Skocz do zawartości

Beton architektoniczny, plamy


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Gość mhtyl
37 minut temu, stiv1984 napisał:

. farelka skierowana w stronę ściany i grzanie na OFF... nie pomaga :(

Czyli tylko mieliłeś  powietrze i być może jeszcze bardziej zawilgociłeś ścianę. Włącz grzanie i próbuj to osuszyć.

Link do komentarza

Powiem tak, trzy miesiące i nic nie zeszło, skończyło się na wymianie kilku płyt ... teraz po fakcie już wiem co jest tego przyczyną i jak temu w przyszłości zaradzić, każdą płytę należy przed klejeniem zagruntować specjalnym środkiem od producenta, dzięki temu beton nie będzie punktowo chłonąć wody z kleju. W sklepie przy zakupie nie raczyli mi tego powiedzieć kiedy pytałem o metodę montażu, zaś moi fachowcy również doświadczeniem nie zabłysnęli w tym temacie. Jeżeli problem wystąpił u was tylko na kilku płytach proponuję je od razu wymienić bo próbowałem wszystkiego, suszenia, zmywania, rozpuszczania różną chemią i nic, chyba że dużo płyt jest uszkodzonych wtedy ciekawą alternatywą jest ich pomalowanie np. farbą Jegger'a o strukturze betonu.  

Link do komentarza
Gość mhtyl
18 minut temu, Spirit21 napisał:

każdą płytę należy przed klejeniem zagruntować specjalnym środkiem od producenta, dzięki temu beton nie będzie punktowo chłonąć wody z kleju.

Tylko czy tego gruntowania nie powinien zrobić producent na etapie produkcji? Przecież to oczywiste że każda płyta będzie klejona więc pozostawienie gruntowania dla wykonawcy jest tutaj nie ok.

Link do komentarza

@Spirit21

powiedz mi czy chodzi Ci o 'Jeger Beton'? Z tego co widzę to bardziej jest masa do nakładania niż farba...

Płyta jest dosyć porowata i chciałbym tą strukturę zachować... 

Może jakaś farma sylikonowa dulux-a albo coś podobnego?

 

@mhtyl

Uważam że powinna być przygotowana do pracy no ale jak widać producent o to już nie dba... Co gorsze w instrukcji montażu nie ma informacji o tym by płytę zagruntować od 'wewnątrz' :( 

Link do komentarza
Gość mhtyl
3 minuty temu, stiv1984 napisał:

 

 

@mhtyl

Uważam że powinna być przygotowana do pracy no ale jak widać producent o to już nie dba... Co gorsze w instrukcji montażu nie ma informacji o tym by płytę zagruntować od 'wewnątrz' :( 

O ile jest to prawda to uważam, że można to reklamować bo producent sprzedaje nie w pełni wartościowy produkt to raz a dwa to brak dokładnej informacji jego sposobu użycia.

Link do komentarza
Gość mhtyl
56 minut temu, stiv1984 napisał:

@mhtyl

Tylko że płyty już od tygodnia są na ścianie. Wydaje mi się że podczas 'zrywania' nie przetrwają w całości...

Na pewno wszystkich nie oderwiesz bez uszkodzenia, ale jeżeli jest to błąd produkcyjny bo pod taki można to podciągnąć to można zgłaszać reklamację, tylko z drugiej strony czy warto sie szarpać? Chyba lepiej zerwać, kupić brakujące sztuki i ułożyć od nowa.

Link do komentarza
Gość mhtyl
32 minuty temu, stiv1984 napisał:

Właśnie...

Biorę jeszcze pod uwagę by to pomalować...ale to wyjdzie w praniu ;)

Na pewno  będziesz musiał najpierw zagruntować przed malowaniem aby wyrównać chłonność.

Link do komentarza
Gość mhtyl
10 minut temu, stiv1984 napisał:

umyć, osuszyć, zagruntować i pomalować...

tylko tak jak pisałem wcześniej nie chciałbym utracić porowatości płyty więc nasuwa się pytanie jaką farbę wybrać? Tak by wyglądało to najbardziej naturalnie... 

Jakiej farby użyć nie wiem, nigdy sie z takim czymś nie spotkałem, być może jakąś farba strukturalna. Kiedyś jak odnawiali ogrodzenie betonowe to rozpuszczali cement w wodzie i taką niby farba malowano, efekt był taki jakby od nowa ktoś położył tynk cementowy. Jakby to  wyglądało wewnątrz nie wiem.

Link do komentarza
2 godziny temu, stiv1984 napisał:

powiedz mi impregnowałeś 'wilgotne' plamy?

Przecież to nie ma sensu - co impregnacja po fakcie pomoże?

Będzie ona potrzebna, jeśli zdecydujesz się pomalować po wierzchu płytki jakąś farbą "betonopodobną.

 

2 godziny temu, stiv1984 napisał:

Panowie powiedzcie mi przy wymianie nowe płyty zaimpregnować od strony wewnętrznej? 

Tak właśnie trzeba zrobić, aby odciąć możliwość zawilgocenia płyty podczas jej przyklejanie - wyschnięty preparat impregnujący nie przepuści wilgoci z kleju w głąb materiału płyty... impregnować po "lewej' stronie płyty!

Edytowano przez Gość
literka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, stiv1984 napisał:

 

 

 

@Spirit21 @mhtyl

Panowie powiedzcie mi przy wymianie nowe płyty zaimpregnować od strony wewnętrznej? 

Koniecznie i wielu producentów tego materiału to zaleca, inni nie, bo pewnie uważają że dla fachowca to oczywiste.

A potem biorą się za klejenie amatorzy chcący zostać bohaterami w swoim domu.:D Czy jakoś tak.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...

Cześć Mam pytanie czy ktoś z Was robił beton architektoniczny nakładamy pacą ze złota fuga? Mam problem fachowiec który zarzekał się że potrafi to robić siedzi już prawie miesiąc i ciągle jest coś nie tak.W końcu kiedy doszlismy do ostatniego etapu a mianowicie lakierowanie tegoż baton na jednej ścianie wyszło wszystko ok A na drugiej powstały białe ślady.Lakierowal to lakierem matowym bezbarwnym. Czy ktoś z Was również miał taki problem, macie może pomysły jak z tego wyjść? Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą pomóc 

20200803_221723.jpg

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 9 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...

Po zamontowaniu betonu fachowiec pokrył płyty unigruntem twierdząc że to zabezpiecza tak samo jak impregnat a jest tańszy. Zawierzyłem ale okazało się że o ile patrząc na wprost jest ok to z boku płyty nie są już matowe a pojawiły się świecące smugi. Co można z tym zrobić? Czy da się usunąć unigrunt z betonu albo jakoś zmatowić ?

16492573691148185016877479126815.jpg

16492574182801348105856874242088.jpg

Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Dnia 24.07.2020 o 11:54, Tomek1111 napisał:

ZACIEKI I CIENIE PO IMPREGNACIE!!

 

Da sie coś z tym zrobić??????

POMOCY!!

received_717638459019777.jpeg

 

Dnia 6.04.2022 o 18:39, joks napisał:

Usunąć się nie da.

 

Witam widzę że już 4 lata temu był problem z zaciekami po impregnacie mam ten sam problem tylko że teraz też po impregnacie zrobiły mi się zacieki wygląda to strasznie . Czy udało się jakoś to zniwelować ? 

20240308_180313.jpg

20240308_180322.jpg

20240308_180313.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...