Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Dawid Szłapa

jaki przekrój rury do wlotu powietrza

Recommended Posts

witam. 

Jaki mogę dać minimalny przekrój rury wprowadzającej powietrze z zew. do kominka o mocy nominalnej 10kW, a zakresie mocy 4-12kW.

rura pójdzie na chudziak w styropianie. czy rura może być wentylacyjna(czy jej nie zgniecie) czy pcv? 

z góry dziękuję za podpowiedzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

średnica dolotu to fi125 tylko boję się że taka rura wentylacyjna pod trzema cm styropianu i 7cm wylewki poprostu pęknie.. a rura kanalizacyjna ma przekroj fi110 i zastanawialem sie czy ta różnica fi zrobi również wielką różnice w przepustowości powietrza..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Dawid Szłapa napisał:

średnica dolotu to fi125 tylko boję się że taka rura wentylacyjna pod trzema cm styropianu i 7cm wylewki poprostu pęknie.. a rura kanalizacyjna ma przekroj fi110 i zastanawialem sie czy ta różnica fi zrobi również wielką różnice w przepustowości powietrza..

Rura wentylacyjna   się nie nadaje bo beton może ją ścisnąć, ma cienką grubość ścianki Rura kanalizacyjna pcv 110 jak najbardziej, a żebyś był pewien to możesz zastosować rurę pcv 110 pomarańczową, ma grubszą ściankę niż szara.

Różnica średnic nie będzie miała większego wpływu na przepustowość bo nie ma dużej rozbieżności, zaledwie 15 mm. O podłączenie też nie musisz się martwić bo zastosujesz redukcję 110/125.

Pod kominek musiałbyś dać zbrojenie w posadzkę  i zrobić grubszą, ale chyba o tym wiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, mhtyl napisał:

Rura wentylacyjna   się nie nadaje bo beton może ją ścisnąć, ma cienką grubość ścianki Rura kanalizacyjna pcv 110 jak najbardziej, a żebyś był pewien to możesz zastosować rurę pcv 110 pomarańczową, ma grubszą ściankę niż szara.

Różnica średnic nie będzie miała większego wpływu na przepustowość bo nie ma dużej rozbieżności, zaledwie 15 mm. O podłączenie też nie musisz się martwić bo zastosujesz redukcję 110/125.

Pod kominek musiałbyś dać zbrojenie w posadzkę  i zrobić grubszą, ale chyba o tym wiesz.

tak wiem o posadzce. tylko o ile grubsza dac? mam przewidziane 15 cm styropianu więc jak zostawię 5 styropianu i wtedy będzie 17 cm wylewki to wystarczy? 

I czy można wykończyć samo podłączenie kominek-rura w posadzce rura spiro? Bo nie znam jeszcze dokładnego położenia (+ - 20cm różnicy w położeniu).

Edytowano przez Dawid Szłapa (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj kanały wentylacyjne płaskie + kolano z przejściem na fi 125  (taka kształtka jest też w wersji mimośrodowej).

Kominek z kanałem można połączyć rurą spiro.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.07.2019 o 09:40, bajbaga napisał:

Zastosuj kanały wentylacyjne płaskie + kolano z przejściem na fi 125  (taka kształtka jest też w wersji mimośrodowej).

Kominek z kanałem można połączyć rurą spiro.

 

plastikowe? nie przygnie się on pod małą ilością styropianu i wylewką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Dawid Szłapa napisał:

plastikowe? nie przygnie się on pod małą ilością styropianu i wylewką?

A co Ci stoi na przeszkodzie abyś dal rury pvc? Pisałem wcześniej, że rura pvc ma grubszą ściankę a pomarańczowa jest jeszcze bardziej wytrzymalsza niż szara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, mhtyl napisał:

A co Ci stoi na przeszkodzie abyś dal rury pvc? Pisałem wcześniej, że rura pvc ma grubszą ściankę a pomarańczowa jest jeszcze bardziej wytrzymalsza niż szara.

cały czas się zastanawiam czy ta przepustowość powietrza będzie odpowiednia.. nie ma jakiś wzorów lub coś w tym stylu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Dawid Szłapa napisał:

cały czas się zastanawiam czy ta przepustowość powietrza będzie odpowiednia.. nie ma jakiś wzorów lub coś w tym stylu?

Jak dasz rurę 110 nie martw sie o przepustowość, będzie ok, niejeden już tak robił i nie narzeka  :)

Wzory? na co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Jak dasz rurę 110 nie martw sie o przepustowość, będzie ok, niejeden już tak robił i nie narzeka  :)

Wzory? na co?

chodziło mi bardziej jaka przepustowość jest przeznaczona na mój kominek.. Ale ok jak mówicie że 110 będzie ok to tak zrobię..

A o ile grubsza wylewke pod kominkiem trzeba  zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dawid Szłapa napisał:

A o ile grubsza wylewke pod kominkiem trzeba  zrobić?

Jak pisałeś te około 15-17 cm będzie ok, tylko daj jeszcze zbrojenie.

 

2 godziny temu, Dawid Szłapa napisał:

Ale ok jak mówicie że 110 będzie ok to tak zrobię..

Większość daje takie rury, chodzi tu tylko o dopływ powietrza z zewnątrz a nie z pomieszczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Noting
      Moim zdaniem ceramika to bardziej sensowne rozwiązanie, chociaż niekoniecznie w wersji glazurowanej - z uwagi na bardzo duży połysk, który mi się po prostu nie podoba. Są opcje, żeby to obejść, np. dachówkami z matowioną angobą - taki materiał to np. ceramiczna Koramic Orea 9. Beton jest materiałem naturalnie porowatym i nie ma moim zdaniem opcji, żeby po kilku latach użytkowania nie zaczął on porowacieć, a stąd już prosta droga do łapania brudu i zarastania...
    • Gość Noting
      Fajnie wyjaśnione podstawy parametrów ściany konstrukcyjnych, ale koniec końców w Polsce i tak z reguły decyduje cena - a raczej stosunek jakości do ceny. Moim zdaniem optymalny materiał to ceramika poryzowana (typu porotherm) - z uwagi na zbilansowanie parametrów. Konkurencja to betony komórkowe o dużej gęstości, ale one są akurat stosunkowo drogie...
    • Ściany to jedne z najważniejszych elementów domu. Nie tylko odgradzają wnętrza od środowiska zewnętrznego, ale pełnią także istotną funkcję konstrukcyjną. Muszą być więc jednocześnie wytrzymałe i trwałe, zapewniać dobrą izolacyjność cieplną, szczelność i dźwiękoszczelność, a przy tym być estetyczne. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/a/10062-jakie-sa-pozadane-parametry-techniczne-scian-zewnetrznych
    • Właśnie przygotowuje się do zrobienia zejścia zewnętrznego piwnicy. Myślę nad zrobieniem obmurówki "C" na płycie, chociaż kierownik zaproponował ławę w kształcie L. Ale jakoś wydaje mi się że płyta była by szybciej i pewniej. Ale mam problem - wykop pod zejście był zrobiony później i koparkowy na początku zaczął kopać głębiej na równi z ławami (czyli na jakieś 35-40 cm), dopiero jak uświadomiłem sobie że płyta nie musi być taka wysoka jak fundament i wtedy kazałem mu kopać płycej do ok 20 cm. No i teraz nie wiem czym wypełnić te głębsze miejsca, bo jeśli gliną to glina mi się nie zagęści, a podsypka zagęszczająca, przepuszcza wodę, więc wtedy będę musiał zrobić dreny wokół zejścia. A w przypadku płyty lanej na glinę chronię budynek przed wodą w tym miejscu. No chyba że najpierw wylać chudziaka, ale byłby on bardzo nierówny, w jednym miejscu bardzo cienki, w innym na 20 cm. Ponadto wokół ław piwnicy jest podsypka piaskowa, dobrze przepuszcająca wodę. Wylanie na niej płyty spowoduje migrację wody pod płytę. Czy może wybrać w tym miejscu podsypkę i zalać betonem, zrobić taką przegrodę? Tak wygląda wykop:     I widok z drugiej strony:
    • Tylko że jeśli dreny będą dobrze pracować to w teorii żadnej wody być nie powinno pod drenami (opadowej). Jedynie może jakaś woda od dołu, ale w przypadku tak zbitej gliny raczej nie mam się co jej spodziewać. Z ciekawości co byś zaproponował? Zasypać dookoła ławy gliną i na tym układać żwir z drenami? Ewentualnie wylać dookoła cienko betonem, który też zadziała jak izolacja, ale to raczej karkołomne wyzwanie.   Pytam ponieważ teraz przygotowuje się do zrobienia zejścia zewnętrznego piwnicy. I patrząc na to myślę że jeśli zrobił bym obmurówkę "C" na ławie to właściwie mogę pominąć drenaż w tym miejscu bo ława mogła by być wylana bezpośrednio na glinie więc w tym miejscu nic pod ławy piwnicy się nie dostanie. Ale są dwa problemy. Ławy piwnicy stoją na podsypce piaskowej a ten pas jest wokół całego domu i na nim opierała by się też ława zejścia więc woda miała by i tak ujście na początki i na końcu zejścia. No chyba że wybiorę w tym miejscu podsypkę i zaleję wraz z ławami. Drugi problem - wykop pod zejście był zrobiony później i koparkowy na początku zaczął kopać głębiej na równi z ławami (czyli na jakieś 35-40 cm), dopiero jak uświadomiłem sobie że ławy (czy też płyta zejścia) nie musi być taka wysoka jak fundament to wtedy kazałem mu kopać płycej do ok 20 cm. No i teraz nie wiem czym wypełnić te głębsze miejsca, bo jeśli gliną to glina mi się nie zagęści, a podsypka zagęszczająca, którą posiadam (a która się dobrze zagęszcza, tak że palca nie można wbić) przepuszcza wodę, więc wtedy będę musiał zrobić dreny wokół zejścia. No chyba że najpierw wylać chudziaka, ale byłby on bardzo nierówny, w jednym miejscu bardzo cienki, w innym na 20 cm. Tak wygląda wykop:     I widok z drugiej strony:
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...