Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

8 godzin temu, usiek napisał:

@mhtyl, ten cienki styro na murlatę to też po to żeby klej do siatki złapał? Do gołego drewna nie złapie?

Pytam bo w pozostałej części domu, tej głównej, murłata jest idealnie zlicowana z wieńcem i jak mi się uda w miarę prosto powkładać styropian to nie będzie trzeba równać...

Je żeli załóżmy że będziesz przyklejał styropian który będzie miał wysokość od nadbitki dachowej do wieńca to przyklejając go tylko do styropianu powinno wystarczyć, przecież i tak całość przykryjesz ociepleniem a murłata jak będzie miała mała przestrzeń też dobrze jej zrobi bo drewno. 

Link do komentarza
Dnia 14.02.2020 o 13:21, usiek napisał:

Tak coś czuję, że z zewnątrz będzie więcej pierdzielenia się z tym niż w środku było. Kupić jakąś tarkę do styropianu i wyrównać najpierw te uskoki styropianu czy podrównać klejem z pistoletu i naklejać ten cienki styro?

IMG_20200209_120526.jpg

Jaką tarkę? Wystarczy packa + gruby papier ścierny albo ostry nóż. Jeśli da się nadłożyć klejem, jak pisał mhtyl, zrób tak. Możliwe, że przyłożysz łatę, stukniesz delikatnie młotkiem i się wyrówna "samo".

Link do komentarza

Tak niedawno pisaliśmy o wiertarce SDS... do sufitu podwieszanego na lanym stropie i mnie tak naszło czy nie przydała by się :)

 

1. https://allegro.pl/oferta/mlotowiertarka-gbh-2-26-dre-bosch-6886068685

2. ta różni się maksymalna średnicą wiercenia do 28mm zamiast 26mm jak ta wyżej https://allegro.pl/oferta/mlotowiertarka-gbh-2-28-dfv-bosch-5935323220

3. https://allegro.pl/oferta/bosch-mlotowiertarka-pbh2100re-nieuzywana-8501560053

 

 

pa. a kolega wyżej pamiętam, że dał film ze szlifierką Festtool... i już zdążyli link wyj.... wyrzucić :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Ten typ  2-26 wiertarki służył mi prawie dziesięć lat i nie oszczędzałem jej  specjalnie i przy kuciu, i przy wierceniu... bo właściwie innej, z tak dużą energią udaru z udarem pneumatycznym nie miałem... Jeszcze w tamtym wieku kupiłem ją za jakieś wielkie pieniądze na raty i ani chwili nie żałowałem :icon_mrgreen: Wymieniałem w niej ze dwa razy przewód zasilający, wyłącznik, a tak - wiernie służyła!

A co do tej różnicy średnic do otworów w betonie - wątpię, żebyś był zmuszony do wiercenia takich otworów... chyba 20 mm czy większej średnicy nie pamiętam, żebym wiercił...

Link do komentarza

Dałem tylko tak dla porównania ta mocniejszą bo chyba tylko jest ta 2mm różnica. Takich otworów wiercił nie będę :)

 

Zastanawiam się tylko czy mi się to przyda ale szukać i pożyczać tez mi się nie chce.

Ja dawno temu wybierałem własnie między tym młotem a zwykłą zielona wiertarką.... i kupiłem zieloną. Żałowałem już przy pierwszym wierceniu :)

Link do komentarza
2 godziny temu, usiek napisał:

Dałem tylko tak dla porównania ta mocniejszą bo chyba tylko jest ta 2mm różnica. Takich otworów wiercił nie będę :)

 

Zastanawiam się tylko czy mi się to przyda ale szukać i pożyczać tez mi się nie chce.

Ja dawno temu wybierałem własnie między tym młotem a zwykłą zielona wiertarką.... i kupiłem zieloną. Żałowałem już przy pierwszym wierceniu :)

Na pewno się przyda :) a z pożyczkami to przeważnie tak jak jak pożyczysz to Tobie sie zepsuje i będziesz musiał ją naprawić, a swoje to jest swoje.

Ten Bosch z poz nr 1 jest to młotowiertarka linii profesjonalnej więc jak ją kupisz to przeżyje Ciebie :) bo nie będziesz jej eksploatował zawodowo. Ten Bosch z poz nr 2 to samo tyle że ma większa moc udaru od pierwszej i wymienne futerko na szybkozłącze ale jest o wiele droższy od pierwszego. Natomiast  Boscha z poz nr 3 nie polecam, udar ma mocy 1,7 J,  już lepiej jakbyś kupił za te pieniądze młotowiertarke udarową np taką z udarem o mocy 4 J

https://allegro.pl/oferta/mlot-udarowy-mlotowiertarka-sds-wuber-6biegow-8473103751

Ja na Twoim miejscu zainwestowałbym w lepszą wiertarkę bo częściej będzie ona w użytku aniżeli młotowiertarka, ale jeżeli kupisz narzędzia z linii profesjonalnej to na pewno nie będziesz żałował wydanych pieniążków.

Link do komentarza

Ta szpachla jest raczej dla zawodowców i gdybyś  po całości płyt kładł gładź to na upartego mógłbyś kupić, Kubala jest dobrą firmą robiącą dobre narzędzia. Tobie uważam że wystarczy taka paca do gładzi też od Kublali ale za 12 zł

foto.jpg

Link do komentarza

Tej szlifierki Festtoola za półtora tysiąca to nie kupię ale czy warto wywalać 600zl na akumulatorową? Akku mam 2 sztuki przy wkrętarce 2Ah więc powinien pasować.

https://allegro.pl/oferta/szlifierka-katowa-gws-18-125v-li-bosch-body-torba-8365904829?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Czy lepiej mieć to samo tylko z kablem za 250zl?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
22 minuty temu, usiek napisał:

Tej szlifierki Festtoola za półtora tysiąca to nie kupię ale czy warto wywalać 600zl na akumulatorową? Akku mam 2 sztuki przy wkrętarce 2Ah więc powinien pasować.

https://allegro.pl/oferta/szlifierka-katowa-gws-18-125v-li-bosch-body-torba-8365904829?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Czy lepiej mieć to samo tylko z kablem za 250zl?

Jeśli chcesz coś zrobić u siebie, to lepiej z kablem. Chyba, że trzeba przeciąć nocą jakąś kłódkę do sklepu czy kiosku... wtedy wygodniej z akumulatorem.

Dnia 20.02.2020 o 15:11, usiek napisał:

A jak już jesteśmy przy narzędziach... naooglądałem się GipskartonITD i doszedłem do wniosku, że potrzebuję taką wypasioną pacę

https://allegro.pl/oferta/szpachla-nierdzewna-wymienne-ostrze-1000mm-kubala-8635559016

 

Przerost formy nad treścią czy przyda mi się? :P

Kupuj zwykłe narzędzia, których po zakończeniu prac nie będzie żal komuś oddać. Tego się nie opłaca przechowywać.

Link do komentarza
11 minut temu, retrofood napisał:

Kupuj zwykłe narzędzia, których po zakończeniu prac nie będzie żal komuś oddać. Tego się nie opłaca przechowywać.

Sorki ale chyba coś nie tak.

Narzędzie takie jak szlifierka kątowa, wiertarka czy wkrętarka w domowym gospodarstwie jest nieodzowna i dziwne aby takie narzędzia nawet najtańsze ale dobre po zakończeniu prac komuś oddawać.

Link do komentarza

Retrofood chyba pisał do tej pacy Kubala :)

 

Znalazłem za 490 na akku. A z kablem też problem bo jest kilka modeli tych Boschek :)

 

ps. A co zamierzam ciąć? 3 pręty z wieńca wystają po szalunkach. Przy cięciu glazury do kąta widziałem, że szlifuje się krawędź. Otwory wiercą szlifierką z koronkami... i pewnie jeszcze kilka dupereli utnę

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
6 minut temu, usiek napisał:

Retrofood chyba pisał do tej pacy Kubala :)

Zgadza się, nie spojrzałem  na cytowany tekst, zmyliła mnie pierwsza część  jego wypowiedzi gdzie pisał o szlifierce :) 

8 minut temu, usiek napisał:

 

 

Znalazłem za 490 na akku. A z kablem też problem bo jest kilka modeli tych Boschek :)

U mnie w pracy jedna brygada ma szlifierkę kątowa aku firmy Milwaukee już od kilku ładnych lat, w tamtym roku druga brygada dostała szlifierka aku firmy Yato a ja osobiście niedawno miałem przyjemność ciąć szlifierką aku z biedronki  i powiem Ci że przy cięciu tymi szlifierkami nie zauważyłem jakiś kolosalnych różnic, no oprócz oczywiście cenowych :) Tak więc do domowego użytku jeżeli już tak bardzo chcesz mieć szlifierkę aku to ja bym kupił tą z Biedronki czy z Lidla za 200 zł.

Link do komentarza
37 minut temu, usiek napisał:

 

ps. A co zamierzam ciąć? 3 pręty z wieńca wystają po szalunkach. Przy cięciu glazury do kąta widziałem, że szlifuje się krawędź. Otwory wiercą szlifierką z koronkami... i pewnie jeszcze kilka dupereli utnę

Więc bierz pod uwagę, iż każde narzędzie z kablem może leżeć i jeść wołać nie będzie. Konserwacja jest raczej minimalna. Ale z akumulatorowymi tak się nie da. Akumulatory wymagają starań niezależnie od tego, czy będziesz się sprzętem posługiwał, czy nie. A zapomnienie może słono kosztować.

Dlatego ja ze sprzętu akumulatorowego używam właściwie tylko latarki, chociaż znajomy dekarz większość narzędzi ma na baterie. Ale on ich używa codziennie, a kable na dachu nie dość że by się mu plątały, to jeszcze byłyby ciągle narażone na przecięcie. A to z kolei groziłoby porażeniem.

Czyli jak widzisz, wszystko trzeba rozważać indywidualnie.

Link do komentarza
4 minuty temu, usiek napisał:

No też właśnie... Ale wkrętarka Bosch, młotowiertarka też (chyba będzie) to do kompletu szlifierki brakuje :)

No tak... właściwie też mam wkrętarkę na baterie i wiertarkę... ale to z wyprzedaży w Tesco, za grosze, to nie pamiętam nawet. Chociaż wiertarka to już ma z dziesięć lat. Miała ogniwa Ni Cd, więc szybko zdechły, ale kupiłem nowe za grosze na Allegro i zrobiłem baterię NiMH. Działa do dzisiaj bez problemu. 

Tylko że ja mam z osiem ładowarek...

Link do komentarza

Po ostatnich pracach choroba na 2 tygodnia mnie położyła. W międzyczasie skusiłem się na tą mlotowiertarkę :)

Dzisiaj skończona część 3 z 6 zamykania okapu. Troszkę inna technika i dzisiaj jestem w 90% zadowolony, wszystko prawie równo i nic nie odstaje.

Ps. @mhtyl styropian i murłata jest tam zlicowane idealnie. Na ostatnim "przęśle" zaczyna troszkę znowu wieniec minimalnie uciekać na zewnątrz poza murlatę... 

 

949bffc6842b9b99.jpg

Link do komentarza
45 minut temu, usiek napisał:

W międzyczasie skusiłem się na tą mlotowiertarkę :)

To pochwal sie jakie to cudo kupiłeś :) 

46 minut temu, usiek napisał:

Ps. @mhtyl styropian i murłata jest tam zlicowane idealnie. Na ostatnim "przęśle" zaczyna troszkę znowu wieniec minimalnie uciekać na zewnątrz poza murlatę... 

 

Czyli jak dobrze rozumiem dajesz klej tylko na ten styropian między murłatę a nadbitkę.

Wieniec i murłatę przykryjesz już ociepleniem, tak?

Link do komentarza
12 minut temu, usiek napisał:

No i zmobilizowaleś mnie to rozpakowania jej :)

e19bd160f99058a3.jpg

 

 

Noooooo, to zaszalałeś, niezła zabawka :) Teraz będziesz bohaterem w swoim domu :icon_mrgreen:

13 minut temu, usiek napisał:

O jaki klej pytasz? Ten do siatki zbrojącej?

To miało być kolejne pytanie... jak daleko zaciągnąć.

Jeżeli nie zakrywasz murłaty to zaciągaj równo do murłaty. Pamiętaj że drewno nie lubi być zamknięte.

Link do komentarza

Jeszcze będę potrzebował te magiczne wiertła... podwójne węgliki spiekane czy jakoś tak :)

No i niedługo maska przeciwpyłowa do wełny... bo kiedyś ocieplalem naczynie wyrównawcze to myślałem, że się uduszę. Ale maski teraz to nie dostanę nigdzie w normalnej cenie :)

Link do komentarza
1 godzinę temu, usiek napisał:

Jeszcze będę potrzebował te magiczne wiertła... podwójne węgliki spiekane czy jakoś tak :)

Są to wiertla tzw krzyżowe z mocowaniem sds.

500_500_productGfx_f464d66f91a9195e30f42

1 godzinę temu, usiek napisał:

No i niedługo maska przeciwpyłowa do wełny... bo kiedyś ocieplalem naczynie wyrównawcze to myślałem, że się uduszę. Ale maski teraz to nie dostanę nigdzie w normalnej cenie :)

To prawda że ceny teraz to walą za te maski, ale jeszcze trochę i wrócą jak ludzie zmądrzeją i przestana kupować bo te maski tyle pomogą co umarłemu kadziło przy tym wirusie koronnym :) 

Ja bym Ci zaproponował kupno maski z pochłaniaczem/filtrem wymiennym (jest bardzo skuteczna o 200% lepsza od tych z papieru) i mógłbyś jeszcze sie pokusić kupno maski z szybką tzw pełnotwarzowa przyda się nie tylko przy ociepleniu ale i przy innych pracach, ja mam taką i używam do różnych celów jak choćby czyszczenie stali szczotką drucianą na wiertarce czy cięcie bloczków betonowych szlifierka kątową.

Taką maskę kupisz za około stówkę.

images?q=tbn:ANd9GcTFWHf5PXs5jNLgrmgXFVr

 

Albo już wypasiona coś w ten deseń ale już za taka trza dać około 300 zł.

images?q=tbn:ANd9GcSB1uyC5ZtziYDEncXAgN9

 

 

 

Link do komentarza

Ukończone 4 z 6 części (i uszczelnione pianką) okapu. Ale tragicznie z zewnątrz wygląda część druga (bo jak dobrze pamiętam była robiona w niedzielę :) ). Mocno tam teraz się nawk... przy równaniu tego styropianu :)

 

Dzisiaj zauważyłem prześwity a dokładniej dziury między ścianą szczytową a krokwią, która jest na zewnątrz przy samym murze. Tak na długości 3 metrów się murarze nie spisali. Muszę to czymś uzupełnić tylko czym? Taki klej do styropianu Styrlep się do tego nada? Czy zaprawę normalną trzeba? Ciężko tam się dostać bo grubość ściany 25cm i na 5cm jest miejsca gdzie będę wciskał wełnę...

No fotce widać jak wpadające swiatlo odbija się o deskowanie dachu. Lepszej fotki nie dało się zrobić..

e3b7a311d08807b8.jpg

Link do komentarza
Gość mhtyl
50 minut temu, usiek napisał:

Dzisiaj zauważyłem prześwity a dokładniej dziury między ścianą szczytową a krokwią, która jest na zewnątrz przy samym murze. Tak na długości 3 metrów się murarze nie spisali. Muszę to czymś uzupełnić tylko czym? Taki klej do styropianu Styrlep się do tego nada? Czy zaprawę normalną trzeba? Ciężko tam się dostać bo grubość ściany 25cm i na 5cm jest miejsca gdzie będę wciskał wełnę...

No fotce widać jak wpadające swiatlo odbija się o deskowanie dachu. Lepszej fotki nie dało się zrobić..

Żadną zaprawą czy klejem bym tego nie robił bo krokwia będzie pracować i z biegiem czasu wykruszy zaprawę czy klej. Uzupełnij  a raczej wypełnij tą szczelinę pianką i zaaplikuj ja od wewnątrz i od zewnątrz, wtedy na 100% wypełnisz tą przestrzeń.

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

O piance też pomyślałem... ale trudno ją tam będzie zaaplikować. I pianka po roku w miejscu gdzie będzie na nią świeciło słońce zacznie się "utleniać". Chociaż większość i tak będzie ukryta od słońca..

A szerszenie czy inne robactwo nie przebije się przez piankę?

 

Edit: jednak spróbuję pianką. Jak mi się uda dotrzeć tam jakimś wężykiem to od środka powinienem załatwić sprawę.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Czy wełna mineralna ma jakiś zapach?

Bo mam całą paletę jeszcze nie rozwiniętą do końca z folii po transporcie i jak wchodzę do garażu czuję jakiś zapach...

Nie jest to jakich odrzucający zapach ale jakiś delikatny jest. Ten zapach był od razu jak wełna przyjechała.

 

Link do komentarza
Gość mhtyl
13 godzin temu, usiek napisał:

O piance też pomyślałem... ale trudno ją tam będzie zaaplikować. I pianka po roku w miejscu gdzie będzie na nią świeciło słońce zacznie się "utleniać". Chociaż większość i tak będzie ukryta od słońca..

A szerszenie czy inne robactwo nie przebije się przez piankę?

 

Edit: jednak spróbuję pianką. Jak mi się uda dotrzeć tam jakimś wężykiem to od środka powinienem załatwić sprawę.

Ja kiedyś zrobiłem sobie takie udogodnienie  do zadania podobnego do Twojego w ten sposób że na końcówkę pistoletu założyłem wężyk około 20 cm długości i jako przedłużenie tego wężyka kawałek rurki aluminiowej (pozostałość ze starej strzały od łuku) po to aby było można wcisnąć w odległe i trudno dostępne miejsca, u mnie się sprawdziło. wszystkie połączenia skręciłem drucikiem aby  podczas aplikacji ciśnienie nie rozerwało połączenia.

Ta pianka się nic nie utleni bo przecież będzie schowana pod nadbitką, a co do robactwa to jak będą chciały wejść to wejdą, nawet nie będziesz wiedział gdzie i kiedy :) 

 

1 godzinę temu, usiek napisał:

Czy wełna mineralna ma jakiś zapach?

Bo mam całą paletę jeszcze nie rozwiniętą do końca z folii po transporcie i jak wchodzę do garażu czuję jakiś zapach...

Nie jest to jakich odrzucający zapach ale jakiś delikatny jest. Ten zapach był od razu jak wełna przyjechała.

 

Ma i to taki specyficzny ale nie jakiś intensywny, powiedziałbym nawet do zaakceptowania, dość przyjemny :) 

 

Link do komentarza

Bo jutro chce jechać do motoryzacyjnego po 2 metry wężyka bo w piątek nie zdążyłem. Żebym miał na 4 kawałki 50cm.

Bo jak pianką próbuje do góry nogami albo nawet w poziomie to wylatuje gaz i już jedną połowę puszki mam bezużyteczną do wywalenia chyba.

Link do komentarza
Gość mhtyl
3 minuty temu, usiek napisał:

Bo jutro chce jechać do motoryzacyjnego po 2 metry wężyka bo w piątek nie zdążyłem. Żebym miał na 4 kawałki 50cm.

Bo jak pianką próbuje do góry nogami albo nawet w poziomie to wylatuje gaz i już jedną połowę puszki mam bezużyteczną do wywalenia chyba.

Dokładnie, kartusz pianki musi być w pozycji w miarę pionowej z zaworem zwróconym na dół, w innym przypadku pozbędziesz się gazu a pianka zostanie. Jeżeli będziesz piankował wszystko na raz to praktycznie nie musisz wymieniać wężyków bo pianka nie zdąży wyschnąć podczas wymian kartuszy.

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

No i z czyscikiem do pianki trzeba uważać... bo tak coś czułem i zrobiłem test na odpadzie ze styropianu.... wyżarło dziurę :)

 

A mam jeszcze jeden stres. W jednym miejscu ściana ciągnie wilgoć od dołu. A stres jest bo ja mam strasznie podmokły teren :)

Ale mam nadzieję, że to tylko deszcz zatrzymał się między cegłami a wystającym lekko styropianem z fundamentów bo powstała tam taka 5cm rynienka. W dodatku syn mi tam piasku nawalił i myślę, że stąd to podciąganie wewnątrz wilgoci...

A rynna powstała bo płyta na gruncie wystaje 5cm poza obrys ścian bo cegły zostały zmienione z 30 na 25cm.

 

b6a19db10d9e05a8.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
9 minut temu, usiek napisał:

No i z czyscikiem do pianki trzeba uważać... bo tak coś czułem i zrobiłem test na odpadzie ze styropianu.... wyżarło dziurę :)

Bo ten czyścik jest na bazie coś jakby acetonu i nitro. Wylej trochę rozpuszczalnika nitro na styropian, efekt taki sam będzie.

11 minut temu, usiek napisał:

A mam jeszcze jeden stres. W jednym miejscu ściana ciągnie wilgoć od dołu. A stres jest bo ja mam strasznie podmokły teren :)

Ale mam nadzieję, że to tylko deszcz zatrzymał się między cegłami a wystającym lekko styropianem z fundamentów bo powstała tam taka 5cm rynienka. W dodatku syn mi tam piasku nawalił i myślę, że stąd to podciąganie wewnątrz wilgoci...

A rynna powstała bo płyta na gruncie wystaje 5cm poza obrys ścian bo cegły zostały zmienione z 30 na 25cm.

Tez na moje oko wydaje mi się to tylko zbieg okoliczności niekorzystny dodam :)  Na wszelki wypadek oczyść ta rynienkę z piachu a całą nierówność zniweluj/wyrównaj i czekaj na deszcz i obserwuj co sie dzieje. Sądzę, że nie przecieku nie powinno być.

Ten styk muru ze ściana fundamentową wysmarował bym jakimś mazidłem elastycznym aby zrobić hydroizolację.

Link do komentarza
Gość mhtyl
2 godziny temu, usiek napisał:

Ja to bym obciął ten styropian z fundamentów na równi w płyta fundamentową co by woda miała lepszy odpływ..

Możesz, przecież i tak jak będziesz ocieplał będziesz musiał ten naddatek obciąć.

Link do komentarza
Gość mhtyl
3 godziny temu, Eksperci Rockwool napisał:

na grubości ściany szczytowej uzupełnić wełną 

:icon_eek: O czym Ty piszesz? W którym miejscu? Przy fundamentach??!!

Jeżeli masz na myśli tą szczelinę co  na zdjęciu to nie wiem jak tam upchniesz wełnę i po drugie tam wełna prędzej czy później zgnije więc nie ma najmniejszego sensu upychać tam wełnę.

Tą powierzchnię (skosy ściany szczytowej) murarze powinni wykończyć do wysokości krokwi styropianem który powinien być zaciągnięty klejem z siatką, tylko w taki sposób uzyska się na styk doleganie pełnego deskowania do ściany szczytowej.

.

Dnia 7.03.2020 o 21:03, usiek napisał:

 

Dzisiaj zauważyłem prześwity a dokładniej dziury między ścianą szczytową a krokwią, która jest na zewnątrz przy samym murze. Tak na długości 3 metrów się murarze nie spisali. Muszę to czymś uzupełnić tylko czym? Taki klej do styropianu Styrlep się do tego nada? Czy zaprawę normalną trzeba? Ciężko tam się dostać bo grubość ściany 25cm i na 5cm jest miejsca gdzie będę wciskał wełnę...

No fotce widać jak wpadające swiatlo odbija się o deskowanie dachu. Lepszej fotki nie dało się zrobić..

e3b7a311d08807b8.jpg

 

 

 

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 16.03.2020 o 14:28, mhtyl napisał:

:icon_eek: O czym Ty piszesz? W którym miejscu? Przy fundamentach??!!

Jeżeli masz na myśli tą szczelinę co  na zdjęciu to nie wiem jak tam upchniesz wełnę i po drugie tam wełna prędzej czy później zgnije więc nie ma najmniejszego sensu upychać tam wełnę.

Tą powierzchnię (skosy ściany szczytowej) murarze powinni wykończyć do wysokości krokwi styropianem który powinien być zaciągnięty klejem z siatką, tylko w taki sposób uzyska się na styk doleganie pełnego deskowania do ściany szczytowej.

.

 

 

 

nie pisze o fundamencie a o dachu . zdjecie jest niewyraźne i nie pokazuje dokładnie problemu.  Jeżeli piszecie że jest to ściana szczytowa to na grubości ściany szczytowej wełna powinna się znaleźć. 
 

Link do komentarza
Gość mhtyl
53 minuty temu, Eksperci Rockwool napisał:

nie pisze o fundamencie a o dachu . zdjecie jest niewyraźne i nie pokazuje dokładnie problemu. 

Ostatnie cztery posty są o fundamentach a Ty nie cytując napisałeś co napisałeś więc na pierwszy rzut oka pisząc swoją poradę  sądziłem że ciągniesz dalej wątek fundamentów.

1 godzinę temu, Eksperci Rockwool napisał:

  Jeżeli piszecie że jest to ściana szczytowa to na grubości ściany szczytowej wełna powinna się znaleźć. 

Nie sądzę aby to było dobre rozwiązanie bo  wełna  tak upchana w takim miejscu prędzej czy później zwilgotnieje.

Link do komentarza

Trochę mnie tu nie było... ale okap zamknięty, zaciągać klejem tylko zostało :)

 

A co do tych szczelin, o których tu dyskutujecie... przyjrzałem się temu dokładniej i na obu ścianach szczytowych muszę pianki psiknąć. I nie zrobię tego raczej od wewnątrz... będę musiał wejść pod samą kalenicę jak drabina sięgnie.

 

A między ścianę szczytową a deskowanie (na szerokość cegły) ustalaliśmy chyba żeby położyć wełnę.... Tak mi też podpowiada mój cieśla-dekarz-regipsiarz...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, usiek napisał:

A i od razu jeszcze jedno pytanie... chyba do @mhtyl'a bo on tu u mnie najaktywniejszy :)

 

:)

1 godzinę temu, usiek napisał:

 

To zaciąganie klejem styropianu to bez żadnego gruntowania? Żeby podrównać można dać gdzieniegdzie ze 3cm wartswę?

No raczej styropianu nie zagruntujesz :) 

Tak, można dać warstwę wyrównującą 3 cm ale nie rób tego na raz bo może klej spłynąć i będzie długo schnął. 

Link do komentarza
Gość mhtyl

Jeżeli bardzo chcesz wyrównać ten styropian to fajnie robi się  a raczej szlifuje tarczą listkowa  za pomocą szlifierki kątowej. Oczywiście  w narożnikach  z racji okrągłej tarczy nie dojdziesz ale pozostałe powierzchnie wyrównasz bez problemu i bez tych kuleczek "śniegu" których po cięciu styropianu piłka czy nawet nożem jest multum i wszędzie są poprzyklejane. Dla sprawdzenia i wypróbowania jak tymi tarczami idzie zrób test na kawałku styropianu,zobaczysz jak łatwo i lekko i przyjemnie się szlifuje styropian :) 

TARCZA-LISTKOWA-SZLIFOWANIA-DREWNA-METAL

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja też muszę, ale jak się pomyśli i odpowiednio przygotuje - to nie jest to takie upierdliwe... Właśnie spakowałem trzy worki (plastik, papiery i te niesegregowalne) i wiadereczko na bio... Spacerek na śmietnik i - załatwione... wiadereczko umyte, suszy się i zaraz wróci do szafki, w którym stoją w sumie cztery wiadereczka po 28 litrów pojemności... Zupełnie wystarczają na tydzień... no, bio trochę częściej, w zależności od zawartości wiadereczka...  
    • Konstrukcja tych pomp IBO FP4 powoduje , że nieco dłużej wytrzymają po wystąpieniu suchobiegu, ale też należy je wyłączyć. Lepiej zastosować dodatkowe urządzenie automatycznie wyłączające pompę po wystąpieniu suchobiegu. Jest ich wiele na rynku ,różnych producentów. np,    https://b2b.omnigena.pl/sterowania-i-zabezpieczenia/1878-opc59-sterownik-5907761103184.html (jeśli pompa ma silnik max 1,3kW)   https://aquatik.eu/14-ibopress-10-sterownik-wylacznik-pompy-hydroforu-suchobieg-ibo-press-10-p-697.html (jeśli pompa ma silnik max 2,2kW)   Można też w ogóle zmienić koncepcję i zamiast dużego zbiornika wybrać układ z pompą głębibową, falownikiem i niewielkim zbiornikiem buforowym. Falownik wyłączy pompę po suchobiegu. Koszt takiego zostawu z całkiem porządną pompą IBO odporną na piach to ok. 2 tys. zł.    
    • 🌟 Kim Jesteśmy? 🌟 Letyro to dynamiczna firma specjalizująca się w produkcji i montażu wysokiej jakości osłon okiennych. Nasze produkty są nie tylko funkcjonalne, ale także stylowe, nadając Twojemu domowi wyjątkowy charakter.   🔧 Co oferujemy? 🔧 Rolety Zewnętrzne: Chronią Twoje okna przed słońcem, zapewniając prywatność i kontrolę nad temperaturą w domu. Moskitiery: Zapomnij o niechcianych gościach w postaci owadów! Nasze moskitiery zapewniają swobodę korzystania z otwartych okien, bez ryzyka inwazji komarów czy much. Bramy Garażowe: Bezpieczne, wytrzymałe i łatwe w obsłudze – nasze bramy garażowe chronią Twój samochód i mienie przed niepożądanymi intruzami. Parapety Wewnętrzne: Dodaj stylu i elegancji do swojego wnętrza dzięki naszym parapetom wewnętrznym, dostępnym w różnorodnych wzorach i kolorach.   Nasza strona www: rolety Rzeszów
    • Niezła gromadka. Ja muszę segregować w mieszkaniu. To dopiero przerąbana sprawa -.-
    • Na starym mieszkaniu miałem meble z Ikea i powiem, że z jakości niektórych naprawdę byłem zadowolony. Ale większość niestety nie przetrwała długo w idealnym stanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...