chotomowianka Napisano 1 listopada 2007 Udostępnij #1 Napisano 1 listopada 2007 Czy 5zł za metr kwadratowy elewacji to tanio? Farbą silikonową czy silikatową? Czy ktoś malował taką farbą Bolix lub Kabe? Link do komentarza
Sdf78 Napisano 2 listopada 2007 Udostępnij #2 Napisano 2 listopada 2007 W przedziale cenowym 5 zł to najniższa półka, za robociznę. Znam ludzi, którzy krzyczą sobie nawet 8 zł więc nie trafiłeś źle. Co do farby to zależy jaki tynk się maluje. Osobiście polecam silikonową. Link do komentarza
edit Napisano 2 listopada 2007 Udostępnij #3 Napisano 2 listopada 2007 Cytat W przedziale cenowym 5 zł to najniższa półka, za robociznę. Znam ludzi, którzy krzyczą sobie nawet 8 zł więc nie trafiłeś źle. Co do farby to zależy jaki tynk się maluje. Osobiście polecam silikonową. A u mnie tynk jest tradycyjny - cementowo-wapienny.czy nadaje się pod tę farbę?Czy ta farba silikonowa "oddycha"? To dla nas ważne. Link do komentarza
komark Napisano 2 listopada 2007 Udostępnij #4 Napisano 2 listopada 2007 Myśmy używali Armasil.Bardzo się ładnie malowało i wygląda porządnie. 6 zlotych za metr. Link do komentarza
edit Napisano 2 listopada 2007 Udostępnij #5 Napisano 2 listopada 2007 Cytat Myśmy używali Armasil.Bardzo się ładnie malowało i wygląda porządnie. 6 zlotych za metr. Armasil ? Nie słyszałam. A jak cenowo przedstawia się ta farba? Raczej droga czy tania? Link do komentarza
komark Napisano 2 listopada 2007 Udostępnij #6 Napisano 2 listopada 2007 Farba jest w wiadrach po 25 kg. Cena 160 zł za wiadro. Link do komentarza
zybert72 Napisano 3 listopada 2007 Udostępnij #7 Napisano 3 listopada 2007 Najlepiej farbami organicznymi, tzn.silikonowymi albo akrylowymi Link do komentarza
edit Napisano 5 listopada 2007 Udostępnij #8 Napisano 5 listopada 2007 Czytałam na forum, że tzw. oddychanie ścian (- czyli też farby, które oddychają) nie ma większego zanczenia jeżeli chodzi o wentylację (zaledwie kilka procent). A przeciez po to właśnie robimy ściany - nie zaklejając ich styropianem i malujemy farbami tzw. oddychającymi -bo wtedy wilgotność wewnątrz domu jest mniejsza - jaka jest prawda? Link do komentarza
komark Napisano 5 listopada 2007 Udostępnij #9 Napisano 5 listopada 2007 Cytat Wielu inwestorów, pozostaje pod wpływem mitu tzw. "oddychania ścian". W rzeczywistości - ściany - bez względu na ich rodzaj - biorą znikomy udział w procesach "transportowania" pary wodnej poza budynek. Zadaniem podstawowym ścian zewnętrznych jest - poza tworzeniem konstrukcji budynku - ochrona użytkowników przed czynnikami zewnętrznymi: atmosferycznym (deszcz, śnieg, wiatr, zimno, ciepło) i hałasem. Stosowane dzisiaj w budownictwie rozwiązania materiałowe są zorientowane na minimalizowanie start ciepła (oszczędności energii, ochrona środowiska). A udział nawet dość słabo izolowanej ściany (np. 0,5W/m2K) w wyprowadzeniu, koniecznej do usunięcia z budynku pary wodnej wynosi mniej niż 10%. A co z resztą...??? Tu w głównej roli musi wystąpić dobrze zaprojektowany, sprawny system wentylacji. Rolą projektanta budynku jest napisanie scenariusza, czyli zaprojektowanie takiego układu wentylacji, który dostarczy użytkownikom obiektu wymaganą ilość świeżego powietrza (mikrowentylacja w stolarce okiennej) i wyprowadzi "powietrze zużyte" oraz nadmiar pary wodnej wygenerowanej w procesach użytkowania obiektu. W systemie thermomur th250 (0,28W/m2K) i th300 (<0,20W/m2K) wystarczy w zupełności tradycyjna wentylacja grawitacyjna (podkreślamy jeszcze raz: sprawna i dobrze zaprojektowana). Systemy th400 i th450 (można by do tej grupy włączyć też system th300) pozwalają praktycznie "wyzerować" straty ciepła na powierzchniach ścian. Niestety straty te generuje także grawitacyjny system wentylacji. I tu - aby nadać budynkowi charakter ekstremalnie energooszczędnego dobrze jest zastosować wentylację mechaniczną (nawiewno-wywiewną) z odzyskiem ciepła (tu: rola rekuperacji). Można oczywiście - korzystając z systemów najcieplejszych - th400 czy th450 - realizować budynki pasywne (szeroko opisywane na wielu stronach www) - trzeba jednak liczyć się z większymi nakładami na urządzenia techniczne (np. pompy ciepła, solary) i rozwiązania materiałowe (np. w obszarze stolarki okiennej), które praktycznie wyeliminują straty ciepła. Tyle wyszperana przeze mnie wypowiedz Szymona Cieślika cytownana przea Redakcję na forum. Temat wypowiedzi:"W jakiej technologii stawiać dom?"Forum Budujemy Dom > Od fundamentów po lustro w łazience > Z życia wzięte... Link do komentarza
doktor Napisano 5 listopada 2007 Udostępnij #10 Napisano 5 listopada 2007 Czyli że lepiej zakleić ściany styropianem i pomalować jakąś nieoddychającą farbą, bo to nie ma znaczenia? Bo mniej się wtedy płaci za ogrzewanie? A jak wytłumaczyć zależność między ścianami zaklejonymi styropianem i skraplającą się na oknach parą wodną - a ścianami np. z Ytonga bez styropianu pomalowanymi "oddychającą" farbą i brak skraplającej sie pary wodnej ????????? Link do komentarza
komark Napisano 5 listopada 2007 Udostępnij #11 Napisano 5 listopada 2007 Właśnie po to mamy forum, żeby dzielić się doświadczeniami i roztrzygać spory. Styropian jakoś do mnie osobiście nie przemawia ale była to jedynaopinia na temat oddychania ścian jaką udało mi się odnaleść w necie. Czyżby nikt o tym nie pisał? Link do komentarza
chotomowianka Napisano 5 listopada 2007 Autor Udostępnij #12 Napisano 5 listopada 2007 Zaczynam się martwić. po co ktoś rozpuszcza jakieś nowiny o tym że oddychanie ścian , oddychające farby itd. a później okazuje się że to jakaś kicha i niczemu nie służy. Ale co jakiś czas pojawiaja się jakieś super rewelacje na temat materiałów budowlanych - ludzie w to wierzą, kupują i okazuje się że wszystko jest grubymi nićmi szyte. Niedobrze się robi. Link do komentarza
edit Napisano 7 listopada 2007 Udostępnij #13 Napisano 7 listopada 2007 Niestety to "niektórzy" producenci materiałów budowlanych rozpuszczają takie rewelacyjne wiadomości o nowościach - bo to jest w ich interesie. Każdy swoje chwali i dopasuje jakąś teorię do tego. Link do komentarza
Nerwus Napisano 21 listopada 2007 Udostępnij #14 Napisano 21 listopada 2007 Ale to my kupujemy ich produkty. Jeśli farba będzie zła producent nie da rady jej sprzedać. Link do komentarza
Marcyśka Napisano 21 listopada 2007 Udostępnij #15 Napisano 21 listopada 2007 Trochę sprzeda, a jak będzie zła - to zmieni nazwę i sprzeda znowu jako super nowość - super jakość!!!!! Już my to znamy. Link do komentarza
Adam123 Napisano 20 stycznia 2009 Udostępnij #16 Napisano 20 stycznia 2009 Cytat Najlepiej farbami organicznymi, tzn.silikonowymi albo akrylowymi Stosuje się różne żywice do farb jednak jak na razie najtrwalszą z nich jest Akryl i latex, nie ulegają one starzeniu tak jak inne farby. Oczywiście to że jest na puszce napisane akryl to nie znaczy że te żywice tam są w odpowiedniej ilości oraz odpowiedniej jakości. Od razu dodam że są to drogie żywice i jak widzę farbę 10Litrów za 40 zł to można sie domyślać co to za akryl i jaka jest jego ilość. Podobnie zresztą z farbami wewnętrznymi co z tego ze na opakowaniu jest napisane latex jak tam prawie nie ma latexu i jest słabej jakości? Podobnie jak z benzyną na jednej samochód jeździ lepiej i więcej przejedzie na innej nie. Jak już mam coś doradzać to tylko amerykańską chemię! Link do komentarza
EUVEN Napisano 6 kwietnia 2010 Udostępnij #17 Napisano 6 kwietnia 2010 A ja polecam niemiecką solidność firmy KNAUF. Silikonowa farba seria MARMORIT zyskała uznanie w wielu oczach naszych klientów.Wszelkie informacje na temat farby dostępne na www.euven.plObecnie prowadzimy wyprzedaż magazynową.Cena za litr tylko 10 zł!!Wiaderko 12,5 l - 125 zł!! Link do komentarza
Krystian B. Napisano 10 sierpnia 2015 Udostępnij #18 Napisano 10 sierpnia 2015 Pamiętajmy że warto najpierw zagruntować powierzchnię, zmniejszy to też ilość później nakładanej farby na tynk oraz zwiększy przyczepność i wyeliminuje problemy z kryciem. Ja malowałem farbami akrylowymi z bekerfarb wychodzi około 25zł za litr. Z robocizną to już zależy od rejonu ew. jakiś znajomy znajomego który ma agregat Link do komentarza
mcinzynier Napisano 12 sierpnia 2015 Udostępnij #19 Napisano 12 sierpnia 2015 ceny w różnych rejonach różne, liczysz gruntowanie?? Link do komentarza
dzidzi Napisano 25 sierpnia 2015 Udostępnij #20 Napisano 25 sierpnia 2015 są gdzieś jakieś rzetelne informacje i dane na temat farb "oddychających"? Link do komentarza
kornisz Napisano 1 maja 2016 Udostępnij #21 Napisano 1 maja 2016 Cytat Czyli że lepiej zakleić ściany styropianem i pomalować jakąś nieoddychającą farbą, bo to nie ma znaczenia? Bo mniej się wtedy płaci za ogrzewanie? A jak wytłumaczyć zależność między ścianami zaklejonymi styropianem i skraplającą się na oknach parą wodną - a ścianami np. z Ytonga bez styropianu pomalowanymi "oddychającą" farbą i brak skraplającej sie pary wodnej ????????? Jeżeli wentyalcja w domu jest odpowiednio wykonana, woda skraplać się nie będzie i "oddychanie" ścian nie ma tutaj nic do rzeczy. Link do komentarza
raffik89 Napisano 16 sierpnia 2019 Udostępnij #22 Napisano 16 sierpnia 2019 Dnia 7.11.2007 o 13:21, edit napisał: Niestety to "niektórzy" producenci materiałów budowlanych rozpuszczają takie rewelacyjne wiadomości o nowościach - bo to jest w ich interesie. Każdy swoje chwali i dopasuje jakąś teorię do tego. Wiadomo, chodzi tylko i wyłącznie o zysk... Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się