Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
psychoderyna

Przesunięcie/poszerzenie przejścia a kruche cegły i wilgoć.

Recommended Posts

Wstęp:

Robię remont starego domu z 1920roku. Remont polega między innymi na poprawieniu przejść między pomieszczeniami (bez drzwi) oraz jednej pary drzwi. Chodzi o to że w starym domu futryny miały wysokość 185cm/80cm Chce to poprawić na wysokość 204cm aby na przyszłość nie było problemów z drzwiami. 

 

Co już zrobiłem:

Z obawy że jest do stary dom w nadproże wrzuciłem kilka drutów zbrojeniowych oraz miałem takie dwa ceowniki 40x40x2mm więc je też tam umieściłem i wszystko zapałem betonem z włóknem.

W ten sposób udało mi się już poprawić dwa przejścia widoczne na zdjęciach 1 i 2. 

Po bokach dałem też duża warstwę betonu ponieważ cegły i zaprawa są bardzo kruche. Teść który budował dom (i tysiąc razy go przerabiał) mówi że są to cegły "palone na słońcu". To jak kruche są cegły przedstawiają filmiki w załączniku. Mury mają od 40-50cm grubości. Dom ma fundamenty z kamienia 50cm. Rok temu wyczyściłem między kamieniem ta krucha zaprawę, uzupełniłem betonem, potem wyrównałem i zarzucilem siatkę i tynk.

 

Generalnie w domu jak musiałem już coś kuc to zawsze wydłubalem troszkę tej kruchej zaprawy i ściany wzmacniane betonem z włuknem wciskając starannie zaprawę w szczeliny i ubytki.

 

Problem:

Podczas porzestawiania i poszerzania ostatniego otworu na drzwi ściągnąłem blazerie do okola drzwi i zauważyłem że dwie warstwy cegły od dołu ciągną wilgoc. Przy samej futrynie w cegle praktycznie mogłem kruszyć ręką. Ściągnąłem już i tak samoistnie odpadający tynk nad cegłami, zagruntowalem i wzmocniłem betonem nie zasłaniając na razie tych cegieł wilgotnych. (Ostanie 3 zdjęcia).

 

 

Pytanie:

Czy mam się czego obawiać po murach postawionych z takich cegieł ?

Czy mogę cos zrobić z tymi cegłami żeby nie ciągnęły wilgoci. Czy mogę to jakoś zabezpieczyć w takim stanie w jakim to jest?

 

Od siebie dostań tylko że na ścianach będą regipsy na plackach kleju. Już od siebie postanowiłem że w celu wentylacji na dole będą dwa i na górze jeden otwory wentylacyjny żeby ściana mogła oddychać za regipsami.

 

 

 

15669967959673226819589222895366.jpg

15669968356875228019614693004719.jpg

15669978594468724814418701096971.jpg

1566997910144795944371164891956.jpg

15669980172031783826944189779548.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Samodzielne prace remontowe związane z rozkuwaniem otworów w tak starym budynku  grożą katastrofą budowlaną, jeśli nie przeprowadzi się gruntownej ekspertyzy jego stanu. Z dużym prawdopodobieństwem w domu brak hydroizolacji poziomej fundamentów i likwidacja problem z wilgocią wymaga zastosowania jednej z metod osuszania  np. przez podcięcie fundamentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Katastrofa to była od dawna bo te wszystkie otwory nie posiadały nadproży. Wszystko trzymało się że tak powiem na futrynie. Prace z rozkuwaniem robię powoli i podpieram steplami. Mam świadomość że to mi może runąć.

 

A co do samej cegły. Co o tym myślicie? Gdzieś wyczytałem że to nawet zaletą bo taka cegła dobrze tłumi i amortyzuje drgania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cegła nie wygląda źle, chyba trochę przesadzasz.

Problem z wilgocią może wystąpił dlatego że za boazerią nie było wentylacji i gromadziła się wilgoć a skraplała właśnie na dole gdzie jest zimniej. Widziałem już takie zaboazeryjne cuda i jeszcze gorsze.

A ściana na której jest ta wilgoć to zewnętrzna ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nawet nie ściana tylko ostatnie dwie cegły. Ale jest to ściana zewnętrzna na której dobudowany jest ganek stąd widać tam jeszcze pustaki. Ganek zawsze zima jest chłodny (zimny) a latem troszkę cieplejszy. Z zewnątrz ganek jest docieplony styropianem 5cm i jest na nim sajdink natomiast od środka między latami pod blazeria był styropian 2cm (poza tą ściana z cegły, tam była tylko blazeria .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ten styropian pod boazerią nie był przyklejony tylko tak luzem włożony ?

Jeżeli tak to jest pewna po latach wilgoć i grzyb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak styropian był luzem włożony. Ale ściana z cegieł ta gdzie jest wilgotna nie miała styropianu.

 

Dzięki wam popatrzyłem troszkę z innej strony na hydroizolacyjne i zdecyduje się na iniekcje krystaliczna, gdyż jest prosta w wykonaniu, jestem ja sam w stanie zrobić i jest to chyba najtańsza metoda.

Szczerze mówiąc chciałem coś takiego zrobic ale nawiercajac otwory i wlewając w nie szkło wodne. 

Ponadto chciałem skuć ta pierwsze dwie warstwy cegły na głębokość 10cm i zaszalowac i zalać betonem z domieszką szkła wodnego, cegły z tego co widzę dobrze piją wodę wiesz szkło wodne pochłaniały by jak "Janusz" piwo ;D

 

Jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś pomysły to będę wdzięczny. A co do iniekcji krystalicznej to podaje materiały, bo może się komuś przydać.

 

 

 

Edytowano przez psychoderyna
Poprawiono błędy ;p (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • będę się czepiał, ale pewnie chodziło ci o 2,5kwp i 5kwp ??   U mnie w piątek ma być być montowana 2 część instalacji, 5,36kwp. 3kwp będzie dofinansowane 14,1k (grant). Całość wyjdzie więc mnie finalnie 10,3k za 5,36kwp, czyli 1,9k/kwp. Właściwie to nawet trochę mniej , bo pozostałą część instalacji (ta bez dofinansowania) będzie można odliczyć od podatku...
    • Witam. Będę wykonywał fundament garażu na glinie w związku z czym mam parę pytań.  1. Ława będzie wykonywana w wykopie, czyli bez szalunku deskowego. Wykop ma 100 cm głębokości, po zdjęciu ok 20-30 cm humusu, więc po zasypaniu fundamentów spód ławy będzie znajdować się na głębokości ok 120-130 cm czyli poniżej strefy przemarzania. Czy w związku z tym że wykop jest w prawie czystej glinie mam się przejmować zamarzaniem gliny na zimę? W tym roku zdążymy tylko zalać ławe a dopiero na wiosnę układać bloczki. Czy po wylaniu ławy i związaniu zabezpieczyć to i zasypać ziemia na okres zimy?    2. Czy w przypadku gliny stosować jakieś folie na dno lub same boki? Kierbud uważa że stosowanie folii budowlanej jako izolacja jest na krótka metę bo i tak może zostać przerwana, uszkodzona i że lepiej zamówic beton wodoodporny w betoniarni. Z kolei znajomy, który też się buduję mówi że majtsry zaproponowali mu by na gliniastych podłożach pod folie dać jeszcze podsypke piaskowa gdyż (jeśli dobrze zrozumiałem) piasek ma być poduszką dla ewentualnego zwiększania objętościowo gliny w sytuacji gdy zamarznie. Lub może chodziło o to że gdy jest folia to ewentualna woda która dostanie się pomiędzy folie a ławe mogła wsiąknąć do piasku? Nie pamiętam dokładnie. Więc może folie dać tylko na boki, lub wyłożyć boki folią fundamentowa a później zawinąć na wierzch pod bloczków?    3. Koparkowy wykopał dół na szerokość 45cm gdyż miał taką łyche, więc moje ławy będą mieć wymiary 40cm wysokie i 45 szerokie. Strzemiona dla takiej ławy robić na 25x25cm? Na ławie ściana fundamentową będzie z bloczka szerokości 25cm.   4. Czy pod belkę zbrojeniowa stosować dodatkową kratownice jak miałem w ławach piwnicy (szerszą od belki)? Czy to się robi tylko dla większych obciążeń (3 kondygnacji?). W moim projekcie nie ma rysunku zbrojenia ławy garażu. 
    • Polecam sklep  https://aquawita.pl posiadaja dzbanki dafi ;)
    • Gość Mam sposób
      Problem mam tylko w łazience po gorącej kąpieli, gdy para wodna osadza się wszędzie, na płytkach i na oknie dachowym. O ile płytki, to nie problem, bo zanim woda ścieknie to zdąży odparować, o tyle z okna woda kapie... Normalnie okno wcale nie paruje. Jak dla mnie, jedyny sposób, to zainstalowanie dodatkowego wentylatora powietrza na okno, by poprawić cyrkulację. Eksperymentalnie użyłem wentylatora domowego i to całkowicie załatwia sprawę. Muszę tylko dobrać montowany na ścianie - wnęce okiennej + sterowanie z czujnikiem ruchu i wilgotności.
    • No niestety tak jest. Nie bez kozery w nowych budynkach daje się coraz więcej ocieplenia, dąży do pasywności budynku itd. W zimie jak ściany są odczuwalnie zimne to faktycznie może to wpływać na temperaturę wewnątrz budynku no i oczywiście  komfort mieszkańców  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...