Skocz do zawartości

Rodzaje tynków zewnętrznych: jaki tynk na elewację domu?


Recommended Posts

Budowa lub remont domu jednorodzinnego wiążą się ze znacznymi kosztami. To ważna inwestycja i choć istnieją obszary, w których można sobie pozwolić na oszczędności, nie należy do nich wybór tynku na elewację. Jak może skończyć się pozorna oszczędność, czyli wybór gorszej jakości tynku? Na co zwrócić szczególną uwagę?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/elewacje-domow/polecane/30709-rodzaje-tynkow-zewnetrznych-jaki-tynk-na-elewacje-domu

Link do komentarza
Nie rozdzielałbym tynkowania i ocieplenia na dwa etapy. Gdy ocieplmy dom, to najlepiej wybrać od razu tynk u tego samego producenta. Takie ocieplenie kompletnym systemem daje nam gwarancję, że izolacja będzie dobrze spełniać swoje zadanie. Oczywiście pod warunkiem, że materiały będą o dobrych parametrach potwierdzonych badaniem ITB
Link do komentarza
40 minut temu, Gość Jogy napisał:

Nie rozdzielałbym tynkowania i ocieplenia na dwa etapy. Gdy ocieplmy dom, to najlepiej wybrać od razu tynk u tego samego producenta. Takie ocieplenie kompletnym systemem daje nam gwarancję, że izolacja będzie dobrze spełniać swoje zadanie. 

Takie stwierdzenie jest mocno naciągane i nie ma żadnego pokrycia w faktach. Proszę udowodnić że coś od jednego producenta nie pasuje do innego. Dowodu raczej nie będzie bo wszystko teraz jest produkowane na tych samych komponentach, a nawet jak coś nie zagrało, to nie dlatego że od innego producenta, tylko dlatego że nie przestrzegano reżimu technologicznego.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
@demo jak najbardziej, chodzi o uchybiania w technologii produkcji. Miałem na myśli to, że jeśli mamy dajmy na to dobrej jakości styropian firmy X to mało prawdopodobne jest, że np. klej czy tynk będzie do niczego więc po co kombinować i szukać materiałów innych marek? Poza tym jeśli coś by właśnie nie "zagrało", to zbijamy argument producenta że np. klej nie przykleił bo styropian innej firmy itd.
Link do komentarza
29 minut temu, Gość Jogy napisał:

@demo jak najbardziej, chodzi o uchybiania w technologii produkcji. Miałem na myśli to, że jeśli mamy dajmy na to dobrej jakości styropian firmy X to mało prawdopodobne jest, że np. klej czy tynk będzie do niczego więc po co kombinować i szukać materiałów innych marek? Poza tym jeśli coś by właśnie nie "zagrało", to zbijamy argument producenta że np. klej nie przykleił bo styropian innej firmy itd.

A może zdać się na wykonawcę ??? ja wiele razy mieszałem składniki .....styro od kogoś , tynk od kogoś , grunt też od kogoś .....i działa ...chałupa ponad 17 lat temu zrobiona i nie ma ryski ....kilka razy była myta elewacja ...

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...