklejaj zobaczymy o co chodzi.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to niewiele mam nowego do powiedzenia. Wczoraj napierdzielałem piasek taczką spod drzwi po tynkarzach i posadzkarzach. 1/3 kupy przewieziona. Przyciąłem OSB do mojego noża do styropianu ale jeszcze kilka poprawek wprowadzić trzeba...

 

W tygodniu dorwałem Tinka i zdobyłem fotki jak on tą szczelinę u siebie zrobił. No profesjonalna robota :) U siebie bym chciał wykorzystać tą siatkę aluminiową albo jakaś siatkę na moskitiery.

Ale dzisiaj oglądałem to i już chciałem pytać, że ten nie ma szczeliny. Ale w międzyczasie w komentarzach doczytałem, że to dach bez deskowania ale nawet mimo to powinna być tam szczelina...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, usiek napisał:

Przyciąłem OSB do mojego noża do styropianu ale jeszcze kilka poprawek wprowadzić trzeba...

C o do poprawek to poleciłbym Ci kupić dwie prowadnice od mebli/szuflad łozyskowanych, przymocować je pionowo do jakiegoś stojaka pod kątem 90 stopni do podłoża i do nich podpiąć drut/nóż. Podnosisz prowadnice, przykładasz nóż i włączasz zasilanie a nóż pod swoim ciężarem sam przecina styropian idealnie pionowo.

image;s=644x461

Jeżeli chciałbyś przeciąć styropian wzdłuż na żądana grubość to wystarczy jak zablokujesz prowadnice na danej wysokości i przesuwając blok styropianu poziomo przecinasz go idealne na żądana grubość.

Jszcze dodam że sprężynka od długopisu jest stanowczo za słaba do uciągnięcia drutu grzejnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba identyczne prowadnice co pokazujesz. Były z takim "spowalniaczem" ale go wywaliłem. Też stwierdziłem, że sprężynki z długopisu są za słabe... :)

Pisząc małe poprawki mam na myśli zamocować o 1cm niżej drut, skorygować kątownik do którego przykręcona prowadnica i ogólnie stabilniej skręcić prowadnice z kątownikami...

 

Ale mam większy problem... bo już się prawie przekonałem do tej szczeliny wentylacyjnej. Naczytałem się i naoglądałem teraz o szczelinie wylotowej w kalenicy. Że tylko ta na dole nie wystarczy. Ja tam do góry nie mam zamiaru niczego ruszać, wyżynać ani wyrębywać :) Czy kilka dachówek wentylacyjnym poniżej kalenicy wystarczy? Bo jeśli nie to nie ma sensu robić szczeliny na dole tylko lecieć bez szczelin...

 

 

Screenshot_20191208-215815.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, usiek napisał:

Ale mam większy problem... bo już się prawie przekonałem do tej szczeliny wentylacyjnej. Naczytałem się i naoglądałem teraz o szczelinie wylotowej w kalenicy. Że tylko ta na dole nie wystarczy. Ja tam do góry nie mam zamiaru niczego ruszać, wyżynać ani wyrębywać :) Czy kilka dachówek wentylacyjnym poniżej kalenicy wystarczy? Bo jeśli nie to nie ma sensu robić szczeliny na dole tylko lecieć bez szczelin...

Do wentylacji połaci dachowej wystarczy w pobliżu kalenicy poniżej gąsiorów zamontować dachówki wentylacyjne.

Otwarta kalenica natomiast jest potrzebna  do wentylacji między ociepleniem a deskowaniem, ale jeżeli masz stryszek powyżej poddasza użytkowego nieocieplony to on będzie robił za otwartą kalenicę, można dać jeszcze kratki wentylacyjne w szczytach.

Zresztą jak poczytałeś jak ma Tinek zrobione to chyba wiesz  o co chodzi z ta szczeliną. To jest taka rzecz bez której skutki jej braku mogą pojawić się po kilku latach, a wtedy koszt naprawy będzie o wiele większy aniżeli wykonanie jej teraz na tym etapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie stryszek nad poddaszem myślałem, że też będzie ocieplany prędzej czy później...

 

U mnie w ogóle są 2 takie stryszki. Gdzieś chyba w pierwszych postach dałem fotkę domu.

Chce na początek zacząć walkę z tym mniejszym i zobaczyć czy wogole dam radę :)

Ten mógłby być nie ocieplany. Do tej części wtedy już nigdy nie byłoby dostępu bo jest tak mały, że chyba nie ma sensu montować schodów żeby go zagospodarować. Żeby się tam dostać "z boku" też nie bardzo jest jak bo wywalając cegły i tak idzie tam potężny wieniec...

 

Nikomu nie dam tej kalenicy otwierać a mój cieśla dekarz powiedziałby, że jestem popier... gdybym mu to kazał teraz robić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ciekawe jakie będzie rozwiązanie problemu ?
    • Właśnie dziwne, bo skoro chcą tam parku, to po co "turystyka"? Wystarczyłby sam "wypoczynek". Ciekawe co jest dookoła, trzeba by znać trochę więcej dookoła, jak ma się ta działka wobec otoczenia.
    • No to zależy od sterownika - nie wiem czy na twoim można. Ja mam sterownik pokojowy nie dietricha, tylko taki dość prosty polski. Ale jeśli masz fabryczny, powinien mieć więcej możliwości. Stale mowięo sterowniku w pokoju, nie na piecu!
    • Można jeszcze politurę nałożyć dla większej pewności   Mooooooooże maszynowo, kiedy sztachety mamy jeszcze luzem, mooooże. Ale na gotowym już ogrodzeniu, przy jego odnawianiu i konserwowaniu - robienie tego wszystkiego.....czarno widzę.
    • To niestety taktyka renotechu, wpisy na forach jako "niezadowolony klient" lub propaganda bez pokrycia w faktach... ... No i ich kosmiczna, rodem z NASA lub DARPA a co najważniejsze "nowoczesna" z 1986 roku haha! metoda renowacji wanien. Tak się składa, że posiadam największe doświadczenie i wiedzę na temat Pouring Metchod w Polsce i poprawiam wanny po renotechu. Ściągam powłoki ths przed nałożeniem Ekopel 2k.    Teraz może trochę faktów:   1. "Dzięki zastosowaniu specjalnej warstwy sklejającej powłokę z podłożem, jej doskonałej współpracy termicznej z wanną oraz hydrofobowości, powłoka THS doskonale zespala się z wanną - znacznie lepiej, niż konkurencyjne powłoki."   Tak doskonale zespala się z wanną powłoka ths: Jak widać na zdjęciu w technologii ths jest więcej szpachli niż powłoki.    Gwarancja oczywiście nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych co jest zrozumiałe ale zapytajcie renotech ile kosztuje u nich naprawa 1cm2 odprysku na wannie bo również i taką usługę oferują...  VID_20200125_012507.mp4       Grubość powłoki ths na dnie wanny to 0,1 - 0,2mm   Grubość powłoki polimerowej Ekopel 2k Pouring Metchod na dnie wanny to 3-5mm. Jest nawet 30sto krotnie grubsza.   Oto test wytrzymałości naszej powłoki przeprowadzony w USA:   I kolejny test:   2. "Polega na wylewaniu emalii na górne partie wanny i jej ociekaniu grawitacyjnym, wspomaganym rozprowadzaniem materiału za pomocą gumowych szpachelek, co praktycznie uniemożliwia precyzyjne nakładanie. Wykonawcy wspominają o samopoziomowaniu się emalii, ale - jak wynika z nazwy - działa to tylko na poziomach, czyli dnie wanny. Problem pojawia się przy dnie profilowanym i ścianach wanny. "   Tak precyzyjnie może być nałożona powłoka Ekopel 2k przez profesjonalistę - przykład moich prac:   3. Cena usługi jest praktycznie na tym samym poziomie. W renotechu płacisz za 8 godzin pracy, na jak-nowa.pl za 3 godziny pracy + nawet 30sto krotnie  grubszą powłokę certyfikowaną przez renomowany Niemiecki instytut badawczy isega - norma DIN EN 71-3. Nie martwisz się o upadek szamponu czy słuchawki prysznicowej a nawet młotka na dno wanny.   4. Ekopel 2k jest bezrozpuszczalnikowy, praktycznie bezwonny, zawiera blisko 100% substancji stałych. Dzięki temu, wszystko co nałożymy na Twoją wannę, zostaje po utwardzeniu, to produkt very high solid. Nie znam dokładnej procentowej ilości rozpuszczalników i lzo (lotnych związków organicznych) w powłoce ths ale sądząc po tym, że muszą stosować specjalne wyciągi(niczym lakiernie samochodowe), by nie potruć domowników, produkt do zbyt ekologicznych nie należy.   5. No ale renotech daje "fugę silikonową w cenie usługi"   No, także ten, no ...   I jeszcze ostrzeżenie przed wykonawcami oferującymi usługi Rosyjskimi podróbkami emalii Ekopel 2k(oczywiście mówią, że pracują na Amerykańskich produktach i różne takie), jest troszkę taniej, niby też 5 lat gwarancji ale gdy po kilku miesiącach wanna wygląda tak:   Kontakt w wykonawcą się urywa a gwarancja okazuje się tylko kawałkiem nic nie znaczącego papieru.   Pozdrawiam Krzysztof Małolepszy jak-nowa.pl
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...