Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam serdecznie,
właśnie remontuję swój parterowy domek letniskowy - z lat 80-tych, drewniany szkieletowy.
Chcę porządnie zadbać o termoizolację podczas remontu.
Aktualnie zajmuje się podłogą.

Legary podłogowe (które są jednocześnie legarami nośnymi domku) stoją na stopach fundamentowych betonowych rozstawionych co ok 2m. Legary są nad ziemią od 20cm do 100cm (domek jest na pochyłości terenu).
Legary mają wysokość ok 18cm. Do tej pory nie byłą żadnej termoizolacji - deski podłogowe nabite bezpośrednio na legary i to wszystko :/
Na rysunku przedstawiono jakie mam "pole manewru"

 

Opis rysunku:

a-stopa fundamentowa
b-legar - grubość 18cm
c-listw drewniana podtrzymująca płytę
d-płyta OSB
e-folia/membrana
f-materiał termoizolacyjny
g-folia/membrana?
h-płyta OSB + panele lub deska podłogowa

Moje pytania brzmią:
1.Jaki materiał termoizolacyjny wybrać: jeśli wełnę to jaką, jeśli styropian to jaki? Warstwa termoizolacyjna może mieć 14-10 cm grubości (w zależności jakie dam listwy(c) i płytę OSB (d)
2.jaką dokładnie folię/membranę (e) dać miedzy płytę OSB (d) i materiał termoizolacyjny (f)
3.NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE: jak to rozwiązać gdy chce dać elektryczne ogrzewanie podłogowe - chcę takowe zainstalować w sypialniach?

4.TEŻ BARDZO WAŻNE PYTANIE: jak to dokładnie rozwiązać w przypadku podłogi pod łazienkę gdzie jak wiadomo zawsze istnieje jakieś ryzyko podciekania wody?

 

W innym miejscu na forum zakładam temat dotyczący jaką podłogę wybrać: lepiej deskę podłogową sosnową czy może prostsze rozwiązanie czyli płyta OSB i na to panele.

Z góry dzięki za pomoc:)

prezentacja z opisem.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Jaką podłogę wybrać: lepiej deskę podłogową sosnową czy może prostsze rozwiązanie czyli płyta OSB i na to panele czy może panele winylowe?
I to pytanie nie wynika z tego że nie mogę się zdecydował co będzie ładniej wyglądać tylko pytam dla tego bo nie wiem co będzie łatwiejsze w utrzymaniu i odporniejsze na ścieranie i zużycie. Chciałbym mieć podłogę dość odporną na ścieranie ale żebym nie wydał na nią majątku.

 

Dodam jeszcze, że chce mieć elektryczne ogrzewanie podłogowe w sypialniach.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz z tego domku letniskowego zrobić dom całoroczny i w nim zamieszkać?

Czy może chcesz czasem bywać w nim również jesienią i zimą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, uroboros napisał:

Chcesz z tego domku letniskowego zrobić dom całoroczny i w nim zamieszkać?

Czy może chcesz czasem bywać w nim również jesienią i zimą?

To żadnej podłogi. Chudziak, styropian i posadzka. A na nią glazura.

Podłoga w domku całorocznym jest nieporozumieniem.

  • Smutny 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, joks napisał:

Jesteś pewien ?

Niekoniecznie. To tak dla przykładu.

44 minuty temu, uroboros napisał:

Powoli... Poczekaj może na odpowiedź...

Po co? Mam podłogi i wiem czym to pachnie. Nigdy więcej.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mówisz chyba o podłodze o konstrukcji, jaką proponuje xfr82... czy innej drewnianej...

mówisz o podłodze w domku całorocznym, a nie wiemy, czy xfr82 chce tam mieć całoroczny, czy tylko cieplejszy domek...

dlatego napisałem, że bedziemy roztrząsać szczegóły, jak pojawi się xfr82 i wyjaśni nasze wątpliwości...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaki jest rozstaw legarów?

4 godziny temu, xfr82 napisał:

lepiej deskę podłogową sosnową

Deska sosnowa na podłogę  - chyba bym nie kładł - za miękkie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2019 o 16:51, xfr82 napisał:

1.Jaki materiał termoizolacyjny wybrać: jeśli wełnę to jaką, jeśli styropian to jaki? Warstwa termoizolacyjna może mieć 14-10 cm grubości (w zależności jakie dam listwy(c) i płytę OSB (d)

Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować.

Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180.

Dla perlitu mamy następujące cechy:

  • Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian.
  • Całkowita niepalność (klasa A1).
  • Obojętny chemicznie.
  • Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3.
  • Nie zmienia swojej objętości w czasie
  • Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej.
  • Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie).
  • A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie.

Co do wad:

Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią.

Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.

 

Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej.

W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Perlit tak.

Może nawet bardziej keramzyt i na to perlit. Poszedł bym w tym kierunku 

Też o tym myślałem, jest tylko jeden problem

Dnia 18.10.2019 o 16:51, xfr82 napisał:

Legary podłogowe (które są jednocześnie legarami nośnymi domku) stoją na stopach fundamentowych betonowych rozstawionych co ok 2m. Legary są nad ziemią od 20cm do 100cm

Jak to wsypać?

Trzebaby jakąś konstrukcję zrobić

Ale nie z płyty osb jak to autor proponuje...

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Może wymieszać z rzadką zaprawą cementową z ogromną przewagą perlitu. Tak, żeby się zrobiła "puszysta masa" a poszczególne granulki nie fruwały przy byle przeciągu.

 Dodanie jakiegokolwiek spoiwa w sensownych ilościach błyskawicznie redukuje współczynnik przenikania ciepła - nie polecam dopóki to nie jest absolutnie konieczne. Spotkałem się natomiast z inna metodą ograniczenia pylenia po zasypie na sucho; wykonawca rozrzucił w miarę równomiernie cement na powierzchni perlitu (właściwie metodą "na oko") i zrosił go wodą - powstała powierzchnia ładnie związana i nie pyląca. Przy czym obawa dotyczyła pylenia w przypadku starej podłogi z desek ułożonych wyłącznie na styk (demontaż i montaż w starym, zabytkowym kościele).

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja się pytam cały czas o podbudowę dolną - tj. od strony gruntu.

Na czym to się ma trzymać? 

Od góry to nie jest problem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, MrTomo napisał:

ja się pytam cały czas o podbudowę dolną - tj. od strony gruntu.

Na czym to się ma trzymać? 

Tym bardziej, że:

Dnia 18.10.2019 o 16:51, xfr82 napisał:

Legary są nad ziemią od 20cm do 100cm

i w jednym miejscu trzeba wybrać trochę ziemi (tu, gdzie jest 20 cm), w drugim dosypać - przecież nie zrobisz podwieszanego "pudła" na perlit...

 

Ale generalnie chodzi o to, w jakim celu i w jakim stopniu xfr82 chce ocieplić podłogę i cały domek...

 

Jeśli domek ma być i jeśli może być całoroczny, to można się bawić w wielkie inwestycje...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, uroboros napisał:

A xfr82 zapytał i już tak jakby przestał być zainteresowany...

Tematy i cała ta dyskusja i porady służą innym, którzy tu przyjdą. Co w tym dziwnego. Powtarzam to milion razy, nie ważna jest data postu, ważne jest zagadnienie i samo rozwiązanie. To jak instrukcja obsługi - wciąż aktualna, mimo, że papier już żółty :)

Temat jest złożony i dotyczy wielu zagadnień.

Folia między materiał termoizolacyjny na podłodze a OSB - jaka?

Elektryczna podłogówka - jak rozwiązać to w sypialniach?

Podłoga w łazience? - jaka technologia

 

Apropos podłogi, izolacji termicznej, folii etc.

Cytuję z innego forum branżowego (nie na M :) )

"Układ powinien być następujący - od góry:
- deska podłogowa,
- płyta wygłuszająca
- płyta poszycia OSB/3 lub MFP
- folia paroizolacyjna
- izolacja akustyczna na belkach stropowych (przeciw skrzypieniu podłogi)
- konstrukcja stropu wypełniona izolacją cieplną - izolacja powinna przylegać do płyty poszycia,
- folia wiatroizolacyjna
- siatka przeciw opadaniu izolacji cieplnej.
Zwróć uwagę na jakość izolacji cieplnej, tj. współczynnik lambda.
"

Mam wrażenie, że to Twój temat :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Mam wrażenie, że to Twój temat :)

Twój, czyli czyj? :scratching:Cytowanego uroborosa,  czy pytającego xfr82?

 

3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

ważne jest zagadnienie i samo rozwiązanie.

Zagadnienie jest bardzo interesujące, ale do rozwiązania jest za mało danych...

Dlatego dopytuję o cel tej termoizolacji...

Jeśli domek ma być całoroczny, to jest celowe docieplenie nie tylko podłogi, ale i ścian i dachu, czy stropu. Jeśli pytacz będzie tam mieszkać i w związku z tym grzać na codzień, to można myśleć o podłodze z paneli. Jeśli natomiast będzie tylko letnim domkiem, panele nie sprawdzą się ze względu na wielkie zmiany wilgotności powietrza i temperatury.

 

Jest jeszcze kilka innych rozwiązań, które zależą od sposobu użytkowania domku...

 

I faktycznie

3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Temat jest złożony i dotyczy wielu zagadnień.

:91_thumbsup:

 

Ale potrzebna jest współpraca pytacza :bezradny:

 

A pytacza nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, uroboros napisał:

Twój, czyli czyj? :scratching:Cytowanego uroborosa,  czy pytającego xfr82?

 

Zagadnienie jest bardzo interesujące, ale do rozwiązania jest za mało danych...

Dlatego dopytuję o cel tej termoizolacji...

Jeśli domek ma być całoroczny, to jest celowe docieplenie nie tylko podłogi, ale i ścian i dachu, czy stropu. Jeśli pytacz będzie tam mieszkać i w związku z tym grzać na codzień, to można myśleć o podłodze z paneli. Jeśli natomiast będzie tylko letnim domkiem, panele nie sprawdzą się ze względu na wielkie zmiany wilgotności powietrza i temperatury.

 

Jest jeszcze kilka innych rozwiązań, które zależą od sposobu użytkowania domku...

 

I faktycznie

:91_thumbsup:

 

Ale potrzebna jest współpraca pytacza :bezradny:

 

A pytacza nie ma...

Pytającego. Na razie Go nie ma i nic nie szkodzi. Odpowiedzi w temacie posłużą innym zwolennikom domów z drewna. Mam nadzieję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PYTACZ to taki nowotwór językowe zastosowany kiedyś przez któregoś usera :icon_mrgreen:

 

 

Wątpię, czy tak sformułowany problem będzie przydatny

5 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

innym zwolennikom domów z drewna

bo nikt nie będzie stawiał normalnego, całorocznego, drewnianego domu

 

Dnia 18.10.2019 o 16:51, xfr82 napisał:

na stopach fundamentowych betonowych rozstawionych co ok 2m. Legary są nad ziemią od 20cm do 100cm

 

Dlatego dalej uważam, że brakuje wielu danych!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, uroboros napisał:

PYTACZ to taki nowotwór językowe zastosowany kiedyś przez któregoś usera :icon_mrgreen:

 

Pytacz to także darmowy program komputerowy do nauki (wszystkiego). :icon_biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Domy na wodzie niektóre plemiona na słupach stawiają a tu jest problem w przypadku kilkudziesięciu centymetrów?

I co, ocieplają go od spodu perlitem sypanym na wodę? @uroboros ma rację, Pytający nie określił dokładnie przedmiotu zapytania, więc w sumie niczego nie wiemy.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Eksperci Rockwool napisał:

Ja z kolei proponowałbym Ci układ

Teoretycznie można teoretyzować, ale jak praktycznie to wypraktykować :scratching:

 

Wełna 28 albo 30cm...

 

Dnia 18.10.2019 o 16:51, xfr82 napisał:

Legary mają wysokość ok 18cm

 

Dnia 18.10.2019 o 16:51, xfr82 napisał:

Legary są nad ziemią od 20cm do 100cm (domek jest na pochyłości terenu).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za to że długo nie odpisywałem.

Odpowiadając na pytania i wątpliwości:
1. domek na razie (przez najbliższe 1 - 2 lata po remoncie) będzie non stop zamieszkały w sezonie letnim i weekendowo odwiedzany w sezonie jesienno-zimowym, później może będzie całoroczny

2. legary są rozstawione co 1m

3. dosypywanie ziemi/lub dokładanie czegoś do naturalnego gruntu całkowicie odpada. Pod domkiem już zrobiłem miejsce na trzymanie nadmiaru materiałów budowlanych i drewna opałowego :) Wybrałem ziemię pod domkiem, dlatego teraz prawie pod całym domkiem legary są 60-100 cm nad ziemią.

4. Ściany i dach będą ocieplone. Ściany styropianem o grubości 14cm, dach wełną mineralną o grubości ok 15cm

 

Dnia 18.10.2019 o 19:10, retrofood napisał:

To żadnej podłogi. Chudziak, styropian i posadzka. A na nią glazura.

Podłoga w domku całorocznym jest nieporozumieniem.

 

Dnia 18.10.2019 o 20:38, retrofood napisał:

Niekoniecznie. To tak dla przykładu.

Po co? Mam podłogi i wiem czym to pachnie. Nigdy więcej.

Czemu kolega retrofood odradza podłogi (pewnie chodzi o drewnianą podłogę lub panele)? Czym to pachnie :P ?

 

A panele winylowe ? Ktoś ma doświadczenie z nimi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Eksperci Rockwool napisał:

Witam 
Ja z kolei proponowałbym Ci układ jak poniżej 
image.thumb.png.3396db9514d10b8d7081635b4bf1fb84.png

Fajna koncepcja, mi się podoba :)

A jak zrobić takie rozwiązanie gdy chcę zastosować elektryczne ogrzewanie, które muszę umieścić bezpośrednio pod deskami/panelami (a nie 2cm poniżej). Nie mogę przecież przykręcić/przykleić ogrzewania elektrycznego bezpośrednio do desek/paneli

No i jak zrobić termoizolacje pod łazienką, w której też ma być zainstalowane elektryczne ogrzewanie podłogowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 24.10.2019 o 20:58, xfr82 napisał:

Pod domkiem już zrobiłem miejsce na trzymanie nadmiaru materiałów budowlanych i drewna opałowego :)

To niedobrze. Będzie to wspaniałe miejsce do gromadzenie się gryzoni.

 

Dnia 24.10.2019 o 21:16, xfr82 napisał:

Fajna koncepcja, mi się podoba :)

A jak zrobić takie rozwiązanie gdy chcę zastosować elektryczne ogrzewanie, które muszę umieścić bezpośrednio pod deskami/panelami (a nie 2cm poniżej). Nie mogę przecież przykręcić/przykleić ogrzewania elektrycznego bezpośrednio do desek/paneli

No i jak zrobić termoizolacje pod łazienką, w której też ma być zainstalowane elektryczne ogrzewanie podłogowe?

To sam sobie odpowiedziałeś.

 

Jaka tam jest wysokość?

 

Czy na legary można byłoby położyć płytę osb i na to wylać 5cm np. anhydrytu (lekka wylewka)?

Wtedy grupa płyta na legary, pomiędzy legary dałbym poprzecznie jakieś wzmocnienie w kilku miejscach i ocieplenie co tam chcesz (perlit, keramzyt, wata, xpx)

a na płytę wylewka.

 

Jeśli nie to zrobiłbym to raczej jakoś tak - patrząc od góry:

panele, wylewka anhydrytowa 4-5cm, folia, twardy styropian (xps), folia, płyta osb 22-28mm (zakonserwowana od zewnątrz)

Zrobiłbym po kilka poprzecznych połączeń pomiędzy legarami w warstwie xps, kończących się równo z xps)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robienie wylewki odpada ponieważ domek zrobiony został tak słabo, że belki stropowe są wysokości 205 cm nad obecną podłogą, więc jak dam wylewkę to się okaże że będę szorował głową o belki stropowe :/

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, xfr82 napisał:

domek zrobiony został tak słabo

Pokaż może jakieś fotki tego cuda - może w ogóle nie warto zawracać sobie głowy wsadzaniem kasy w ocieplenie i lepiej i pewnie taniej będzie zrobić coś od nowa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xfr82 napisał:

robienie wylewki odpada ponieważ domek zrobiony został tak słabo, że belki stropowe są wysokości 205 cm nad obecną podłogą, więc jak dam wylewkę to się okaże że będę szorował głową o belki stropowe :/

 

Nie przeczytałeś ze zrozumieniem.

Ty proponowałeś na legary dać płytę osb a na nią deski.

Ja proponuję w dugim wariancie wylewkę zakończyć rowno z legarami.

 

Ale z tym 205cm to hm... ciężko ogólnie...

 

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Pokaż może jakieś fotki tego cuda - może w ogóle nie warto zawracać sobie głowy wsadzaniem kasy w ocieplenie i lepiej i pewnie taniej będzie zrobić coś od nowa...

Nie wiadomo ile już kasy inwestor tam utopił... jak jeszcze nic, to warto to przemyśleć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to jest zbyt dużo kombinowania ....ogrzewania w podłogach , docieplanie ....przerost formy nad treścią .Jeżeli nie ma miejsca na zrobienie czegoś to tego się nie zrobi i trzeba wybierać w innych opcjach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cieżki temat bo ograniczenia wysokości i do tego jeszcze to ogrzewanie elektryczne. hmmm. Ewentualnie układ który ci przedstawiłem, mastępnie na legary OSB + wełna twarda np. STEPROCK HD (wełna występuje w grubościach od 2-10cm). Wełne układasz na zasadzie podłogi pływającej i następnie albo wylewka albo 2x osb (ale to już trzeba skonsultować z producentem mat grzewczych czy dopuszcza układanie na lub pod OSB)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2019 o 19:10, retrofood napisał:

To żadnej podłogi. Chudziak, styropian i posadzka. A na nią glazura.

Podłoga w domku całorocznym jest nieporozumieniem.

O czym piszesz? Sam chyba nie wiesz co napisałeś. Chudziak - styropian - posadzka i np jak proponujesz glazura to nic innego elementy składowe podłogi.

Piszesz że podłoga w domku całorocznym to nieporozumienie to co? klepisko może? :) 

Nieporumienieniem jest udzielona  ta porada.

Dnia 18.10.2019 o 20:38, retrofood napisał:

Po co? Mam podłogi i wiem czym to pachnie. Nigdy więcej.

Porada czystego teoretyka. Miałem podłogi z różnego materiału w kilku domach i różnej konstrukcji przez te kilkadziesiąt lat życia na tej ziemi i nie miałem z nimi żadnego problemu, żadnego  gnicia, sricia i dupicia. To są wymysły teoretyków.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Chciałbym się zapytać czy zgodnie z uchwałą mojej gminy mogę postawić na działce o przeznaczeniu US garaż? Dodam, że na działce nie mam żadnej innej budowli. Oczywiście postawić przy założeniu, że spełnię wszystkie kryteria wyszczególnione w cytowanej poniżej uchwale.    § 16. 1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem "US" ustala się przeznaczenie: 1) podstawowe - usługi sportu lub rekreacji; 2) uzupełniające - usługi gastronomii, handlu, turystyki, hotelarstwa, zdrowia, zieleń urządzona, obiekty małej architektury. 2. Na terenie, o którym mowa w ust.1: 1) usługi uzupełniające nie mogą przekroczyć 50% powierzchni terenu przeznaczenia podstawowego; 2) dopuszcza się realizację obiektów mieszkaniowych jako uzupełnienia zabudowy podstawowej pod warunkiem iż powierzchnia użytkowa mieszkań nie będzie przekraczać 30% powierzchni użytkowej obiektów usługowych a mieszkania będą miały charakter mieszkań służbowych dla zarządców lub właścicieli obiektów; 3) dopuszcza się obiekty małej architektury; 4) dopuszcza się lokalizację obiektów towarzyszących zabudowie podstawowej jak: urządzenia infrastruktury technicznej (przepompownie ścieków, trafostacje itp. zlokalizowane w obiektach budowlanych, a także obiekty gospodarcze, garaże; 5) dopuszcza się poszerzanie ulic publicznych i publicznych przejść pieszych, wydzielanie dróg wewnętrznych, ciągów pieszych i rowerowych, miejsc postojowych oraz sieci infrastruktury technicznej oraz związane z nimi urządzeń, przy czym użytkowanie to nie powinno zająć więcej niż 30% powierzchni terenu. 3. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linii zabudowy, gabarytów obiektów i wskaźników intensywności zabudowy ustala się: 1) powierzchnia zabudowy w stosunku do powierzchni działki nie może przekroczyć 30%; 2) powierzchnia terenu biologicznie czynna powinna zajmować co najmniej 50% powierzchni działki; 3) liczba kondygnacji nadziemnych budynków nie może przekraczać trzech, w tym użytkowe poddasze; 4) wysokość budynków mierzona od poziomu terenu do najwyższego punktu dachu nie może przekraczać 12 m; 5) dach wielospadowe o nachyleniu połaci od 35° do 45°; kryty dachówką ceramiczną lub materiałem dachówkopodobnym; 6) dopuszcza się wzbogacenie formy dachu poprzez wprowadzenie świetlików, lukarn itp.; 7) budynki gospodarcze i wolno stojące garaże mogą być wyłącznie parterowe i winny mieć formę dachu odpowiadającą formie dachu budynku mieszkalnego; 8) linia zabudowy nieprzekraczalna w odległości min 5 m od linii rozgraniczającej drogę w tym także dróg wewnętrznych; 9) zapewnić stanowiska postojowe zgodnie ze wskaźnikiem: a) 1 stanowisko na mieszkanie, b) 1 stanowisko na każde 30 m2 usług.   Dziękuję za pomoc w tej kwestii. 
    • Najsłabszy z wodnych jest akrylowy. Ten Sadoin lakier do parkietów  jest uretanowo-akrylowy czyli półtwardy.   To jest jeszcze za miękkie na podłogę. Jak ma to być lakier wodny to tylko poliuretanowy, bo z wodnych najtwardszy.   BONA MEGA Lakier wodny poliuretanowy Odporność na ścieranie: ~5 mg/100 obrotów (SIS 923509) https://allegro.pl/oferta/bona-mega-polysk-5l-warszawa-7239050397   Z delikatnym wydzielaniem zapachu są też lakiery uretanowo-alkidowe V33 Lakier do parkietu o wysokiej wytrzymałości https://www.leroymerlin.pl/podlogi-drewniane-boazerie/srodki-do-podlog-z-drewna/lakiery-do-parkietu/lakier-do-parkietu-o-wysokiej-wytrzymalosci-5-l-bezbarwny-satyna-v33,p38699,l217.html     SADOLIN PROFESJONALNY LAKIER DO PARKIETÓW https://allegro.pl/oferta/sadolin-lakier-profesjonalny-polysk-5l-parkietu-du-8652562731  
    • Witam. Proszę o poradę. Jesteśmy w trakcie rozbudowy domu. Dobudowa piętra, budynek z lat 70tych.. mury, które były na strychu(ok 1,5m) zostaja i do tego będzie dalej szła dobudowa. W projekcie w salonie mamy ujęte drzwi balkonowe(balkonu nie będzie tylko po prostu duże okno i ewentualnie barierka). Salon ma 20m4 więc żona sobie nie wyobraża żeby nie było drzwi balkonowych od podłogi w górę. Szerokość tych drzwi balkonowych ma wynosić 240 i kończą się przy samym rogu ściany zewnętrznej(gdzie indziej już nie ma możliwości, to jest jedyne miejsce gdzie może być jakakolwiek dziura). Nasz Bob budowniczy zaproponował nam aby zamiast tych drzwi balkonowych zrobić zwykłe okno z parapetem, nie takie od podłogi w górę, bo po: 1. Musiałby wykuć dziurę na to okno balkonowe i nie mógłby wtedy wykonać ciągłości wieńca. 2. Okno balkonowe przy samym rogu ściany jest tym bardziej niebezpieczne gdy się przerywa wieniec( co innego gdyby było pośrodku ściany).   Czy istnieje możliwość aby zabezpieczyć te ściany w przypadku przerwania wieńca? Czy będzie to bezpieczne? Można ewentualnie zmniejszyć szerokość drzwi tak aby nie były przy samym brzegu ściany i można było bezpieczniej wykonać wieniec? Czy tylko pozostaje nam okno z parapetem bez możliwości okna tzw balkonowego? (Szkoda by było, stół przy takim dużym oknie wygląda super) Jutro będziemy rozmawiali z naszym Bobem dlatego chciałbym się zorientować czy jest jeszcze jakaś w miarę bezpieczna możliwość aby zostały te drzwi balkonowe czy tylko zostaje zwykłe okno.  P.s. szkic robiony na szybko Pozdrawiam
    • Te stare tak. Chyba w 2003r. przestały obowiązywać wszystkie które w 1994r byly ważne? Coś jakoś mi świta ale nie wiem dokładnie. Trzeba by poszukać.
    • Dla strunobetonu te 9 m to nie jest tak dużo, Jak jest firma specjalistyczna, gwarantuje jakość i konstrukcję - to bezpieczeńtwo powinno byc zabezpieczone. Natomiast - czy o będzie klawiszować - zalezy od tego, jak te plyty będą ze sobą związane. Ugięcie - moze bedą miały wstępne odwrotne ugięcie. Tylko podobno trudno to wyliczyć.   Osobiście bym sie trzymał pierwotnego planu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...