Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Awek

Plamy na kominie, plamy pod sufitem

Recommended Posts

Witam. Zacząłem ostatnio remont w 40 letnim domu. Skulem trochę tynku z komina bo były na nim plamy. Oto co zobaczyłem - zdjęcie 1. 

Ojciec 2 lata temu wymienił piec na Eko groszek, komin zostawił bez zmian. Nie ma w nim zadnego wkładu. Podobno pojawiło się to po tym jak otynkowal komin w środku. Nie wiem jak to zrobili ale tak usłyszałem. Co pomoże? Czy jeśli zrzuce stary tynk, dam nowy i umieszczę wkłady w kominie to problem zniknie? Plamy były tam gdzie cegły maja inny kolor. 

 

Kolejny problem to grzyb? Pod sufitem nad oknami. Ojciec lubi mieć ciepło i czasami temperatura przekracza tam 24,25 stopni w zimie. Dom jest ocieplony, na dachu chasi. Nie wiem czy ściany nie przemarzaja i czy nie kupić specjalnego tynku. Zaznaczam że w pokoju obok balkonu, taki dodatkowy gdzie jest zazwyczaj zimno jest ok, nic się nie pojawiło. 

 

Przy okazji kolejny problem. Na 40m były poukładane stare deski, parkiet. 

Jak można wyrównać podłoże jest jest praktycznie 15cm różnicy na poziomach.? A powierzchnia jest strasz nie nierówna. 

 

Dziekuje bardzo wszystkim z góry za odpowiedź 

IMG_20190722_172847.jpg

IMG_20190703_172615.jpg

IMG_20190703_172712.jpg

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Awek napisał:

Witam. Zacząłem ostatnio remont w 40 letnim domu. Skulem trochę tynku z komina bo były na nim plamy. Oto co zobaczyłem - zdjęcie 1. 

Ojciec 2 lata temu wymienił piec na Eko groszek, komin zostawił bez zmian. Nie ma w nim zadnego wkładu. Podobno pojawiło się to po tym jak otynkowal komin w środku. Nie wiem jak to zrobili ale tak usłyszałem. Co pomoże? Czy jeśli zrzuce stary tynk, dam nowy i umieszczę wkłady w kominie to problem zniknie? Plamy były tam gdzie cegły maja inny kolor. 

Po wymianie tynku plamy mogą ponownie wystąpić, wszystko zależy od tego jak mocno jest nasiąknięty ten komin. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli będzie już ten wkład dany? 

To co w takim razie trzeba zrobić? Wymienić te cegły? Czy cały Komin kuc? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem i okleiłem tę ścianę szczelnie styropianem i po sprawie.

U mnie piec pracował 11 lat a teraz jest piec gazowy, w kominie wkład do gazu.

U Ciebie widzę bardzo minimalne wykwity, bo też piec działa dopiero 2 lata, więc raczej mocno nie zdążył nasiąknąć tym kondensatem.

Myślę że jednak wystarczy wymiana samego tynku tylko w miejscach gdzie wyszły plamy. To jest trochę wróżenie z fusów, ale warunek podstawowy to likwidacja przyczyny tych plam, czyli trzeba dać wkład. Jak to nie pomoże nakleisz np styropian.

Jaki wkład masz zamiar zastosować w kominie ?.

 

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do wkładu nie wiem, ojciec kogoś już tam ma ustawionego na przyszły tydzień, a ja powiem szczerze się tym dopiero teraz zainteresowałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Awek napisał:

Ojciec 2 lata temu wymienił piec na Eko groszek, komin zostawił bez zmian.

Normalne zjawisko przy kominie murowanym z cegły i piecu niskotemperaturowym, po prostu wylazł kondensat.

Możesz próbować to załatać ale najpewniejsze będzie włożenie wkładu.

4 godziny temu, Awek napisał:

Kolejny problem to grzyb? Pod sufitem nad oknami. Ojciec lubi mieć ciepło i czasami temperatura przekracza tam 24,25 stopni w zimie. Dom jest ocieplony, na dachu chasi. Nie wiem czy ściany nie przemarzaja i czy nie kupić specjalnego tynku. Zaznaczam że w pokoju obok balkonu, taki dodatkowy gdzie jest zazwyczaj zimno jest ok, nic się nie pojawiło. 

Brak odpowiedniej wentylacji jest przyczyna pojawiania sie grzyba. Możesz go sie pozbyć spryskując środkiem na pleśń/grzyby na bazie chloru.

 

4 godziny temu, Awek napisał:

Przy okazji kolejny problem. Na 40m były poukładane stare deski, parkiet. 

Jak można wyrównać podłoże jest jest praktycznie 15cm różnicy na poziomach.? A powierzchnia jest strasz nie nierówna. 

Ułożyć styropian gr 10 cm i wylać wylewkę 5 cm, możesz dać mniejsza grubość styropianu wtedy będziesz miał grubszą i mocniejszą wylewkę np 8 cm styropianu i 7 cm wylewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale co z tymi mokrymi cegłami? Nie wyjdzie to znów nawet jeśli będzie ten wkład? 

 

Spryskac ok, a nie wyjdzie znów? Może jakieś wywietrzniki do okien zamontować? 

 

Co do styropianu to spoko, tylko że on popeka bo podloze nie jest równe, raz wyżej raz niżej.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po włożeniu wkładu, doszczelnieniu tego, co ma być szczelne, te mokre cegły za jakiś czas doschną i wtedy zatynkować i pomalować.

 

Co do grzyba, pleśni - spowodować sprawne działanie wentylacji (przestudiować zasady działania wentylacji grawitacyjnej!!!), poprzez udrożnienie komina i kratek wentylacyjnych, założenie wywieyrzników, rozszczelnianie okien, montaż kratek w drzwiach pomieszczeń "mokrych", itd. Oprócz wytrucia grzyba, tak jak pisał mhtyl, trzeba stworzyć takie warunki, aby nie miał możliwości wzrostu i rozwoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Awek napisał:

Ale co z tymi mokrymi cegłami? Nie wyjdzie to znów nawet jeśli będzie ten wkład? 

Chyba nie ma sensu ich ruszać bo w innych miejscach też pewnie są już nasiąknięte, tylko nie wylazły jeszcze plamy przez tynk. Najważniejsze to żeby ustała przyczyna, a skutki tego nasiąknięcia mogą wyłazić jeszcze wiele lat po tym jak zabudujesz wkład. 

U mnie tak było niestety i do dzisiaj, już 6 lat po przejściu na gaz, widzę w pewnych miejscach skutki działania tego kondensatu. Może u Ciebie nie będzie tak źle bo tylko dwa lata pracował ten piec na ekogroszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Co do wyrównania poziomu podadzki - ułóż styropian raz grubiej, raz cieniej, tak, aby możliwe było wylanie  w miarę RÓWNEJ GRUBOŚCI (ok 5 do 7 cm) warstwy betonu. Jeśli zastosujesz twardy styropian do podłóg, to nic nie będzie pękać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Awek napisał:

Ale co z tymi mokrymi cegłami? Nie wyjdzie to znów nawet jeśli będzie ten wkład? 

Tynk stary musisz zbić i położyć nowy, ale jak zbijesz stary tynk to odczekaj trochę aby cegły wyschły choć właściwie to raczej ten kondensat to fugą przebił więc i fugę na ile będziesz mógł to wydłub i daj nowa zaprawę, nawet możesz użyć zamiast zaprawy kleju do płytek.

4 godziny temu, Awek napisał:

Spryskac ok, a nie wyjdzie znów? Może jakieś wywietrzniki do okien zamontować? 

Jak spryskasz to grzyb/pleśń zniknie ale nie zwolni Cię to od zrobienia czy udrożnienia wentylacji.

4 godziny temu, Awek napisał:

 

Co do styropianu to spoko, tylko że on popeka bo podloze nie jest równe, raz wyżej raz niżej.. 

Nic nie popęka, spoko ale jeżeli masz obawy to możesz zastosować keramzyt do wyrównania a potem na to wylewka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
    • Nie jeden marzy o działce z takim spadkiem aby wybudować dom na skarpie. Uważam że popełniliście błąd nie decydując się na podpiwniczenie i domek parterowy i wcale nie wyszło by drożej niż sobie myślicie, otóż dlaczego? piszesz że nawieźliście  paręnaście ton ziemi i to jeszcze mało więc policz sobie ile wydaliliście i jeszcze wydacie za tą ziemię oraz za rozplantowanie jej, założę się że za te pieniądze miałabyś podpiwniczenie. Druga sprawa na tak świeżej ziemi budowa domu nie będzie tania bo fundamenty pochłoną dużo pieniędzy ze względu na świeży, niestabilny grunt. Piwnica w przeciwieństwie co o niej myślisz przydaje się bardzo bo cały bałagan że tak to ogólnie nazwę mieści się w piwnicy a parter masz bez zbytecznych rzeczy. Co do podmurówki czyli tzw "zera" to praktycznie każdy tak robi aby było to powyżej poziomu drogi o ile jest to oczywiście możliwe bo nie każde warunki na takie coś pozwalają. Aby dowiedzieć się jak wysoko musiało by być "zero" należałoby by to wytyczyć za pomocą  niwelatora albo zatrudnić geodetę aby to sprawdził, wtedy będziesz wiedziała jak wysoko musiałabyś wyciągnąć ściany fundamentowe. Na jakim etapie jesteście obecnie z budową?
    • Składniki wylewki były mieszane w specjalizowanej machinie umieszczonej na wielkiej ciężarówce. Po zakończonej pracy komputer nadzorujący proces mieszania wyświetlił ilość składników.   Na powierzchni wylewki mam dużą ilość tzw mleczka - z tego co czytałem świadczyć to może o zbyt dużej ilości wody.   Teraz usuwam tę warstwę by umożliwić wysychanie wylewki.   Martwię się o wytrzymałość górnej części wylewki, stąd moje pytanie. 
    • Jest to jego własność i może to zrobić, ale przy rozbiórce nie może naruszyć konstrukcji Twojego domu. Ciekawostką jest to że piszesz że chce sprzedać działkę z domem a kto miałby dokonać rozbiórki domu, sąsiad - obecny właściciel czy nowy właściciel? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...