Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam Wszystkich serdecznie,

Jako, że to mój pierwszy post chciałbym się ze Wszystkimi przywitać :-).

 

Buduję samodzielnie tzw. budynek gospodarczy, który ma służyć jako domek narzędziowy do przechowywania wszelkiego rodzaju sprzętu ogrodowego, mebli ogorodowych itp. Konstrukcja jest wykonana całkowicie z drewna. Dach - pełne deskowanie, które miało być ostatecznie pokryte gontem ale... Zastanawiem się nad pokryciem blachodachówką modułową, która ma wzór bardzo zbliżony do dachówki ceramicznej, którą mam na dachu domu a cenowo za m2 wychodzi bardzo podobnie. Wymyśliłem sobie, że ów blachodachówkę (ze względu na minimalizację kosztów) położę/zamontuję bezpośrednio na deskach. Tyle, że gdzie nie czytam to wszędzie napisane jest, że prawidłowy montaż to kontrłaty i łaty a dopiero blacha. Z jednej strony nie chcę już naciągać i tak przeciągniętego funduszu z drugiej nie chcę zrobić lipy i poprawiać coś z kilka lat... Czy na takim domku o dach dwuspadowym, gdzie połąć ma wymiary 4m x 2m można taką blachodachówkę położyć bezpośrednio na deskach lub ewentualnie na samych kontrłatach (układanych gęściej niż krokwie i np mocowane od wewnętrznej strony domku), tak aby zapewnić wentylację? Dla lepszego poglądu szkic dachu w załączniku...

 

Jeżeli nie to pewnie pozostanie gont...

 

Z góry dziękuję za odp.

 

Darek

P_20190718_202810.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
2 godziny temu, Darek_p napisał:

Jeżeli nie to pewnie pozostanie gont...

 

Niestety musisz kłaść gont.

Z drugiej strony jakie to są wielkie koszty abyś kupił kontrłaty i laty? I tak zaoszczędziłem kupę kasy robiąc to sam, więc policz sobie to w ten sposób że za oszczędzone pieniądze które musiałbyś wydać za robociznę  masz pieniądze na materiał.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, mhtyl napisał:

...Z drugiej strony jakie to są wielkie koszty abyś kupił kontrłaty i laty?

Jakieś 350zł. Może nie dużo, ale i tak już przecholowałem z budżetem, dlatego nie chcę generować dodatkowych wydatków. Stąd pytanie czy kontrłaty/łaty potrzebne.

7 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Problem nie tyle z wentylacją - to przewiewny i nieogrzewany składzik -  co z pewnością zamocowania. Wkręty mocujące mogą trafiać w miejsca łączenia desek.

Z tym bym sobie poradził bo deski są równe = łączenie w tych samych miejscach. Odpowiednio ułożone moduły (+/- 2-3cm w górę lub dół) i nie było by problemu. Poza tym deski są na zakład, czyli nie ma wolnych przestrzeni. Pozostaje może kwesti długości wkrętów, co by nie przeszły na drugą stronę deski. Ale z tego co widziałem to są farmerskie 2,5cm. Deska ma ok 2,2cm czyli też by było ok z punku widzenia estetyki. Większa ilość tych 2,5cm w porównaniu do zalecanej ilości 3,5cm załatwiła by sprawę wytrzymałości mocowania.

Czyli sugeruje Pan, że opcja bezpośrednio na deski akurat w tej konstrukcji, przy zachowaniu pewości montażu, była by ok. Tak?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
2 minuty temu, Darek_p napisał:

Czyli sugeruje Pan, że opcja bezpośrednio na deski akurat w tej konstrukcji, przy zachowaniu pewości montażu, była by ok. Tak?

Nie wiem co sugeruje kolega z redakcji ale montowanie blachy bez kontrłat i lat nie ma sensu, za jakiś czas blacha Ci zgnije, a to czy trafisz w deskę czy w szczelinę to najmniejszy problem (zawsze idzie to uszczelnić), sądzisz że nawet jak przykręcają dekarze farmerami blachę do lat to nigdy nie pudłują?

6 minut temu, Darek_p napisał:

Jakieś 350zł. Może nie dużo, ale i tak już przecholowałem z budżetem, dlatego nie chcę generować dodatkowych wydatków. Stąd pytanie czy kontrłaty/łaty potrzebne.

No a kto Ci każe to wszystko zrobić na cito? Kup na raty materiał, znaczy się nie na raty pieniężne tylko etapowo, najpierw np łaty, potem kontrłaty a na końcu blachę. 

Nie wiem czy się z tym liczysz ale pod blachę musisz dać papę dopiero na to kontrłaty i łaty. Jeżeli zrobisz wstępne krycie papą to masz rok, dwa na położenie blachy.

Sie zapytam gdzie te łaty i kontrłaty kupujesz?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, mhtyl napisał:

Nie wiem czy się z tym liczysz ale pod blachę musisz dać papę dopiero na to kontrłaty i łaty.

A z tym to się wogóle nie liczyłem. Raczej sądziłem, że dla takiego domku papa z zbędny wydatek... Pierwotnie miał być gont, później blachodachówka bezpośrednio na deski jako ładniejsza opcja w bardzo zbliżonej cenie, a teraz pewnie powrócę do gontu bo nie chcę iść w koszty... Właściwie to dlaczego papa jest niezbędna?

24 minuty temu, mhtyl napisał:

Sie zapytam gdzie te łaty i kontrłaty kupujesz?

Jeszcze nie kupiłem ale opcji jest kilka: stolarz (+własna impregnacja pędzlem)/hurtownia budowlana/supermaket w ostateczności... Np. drzewo konstrukcyjne i deski kupowałem na indywidualne zamówienie od stolarza...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Problem nie tyle z wentylacją - to przewiewny i nieogrzewany składzik -  co z pewnością zamocowania. Wkręty mocujące mogą trafiać w miejsca łączenia desek.

Otóż to! Problemy z wentylacją może wymyślać tylko ktoś, kto w życiu nie widział budynku gospodarczego. Jeszczem nie widział, żeby ktoś u nas na wsi dawał na takie szopy jakieś kontrłaty. Bezsens! 

A miejsca trafienia to wiadomo, że trzeba pilnować. Można zamiast jednej czy drugiej łaty dać szeroką deskę i wystarczy. Czterdzieści lat mam blachę na budynku gospodarczym i nie zauważyłem żadnego gnicia, sricia i dupicia. To są wymysły teoretyków.

A jeszcze papa pod blachę... No cóż, może jeszcze pierzynkę i jasieczka? 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
10 minut temu, Darek_p napisał:

 Właściwie to dlaczego papa jest niezbędna?

Po to jest potrzebna aby dechy nie zgniły od skraplającej sie wody pod blachą, a szczelina wentylacyjna która zapewnia kontrłata jest po to aby z drugiej strony blacha od spodu miała przewiew, bo  w innym razie też ja korozja dopadnie po jakimś czasie.

Masz dom kryty blachą, pokryj i gospodarczy, będzie to ładnie sie zgrywać, jak pisałem nie musisz tego zrobić w tym roku jeżeli nie masz wystarczająco na to funduszy.

16 minut temu, Darek_p napisał:

Jeszcze nie kupiłem ale opcji jest kilka: stolarz (+własna impregnacja pędzlem)/hurtownia budowlana/supermaket w ostateczności... Np. drzewo konstrukcyjne i deski kupowałem na indywidualne zamówienie od stolarza...

Wiesz po ile życzą sobie za mb łaty i kontrłaty?

4 minuty temu, retrofood napisał:

Otóż to! Problemy z wentylacją może wymyślać tylko ktoś, kto w życiu nie widział budynku gospodarczego. Jeszczem nie widział, żeby ktoś u nas na wsi dawał na takie szopy jakieś kontrłaty. Bezsens! 

A miejsca trafienia to wiadomo, że trzeba pilnować. Można zamiast jednej czy drugiej łaty dać szeroką deskę i wystarczy. Czterdzieści lat mam blachę na budynku gospodarczym i nie zauważyłem żadnego gnicia, sricia i dupicia. To są wymysły teoretyków.

A jeszcze papa pod blachę... No cóż, może jeszcze pierzynkę i jasieczka? 

To może opisz jak wygląda ten pokryty dach blachą? ma deskowanie? A czym sie różni pokrycie szopy od pokrycia dachu w domu?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Masz dom kryty blachą

Dom mam pokryty dachówką ceramiczną. Ta blach to coś na wzór tej dachówki.

Nie wiem po ile u stolarza lub hutrowni. Te 350zł to wg cen lokalnego Briko kontrłata 8zł, łata 15. W pierwszych taniej nie będzie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
2 godziny temu, Darek_p napisał:

Dom mam pokryty dachówką ceramiczną. Ta blach to coś na wzór tej dachówki.

Nie wiem po ile u stolarza lub hutrowni. Te 350zł to wg cen lokalnego Briko kontrłata 8zł, łata 15. W pierwszych taniej nie będzie.

Sorki, nie sprawdziłem ale byłem blisko z ta blachą :) 

To u stolarza tez będzie drogo, szukaj tartaku tam kupisz łatę za około 3-4 zł za mb a kontrlatę za 1 - 1,5 zł za mb za materiał impregnowany.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, mhtyl napisał:

Po to jest potrzebna aby dechy nie zgniły od skraplającej sie wody pod blachą,

Przecież deski są impregnowane właśnie po to aby nie gniły od wilgoci... A jeżeli będzie jakaś wentylacja to ta wilgoć zostanie odprowadzona. A deski od drugiej strony nie są ocieplone, także dostęp do powietrza jest... Tak mi sie wydaje.

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Darek_p napisał:

Przecież deski są impregnowane właśnie po to aby nie gniły od wilgoci... A jeżeli będzie jakaś wentylacja to ta wilgoć zostanie odprowadzona. A deski od drugiej strony nie są ocieplone, także dostęp do powietrza jest... Tak mi sie wydaje.

Z tą impregnacją na lata to bym nie przesadzał ale że wentylację będziesz miał to pewnik.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 A  jak brakuje ci wiedzy to sie doszkol choćby z netu poczytując o skutkach braku wentylacji połaci dachowej, czy na elektrodzie o tym nie pisali? 

Brak wentylacji połaci dachowej, która ma prawie całą dolną powierzchnię odsłoniętą? :icon_eek::icon_eek::icon_eek: Jeszczem nie widział, aby coś odkryte było niewentylowane.

 

1 godzinę temu, Buster napisał:

Z tą impregnacją na lata to bym nie przesadzał ale że wentylację będziesz miał to pewnik.

Zastanawiam się skąd tam ma się brać wilgoć? Z tych mebli ogrodowych?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
4 minuty temu, Darek_p napisał:

Przecież deski są impregnowane właśnie po to aby nie gniły od wilgoci... A jeżeli będzie jakaś wentylacja to ta wilgoć zostanie odprowadzona. A deski od drugiej strony nie są ocieplone, także dostęp do powietrza jest... Tak mi sie wydaje.

Źle myślisz, auto też konserwujesz środkiem antykorozyjnym i co? rdza nie wyjdzie?

Popatrz sobie na fotki i poczytaj o skutkach braku wentylacji. Chcesz wydać  to wydaj ja mądrze i zrób tak jak powinno być.

2 minuty temu, retrofood napisał:

Brak wentylacji połaci dachowej, która ma prawie całą dolną powierzchnię odsłoniętą? :icon_eek::icon_eek::icon_eek: Jeszczem nie widział, aby coś odkryte było niewentylowane.

A elektrodę pocałuj w rzyć, boś do niej nie dorósł.

Nie dorosłeś do dyskusji merytorycznej. nie umiesz się posprzeczać i wymienić swoje  doświadczenia w cywilizowany sposób?

 Tylko wyśmiewki i przygaduszki chore.

 

Zapytałem o, 

32 minuty temu, mhtyl napisał:

To może opisz jak wygląda ten pokryty dach blachą? ma deskowanie?

trudno odpowiedzieć na pytanie i zadać ewentualnie kolejne, bez ironii? albo wcale nie odpowiadać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, mhtyl napisał:

 

To u stolarza tez będzie drogo, szukaj tartaku tam kupisz łatę za około 3-4 zł za mb a kontrlatę za 1 - 1,5 zł za mb za materiał impregnowany.

A samych kontrłat użyć nie można? Wtedy na byłoby taniej... Blachodachówka i tak nie ma zaczepów jak dachówka, także wysokość elementu mocującego chyba nie gra tu wielkiej roli..

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Darek_p napisał:

  Wymyśliłem sobie, że ów blachodachówkę (ze względu na minimalizację kosztów) położę/zamontuję bezpośrednio na deskach. Tyle, że gdzie nie czytam to wszędzie napisane jest, że prawidłowy montaż to kontrłaty i łaty a dopiero blacha.  

  Bo to się odnosi do dachów na budynkach ogrzewanych! A na budynkach gospodarczych nikt nie daje pod blachę niczego, bo to nie ma sensu. Temperatura po obydwu stronach blachy jest taka sama, więc ani się nic nie skrapla, ani nie rdzewieje.

 

Zrób tak, jak sobie wymyśliłeś, bo tak właśnie się robi!

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
3 godziny temu, Darek_p napisał:

A samych kontrłat użyć nie można? Wtedy na byłoby taniej... Blachodachówka i tak nie ma zaczepów jak dachówka, także wysokość elementu mocującego chyba nie gra tu wielkiej roli..

Można, tylko daj gęściej kontrłaty aby było podparcie dla blachy, ale 

3 godziny temu, Darek_p napisał:

Blachodachówka i tak nie ma zaczepów jak dachówka, także wysokość elementu mocującego chyba nie gra tu wielkiej roli..

blachodachówka ma przetłoczenia i te przetłoczenia powinny opierać się na łatach, czyli w poprzek dachu a kontrłaty dajesz wzdłuż, no chyba że dasz zamiast łat, kontrlaty.

 

2 godziny temu, retrofood napisał:

Bo to się odnosi do dachów na budynkach ogrzewanych! A na budynkach gospodarczych nikt nie daje pod blachę niczego, bo to nie ma sensu. Temperatura po obydwu stronach blachy jest taka sama, więc ani się nic nie skrapla, ani nie rdzewieje.

 

Takie porady nie wiem  czym są podyktowane, złością czy zawiścią? Nie słyszałeś o kondensacji? Włóż sobie butelkę z wodą do zamrażarki i wyciągnij ja po kilku godzinach, jak postoi w plusowej temperaturze otoczenia, czy nie będzie na zewnętrznej stronie butelki występować rosa? To samo dzieje sie zimą gdzie w nocy są ujemne temperatury a w dzień słońce przygrzeje i pod spodem blachy skrapla się woda z powodu różnic temperatur.

 

2 godziny temu, retrofood napisał:

Zrób tak, jak sobie wymyśliłeś, bo tak właśnie się robi!

Tak się robi u Stasia na wsi to i niech autor tematu też tak zrobi:takaemotka:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, mhtyl napisał:

Można, tylko daj gęściej kontrłaty aby było podparcie dla blachy, ale 

Wyraziłem się niedokładnie... Ma być "kratownica" tylko, że zamiast poziomych łat (3-4zł/mb) - droższych, dać poziomo tańsze kontrłaty (1-1,5zł/mb)... Wiem, że wtedy kontrłata staje się łatą. Był to taki skrót myślowy odnoszący się do ceny obu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy ten budynek już stoi?

Zamiast takich dziwnych wymysłów i oszczędności na łatach już lepiej zrobić tylko ruszt z łat i kontrłat zamiast pełnego deskowania.

Już stoi wraz z odeskowanym dachem... bo miał być gont, a blachodachówka to mi się nasunęła na dniach. Stąd te "kombinacje". 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
43 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy ten budynek już stoi?

Zamiast takich dziwnych wymysłów i oszczędności na łatach już lepiej zrobić tylko ruszt z łat i kontrłat zamiast pełnego deskowania.

Takie rozwiązanie jest jak najbardziej poprawne.

 

55 minut temu, Darek_p napisał:

Wyraziłem się niedokładnie... Ma być "kratownica" tylko, że zamiast poziomych łat (3-4zł/mb) - droższych, dać poziomo tańsze kontrłaty (1-1,5zł/mb)... Wiem, że wtedy kontrłata staje się łatą. Był to taki skrót myślowy odnoszący się do ceny obu.

Czyli o to samo nam chodziło pomimo rozbieżnych myśli :) 

57 minut temu, retrofood napisał:

Każdy sądzi według siebie.

Mi daleko aby być taką osobą.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Darek_p napisał:

Jakieś 350zł. Może nie dużo, ale i tak już przecholowałem z budżetem, dlatego nie chcę generować dodatkowych wydatków. Stąd pytanie czy kontrłaty/łaty potrzebne.

Jeśli chcesz porządnie wykonać krycie, no to odżałuj te kilka stówek, zamiast robić za kilka lat poprawki.

To nie są dodadatkowe, tylko uzasadnione wydatki.

Poza tym łaty i kontrłaty umożliwią wentylację nie tylko blachy, ale i obniżą temperaturę w budynku w czasie upałów - a to też warte zachodu. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 18.07.2019 o 20:37, Darek_p napisał:

 Zastanawiem się nad pokryciem blachodachówką modułową, która ma wzór bardzo zbliżony do dachówki ceramicznej, którą mam na dachu domu 

Ułożenie blachy (z mocowaniem) jest prostsze.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2019 o 14:07, Darek_p napisał:
Dnia 19.07.2019 o 14:03, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy ten budynek już stoi?

Zamiast takich dziwnych wymysłów i oszczędności na łatach już lepiej zrobić tylko ruszt z łat i kontrłat zamiast pełnego deskowania.

Już stoi wraz z odeskowanym dachem... bo miał być gont, a blachodachówka to mi się nasunęła na dniach. Stąd te "kombinacje". 

Skoro ma odeskowany dach - to trzeba zrobić tak, jak pisał mhtyl. Łaty i kontrłaty na odeskowanie - na to blacha, blachodachówka lub dachówka. Można jescze rozpatrzyć blachę trapezową w łądnym kolorku - może pasować do drugiego budynku nawet z dachowką - bo to budynek gospodarczy. Choć najlepiej pasuje taka sama dachówka.

Na deskowanie można dać jeszcze membranę na wszelki wypadek.

Koszt? No cóż - szkłem d... nie utrze, a jak ma coś być na lata, to się robi porządnie.

Dnia 19.07.2019 o 10:43, retrofood napisał:

Problemy z wentylacją może wymyślać tylko ktoś, kto w życiu nie widział budynku gospodarczego. Jeszczem nie widział, żeby ktoś u nas na wsi dawał na takie szopy jakieś kontrłaty. Bezsens! 

Przecież napisał że jest już deskowanie. Więc do tego deskowania się trzeba ustawić. Czyli kontrłaty i łaty.

Poza tym gość pisze o budynku gospodarczym, nie o szopie. To różnica. Chce też, żeby to dobrze wyglądało, więc nie stawia rudery. 

A wentylacja w dachu jest użyteczna dla dachu i wnętrza - nie ważne, jaki budynek.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, zenek napisał:

Skoro ma odeskowany dach - to trzeba zrobić tak, jak pisał mhtyl. Łaty i kontrłaty na odeskowanie - na to blacha, blachodachówka lub dachówka. Można jescze rozpatrzyć blachę trapezową w łądnym kolorku - może pasować do drugiego budynku nawet z dachowką - bo to budynek gospodarczy. Choć najlepiej pasuje taka sama dachówka.

Na deskowanie można dać jeszcze membranę na wszelki wypadek.

Koszt? No cóż - szkłem d... nie utrze, a jak ma coś być na lata, to się robi porządnie.

Jest jeszcze inne rozwiązanie takie 2w1, położyć papę 3D, ma się wygląd jakby położona była dachówka a o wiele mniej problemów bo Darek_p miał w planach położyć gont. A wygląda to tak

pol_pl_Papa-Icopal-RDI-3D-Klasyczna-czer

KlasycznaCzerwona_Foto10.jpg

rolowana-dachowka-icopal-3d-rdi-3d.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2019 o 12:13, retrofood napisał:

Bo to się odnosi do dachów na budynkach ogrzewanych! A na budynkach gospodarczych nikt nie daje pod blachę niczego, bo to nie ma sensu. Temperatura po obydwu stronach blachy jest taka sama, więc ani się nic nie skrapla, ani nie rdzewieje.

I do czego będziesz mocował te blachy? - do desek? Przecież to nie jednolita powierzchnia, poza tym  nie ta grubość.

A temperatura - zależy od pory roku i doby.

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zenek napisał:

I do czego będziesz mocował te blachy? - do desek? Przecież to nie jednolita powierzchnia, poza tym  nie ta grubość.

 

Tak, do desek, gdyż de facto są one w tej sytuacji takimi szerokimi łatami i taką też rolę pełnią. Trudno więc nie trafić w nie wkrętem.

  • Haha 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, retrofood napisał:

Tak, do desek, gdyż de facto są one w tej sytuacji takimi szerokimi łatami i taką też rolę pełnią. Trudno więc nie trafić w nie wkrętem.

Ale nie w tym przypadku gdzie dach budynku gospodarczego ma pełne deskowanie i jak można mówić że pełne deskowanie pełni role szerokich lat?

10 minut temu, Buster napisał:

Ja prdl.....połać 4mx2m a dyskusja jakby to było nie wiem co.

Zresztą dach chyba już pokryty.....

Sądzisz że to  błaha sprawa? może dla Ciebie ale nie dla autora tematu który zadał pytanie i nie dla tych którzy być może w przyszłości zajrzą tu z podobnym problemem.

3 godziny temu, zenek napisał:

I do czego będziesz mocował te blachy? - do desek? Przecież to nie jednolita powierzchnia,

 

 

zenek, to jest jednolita powierzchnia choć składająca się z desek -  pełne deskowanie, pisał o tym autor tematu.

 

Dnia 18.07.2019 o 20:37, Darek_p napisał:

Dach - pełne deskowanie, które miało być ostatecznie pokryte gontem ale...

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, zenek napisał:

deski klawiszują, i są cienkie w stosunku do łat. Łaty i kontrłaty tworzą jednolity sztywny ruszt.

Napiszę więc tak, abyś wreszcie pojął. Trzeba wybrać deski, które mają taką grubość taką, jaka jest wysokość łat, rozumiesz? Dekarz mierzy to linijeczką, taką jakie mają dzieci w przedszkolu. Jak cyferka na linijeczce będzie taka sama w obydwu przypadkach,  to wtedy będzie dobrze.

Napisz czy zrozumiałeś, czy trzeba jeszcze wytłumaczyć jak się należy posługiwać linijeczką, bo być może nie zaliczałeś przedszkola.

A może trzeba napisać też co to jest deska?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Buster napisał:

Ja prdl.....połać 4mx2m a dyskusja jakby to było nie wiem co.

Tu się zgodzę, że budynek mały.

Ale chodzi o w miarę uniwersalne stosowanie rozwiązań.

2 godziny temu, retrofood napisał:

Napiszę więc tak, abyś wreszcie pojął. Trzeba wybrać deski, które mają taką grubość taką, jaka jest wysokość łat, rozumiesz?

Ale tematodawca juz zadeskował - więc pytaj jego, jakie te deski dał. Napisał że pełne, ale czy nie klawiszujące. Z tego, co wiem, pod bitumiczne krycie musi być albo deskowanie na pióro i wpust, albo np płyty OSB. Przy bitumicznym kryciu jest wyższe wymaganie równej powierzchni podłoża, chyba że się mylę, to mnie popraw.

2 godziny temu, retrofood napisał:

czy trzeba jeszcze wytłumaczyć jak się należy posługiwać linijeczką, bo być może nie zaliczałeś przedszkola.

Nie zaliczyłem :yahoo:  

2 godziny temu, retrofood napisał:

A może trzeba napisać też co to jest deska?

Wiem, Bronek mówił, że to coś takiego, co służy do lania się z adwersarzem, i żeby sie tego nie bać  :takaemotka:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, mhtyl napisał:

Sądzisz że to  błaha sprawa? może dla Ciebie ale nie dla autora tematu który zadał pytanie i nie dla tych którzy być może w przyszłości zajrzą tu z podobnym problemem.

 

12 godzin temu, zenek napisał:

Tu się zgodzę, że budynek mały.

Ale chodzi o w miarę uniwersalne stosowanie rozwiązań.

Wcale nie błaha ale już gruntownie omówiona przed kilkoma dniami.
Teraz to już tylko bicie piany,przekonywanie tych których nie da się przekonać.
Pacyfikacja tych co mają inne zdanie.
Bo autorowi pytania już to wisi.:hahaha2:

  • Lubię to 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Macie za duży wybór. Kiedyś dom był kryty ceramiką a stodoła i obora eternitem (albo wszystko eternitem)  i nikomu korona z głowy nie spadła :) Krajobraz był inny, ale na głowę nikomu się nie lało i pioruny nikogo nie "wyganiały" z chałupy na czuwanie całonocne, że mu się strzecha zapali.

 

Teraz jest wybór tak duży, że zaczynacie wydziwiać. Nie ważne czym kryjesz, ważne że masz pokryć prawidłowo. :)

Fakt faktem, że dekarze chyba polubili blachę chociaż w niektórych regionach kraju tylko ceramika.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Idealnym produktem na tego typu obiekt będzie blacha trapezowa, którą łatwo i szybko można zamontować na dachu.

Polecam produkty Blachy Pruszyński. Przegląd dostępnych profili trapezowych dostępny w linku: https://pruszynski.com.pl/blachy-trapezowe-profile-dachowe.php

W przypadku blachy trapezowej nie jest wymagane pełne deskowanie, a podstawą jest prawidłowe wykonanie podkonstrukcji z łat i kontrłat.

Dobrym żródłem wiedzy dotyczącym montażu jest instrukcja montażu dostępna na stronie firmowej: https://pruszynski.com.pl/download.php?file=e7abf9191535.pdf

 

trapezy.jpg

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.10.2019 o 08:29, Ekspert Pruszyński napisał:

W przypadku blachy trapezowej nie jest wymagane pełne deskowanie, a podstawą jest prawidłowe wykonanie podkonstrukcji z łat i kontrłat.

To stwierdzenie nie jest doprecyzowane ponieważ piszesz,  że nie jest wymagane pełne deskowanie pod blachę trapezową czyli rozumiem że potrzebna jest FWK, czy wg Ciebie FWK też nie potrzeba, bo wtedy po co montować kontrłaty?

 

Wracając do meritum tematu w tym przypadku a przypomnę że temat dotyczy dachu budynku gospodarczego z pełnym deskowaniem ,  autor tematu ma  już zrobione pełne deskowanie i chciałby pokryć (być może do tej pory już to zrobił) ten dach blachodachówką modułową.  

Jak powinna fachowo  wyglądać konstrukcja pokrycia takiego dachu z pełnym deskowanie? Chodzi mi o to czy należałoby położyć jako wstępne krycie papę lub membranę oraz zastosować kontrłaty i łaty, czy można przymocować blachę bezpośrednio do deskowania?

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.10.2019 o 08:29, Ekspert Pruszyński napisał:

W przypadku blachy trapezowej nie jest wymagane pełne deskowanie, a podstawą jest prawidłowe wykonanie podkonstrukcji z łat i kontrłat.

 

Dnia 11.10.2019 o 20:56, mhtyl napisał:

To stwierdzenie nie jest doprecyzowane ponieważ piszesz,  że nie jest wymagane pełne deskowanie pod blachę trapezową czyli rozumiem że potrzebna jest FWK, czy wg Ciebie FWK też nie potrzeba, bo wtedy po co montować kontrłaty?

 

Wracając do meritum tematu w tym przypadku a przypomnę że temat dotyczy dachu budynku gospodarczego z pełnym deskowaniem ,  autor tematu ma  już zrobione pełne deskowanie i chciałby pokryć (być może do tej pory już to zrobił) ten dach blachodachówką modułową.  

Jak powinna fachowo  wyglądać konstrukcja pokrycia takiego dachu z pełnym deskowanie? Chodzi mi o to czy należałoby położyć jako wstępne krycie papę lub membranę oraz zastosować kontrłaty i łaty, czy można przymocować blachę bezpośrednio do deskowania?

Czyżby moje pytanie było zbyt skomplikowane dla Experta profesjonalisty od blach Pruszyński aby na nie odpowiedzieć?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blachodachówki na dachu z pełnym deskowaniem również wymagają zastosowania łat i kontrłat. Nie montuje się blachodachówki bezpośrednio do deskowania, gdyż wtedy nie będzie można zachować odpowiedniej wentylacji połaci, która jest niezbędna w prawidłowym użytkowaniu dachu. Pomiędzy blachą a papą/membraną musi być cyrkulacja powietrza.

Czyli: deskowanie, papa lub membrana, kontrałty, łaty, blachodachówka.

montaż.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesiące temu...

Jeśli wyborem będzie blacha, to zawsze warto rozważyć taką z powłoką zabezpieczającą o podwyższonych parametrach wytrzymałościowych (odporność na promienie UV, na uszkodzenia mechaniczne).

 

* PURMAX - powłoka hybrydowa, połączenie poliestru + poliuretan.
Powłoka hybrydowa PURMAX® została opracowana z myślą o wysokiej odporności na warunki środowiskowe oraz wysokiej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Główne zabezpieczenie stanowi połączenie (hybryda) dwóch warstw lakieru, poliuretanowego i poliestrowego. Powłoka poliuretanowa odpowiada za odporność korozyjną, a górna warstwa poliestrowa za odporność na promieniowanie UV. Taki dobór i układ powłok powoduję, że produkt ma wysoką odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz działanie warunków środowiskowych.

 

* PURLAK / PURMAT - powłoka poliretanowa

Powłoka PURLAK (poliuretan) jest bardzo odporna na promieniowanie UV. Zastosowane farby posiadają wyjątkową odporność na fotochemiczne procesy starzenia, co czyni ten wyrób idealnym rozwiązaniem do zastosowania w projektach, w których szczególnie istotne są walory estetyczne, wytrzymałość i trwałość koloru.

Grubsza warstwa farby zapewnia zwiększoną odporność na korozję, co jest zaletą w środowiskach miejskich czy przemysłowych. Z tego też względu, wyrób ten lepiej nadaje się do wykorzystania w trudnych warunkach środowiskowych niż powłoka poliestrowe.

Właściwości:

- bardzo dobra odporność na promieniowanie ultrafioletowe

- znakomita odporność na korozję

- bardzo dobra odkształcalność 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
Dnia 19.07.2019 o 12:13, retrofood napisał:

  Bo to się odnosi do dachów na budynkach ogrzewanych! A na budynkach gospodarczych nikt nie daje pod blachę niczego, bo to nie ma sensu. Temperatura po obydwu stronach blachy jest taka sama, więc ani się nic nie skrapla, ani nie rdzewieje.

 

Zrób tak, jak sobie wymyśliłeś, bo tak właśnie się robi!

Widzę, że tylko jeden człowiek przeczytal ze zrozumieniem, zastanowił się i dał dobrą radę. Inni też mieli rację, ale przy ogrzewanych budynkach. Aby obliczyć punkt rosy, czyli miejsce, w którym skrapla się woda muszą być różnice temperatur. Pozdrawiam eksperta i nieśmiało zapytam gdzie on studiował budownictwo? 

Edytowano przez Shpack (zobacz historię edycji)
  • Haha 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Shpack napisał:

Aby obliczyć punkt rosy, czyli miejsce, w którym skrapla się woda muszą być różnice temperatur.

Tyle, że nie tylko w ogrzewanych budynkach występują różnice temperatur.

Tylko wiata całkowicie przewietrzana zapewnia równowage temperatur wewnętrznej i zewnętrznej.

  • Lubię to 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Tymianek napisał:

Skraplanie wody można zaobserwować np: w garażach blaszanych - zwykle rano. 

To skraplanie jest  od strony wewnętrznej ? Bo na stronie zewnętrznej blachy nie raz widziałem rosę na leżącej na dachu , na ziemi czy na palecie.

  • Smutny 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wykonanie mapy zlecasz geodecie. Ale skonsultuj to najpierw z architektem, bo moze w przypadku rozbudowy coś jest inaczej.   I jeszcze jedno - trzeba sprawdzić warunki zabudowy lub miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
    • Okej a skad pozyskac mapke do celow projektowych ? Gmina czy jakies starostwo ?  Jeszcze raz dzieki ! 
    • mapka do celów projektowych, inwentaryzacja, projekt, pozwolenie na budowę. Architekt cię pokieruje  
    • W sumie to sam sobie to liczę na podstawie randomowych cenników i mi wychodzi coś takiego:   - Naklejenie 27 rolek tapety (w tym zdarcie starej tapety, oczyszczenie ścian, szpachlowanie, gruntowanie)  13500 zł - Malowanie całego sufitu 54m2 900 zł - Montaż 6 skrzydeł drzwi na starych ościeżnicach (wymagało dużo kombinowania) + montaż 1 drzwi przesuwnych 1550 zł - Cyklinowanie podłogi 25 m2 wraz z lakierowaniem 800 zł - Instalacja listew przypodłogowych (ok 20 metrów). 300 zł - Renowacja boazerii 5m2 (lakierowanie) + wykończenie listwami 7 m. 400 zł - Instalacja 2 gniazdek elektrycznych od zera i renowacja 4 innych 200 zł - Renowacja 3 parapetów (założenie nakładek PCV) 200 zł - Wymiana uszczelek (potrójnych) w 8 otworach okiennych 150 zł x 3 = 450 zł   Drobne sprawy: - Instalacja lampy sufitowej 80 zł - Malowanie 6 ościeżnic drzwi 210 zł x 2 = 420 zł - Malowanie 3 kaloryferów 460 zł - Miejscowe szpachlowanie ścian (około 5 kg gipsu i trochę gładzi zużyte) 120 zł - Wyrównywanie wnęk okiennych kątownikami podtynkowymi 100 zł - Skuwanie 1 m2 cokolika z cegły i płytek w WC = 50 zł - Instalacja regału, półki międzyściennej, listw maskujących różne szczeliny, chowanie kabli w ścianie, i mniejsze drobnostki, które wyniknęły podczas prac. ~ 300 zł     Suma 19 830 zł     Materiały:   27 x Tapety, 1x fototapeta i kleje: 1300 zł 20L Farba akrylowa, 1,6 L olejna, 0,5 L do grzejników: 200 zł 6x Drzwi + 1x przesuwne (większość drugi sort, ale jak nowe):  1550 zł Parapety 4,1 MB = 270 zł Podłogi 300 zł + inne sprawy tj. narzędzia *większość pożyczona, transport materiałów, lampa, gniazdka, listwy i inne drobiazgi ~ około 1000 zł   Materiały zaokrąglam w górę do 5000 zł, bo ciężko namierzyć wszystkie wydatki po drodze. Zawsze jeśli dawało się coś odnowić, to to robiłem. Dużo renowacji, stąd nie wydawałem zbędnie pieniędzy na nowe rzeczy. Zawsze patrzyłem na budżet, więc wypatrywałem okazje. Najlepiej mi się udało kupić drzwi (100 zł za skrzydło) w lokalnej hurtowni, z czego jestem najbardziej zadowolony.     Bardzo po taniości zrobione, ale myślę że wartość mieszkania podskoczyła o 30k zł.
    • W istniejących gotowych systemach są takie podkładki izolacyjne pod konsole.   Może zastosować tak jak mówiłeś twardy xps lub jest jeszcze takie cudo jak aerogel. Tam już izolacyjnosc kosmiczna ale nie trzeba tego dużo kupować. I zrobić 0,5cm grubości podkładki pod kątownik. Myśle ze to zda egzamin. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...