Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

6 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Jaką farbę zastosowałeś? Napisz z dwa zdania więcej.

Tą która była wspominana tu wcześniej czyli Bekers. Kolor to Panna Cotta... ale dla mnie to żółty :)

Malowane 3 albo 4 razy bo już się pogubiłem.... tak fatalnie zagruntowane, że tyle warstw trzeba było.

5 minut temu, animus napisał:

Prawidłowo wyprowadzone narożniki pod kątem 90*, nie potrzeba odcinać taśmą, maluje ię tu i tam, samo wychodzi

Ale ten narożnik jest lekko zaokrąglony :P

 

_hZhtbEDP91yRjvpTspN0elQ2NhluhPHgCpRLP5m

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
4 minuty temu, usiek napisał:

Ale ten narożnik jest lekko zaokrąglony :P

Pomaluj gdzieś, zobaczysz, że samo wyjdzie.:hahaha2:

4 minuty temu, usiek napisał:

Tą która była wspominana tu wcześniej czyli Bekers. Kolor to Panna Cotta... ale dla mnie to żółty :)

Malowane 3 albo 4 razy bo już się pogubiłem.... tak fatalnie zagruntowane, że tyle warstw trzeba było.

Ale ten narożnik jest lekko zaokrąglony :P

Dlatego taka lipa, :bezradny:

Farba badziewna, braki w szpachli i bobów naniosłeś, tyle razy wałkując.  :takaemotka:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Usiek, też męczę sie z malowanie poddasza, łączeniem i te de. I powiem ci, że chyba bym umarł, gdybym stosował te techniki, co to opisuje się: lampa pod kątem żeby sprawdzić czy równo, proste łączenie... Lepię, robię jak leci, nie szlifuję, za to na świeżo gąbką wyrównuję. I wiesz co ci powiem? Po pomalowaniu nie widać nierówności. Ogólnie uważam za idiotyzm pilnowanie żeby ściana była równa. Bo ona i tak jest równa. Tak więc moim zdaniem, jak odpuścisz sobie różne rzeczy, to efekt będziesz miał ten sam, co kiedy nie odpuścisz. :D

Pozdrowienia,

PeZet

I nie słuchaj, jak ci piszą że popsułes ścianę, bo pomalowałeś czymś albo nie pomalowałeś. Malowanie jest najgłupszą rzeczą pod Słońcem. 

Link do komentarza
41 minut temu, PeZet napisał:

I nie słuchaj, jak ci piszą że popsułes ścianę, bo pomalowałeś czymś albo nie pomalowałeś. Malowanie jest najgłupszą rzeczą pod Słońcem. 

Tak książkowo pod lampę to ja nie robię bo moja lampa ma za mocne światło i do tego barwę nie taką.

Ale ścianę można Unigruntem spierdzielić. Nawet mój brat niedowiarek zgodził się, że to ten grunt winny.... a konkretnie to gruntujący. Ja się od razu przyznałem bo wiedziałem jak gruntowalem :)

Link do komentarza

Usiek, gruntem? Co za bzdura! Wybacz mocne słowo, ale gruntem naprawdę nie da się schrzanić ściany. Malowałem ściany gruntem świeżym, gruntem starym i śmierdzącym bo skisłym, malowałem wałkiem, pędzlem, lałem na ściany grunt i ale to nigdy się nic nie popsuło z powodu gruntu. Bo nie grunt jest winien.

 

Malowanie naprawdę jest najgłupszą i najprostszą spośród prac budowlanych i remontowych. najbardziej nudną, upierdliwą i odmóżdżającą. I przez to może dosyć niebezpieczną, bo łatwo wpaść w alkoholizm lub inne uzależnienie albo nadwagę. 

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Ta deska z lewej strony to ostatnia krokwia, ta która idzie od zewnętrznej strony muru. Sciana szczytowa jest trochę ch... wymurowana bo są tam duże prześwity... widać je nawet na deskowaniu dachu. Najpierw był dach a później ścianę szczytową murowali.

Chcę to połatać bo chyba tamtędy sikorki mi do środka się pakują.

Myślałem psikać piankę ale nie chce mi się z wężykiem tam latać a ptaszki piankę wydłubią. MP75 czy klej do siatki i styropianu tam rzucić?

 

8c10cae2877238fe.jpg

 

7ee41df2c26f240e.jpg

Link do komentarza
14 minut temu, animus napisał:

No to gratuluje takiego mostka

Ale gdzie tam jakiś mostek?

Że mur krawędzią lekko do krokwi przylega?

I tak tam ocieplenie pójdzie..

 

Za chwilę za drzwi wejściowe się będziemy jeszcze zabierać.... tam to się dopiero namęczę i nawk...iam

Link do komentarza
20 minut temu, animus napisał:

Co ściemniasz, masz wymurowane do pól krokwi, a miejscami i więcej. 

Gdzie tam pod te dechy wejdzie 25 cm grafitu.:takaemotka:

20cm styro pójdzie od zewnątrz.

Między ścianę szczytową a deskowanie wejdzie 5-10cm wełny. Tak samo zrobiłem na drugiej ścianie szczytowej (tam gdzie te gładzie, malowania itd były).

Tamta ściana jest trochę mniejsza i prześwitów było mniej to pianką psiknalem i wełna..

Link do komentarza
11 godzin temu, animus napisał:

Majster przyzwyczajony murować pod krokwie i trudno mu się z tym pogodzić, że robi ludziom "dobrze".

Pewnie masz rację. Bo już gdzieś widziałem ściany szczytowe wykończone od góry jakby styropianem jak jeszcze dachu nie było. Się zastanawiałem czy to jakieś systemowe rozwiązania czy co bo tak równy było...

Link do komentarza
1 godzinę temu, usiek napisał:

czy to jakieś systemowe rozwiązania czy co bo tak równy było...

Systemowe pozbywanie się mostków termicznych , ściana powinna być wymurowana ze skosa jak lecą krokwie  i ocieplona od góry warstwą docieplenia jaka jest w projekcie na ścianach , krokiew przyścienna powinna być odsunięta od ścian szczytowych na grubość ocieplenia .................aby tam wlazło po prawie membranę dachową i łączyło się z ociepleniem ,,odgórnym ''szczytów ...

Ze zdjęć wynika że masz więźbę , a w zasadzie krokiew szczytową zje....ą ....znaczy za blisko muru ...

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Dnia 14.12.2020 o 13:10, usiek napisał:

Pewnie masz rację. Bo już gdzieś widziałem ściany szczytowe wykończone od góry jakby styropianem jak jeszcze dachu nie było. Się zastanawiałem czy to jakieś systemowe rozwiązania czy co bo tak równy było...

Usiek, póki masz możliwość, każ skuć te szczyty od góry i wpakuj tam uczciwe ocieplenie, a nie psikaj piankę. Grzyb w domu sobie uszykujesz, jak zostawisz ściany szczytowe wymurowane pod sam dach. Ja skuwałem, inni skuwali, więc i ty skuj, to niewielkie gapowe. A majstrowi powiedz, że jest nieuk, skoro tyle razy się o tym mówi,  a on dalej swoje.

 

Co do liczenia ilości materiału: tak, liczy się kwadraty, trójkąty i sumuje. To jak zabawa z klockami.

Link do komentarza
4 minuty temu, PeZet napisał:

każ skuć te szczyty od góry i wpakuj tam uczciwe ocieplenie, a nie psikaj piankę

No to bym sobie samemu musiał kazać to skuć :)

To jest w ch.. roboty takie skuwanie tego, a sprzątania po tym jeszcze więcej. 

Ja mam w sumie 3 szczyty (bo jest uskok domu). Jeden szczyt jest od środka na gotowo skończony. Na drugim szczycie jest juz ocieplenie z zewnątrz to jak zacznę tam kuć to styropian odpadnie. Został ten jeden szczyt tylko.

 

10 minut temu, PeZet napisał:

Co do liczenia ilości materiału: tak, liczy się kwadraty, trójkąty i sumuje. To jak zabawa z klockami.

A co z oknami? Takimi np 2x2m..

 

Link do komentarza
8 minut temu, usiek napisał:

To jest w ch.. roboty takie skuwanie tego, a sprzątania po tym jeszcze więcej. 

Też tak myślałem, zanim się za to nie zabrałem. Sam. Zajęło mi dwa dni. Miałem też już ocieplenie od zewnątrz.

Łapiesz młot udarowy i delikatnie odkuwasz bloczek po bloczku. Zrobią się schodki, które potem uzupełnisz styropianem. I tak tam będziesz miał warstwę ocieplenia dachu.

I święty spokój. 

 

Nie wiem co masz na myśli, gdy piszesz o oknach. 

 

Link do komentarza
1 minutę temu, PeZet napisał:

Nie wiem co masz na myśli, gdy piszesz o oknach. 

Czy odliczam pola powierzchni okien, okna HST....

Przed chwilą, usiek napisał:

Czy odliczam pola powierzchni okien, okna HST....

 

 

edit: w sumie to kupiłem młotowiertarkę a nie było okazji jeszcze niczego kuć :P

A jaka ta szczelina powinna tam być? Między murem a deskowaniem dachu?

No i jak się zrobią schody to płaskiej tafli styropiany tam nie dam tylko będę musiał rzeźbić w tych schodkach później.

Link do komentarza

Masz policzyć powierzchnię ocieplenia i potem do tego dodać 10% na zapas, na straty, na wszelki wypadek. Na okna idzie zwykle zakład 3 cm, więc to musisz uwzględnić albo uznać że te kawałki mieszczą się właśnie w tych dodatkowych 10%.

Narysuj sobie na kartce ściany zachowując skalę, wytnij nożyczkami, narysuj okna, wytnij te otwory i potem policz powierzchnię tego co zostanie: potnij na kwadraty i trójkąty i policz powierzchnię. Zsumuj. Dodaj 10%.

Albo to sam zrób w excelu albo w tabelce na kartce w kratkę.

:)

I pamiętaj, że w narożnikach ocieplenie wystaje poza krawędź ściany o grubość. Co de facto oznacza, że trzeba coś dodać.

23 minuty temu, usiek napisał:

Czy odliczam pola powierzchni okien, okna HST....

 

 

edit: w sumie to kupiłem młotowiertarkę a nie było okazji jeszcze niczego kuć :P

A jaka ta szczelina powinna tam być? Między murem a deskowaniem dachu?

No i jak się zrobią schody to płaskiej tafli styropiany tam nie dam tylko będę musiał rzeźbić w tych schodkach później.

Jak wciśniesz 10cm ocieplenia od góry to już będzie git. 

Będziesz wycinał trójkąty styropianu i je wklejał pianką. Wiesz, chodzi o to że ma się trzymać i żeby nie wypychać za mocno na zewnątrz, bo tam już masz ocieplenie. KLeisz do muru, a nie do zewnętrza. Od środka potem wyrównasz czym bądź, albo zostawisz fachowcom.

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 minuty temu, podczytywacz napisał:

Późno na to wpadłeś, ale :96_ok_hand:

Dawno... ale nikt mi jeszcze nie przytaknął, że mam rację :)

 

4 minuty temu, podczytywacz napisał:

Grawitacyjna - bez 3 - 4 metrów komina, nie ma szans się 'rozbujać"...

Słyszałem jak kierownik budowy mówił do majstra: wybuduj mu porządny komin a nie jakieś "koguciki" co w projekcie są.

 

Ale taka grawitacyjna poddasza nie ogarnie.... chyba, że ja czegoś nie rozumiem albo źle rozumiem.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

https://allegro.pl/oferta/wkrety-do-plyt-karton-gips-drewna-3-5x35-1000sztuk-7782988121?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Tego typu wkręty tylko dłuższe niż te z linka będą odpowiednie do przykręcania desek (takich łat) od góry na kleszcze i później do tych desek płyt OSB? Podłoga strychu to będzie.

 

Deski będą grubości 25-27mm, płyta OSB 22mm.

 

Na mniejszym stryszku kręciłem chyba wkrętami 45mm ale tam była OSB cieńsza.

Tutaj chyba też takimi zrobię to nie będą wkręty przechodzić na wylot.

 

A pytam czy będą odpowiednie bo kiedyś szwagier zrobił bramę z mokrego drewna i poprzykrecal deski niemieckimi śrubami. Po zimie latałem i gwoździami większość desek odbijałem bo śrubom mróz łby poodrywał ;)

 

 

Edit: czy może wkręty tego typu?:

https://allegro.pl/oferta/wkrety-ciesielskie-do-drewna-4x45-torx-300szt-9517767366?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Dnia 29.01.2021 o 19:15, animus napisał:

A jak masz?

Jakie szpary?

Teraz widzę, że o czymś rozmawialiśmy i nie skończyliśmy :)

 

A zapytać teraz chciałem w którym miejscu najlepiej zamontować włącznik do światła na strychu.

Wyłaz jest mniej więcej na środku i gdzieś w otworze na ten wyłaz go zamontować?

 

Czy szpary między płytami OSB na strychu czymś się uszczelnia (między płytami to szpar raczej nie ma ale np po obwodzie)?

Powierzchnię takiej podłogi z płyt czymś się maluje, jakimiś tanimi lakierami albo coś?

Link do komentarza
4 godziny temu, usiek napisał:

Powierzchnię takiej podłogi z płyt czymś się maluje, jakimiś tanimi lakierami albo coś?

Uszczelniacz butylowy do szpar i rozcieńczona farba olejna  do malowania, mogą być resztki z budowy zlane do jednego wiadra.  

1 minutę temu, usiek napisał:

Nie ma... ściany szczytowe.

 

W małym stryszku przykręcę natynkowe do płatwi bo tam akurat ręką dosięgnę jak na schodkach stanę...

Komin.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...