Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Instalacja co i cwu dla domu w technologi drewnianej


Recommended Posts

Witam wszystkich

Mam prośbę i pytanie. Rozumiem,że wielu z was jest już obecnie bardzo doświadczona, w zwiazku z czym proszę was radę w tej sprawie.

Mianowicie proszę o propozycję instalacji co i cwu.Jaki system będzie najlepszy dla domu wykonanego w technologi drewnianej,szkieletowej. Zastanawialem sie nad kominkiem z plaszczem wodnym, pompa ciepla (jaka) i solarami (jakie).jakie system bylby najefektyczniejszy w moim przypadku i jakie przekazniki ciepla zainstalowac w domu.

Pozdrawiam serdecznie
Robert
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witaj!

Jesli chcesz dobrac kolektory słoneczne musisz uwzglednic ich roczny uzysk do zapotrzebowania energetycznego domu.
Niektorzy producenci w swoich "pakietach" mowia o "sztukach solarow".
Pytanie jakie to sa solary, jak duze i jakimi osiagami moga sie pochwalic.

Niektorzy instalatorzy (zajmujacy sie ta technologia od 2 lat) powiedza ze 2-3 solary wystarcza. Zgadza sie wystarcza na podgrzewanie wody i tylko w maks 70% roku. Reszta to juz problem.

Jesli chodzi o system ogrzewania, to myslac o zainstalowaniu "solarow" oraz kominka (plus ew. pompy ciepla), nalezy wziac pod uwage system ogrzewania niskotemperaturowego (podłoga lub podłoga-sciany). Oczywiscie wszystko zalezy od tego, czy dom jest domem cieplym, a nie domem stawianym z Ytonga (ktorego nie trzeba ocieplac bo na obecne czasy spełnia normy).

Instalowanie pompy ciepla oraz kolektorow slonecznych jednoczesnie nie ma sensu.
Chyba ze latem chcemy miec tylko C.W.U. z solarow, a zima tylko C.O. z pompy ciepla.
Nalezy pamietac, ze pompa ciepla podobnie jak kolektory słoneczne daje czynnik grzewczy o temperaturze nadajacej sie tylko do powierzchniowego ogrzewania (podloga lub podloga-sciany).

Kominek z płaszczem wodnym.
Ostatnio instalowalem w dosc duzym domu jakis wloski kominek (klient sobie sam kupil).
Kominek wielki jak polowa Malego Fiata, a moc 4x mniejsza niz Maly Fiat.
Na tabliczce napisano ze:
- moc to 21KW.
- sprawnosc 80%
- ilosc energi oddawanej do ukladu C.O. 60%.
Czyli wyszlo ze 21KW * 80% * 60% to okolo 11kW.

Ten dom o ktorym mowie, postawiony w technologii Ytonga (bardzo dokladnie wykonany bloczek z gazobetonu), nieocieplony ( bo tak sprzedawcy mowia) o powierzchni uzytkowej okolo 350m2, zasilany byl przez okolo 2,5 miesiaca kominkiem.
Pochlanial ogromne ilosci drewna.
Zainstalowalismy tam 8 kolektorow slonecznych o powierzchni 19.2m2 , ktorych rzeczywista moc byla 2x wieksza od kominka. Cieplo bylo czuc w domu nastepnego dnia.


Wazne aby pamietac o mocach urzadzen oraz o zapotrzebowaniu energetycznym domu w ciagu roku.
Mozna taki dom postawic rowniez bez glownego zrodla ciepla, a kominek traktowac jako przyjemnosc.


Pozdrawaim
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witaj!

Jesli chcesz dobrac kolektory słoneczne musisz uwzglednic ich roczny uzysk do zapotrzebowania energetycznego domu.
Niektorzy producenci w swoich "pakietach" mowia o "sztukach solarow".
Pytanie jakie to sa solary, jak duze i jakimi osiagami moga sie pochwalic.

Niektorzy instalatorzy (zajmujacy sie ta technologia od 2 lat) powiedza ze 2-3 solary wystarcza. Zgadza sie wystarcza na podgrzewanie wody i tylko w maks 70% roku. Reszta to juz problem.

Jesli chodzi o system ogrzewania, to myslac o zainstalowaniu "solarow" oraz kominka (plus ew. pompy ciepla), nalezy wziac pod uwage system ogrzewania niskotemperaturowego (podłoga lub podłoga-sciany). Oczywiscie wszystko zalezy od tego, czy dom jest domem cieplym, a nie domem stawianym z Ytonga (ktorego nie trzeba ocieplac bo na obecne czasy spełnia normy).

Instalowanie pompy ciepla oraz kolektorow slonecznych jednoczesnie nie ma sensu.
Chyba ze latem chcemy miec tylko C.W.U. z solarow, a zima tylko C.O. z pompy ciepla.
Nalezy pamietac, ze pompa ciepla podobnie jak kolektory słoneczne daje czynnik grzewczy o temperaturze nadajacej sie tylko do powierzchniowego ogrzewania (podloga lub podloga-sciany).

Kominek z płaszczem wodnym.
Ostatnio instalowalem w dosc duzym domu jakis wloski kominek (klient sobie sam kupil).
Kominek wielki jak polowa Malego Fiata, a moc 4x mniejsza niz Maly Fiat.
Na tabliczce napisano ze:
- moc to 21KW.
- sprawnosc 80%
- ilosc energi oddawanej do ukladu C.O. 60%.
Czyli wyszlo ze 21KW * 80% * 60% to okolo 11kW.

Ten dom o ktorym mowie, postawiony w technologii Ytonga (bardzo dokladnie wykonany bloczek z gazobetonu), nieocieplony ( bo tak sprzedawcy mowia) o powierzchni uzytkowej okolo 350m2, zasilany byl przez okolo 2,5 miesiaca kominkiem.
Pochlanial ogromne ilosci drewna.
Zainstalowalismy tam 8 kolektorow slonecznych o powierzchni 19.2m2 , ktorych rzeczywista moc byla 2x wieksza od kominka. Cieplo bylo czuc w domu nastepnego dnia.


Wazne aby pamietac o mocach urzadzen oraz o zapotrzebowaniu energetycznym domu w ciagu roku.
Mozna taki dom postawic rowniez bez glownego zrodla ciepla, a kominek traktowac jako przyjemnosc.


Pozdrawaim



Wtakim razie jaki system ogrzewania CO i CWU zainstalowac w domu wybudowanym w technologii prefabrykowanej (czyli szkielet drewniany) o pow.200m2. Jaki czynnik przekazujacy cieplo w domu w takiej technologi pow=inien zostac zainstalowany. Mowi sie ze nie powinno sie instalowac w takich domach ogrzewania podlogowego.
Co raz ciezej mi sie zdecydowac. Prosze o pomoc i porade.

Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Instalowanie pompy ciepla oraz kolektorow slonecznych jednoczesnie nie ma sensu.
Chyba ze latem chcemy miec tylko C.W.U. z solarow, a zima tylko C.O. z pompy ciepla.
Nalezy pamietac, ze pompa ciepla podobnie jak kolektory słoneczne daje czynnik grzewczy o temperaturze nadajacej sie tylko do powierzchniowego ogrzewania (podloga lub podloga-sciany).



Witam.
Oj chyba kolega nie ma racji. właśnie kolektory i pompa ciepła powinny być z sobą nierozerwalne. Pomijając koszty ładowanie ciepłem wymiennika gruntowego kolektorami latem i odzyk tego ciepła pompą zimą.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Instalowanie pompy ciepla oraz kolektorow slonecznych jednoczesnie nie ma sensu.
Chyba ze latem chcemy miec tylko C.W.U. z solarow, a zima tylko C.O. z pompy ciepla.
Nalezy pamietac, ze pompa ciepla podobnie jak kolektory słoneczne daje czynnik grzewczy o temperaturze nadajacej sie tylko do powierzchniowego ogrzewania (podloga lub podloga-sciany).

Witam.
Oj chyba kolega nie ma racji. właśnie kolektory i pompa ciepła powinny być z sobą nierozerwalne. Pomijając koszty ładowanie ciepłem wymiennika gruntowego kolektorami latem i odzyk tego ciepła pompą zimą.




Przepraszam ale się pogubiłem. Jeśli to miał być cytat to nie wyszło. Dwa różne sposoby ogrzewania są nierozłączne? Tak to rozumieć?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dołóż do tego 800 kg mokrego śniegu. Na metr kwadratowy. Tak jak wspomniałem, nie twierdzę, że to się od razu zawali. Ale trzeba uwzględniać takie obciążenia i mieć na uwadze, że spadek jest minimalny, a powierzchni brak gładkości. Wiec o zsuwaniu się śniegu nie ma mowy. Musi roztajać. Ale wszystko można zaplanować. 
    • Temu zapytałem z czego toto będzie ....Po roku będzie mógł PeZet posadzić dodatkowo na środku tego dachu kaczeńce.
    • Takie rzeczy planuje się  przez budową konstrukcji, zielone dachy "zaczynają" swój ciężar od 50kg/m2 a po kilku latach mogą już ważyć dwa razy więcej ich ciężar ciągle może się zwiększać nawet powyżej 130kg/m2   Co do opadów to nawet deszcz, czy podlewanie skutecznie zwiększa ciężar, odśnieżanie jest trudne, ale możliwe, trzeba jednak ciągle mieć to na uwadze, drewno  na dachu domu jest osłonięte od czynników atmosferycznych, zadaszone nad tarasem  już nie, wilgotność drewna będzie rosła w okresie jesienno-zimowym wraz ze wzrostem obciążenia dachu, degradacja drewna również.     
    • W tym, że przed lotem do Smoleńska też nikt nie widział w niczym problemu.
    • Warstwy dachu zielonego ekstensywnego - idąc od dołu w górę:   1. Hydroizolacja o parametrach antykorzennych. Jeśli taka nie jest, to..   1a Inna bariera korzeniowa (folia przeciwkorzenna, papa wzmocniona przeciwkorzenna) 2. Geowłóknina chłonno-ochronna - zakład 10 cm 3. Mata drenażowa - zakład kilka cm 4. Włóknina fitracyjna - zakład 10 cm 5. Substrat ekstensywny na dach zielony (ma spełniać wymagania wytycznych dla dachów zielonych FLL) - kupowany w workach, rozgrabić na grubość 6 - 8 cm. 6. Roślinność: rozrzucić albo posadzić pędy rozchodników, albo to i to, albo rozłożyć prekultywowaną matę rozchodnikową.   Podlewać przez pierwsze 3 tygodnie, potem tylko w czasie przeciągającej się suszy.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...