Skocz do zawartości

Blat ścienny z drewna - jak montować?


plilla

Recommended Posts

Chciałbym zamontować blat drewniany z dębu "poziomy" (3,8cm grub.), jak i ścienny (2cm grub.) Montażysta mebli mówi, że blat ścienny montować na klej (Mamut) do ściany z żel betonu, a zdaniem stolarza przy montażu blatu w pionie powinien być wykonany stelaż, który zdystansuje drewno od ściany, ponieważ drewno "pracuje".
Kogo w tym przypadku słuchać? Z czego miałby być wykonany taki stelaż? Pomysły jak i linki mile widziane :)

 

Selection_910.png

Link do komentarza

Rozumiem że te blaty są sklejane i dobrze by było gdyby wykonawca tych blatów zastosował klej wodoodporny a po drugie dobrze zaimpregnowane. Co do przyklejania do ściany to czy będzie na stelażu czy bezpośrednio  jak ma pracować to i tak będzie pracować. Największe niebezpieczeństwo wypaczenia drewna będzie w pobliżu kuchenki szczególności gdy jest to kuchenka gazowa.

Jeżeli zastosujesz stelaż to i tak będziesz musiał blat przykleić bo przecież nie będziesz go szpecił wkrętami. Tak więc uważam że spokojnie można go przykleić bezpośrednio do ściany za pomocą opisanego kleju.

Zapomniałem dopisać, że drewno dobrze sklejone "nie pracuje" tak jak pojedyncze deski.

Link do komentarza

Ten blat ścienny to jakaś płyta stolarska, a nie typowy blat kuchenny. Faktycznie, tak cienki będzie bardziej podatny na odkształcenia.

Czym te blaty mają być zabezpieczone przed wilgocią i wodą? W takim miejscu polecam lakier jachtowy z dopuszczeniem do użytku wewnątrz pomieszczeń. Jest najbardziej odporny na wodę.

Rozumiem stolarza. Jeżeli blat będzie na sztywno umocowany do ściany to w którymś momencie może się okazać, że pod wpływem zmian wilgotności zamiast się minimalnie odkształcić rozejdzie się gdzieś na połączeniach lub pęknie. Jeżeli szafki wiszące mają dojść do jego krawędzi to można go w ogóle nie kleić. U dołu oprze się o blat na szafkach. Pomiędzy poziomy i pionowy blat wkładamy cienką uszczelkę okienną z EPDM, albo nakładamy tam pasek silikonu sanitarnego. Bez tego połączenie może skrzypieć, gdy będziemy obciążać blat leżący na szafkach. Na górnej krawędzi tej płyty drewnianej na ścianie przykręcamy małe kątowniki. Drugie ramię każdego z nich przykołkowujemy do ściany niedużymi kołkami rozporowymi (6 mm średnicy wystarczy). Styk poziomego i pionowego blatu można uszczelnić silikonem sanitarnym. Dodatkowo ustabilizuje to dolną krawędź drewnianej płyty na ścianie.

PS. Jeżeli już kleić do ściany to właśnie na silikon sanitarny.

Link do komentarza
53 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na górnej krawędzi tej płyty drewnianej na ścianie przykręcamy małe kątowniki. Drugie ramię każdego z nich przykołkowujemy do ściany niedużymi kołkami rozporowymi (6 mm średnicy wystarczy).

Jako, że jestem w tej dziedzinie bardzo początkujący mogę prosić o wyjaśnienie tego etapu? Poniżej moja interpretacja. Jednak nie widzę możliwości przykręcenia jednego z ramion kątowników (do szafek górnych)? Proszę o wyjaśnienie :)

image.png.eb3c372c5cdc630e9a824b11803f84d1.png

image.png.69070fe8abb71e47758267f086a3ae12.png

Link do komentarza

Pozwoliłem sobie nieco zmodyfikować rysunek. Teraz powinno być jasne o co chodzi. Nie planuję pustki powietrznej pomiędzy ścianą i blatem. Żeby miała sens powinna być wentylowana.

blat.png

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 15.10.2019 o 16:33, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na górnej krawędzi tej płyty drewnianej na ścianie przykręcamy małe kątowniki. Drugie ramię każdego z nich przykołkowujemy do ściany niedużymi kołkami rozporowymi (6 mm średnicy wystarczy).

A co z drugim ramieniem kątownika? Czy ma być czymś przykręcony do środka blatu?

image.png.a5255e541eb449d34477cd414b0347f8.png

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Dobry wieczór, i jak udało się? Kupiliśmy blat compact o grubości 12 mm, zostawała nam połowa wiec postanowiliśmy również użyć pomiędzy szafkami, producent poleca montować na stelażu, żeby była przerwa od ściany 2 cm, doradzano nam  przykleić i po bokach albo przykręcić, albo właśnie zamocować przy pomocy kątowników

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...