Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Tomek T

DZIAŁKA ROLNA – STATUS - PODATKI

Recommended Posts

Założenia:

Kupuję stare siedlisko na działce rolnej 4000m2 (0.4 ha)

(bydynek gospodarczy + budynek mieszk do generalnego remontu)

Nie jestem rolnikiem – nowa ustawa (VI 2019) pozwala nie-rolnikom na zakup do 1ha gruntów rolnych.

Nie od-rolniam działki (nie spełnia warunków odrolnienia)

Nie uzyskuje statusu rolnika (ja nie spełniam warunków)

Pytania:

Czy nieruchomość NIE ma statusu gospodarstwa rolnego ponieważ

"Za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej" ?

Jeśli nie to jaki ma status?

Jaki płace podatek gruntowy? Taki jak od gruntów rolnych?

"dla gruntów gospodarstw rolnych - 135,9 zł od 1 ha przeliczeniowego,
dla pozostałych gruntów - 271,8 zł od 1 ha fizycznego "

Czy mogę odremontować budynek mieszkalny (aby w nim mieszkać jako nie-rolnik) na normalnych zasadach jak na działce budowlanej?

Jakich problemów sie spodziewać i czy to jest realny/legalny pomysł?

Chciałbym zatrzymać status działki rolnej ponieważ podatek od gruntów rolnych jest dużo niższy niż podatek od działki budowlanej.

Opierając się na dotychczasowych uregulowaniach zabudowaną nieruchomość rolna tzw. siedlisko nie bedące własnością rolnika było dzielone na część "mieszkalną" i "rolną" (działka budowlano-rolna). Pod zabudowę była wydzielona część gruntu niezbędna do użytkowania budynku (pow. zabudowy, dojazdu itp.) od której naliczany był podatek gruntowy od zabudowy mieszkalnej (grunt+budynek), a od pozostałej podatek rolny.

10 godzin temu, Tomek T napisał:

Nie uzyskuje statusu rolnika (ja nie spełniam warunków)

Dla potrzeb podatkowych nie trzeba być rolnikiem ustawowym.

Trzeba posiadać gospodarstwo rolne.