Skocz do zawartości

Jakie naczynie wzbiorcze dla instalacji ciepłej wody użytkowej?


Recommended Posts

Instaluję zasobnik ciepłej wody o pojemności 150 litrów zasilany z kotła gazowego i nie wiem, czy koniecznie muszę zamontować tzw. grupę bezpieczeństwa, jak dobrać pojemność naczynia wzbiorczego i gdzie ją wstawić – na zasilaniu zimną wodą czy na wyjściu do instalacji c.w.u.?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/porady/21718-jakie-naczynie-wzbiorcze-dla-instalacji-cieplej-wody-uzytkowej

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, Gość pawel napisał:

a co sie dzieje ze stojącą wodą w odcinku instalacji która "idzie"do naczynia?nie ma niebezpieczenstwa baktrii itp

W naczyniu wyrównawczym nie ma "stojącej" wody jest to woda która krąży w instalacji c.o., a gdyby nawet nie było krążenia to jest ona tak samo podgrzewana jak w instalacji więc o bakterie nie ma co się martwić.

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Heniu tu chodzi o instalację c.w.u nie c.o.:icon_neutral:

1 godzinę temu, Gość Janek napisał:

W jakiej pozycji powinno być zamontowane naczynie.

W zasadzie nie ma to znaczenia ale obecnie montuje się króćcem w dół, bo niby jest to lepsza pozycja i nie ma możliwości osadzania się zanieczyszczeń. W co ja osobiście wątpię.

Najnowsze systemy oferują układy przepływowe do zbiorników przeponowych. Chodzi o to żeby w jak największym stopniu ograniczyć ilość stojącej wody. Widziałem to ale nie za bardzo znam sprawę.

To coś takiego gdyby kogoś interesowało:

https://onninen.pl/pl-PL/armatura-przeplywowa-do-naczynia-wzbiorczego-typu-flowjet-g3-4-9116799-reflex,HBX425

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, demo napisał:

Heniu tu chodzi o instalację c.w.u nie c.o.:icon_neutral:

Wiem bo już tu wcześniej zabierałem głos.

A cwu a w zasadzie bojler nie może być w układzie c.o. otwartym? może. 

 

I uściślając odpowiedź moją i Twoją to Gość Janek nie sprecyzował o jakie naczynie chodzi.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
  • 5 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Gość Koradzio
Nie mam miejsca by podlaczyc naczynie wyrownujace cisnienie w okolicach bojlera. Czy jesli takie naczynie zaloze w innym miejscu, np pod zlewem przy ujeciu cieplej wody czy spelni ono swoja funkcje , Dodam ze zaworek bezpieczenstwa 6 barow przepuszcza wode po nagrzaniu do 60 stopni. Czy zastosowanie naczynia rozwiaze problem?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...