Skocz do zawartości

przylacze - prąd


Recommended Posts

kto potrafi dokladnie okreslic jakie wartosci bezpiecznikow odpowiadaja jakiej mocy przylaczeniowej
chodzi o przedzial kW i stosowane do nich wartosci amper
a pytanie wynika mianowicie z tego
w najblizszym czasie bede staral sie o warunki wykonania przylacza elektrycznego i wykonanie tego przylacza
po zsumowaniu odbiornikow i skorygowaniu ich przez wsp. jednoczesnosci otrzymujemy moc kW, ktora to wpisujemy do wniosku i od jej ilosci wnosimy finalnie oplate za przylacze
zakladajac ok. 15kw zaplacimy ok. 2500 PLN i otrzymamy skrzynke z bezpiecznikami
jesli zalozyc, ze owe 15 kW miesci sie w przedziale od 12 do 17 kW dla ktorego odpowiada jeden i ten sam bezpiecznik, to wpisujac we wniosku zamiast 15KW - 12 KW automatycznie zmniejszamy koszt przylacza o ok. 480 PLN a bez zadnego ryzyka mozemy pobierac moc do 17KW
bo tak sie sklada, ze zaklad energetyczny nie pobiera oplaty od dlugosci przylacza (do 200 m) ale od sugerowanej pobieranej mocy. Niby tylko kilka zlotych, ale po co je placic skoro i tak otrzymamy ten sam produkt, tej samej jakosci i w tym samym czasie ale za mniejsze pieniadze...

i jeszcze jeden maly drobiazg
czy w okolicy Gorzowa Wlkp. mozna zwrocic sie do innego ZE niz Enea?
z gory dziekuje za podpowiedzi.....
Link do komentarza
Przydział mocy określany jest "skokowo" np. 10 kW, 13 kW, 16 k.W... co odpowiada wartości bezpieczników głównych 16A, 20 A, 25A (dla prądu trójfazowego).

Dla przyłącza 13 kW przy obciążeniu jednofazowym (a takich odbiorników w domu jest większość) można więc pobierać moc do 4,6 kW na każdą fazę, co w praktyce nie jest dużo np. równoczesna praca pralki i zmywarki.

Natomiast przeciążenie spowoduje zadziałanie zabezpieczenia głównego i w konsekwencji konieczność wezwania montera z elektrowni (bezpieczniki główne są plombowane) co wiąże się z opłatami (ok. 100 zł "za wizytę").
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
witam !

na wniosku o określenie warunków przyłącza do sieci elektroenergetycznej o napięciu nie wyższym niż 1 kV miałam tabelkę mówiącą o wartości zabezpieczenia przelicznikowego zaróno dla zasilania jedno jak i trójfazowego. Pana interesowało jednofazowe dlatego je podaję.

pozdrawiam

zasilanie jednofazowe
prąd znamieniowy zabezpieczenia przelicznikowego - maksymalna wielkość mocy przyłączeniowej
6 A 1,3 kw
10 A 2,1 kw
16 A 3,4 kw
20 A 4,3 kw
25 A 5,3 kw
32 A 6,8 kw
35 A 7,5 kw
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...