Skocz do zawartości

różnica grubości wylewki + wylewka pod drzwiami zew.


Recommended Posts

witam. 

1. jestem na etapie  układania styropianu pod wylewki tylko że chudziak strasznie krzywy i wychodzi mi na to że wylewki w min. gr. będzie 5.8cm A w maksymalnej gr. będzie 8cm. I teraz zastanawiam się czy to minimum jest wystarczające pod ogrzewanie podłogowe.

A 2. pytanie ma co do drzwì zew. 

Drzwi zew. będą otwierane na zewnątrz budynku więc rozumie że będą zlicowane z zewnętrzną stroną pustaka. czy jak zlicuje Styrodur gr. 3cm z zewnetrzna str. pustaka i dojade do niego wylewką ktora bedzie we wiatrołapi to bedzie dobre rozwiazanie?

 

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam

Edytowano przez Dawid Szłapa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, Dawid Szłapa napisał:

1. jestem na etapie  układania styropianu pod wylewki tylko że chudziak strasznie krzywy i wychodzi mi na to że wylewki w min. gr. będzie 5.8cm A w maksymalnej gr. będzie 8cm. I teraz zastanawiam się czy to minimum jest wystarczające pod ogrzewanie podłogowe.

Zapewne chodzi o wylewkę betonową. Jeżeli będzie około 6 cm ale bliżej 6 cm niż 5 cm to będzie ok.

1 godzinę temu, Dawid Szłapa napisał:

A 2. pytanie ma co do drzwì zew. 

Drzwi zew. będą otwierane na zewnątrz budynku więc rozumie że będą zlicowane z zewnętrzną stroną pustaka. czy jak zlicuje Styrodur gr. 3cm z zewnetrzna str. pustaka i dojade do niego wylewką ktora bedzie we wiatrołapi to bedzie dobre rozwiazanie?

Jak rozumiem po zamontowaniu drzwi próg drzwi zakryje ten styrodur? Dom będzie ocieplany, tak?

Link do komentarza
Gość mhtyl
11 godzin temu, Dawid Szłapa napisał:

A próg się jakoś montujemy wtedy na tym styrodurze?

Zależy, jedne futryny są z progami przykręcanymi a inne nie musza być i nie są przymocowywane.

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, Dawid Szłapa napisał:

ok. A mam jeszcze pytanie jak wykończyć wylewke pod bramą garażową.wiedzac że przed garażem będzie kostka betonowa.

Zrób szalunek na z deski i wylej posadzka równo z licem ściany zewnętrznej garażu. 

Link do komentarza
Gość mhtyl
24 minuty temu, Dawid Szłapa napisał:

A dawać siatke zbrojeniową do wylewki? 5.2cm wylewki może pękać jak i 8cm też

O to jeżeli trafisz na dobrą firmę od wylewek to ona powinna o to zadbać. Jedni nie lubią dawać siatki a drudzy uważają że musi być. Dla pewności można dać siatkę oraz do mieszanki dodać włókna PP oraz plastyfikator. Warto o tym wspomnieć gdy będziesz rozmawiał z wykonawca wylewki.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...