Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

muszę ocieplić murłatę od zewnątrz. Styropian elewacyjny dochodzi do jej wysokości, ale murłaty nie obejmuje. Czy można ocieplić ją styropianem i ewentualnie jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kamien13 napisał:

Dzień dobry,

 

muszę ocieplić murłatę od zewnątrz. Styropian elewacyjny dochodzi do jej wysokości, ale murłaty nie obejmuje. Czy można ocieplić ją styropianem i ewentualnie jak to zrobić?

Masz zrobioną podbitkę czy nadbitkę na dachu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to musi być styropian? Nie można tego zrobić za pomocą płyt z wełny mineralnej? Takich, którymi ociepla się sufity.

Płyty lamelowe STROPROCK G, grubość 10-20 cm. Pozycja nr 7 na schemacie w linku poniżej.

https://www.rockwool.pl/aplikacje/podlogi-i-stropy/ocieplenie-stropu-garazy-i-podlogi-na-podkladzie-cementowym/

Alternatywą mogą być płyty dedykowane do ocieplenia kanałów wentylacyjnych. Płyty ROCKTERM, grubość 90 mm.

https://www.rockwool.pl/aplikacje/hvac-izolacja-instalacji-grzewczych-wentylacyjnych-klimatyzacyjnych/Izolacja-termiczna-kanalow-wentylacyjnych-zewnetrznych/

To oczywiście mój pomysł, z którym Ekspert Rockwool wcale nie musi się zgodzić :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam :) 
Płyty lamelowe jak najbardziej :) tym lepiej że nie trzeba będzie ich kołkowac gdyż mają najlepsze parametry na rozrywanie i spokojnie utrzymują się tylko za pomoca kleju. 
z płyt lamelowych poleciłbym jednak wełnę FRONTROCK L. Wełnę łątwiej będzie otrzymac u dystrybutora w miejszej ilości gdyż Stroprock G wystepuję wyłącznie na palecie. 

https://www.rockwool.pl/produkty/frontrock-l
W zasadzie skupiłbym się na tym produkcie jeżeli myślisz o metodzie klejonej. Potem oczywiście klej+siatka i warstwa tynku :) 

 

Edytowano przez Eksperci Rockwool (zobacz historię edycji)
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu zastanawiałem się czy by czegoś nie zrobić co by mi na poddaszu nie pizgało jak nie ma jeszcze ani ocieplenia dachu ani ocieplenia zewnętrznego. I oglądając YouTube się dowiedziałem, że "ocieplenie murłaty" to cały odrębny temat. Więc będę ją ocieplał samemu.
To fotki jak to mniej więcej wygląda:
https://images90.fotosik.pl/275/e25dea3643d501b0.jpg
https://images91.fotosik.pl/275/bcdabd8fe7cd4e18.jpg
https://images89.fotosik.pl/275/d1c09a824a369a15.jpg
https://images89.fotosik.pl/275/a6f74c4e9c9fd79b.jpg

A tutaj fotka mojego projektu/pomysłu na ocieplenie:
https://images92.fotosik.pl/276/124376ff035fbe89.jpg

Czy dobrze to wykombinowałem? Najpierw wkleje takie trójkąty styropianu w zielonym obszarze. Później prostokąt w obszarze żółtym. I na koniec znowu podkleje trójkątem w czerwonym obszarze.
A na samym początku trzeba by czymś wypełnić 3cm przestrzeń między murłata a przedłużeniem z cegieł ścianki kolanowej... tylko czym, jakaś pianką?

No i czy cały mój pomysł ma sens czy może inaczej to rozwiązać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem bardziej elastycznych materiałów do aplikacji w miejscach, gdzie łatwo o pokruszenie. połamanie etc.

Styropiany, owszem, na płaskie płaszczyzny podłogowe, ścienne etc. Tam, gdzie trzeba coś "upchać", preferuję wełnę.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uciąć styropian na wymiar - do lica ze styropianem na ścianie. Potem wkleić na piance ze wszystkich boków.  Obciąć wystającą piankę. Od zewnątrz dać klej i siatkę -ale od str. drewna dać folię.

W środku kontynuować wełną . Tak bym zrobił

Jeszcze jest kwestia szczeliny wentylacyjnej dachu - trzeba ją uwzględnić (otwory).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno żadnej szczeliny tam robić nie muszę bo dach jest deskowany a na deskach folia paro przepuszczalna. Po wyschnięciu drewna między deskami się porobiły wystarczające szczeliny i na całej powierzchni jest wentylacja. Między wełna a deskowaniem będzie 2cm szczeliny.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, usiek napisał:

Po wyschnięciu drewna między deskami się porobiły wystarczające szczeliny i na całej powierzchni jest wentylacja

To znaczy gdzie?

Gdzie powietrze u Ciebie wchodzi a gdzie wychodzi?

 

W szczycie dachu masz otwór wentylacyjny lub może wywietrzniki w dachu?

 

1 godzinę temu, usiek napisał:

Między wełna a deskowaniem będzie 2cm szczeliny.

I co z tego?

Jak zamierzasz to osiągnąć?

 

W okapie musisz zostawić szczelinę, którą powietrze będzie napływać a górą wypływać.

 

Ja wklejałem styropian 10cm na kleju do styropianu w piance, styropian ścinałem pod kątem tak, żeby została przerwa 2cm.

 

Przy okazji, ściany szczytowe masz ocieplone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to musi być tam ciągła cyrkulacja?

Tak mi gościu od dachu mówił, że nie potrzeba. Wilgoć sobie wyjdzie przez deski, folie i dachówki...

 

Jest komin wentylacyjny (3 komory). Tak jak w projekcie. A na samej górze dachu są 3 grzybki ale to do łazienki, pralni i kanalizacji...

 

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka. To jest poddasze użytkowe i ani w projekcie nie ma żadnego ocieplenia ani żaden z fachowców o tym mi nigdy nic nie wspominał...

 

Te 2 cm ponoć uzyskam dając 15cm welny w krokwie, które mają 18cm. Pod tym kolejna warstwa 10cm wełny.

 

Ps. Poddasze jest w sumie podzielone na 2 części. Jedna wieksza, a druga mniejsza nad sypialnia nad garażem... obniżona w stosunku do głównej części budynku...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, usiek napisał:

to musi być tam ciągła cyrkulacja?

Tak mi gościu od dachu mówił..

To niech się gosciu douczy.

Tak tam ma hulać wiatr

 

W szczycie dachu pod gąsiorami powinieneś mieć otwor w dachu po 2cm na każdą stronę albo wywietrzniki w szczycie, ale nie te małe kominki o ktory ch piszesz

 

42 minuty temu, usiek napisał:

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka

Ja swoje ścinalem i docieplałem

 

42 minuty temu, usiek napisał:

Te 2 cm ponoć uzyskam dając 15cm welny w krokwie, które mają 18cm. Pod tym kolejna warstwa 10cm wełny.

Ok

 

 

Przejrzyj sobie ten temat

Tam przerabiałem to przy pomocy kolegów z FB 

:icon_biggrin:

ocieplenie_scian_szczytowych

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też szczytowe ściany przycinałem, żeby ocieplić od góry - tam gdzie dotykały dachu.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod samym szczytem kilka dachówek nie jest normalna jak cała reszta tylko są troche innego kształtu, ktory tworzy otwory.... teraz mi się przypomniało.

 

A szczyt wygląda tak i tak będzie wepchana wełna:

729cce5cf1706bcf.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, PeZet napisał:

ja też szczytowe ściany przycinałem, żeby ocieplić od góry - tam gdzie dotykały dachu.

głownie chodzi o to, by warstwa ocieplenia ścian i dachu była nieprzerwana.

 

1 minutę temu, usiek napisał:

A szczyt wygląda tak i tak będzie wepchana wełna:

Niby gdzie będzie wepchana?

1 godzinę temu, usiek napisał:

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka.

ściany ociepla się od zewnątrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, zenek napisał:

Niby gdzie będzie wepchana?

 

Między cegły a deski... będzie ułożona

 

A wracając do murłaty to powinienem zostawić szczelinę między styropianem a deskami? Ptaszki nie będą miały łatwiej łatwiej żeby wydziobać sobie tam większy otwór? Bo już w jednym miejscu mam gniazdo w styropianie :)

 

No i dochodzą osy i szerszenie. Już jedna gaśnicę na osy zużyłem, a w starym domu obok co 2-3 lata mam gniazdo szerszeni na poddaszu nieużytkowym.

 

W tej części domu po położeniu wełny nie będzie już wejścia na górę... nad jętkami jest zbyt mało miejsca bo myśleć o zagospodarowaniu tego i z dwóch stron jest wymurowane z cegieł.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie zostawia się otwartego otworu tylko zabezpiecza siatką ochronną (wróblówka)

 

 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa... no widzisz, znowu się czegoś dowiedziałem.

Takie coś mi chyba dawali na krawędziach dolnych jak układali dachówki

 

Czytam własnie Twój temat do podlinkowałeś i jest tam ciekawy rysunek z włożona wełną tam gdzie ja chce wstawiać docinany styropian....

Tylko nie wiadomo kiedy ja będę miał ocieplenie elewacji

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, usiek napisał:

Między cegły a deski... będzie ułożona

Jak gruba warstwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... czyli na szerokość cegły... 25cm?

Tylko ciężko będzie go tam dopasować po takich "nierównościach" od dołu...

 

ps. chyba założę nowy wątek o moim poddaszu bo widzę, że na każdym kroku i przy każdej pierdółce... trzeba być czujnym bo niektórych błędów później już nie poprawię. A i ludzie jacyś inni tutaj... pomocni i nie wymądrzający się... jak na razie :P

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od tego czy na deskowaniu będzie ułożona papa czy membrana oraz od tego czy między dekami będa szczeliny czy nie koniecznie nalezy stosować szczelinę wentylowaną. Zimą deski będa zimne i przenikająca para wodna jak natrafi na zimne deskowanie to po prostu się wykropli. Co do detalu ocieplenia murłaty to sugeruje się posiłkowac detalem który załączam. 

12.2.7.1.pdf

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, usiek napisał:

Tak na oko to tam z 5-10cm miejsca jest.

 

14 minut temu, usiek napisał:

Hmmm... czyli na szerokość cegły... 25cm?

Tylko ciężko będzie go tam dopasować po takich "nierównościach" od dołu...

Tam się liczy grubość warstwy, nie szerokość.

Na nierówność pianka

5 - 10 cm grubości mało - mozna by próbować w takim razie pianką niskoprężną, lub XPS z pianką, żeby było przynajmniej szczelnie.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W umowie przyłączeniowej  jest określany zakres odpowiedzialności za funkcjonowania zasilania (naprawy, konserwacja, modernizacja) przez ZE. Może być on różny w zależności od konfiguracji przyłącza, lokalizacji złącza czy urządzenia pomiarowego
    • Garaż na dwa auta w bryle budynku. W projekcie mamy strop drewniany (spadek 2%z obu stron do jednego z narożników) kryty papą w około ogniomur tak więc z dołu nie widać pokrycia dachu. Wyceniając strop nad częścią mieszkalną usłyszałem, że taniej i lepiej wyjdzie zrobić taki również strop teriva nad garażem. Dało mi to do myślenia i mam dylemat. Który "dach" będzie lepszy? Drewniany czy beton? Na stropie betonowym będzie ciężko wywołać spadek, podobno jest papa na styropianie więc to by było już jako izolacja termiczna ale czy to nie jest drogie rozwiązanie? Cena materiałów i wykonania ma dla mnie duże znaczenie.  
    • Zgadza się, musi być nadajnik i odbiornik czy raczej sterownik. Dla mnie opis redaktora z BD był zrozumiały, choć może faktycznie bardzo na skróty napisany albo specjalnie nie doprecyzowany po to aby rozwinęła sie dyskusja  
    • Każdy zakład energetyczny ma zatwierdzaną odgórnie (przez URE) taryfę opłat za wykonanie przyłączy. Faktycznie do 200 m jest zryczałtowana opłata za kW mocy przyłączeniowej. Jednak z inną (niższą ) stawką za przyłącza napowietrzne, niż za kablowe (ziemne). Stawka przy dłuższym przyłączu też jest zróżnicowana zależnie od rodzaju przyłącza (napowietrzne czy kablowe).
    • Oczywiście. Ale to duży skrót myślowy   Jak coś działa bezprzewodowo to zawsze jest jakiś nadajnik i odbiornik. Więc przewody do led czy lampki trzeba doprowadzić ale przez jakiś odbiornik.   Przy okazji:   Nie sądzę, żeby autor miał na myśli umieszczenie wyłącznika na suficie.   Po prostu niefortunnie skonstruował zdanie.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...