Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

Przymierzam się do wykonani wylewki na poddaszu.

Zgodnie z projektem wylewka ma mieć grubość 10 cm (5 styropian + 5 beton)

W mim domu skosy dachu zaczynają się już od murłaty. Poza tym na poddaszy mam 10 słupów drewnianych.

1. Pytanie: Jak zabezpieczyć murłaty oraz drewniane słupy konstrukcyjne pod wylewkę.

Aktualnie mam firm która wykonuje ocieplenie dachu granulatem celulozowym.

Na krokwie nabijane sż wzdłuż łaty. Na te łaty przybijana specjalna folia pod która będzie wpuszczana celuloza a na nią jeszcze raz łaty.

Panuje zabudowę płytami G-K przybijanymi bezpośrednio na te ostatnie łaty. 

Więźba dachowa niby jest suszona ale zawsze to świeża konstrukcja i boje się że może jeszcze trochę pracować.

2. Jaki materiał zastosować aby uniknąć pęknięć na łączeniach płyt?

Dziękuję

 

poddasze1.jpg

poddasze2.jpg

Link do komentarza

Można wykonać wylewkę systemem gospodarczym.

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/21190-wykonanie-30-m2-wylewki-betonowej-krok-po-kroku

Można też skorzystać z gotowych formuł producentów chemii budowlanej.

 

Poniżej jest film na temat wylewki, ale zwróć uwagę w komentarzach na kanale YouTube na wypowiedzi użytkowników: stefan2825 oraz hubertus wawrinek.

 

 

Link do komentarza

Dziękuję bardzo za podpowiedź.

A jak się ma kwestia dylatacji?

Powierzchnia  poddasza to prawie 200 m (16 x 12)

Jak w moim przypadku powinno się rozkładać dylatacje?

Zakładam że z łat dystansowych ( do których będę nawiązywał poziom wylewki)  nabijanych na strop utworze pasy o szerokości np.2 m.

Czy jeśli nie będę wyciągać tych łat to można je uznać za wystarczającą dylatację? 

Czy raczej powinno się takie łaty wyciągać i w ich miejsce wkładać taśmę dylatacyjną?

Pozdrawiam

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

jeśli chciałby Pan zrobić wylewkę z miksokreta, to rekomendujemy gotowe spoiwo webefloor FIBROCEM. Jest to mocniejsze rozwiązanie. Zawiera już włókna i polimery. Więcej informacji, wraz z filmami, znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-fibrocem

 

Jeśli chodzi o dylatacje obwodowe wokół ścian, komina, wzdłuż murłaty, wokół słupów. Rekomendujemy grubość 1 cm. W osi słupów należy w jastrychu naciąć dylatacje + dylatacje poprzeczne dzielące jastrych na pola prostokątne o proporcji boków 1:1,5. Powierzchnia pola dylatacyjnego nie większa niż 25 m2.

 

Sposób wykonania dylatacji jak na filmie, który tu został opublikowany.

 

Po wykonaniu bezwzględna pielęgnacja jastrychu. Można ją wykonać wg. poradnika > https://www.pl.weber/blog/podlogi-i-posadzki/pielegnacja-jastrychu-betonowego-w-trakcie-upalow

 

Zachęcamy do kontaktu. Pozdrawiamy!

Link do komentarza

Mi wykonawca posadzki przemysłowej oprócz wymaganych dylatacji przy drzwiach i na większych powierzchniach w salonie robił również dylatacje przy słupach czy kominach( ostrych rogach wychodzących poza obrys ścian.
Ty również masz nieco słupów od których może pójść pajączek ale jeśli na to przyjdzie wykończenie to pewnie mniejsze będzie ich znaczenie.
Ja mieć musiałem bo podłoga była na gotowo.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Szanowny Panie, w Pana przypadku optymalnym rozwiązaniem będzie wylewka anhydrytowa produkowana na bazie spoiw firmy Knauf w technologii „transmix”.

 

Dlaczego?

  • Po pierwsze w sytuacji, gdy skos dachu praktycznie „schodzi” do stropu dużo łatwiej będzie aplikować i układać wylewki o właściwościach samopoziomujących.
  • Po drugie, sposób pompowania wylewki i dostawa samego materiału odbywa się bez zbędnego bałaganu na budowie.
  • Po trzecie, może Pan zwiększyć grubość warstwy izolacji termicznej do 6 cm kosztem wylewki, której grubość 4 cm w tym przypadku będzie wystarczająca.

Jeżeli poddasze będzie pełniło funkcje tzw. pomieszczeń gospodarczych o niewielkim obciążeniu ruchem pieszym, to proponujemy lekko przeszlifować powierzchnię wylewki do uzyskania jednolitej barwy/struktury i zagruntowanie środkiem gruntujący Knauf Estrichgrund. Taka forma wykończenia zabezpieczy wylewkę przed ścieraniem i pyleniem.  

 

Słupy i murłaty należy oddzielić od wylewki za pomocą brzegowych taśm dylatacyjnych, np. Knauf 8/100.

 

Gdyby chciał Pan uzyskać więcej szczegółowych informacji, to zachęcamy do kontaktu z Product Managerem systemów podłogowych Knauf. Kontakt: Leszek Rudek, tel. 601964634. Pozdrawiamy, Knauf

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...