Skocz do zawartości

Jaka posadzka na ogrzewanie podłogowe?


Recommended Posts

Jestem na etapie planowania posadzek w nowym domu. W obecnym mieszkaniu w salonie mamy panele, a w kuchni gres. Ponieważ dom będzie ogrzewany pompą ciepła, na całym paterze będzie ułożona podłogówka. Mojej żonie bardzo podobają się drewniane deski i chciała nimi wykończyć salon. Ja natomiast uważam, że ze względu na ogrzewanie podłogowe lepsze będzie położenia na całym paterze gresu, najlepiej jednakowych dużych płyt. Które rozwiązanie będzie bardziej praktyczne?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/porady/7349-posadzka-a-ogrzewanie-podlogowe

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

W dzisiejszych, dobrze ocieplonych budynkach, mamy pełny wybór rodzaju posadzki na podłogówkę. Dzisiaj nie ma już problemu z przewodnością cieplną posadzki.

Drewno czy dywan zmniejsza przepływ ciepła do pomieszczenia, ale i tak nadąży za stratami ciepła w pomieszczeniu, bo są one, w ocieplonych budynkach, małe.

Straty ciepła w dół???

Wystarczy porównać opór cieplny typowej deski względem oporu kilkunastu centymetrów izolacji pod podłogą. Grubość blisko 10 razy większa, podobnie jak lambda materiału.

Moim zdaniem - podstawą wyboru powinien być komfort cieplny posadzki. Jeśli ktoś lubi chłód pod stopami, to niech układa ceramikę, gres, cienkie vinyle czy żywice. Te posadzki zawsze będą chłodne, zarówno latem jak i zimą (ok. 22 - 23oC), ponieważ ze względu na na bardzo dobrą przewodność i pojemność cieplną zawsze będą odbierały ciepło z naszych stóp, które mają około 30oC.

Natomiast, kiedy lubimy przyjemny kontakt z posadzką, zastanówmy się nad posadzką o mniejszej przewodności i pojemności cieplnej jak drewno czy wykładziny tekstylne. 

Tu mamy dwa w jednym - komfort z powietrza i z podłogi.

Warto wiedzieć, że jeżeli podwyższymy temperaturę posadzki ceramicznej, gresowej itp, to kosztem przyjemnego kontaktu z podłogą, w pomieszczeniu będziemy mieli gorąco i automatycznie będziemy płacili więcej za ogrzewanie.

Moim zdaniem, temat pełnego komfortu cieplnego w pomieszczeniach, nie nadąża za za ogólnym rozwojem w budowlance,  jest wiele  zatwardziałych i nieaktualnych stereotypów.

Najlepiej pojeździć po znajomych, którzy mają takie lub inne rozwiązania posadzki na podłogówce i "zasięgnąć języka".

Z mojej praktycznej strony mogę stwierdzić, że teoria pokrywa się praktyką w tym zakresie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...