Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
artekj

Kołkowanie warstwy styropianu w takim przypadku:)?

Recommended Posts

Planuję ocieplić budynek styropianem o grubości 2x10cm na zakładkę. W efekcie, żeby dobrze zakotwiczyć styropian, potrzebowałbym do kołkowania dybli o dł. 30cm, których zakup jest trudny i kosztowny. Budulcem ścian jest suporeks i częściowo kamień wapienny, ponieważ jest to stary, wyremontowany budynek. Myślałem o zakołkowaniu pierwszej warstwy kołkami 20 cm i na tak przygotowane podłoże przykleić drugą warstwę ocieplenia. Czy jest to dobry pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niepoprawnym rozwiązaniem jest ocieplanie styropianem w dwóch warstwach 2x10 cm i  jest to niezgodne z dokumentem odniesienia jakim jest Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna (KOT, EOT) do niedawana nazywana Aprobatą Techniczną . Nie ma też żadnych innych argumentów świadczących o korzyściach wynikających z zastosowania takiej techniki, a wręcz jest to tylko generowanie niepotrzebnych kosztów. Ewentualne straty na połączeniu płyt styropianowych (zakładając poprawne przyklejenie i uzupełnienie ewentualnych szczelin pianką poliuretanową) są praktycznie pomijalne. System ociepleń należy mocować w jednej warstwie, płyty styropianowe w jednej grubości. Taki też sposób przewidują wszystkie wytyczne i instrukcje dotyczące metody ocieplania ETICS. Kompletny System Ociepleń Termo Organika, podobnie jak wszystkie systemy innych producentów, przewidują zastosowanie izolacji w jednej grubości. Wykonanie inaczej niż stanowią zalecenia i wytyczne producentów, tylko na odpowiedzialność osoby stosującej własne rozwiązanie. Łączniki mechaniczne należy zastosować opcjonalnie w zależności potrzeby, np. kiedy płyty styropianowe są klejone do podłoża na którym są warstwy mogące osłabić przyczepność (najczęściej starsze budynki poddawane termomodernizacji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, artekj napisał:

 potrzebowałbym do kołkowania dybli o dł. 30cm, których zakup jest trudny i kosztowny. 

Że co ?, wszędzie tego pełno. Jedna sztuka ok 40-50 groszy, czy to tak drogo ? sam nie wiem, jak dla mnie to taniocha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, artekj napisał:

W efekcie, żeby dobrze zakotwiczyć styropian, potrzebowałbym do kołkowania dybli o dł. 30cm, których zakup jest trudny i kosztowny

Są to można powiedzieć standardowe kolki, a że kosztowne? no cóż za darmo nic nie rozdawają, takie czasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą klejenie na dwa razy z powodu kołków to naprawdę dość absurdalny pomysł.

Podwójna robota bo kołki nie teges, hyh.:icon_wink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, artekj napisał:

Budulcem ścian jest suporeks i częściowo kamień wapienny, ponieważ jest to stary, wyremontowany budynek.

No właśnie - i tu jest pewien problem - nie wiem, jak jest przyczepność tego podłoża dla kleju czy pianki - a kołki sątylko dodatkiem, a nie podstawowym elementem mocującym styropian.

Ale zastanowiłbym się nad wełną mineralną na ruszcie mocowanym na tym podłożu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łączniki o tej długości na pewno znajdziesz na rynku. Nie polecałbym układania drugiej warstwy na sam klej bo siły ssące wiatru mogą być na tyle duże że ocieplenie oderwie sie na styku połączenia dwóch warstw.  Myślę że żaden producent chemii nie da Ci pewności że połączenie klejone będzie wystarczająco mocne. 
Rozważyłbym pomysł zaproponowany przez Zenka . Wełna mineralna w ruszcie np. ROCKTON i okładzina zewnętrzna np. deska elewacyjna . No chyba że z góry zakładasz że chcesz mieć elewacje w tynku. 
www.rockwool.pl/produkty/rockton

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.07.2019 o 09:41, Eksperci Rockwool napisał:

Nie polecałbym układania drugiej warstwy na sam klej bo siły ssące wiatru mogą być na tyle duże że ocieplenie oderwie sie na styku połączenia dwóch warstw. 

A na piance? Dodając więcej pianki, niż producent zakłada? W ogóle, jeśli kleić drugą warstwę styropianu - to myślę, że tylko na piance, bo nie obciąży dodatkowo całego ocieplenia. To tak odnosnie opcji dwóch warstw styropianu - choć wiem, że nie jest to technologia fabryczna :14_relaxed:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2019 o 22:58, zenek napisał:

A na piance? Dodając więcej pianki, niż producent zakłada? W ogóle, jeśli kleić drugą warstwę styropianu - to myślę, że tylko na piance, bo nie obciąży dodatkowo całego ocieplenia. To tak odnosnie opcji dwóch warstw styropianu - choć wiem, że nie jest to technologia fabryczna :14_relaxed:

Wiesz możemy gdybać że będzie ok, ale tak naprawde takie rozwiązanie powinno przejść badania. Jeżeli połączenie kleju  z ociepleniem będzie mocniejsze na rozrywanie niż parametry samego ocieplenia to wtedy można powiedzieć że takie rozwiązanie ma sens. W przeciwnym wypadku szanse są pół na pół. 
Duże znaczenie będzie miało w jakiej strefie wiatrowej znajduje się obiekt oraz jaka jest jego wysokość. Wszystko te składowe powinny być w tym wypadku brane pod uwagę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Napisałeś wcześniej 160m2. Tu jest raptem 20 więcej. To chyba nie problem.    Dom trochę wąski - jak na tę funkcję zaproponowaną - szczegolnie na dole - troche powikłane to wejście do hallu - ale i tak jest niezła. Z tych 4 sypialni na górze łącząc można łatwo zrobić dwie duże komfortowe. I ta góra całkiem by była OK. Na twoim miejscu zostawiłbym go do rozrachunku - i szukał dalej. 
    • Proszę zakupić zawór napowietrzający  pod umywalką za syfonem do łazienki. https://allegro.pl/oferta/napowietrzacz-zawor-napowietrzajacy-fi-32-jimten-7825780071 Załatwić kogoś do montażu,  wystarczy prawdziwy facet i szlifierka kątowa do skrócenia rurki . Po montażu powinno być tak.  Do poprawienia montażu instalacji zaworu napowietrzającego w kuchni, potrzebne jest jedno z tych dwóch kolan:   KOLANA KANALIZACYJNE - PCV fi 50 kąt 30° - PCV fi 50 kąt 45° Trzeba zakupić oba, po montażu oddać jedno. Tu narzędzia niepotrzebne, wystarczy płyn do poślizgu, który ułatwi montaż rur plastykowych, trzeba wyjąć zawór   wstawić ten zawór w jedno z tych kolan i zamontować całość z powrotem. Zawór musi być w takiej pozycji Tam wewnątrz jest mały zaworek, który się otwiera w czasie przepływu wody, dlatego musi być montowany w takiej pozycji do prawidłowego działania.
    • To było chyba to: niestety, wszystkie rysunki, szkice są jakby niedostępne   parter "projektowanego" przez Lotera domu był podobny do parteru domu projektu Sfinks IV proponowanego przez EXTRADOM i skojarzył mi się z rozpatrywanym przez Ciebie domu w czermieni 2 (G2) - Archon'u     Trochę się naszukałem
    • Witam. Buduje dom podpiwniczony, z garażem narożnym, który nie jest podpiwniczony. Jako że nie robiliśmy od początku ław schodkowych garażu musimy je teraz zrobić jako zdylatowane oraz cały garaż również w dylatacji. Umieszczenie ław garażu była by jakieś 70-100 cm ponad ławami piwnicy (ale muszę to zmierzyć). Myślę nad tym czy w przyszłości nie dorobić zejścia z garażu do piwnicy, jak na zdjęciu niżej. Czy w takim wypadku można to zrobić gdy drzwi znajdowały by się poniżej ław garażu?  Chyba że zrobić schodkowe ale w dylatacji, nie połączone z ławami piwnicy, lub coś takiego tylko po jednej stronie gdzie będą drzwi? Kolejna sprawa chciałbym tu zrobić drenaż. Miałem w planach puścić go pod garażem (ale z mocniejszych rur w tym miejscu), ławy garażu opierały by się w tych miejscach na podsypce z kamienia drenażu ale na wylanym chudziaku na folii (czyli kamień w geowłókninie, na tym folia budowlana, chudziak i dopiero ława). No ale wtedy drenaż wyszedłby pod drzwiami. Jakieś pomysły?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...