Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
marcin4111

Remont łazienki

Recommended Posts

Cześć,

Poprzyklejałem płyty gk w starej łazience i teraz chcę przejść do dalszych czynności. Jako że jest to pomieszczenie o czasowo zwiększonej wilgotności proszę o doradztwo w następujących kwestiach:

1) Czy przestrzeń między sufitem a zieloną płytą gk mogę wypełnić docinkami z pasków gk i na koniec uzupełnić szczelinę akrylem sanitarnym?

2) Czy łączenia ścian na których będzie folia w płynie i kafle, można wypełnić gładzią szpachlową?

3) Po zabudowaniu okna płytami gk jest trochę szczelin do wypełnienia, goldband I na to kafelki będzie ok? 

4) Czy na łączeniach płyt, na których nie będzie folii w płynie ani kafelek dać gładź wapienną?

5) Jak to jest z sufitem w łazience, czy finiszowa gładź gipsowa nie zapleśnieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pkt 1 ....jaśniej możesz?

Pkt 2..lepiej klejem do glazury uprzednio gruntując i dodać siatkę zbrojącą

Pkt 3 ...jak Pkt 2

Pkt 4...najpierw albo Vario albo Uniflot z fizeliną bądź siatką oczywiście uprzednio albo zmoczyć wodą albo zagruntować

Pkt 5 ...jeżeli jest sprawna wentylacja to nie zapleśnieje

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, joks napisał:

Pkt 1 ....jaśniej możesz?

Szpara pomiędzy płytą gk a sufitem jest do 30 mm, myślałem żeby powypełniać paskami płyt gk tak żeby nie była większa niż ok 10 mm I wtedy na te 10 mm dać silikon sanitarny tak żeby całkowicie zakryć szparę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, marcin4111 napisał:

Szpara pomiędzy płytą gk a sufitem jest do 30 mm, myślałem żeby powypełniać paskami płyt gk tak żeby nie była większa niż ok 10 mm I wtedy na te 10 mm dać silikon sanitarny tak żeby całkowicie zakryć szparę.

Zrób fotkę ....i nic nie maż sylikonem sanitarnym co ma iść pod farbę..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GK na starej ścianie łazienkowej i wystający zza płyty klej. Można powpychać może resztki kleju? To kabina prysznicowa i będzie szła na to folia w płynie i ceramika.

IMG_20190909_183048.jpg

Edytowano przez marcin4111 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz uzupełnić kawałkami regipsu , najpierw natnij krawędź płyty tej już przyklejonej pod kątem 45st , docinki regipsu zfazuj w ten sam sposób , przed samym przyklejeniem zwilż wodą i miejsce klejenia i elementy wklejane , kleju daj na full aby wylazł szparami .Jak zwiąże i wyschnie Vario lub Uniflot z fizeliną .

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,
Ubytki można wypełnić kawałkami płyt gipsowo-kartonowych oraz zaszpachlować (wraz z wtopioną siatką) elastyczną masą Śnieżka Acryl-Putz® MS30. Masa zawiera w swoim składzie włókna celulozowe zwiększające jej wytrzymałość i odporność na pękanie. Przed nałożeniem gładzi płyty trzeba zagruntować gruntem polimerowym Śnieżka Acryl-Putz® GU40. Łazienka jest pomieszczeniem „wilgotnym”, a to powoduje, że do wygładzania ścian lepiej zastosować gładź wapienną, która posiada podwyższoną odporność na wilgoć i pleśń. W takich warunkach sprawdzi się gładź Śnieżka Acryl-Putz® RV13 Renova – jest łatwa w aplikacji i dobrze się szlifuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proponuję zainwestować 300-500 zł i zatrudnić wykwalifikowaną osobę która wszystko zmierzy i spisze do protokołu. To na pewno nie będą stracone pieniądze. 
    • Witam, Jestem tuż przed odbiorem mieszkania od dewelopera potrzebuje porady od osób z doswiadczeniem. Na co zwrócić uwagę aby uniknąć problemow podczas wykańczenia mieszkania? Z gory dziekuje za pomoc.
    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...