Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Strop: wiązary prefabrykowane czy monolityczny?


Recommended Posts

Dzień dobry,

zamierzam rozpocząć budowę domu parterowego ok 120 m2 pow. użytkowej ok. 12,5mx 12,5m, dach kopertowy (myślę o projekcie Tryton 3 wz). Planuje poddasze nieużytkowe (jedynie jako stryszek) - chcę ocieplić jedynie strop bez połaci. Moje wątpliwości dotyczą rodzaju stropu jaki zastosować, szczególnie kieruje je do osób, które mają domy parterowe ze stropem opartym na wiązarach prefabrykowanych:

1) czy są problemy z przegrzewaniem pomieszczeń latem (szczególnie jak są upały) i jak to wygląda w porównaniu do stropu żelbetowego

2) czy ze stropu dobiegają jakieś odgłosy np. podczas wichur

3) czy zastosowali by Państwo jeszcze raz strop oparty na wiązarach w swoich domach

4) czy są jakieś problemy z "osiadaniem", pękaniem sufitów podwieszanych

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam parterowke ze stropem drewnianym ale nie z wiazarow a ze zwykłych belek bo znacznie taniej to wychodzi. Sufity opuszczone 30cm a to z tego względu, że na ruszcie sufitu, do wysokości belek mam izolację czyli 30cm styropianu, tak, tak styropianu a nie wełny. ;)

Wysokość belek to 20cm i na taką wysokość wysypana jest kolejna izolacja w postaci proszku PUR, czyli łącznie izolacji na stopie mam prawie 50cm :)

Nie ma mowy o jakimś przegrzewaniu stropu czy pomieszczeń na dole. Izolacja tylko stropu w parterowce z nieużytkowym poddaszem to jedyne słuszne rozwiązanie. 

I żaden strop monolityczny, mija się to z celem jeśli poddasze to jedynie strych, tak jest właśnie u mnie. 

Sufit podwieszany to u mnie ok. 160m2 i od prawie 7 lat nie zauważyłem żadnych pęknięć. 

 

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, laurus napisał:

Moje wątpliwości dotyczą rodzaju stropu jaki zastosować

Nie mam takiego domu - ale gdybym budował, to bym dał strop żelbetowy. Wybór technologii to rzecz wtórna.

Dlaczego?

Bo jest niepalny, silny, dobrze spaja mury parteru, usztywnia konstrukcję i jest stabilną podstawą pod dach. łatwy też jest do ew. adaptacji, modernizacji.

Termoizolacja takiego stropu jest prosta, łączy się łatwo z termoizolacją ścian.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, laurus napisał:

Moje wątpliwości dotyczą rodzaju stropu jaki zastosować,

Masz uprawnienia budowlane czy może jesteś po kierunku architektonicznym? 

Niech Cię głowa o to nie boli, jaki rodzaj stropu to jest działka projektanta czy architekta który projektuje dom.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mhtyl napisał:

Masz uprawnienia budowlane czy może jesteś po kierunku architektonicznym? 

Niech Cię głowa o to nie boli, jaki rodzaj stropu to jest działka projektanta czy architekta który projektuje dom.

Dlatego z pomysłem idzie się właśnie do architekta a prędzej do konstruktora. 

Bardzo dobrze, że już na tym etapie budowy są takie przemyślenia żeby zoptymalizować budowę. 

Są różne projekty, są parterowki z lanym stropem i żeby oszczędzić sporo kasy jak najbardziej można zmienić strop na drewniany lub wiazary. 

 

W Trytonie widzę, że jest drewniany i niech taki będzie. Ja bym szedł w normalny belkowy bo wiazary są znacznie droższe. 

 

A to moja tęcza do wys. belek :)

 

578608a3b34bf5a5.jpg

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw niech kupi projekt i niech projektant adoptujący projekt mu powie jaki rodzaj stropu może zastosować, wtedy będzie można rozmawiać i dyskutować wyższości jednego stropu nad drugim.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2019 o 16:58, laurus napisał:

  Moje wątpliwości dotyczą rodzaju stropu jaki zastosować, szczególnie kieruje je do osób, które mają domy parterowe ze stropem opartym na wiązarach prefabrykowanych: 

A ściany z czego? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oba rodzaje stropu są w tym domu jak najbardziej do zrobienia. Chociaż podejrzewam, że zaprojektowano tu wiązary kratowe, bo na parterze prawie nie ma wewnętrznych ścian nośnych (tak patrząc na rzut https://www.extradom.pl/projekt-domu-tryton-3-wz-WOE1126).

Ja osobiście nie jestem zwolennikiem dachów czterospadowych. Użytecznej przestrzeni pod takim dachem jest mało (nawet jak ma być tylko strychem), a konstrukcja więźby jest bardziej skomplikowana niż w wersji dwuspadowej.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ja osobiście nie jestem zwolennikiem dachów czterospadowych. Użytecznej przestrzeni pod takim dachem jest mało (nawet jak ma być tylko strychem), a konstrukcja więźby jest bardziej skomplikowana niż w wersji dwuspadowej.

Oj... być może przy wiazarach kratowych tak jest ale przy tradycyjnej wiezbie i belkach stropowych przestrzeni pod dachem jest bardzo dużo, w moim przypadku nachylenie dachu to 30st.

Co do porównania kosztów czerospada i dwuspada, razem z kolegą zamawialismy wspólnie wiezbe, takie same dachówki i rynny, w tej samej firmie i w tym samym czasie on miał dwuspad 160m2 ja mam czerospad 230m2. Więźba wyszła podobnie, za komplet dachówek z rynnami on zapłacił z tego co mnie pamięć nie myli tylko o 1000zl mniej. Musiałbym zerknąć w oferty bo mieliśmy wspólne. 

DSCN3398 (2).jpg

DSCN3401.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Arturek Wil napisał:

w moim przypadku nachylenie dachu to 30st.

Na fotkach wydaje się ok 40 st

Im większy kąt, tym więcej pow.użytkowej.

Przy dachu 2-spadowym jeszcze więcej.  Bez stolców jeszcze więcej i wygodniej. Ważna jest też rozpiętość - im większa, tym mniej "nieużytków".

3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

konstrukcja więźby jest bardziej skomplikowana niż w wersji dwuspadowej.

Dla cieśli to nie problem :12_slight_smile:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, zenek napisał:

Na fotkach wydaje się ok 40 st

Im większy kąt, tym więcej pow.użytkowej.

Przy dachu 2-spadowym jeszcze więcej.  Bez stolców jeszcze więcej i wygodniej. Ważna jest też rozpiętość - im większa, tym mniej "nieużytków".

Dla cieśli to nie problem :12_slight_smile:

W gotowcu był 35st a konstruktor zmienił mi na 30st bo nie chciałem tak wysokiego a przy okazji chciałem dłuższe okapy. 

Strych bym powiedział jest mega przestronny :) Ale 180m2 pow. zabudowy swoje robi :)

https://www.extradom.pl/projekt-domu-mila-iv-wersja-a-z-pojedynczym-garazem-WRD1704?gclid=Cj0KCQjwgLLoBRDyARIsACRAZe5wGYUlACRv-BBBlSD4_Le5b_QGpb7Rloqvtncj5CfFaAJJ06DPFpkaAsN7EALw_wcB

1 (1).jpg

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Arturek Wil napisał:

Co do porównania kosztów czerospada i dwuspada, razem z kolegą zamawialismy wspólnie wiezbe, takie same dachówki i rynny, w tej samej firmie i w tym samym czasie on miał dwuspad 160m2 ja mam czerospad 230m2. Więźba wyszła podobnie, za komplet dachówek z rynnami on zapłacił z tego co mnie pamięć nie myli tylko o 1000zl mniej. Musiałbym zerknąć w oferty bo mieliśmy wspólne. 

Bzdury i brednie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie wiem po jakiego takie herezje wypisujesz? po to aby z innych robić idiotów? Dach dwuspadowy 160 m2 kontra czterospadowy 230 wyszedł  1000 zł  mniej niż koperta? daruj sobie takie pocieszające posty.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Arturek Wil napisał:

on miał dwuspad 160m2 ja mam czerospad 230m2. Więźba wyszła podobnie, za komplet dachówek z rynnami on zapłacił z tego co mnie pamięć nie myli tylko o 1000zl mniej.

To jak zadanie ze szkółki :12_slight_smile:

Jeśli masz dach o ok. 1/3 większy - a on zapłacił o 1000 mniej - to znaczy on zapłacił 2000 (2/3), ty 3000 (3/3 = 2/3 + 1/3). Inne sumy proporcjonalne mi nie wchodzą, nawet z rabatem - ale jestem po pracy w ogródku na słońcu :yahoo:więc może nie do końca ogarniam. To by znaczyło, że bardzo tanio wam wyszło ... niewiarygodnie tanio...

 

 

3 godziny temu, Arturek Wil napisał:

Strych bym powiedział jest mega przestronny :) Ale 180m2 pow. zabudowy swoje robi :)

Zgadza się - przy takiej powierzchni  niskich  boków relatywnie jest mniej :12_slight_smile:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Bzdury i brednie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie wiem po jakiego takie herezje wypisujesz? po to aby z innych robić idiotów? Dach dwuspadowy 160 m2 kontra czterospadowy 230 wyszedł  1000 zł  mniej niż koperta? daruj sobie takie pocieszające posty.

Już dawno, dawno i to tutaj o tym pisałem... 

Później jak znajdę wycenę obu dachów to zapodam to sobie porównasz za co on płacił więcej niż ja,pomijajac większą powierzchnię dachu :

https://forum.budujemydom.pl/topic/23792-czy-uda-mi-się-wybudować-taki-dom-za-200-tys-zł/?do=findComment&comment=433231

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz pisać bajki i baśnie, fakt jest taki że coby nie było Ty zawsze masz najtaniej i najlepiej zrobione.

Realia są całkiem inne, nie chce mi się uświadamiać jakie są koszty wykonania dachu cztero i dwuspadowego, jedno jest pewne że kopertowy wychodzi drożej w wykonaniu całościowym.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Możesz pisać bajki i baśnie, fakt jest taki że coby nie było Ty zawsze masz najtaniej i najlepiej zrobione.

Realia są całkiem inne, nie chce mi się uświadamiać jakie są koszty wykonania dachu cztero i dwuspadowego, jedno jest pewne że kopertowy wychodzi drożej w wykonaniu całościowym.

 

Bo nie możesz porównywać, no chyba, że masz bezpośredni dostęp do faktur dla dwóch różnych dachów z jednej firmy ale tych samych materiałów po tych samych cenach i tej samej ekipy budowlanej.

Ja mogę bo budowala nam jedna i ta sama ekipa i w tym samym czasie. 

Cierpliwości, znalazłem te dwie wyceny a właściwie faktury pro forma ale narazie zazywam przyjemnego wieczornego chłodu na tarasie 😉 Dla lepszego samopoczucia, różnica jest większa ale to przez różnice w powierzchni dachów a nie przez kształt,koszt 1m2 dachu policzysz sobie... 

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Arturek Wil napisał:

Jak widać cierpliwość popłaca

Widzę koszt tylko materiałów pokrycia chyba - a nie całego dachu. 1600 zł. Nie 1000 zł. 

Nie widzę powierzchni tych dwóch dachów - bo to by coś mówiło - koszcie krycia na m2. Powierzchni połaci - nie strychu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O kant dupy sobie może te faktury wytrzeć. 

Jak zenek dobrze zauważył gdzie wycena robocizny za m2.

16420,47 zł  cena materiał dachu Artura

11969,47 zł cena materiału sąsiada 

wszystko wg cen z faktór

Nie wiem jak zenek policzyłeś ale mi wyszła różnica na samym materiale 4451 zł i to za nie pełnym materiale.

Nie ma materiałów na obróbkę komina, nie ma ceny za rynny, nie ma nic na temat okien dachowych czy wyłazów kominowych, gdzie cena za drewno na więźbę dachową, gdzie robocizna za wykonanie więźby.

 

Dlatego powtórzę raz jeszcze, za takie herezje i bzdury powinni banować idiotów którzy sieją zamęt niepotrzebnie wśród niedoświadczonych przyszłych inwestorów.

12 godzin temu, Arturek Wil napisał:

Jak widać cierpliwość popłaca ;)  

 

 

 

 

Warto było czekać aby stwierdzić że faktycznie jesteś kretynem!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, mhtyl napisał:

ak zenek policzyłeś ale mi wyszła różnica na samym materiale 4451 zł

ok - ŹLE TU POLICZYŁEM - wziąłem tą pierwszą pozycję jako całość - oczywiście bez sensu.

Ale jeśli dobrze ty policzyłeś - to by się zgadzało z tym moim poprzednim postem - że dach o 1/3 mniejszy kosztuje o 1/3 mniej - 16,420/11960 = ok. 3 do dwóch.

Czyli normalka co najmniej.

Ale tu są koszty chyba tylko pokrycia - a nie całego dachu, z więźbą, robocizną - chyba że coś nie widzę?

A przecież dyskusja jest o różnicach kosztu dachów różnych - czy tak?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pewien poziom infiltracji musi być, ale skoro "wieje" to wina uszczelek i dociśnięcia skrzydła po zamknieciu czyli regulacja na okuciach. Zadzwoń, podpytaj, niech podjadą i wyregulują tak, żeby nie "wiało".
    • Dzień dobry, Wszystkie blachodachówki panelowe Blachy Pruszyński to produkty symetryczne. Wykaz wszystkich profli z opisem na stronie internetowej: => https://pruszynski.com.pl/blachodachowki-panelowe.php Symetryczność blachodachówek to przede wszystkim możliwość ich montażu zarówno od lewej jak i prawej strony w zależności od potrzeb czy preferencji dekarza. Na trwałość blachodachówek zasadniczy wpływ ma zastosowana powłoka zabezpieczająca. Najepsze są powłoki poliuretanowe, wyjątkowo odporne na działanie szkodliwych czynników środowiska czy ich wysoka odporność na odbarwianie (promieniowanie UV). Powłoki matowe poliuretanowe PURMAT® to gwarancja do 50 lat. Wykaz wszystkich dostępych powłok wraz z podstawowymi parametrami zebrany w tabeli na stronie firmowej: => https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php
    • Witam serdecznie! Ostatnio wykonano u mnie serwis drewnianych okien, w tym wymianę uszczelek i mam wrażenie, że po nim okna są mniej szczelne niż wcześniej. Podejrzewam problem z uszczelkami, ale ze względu na brak wiedzy nie wiem jak "walczyć o swoje" z firmą wykonującą serwis.   Generalnie od wymiany uszczelek przy wietrznej lub bardzo zimnej pogodzie tworzą się przy oknach wyczuwalne strefy zimna, co wcześniej nie miało miejsca. Poza tym czuć czasem podmuchy powietrza.  Po zgłoszeniu tego przyszedł fachowiec, pomierzył grubość uszczelek i ościeżnic, sprawdził szczelność na zasadzie wyciągania przytrzaśniętej kartki papieru (!) i stwierdził, że uszczelki są w porządku, ale też potwierdził, że czuje powiewy powietrza. Jako rozwiązanie problemu zaproponował doklejenie drugich, cienkich uszczelek na ościeżnicę, ale miałbym za to dopłacić, co oczywiście średnio mi się podoba.   Przyjrzałem się tym uszczelkom i potestowałem czy dobrze przylegają (nakładając kroplę miodu na ościeżnicę i patrząc gdzie zostawi ślad na uszczelce po zamknięciu okna  ) - co dziwne, uszczelki pracują tylko jedną czwartą powierzchni, takim bocznym paskiem, reszta się nie dociska. Czy to normalne? Załączam zdjęcie.   Ewentualnie czy ktoś ma sugestię jak można potwierdzić i potencjalnie udowodnić winę firmy serwisującej?           
    • Wykonując renowację płotu, należy pamiętać, żeby najpierw dokładnie usunąć łuszczące się i zmurszałe fragmenty. Niewielkie ubytki w drewnie można wypełnić szpachlą. Impregnację/malowanie przeprowadza się przy bezdeszczowej pogodzie, gdy temperatura wynosi 10–25 stopni.  
    • Wydaje mi się, że najważniejsza przesłanka postu retro, to ostrzeżenie przed braniem do wanny urządzeń podłączonych do sieci (w tym do ładowarki). I to chciałem podkreślić. Co to znaczy "wpadł jej przedłużacz do wanny". Jak by go nie podłączała i wchodziła do wanny z telefonem, bo "nie mogła bez niego żyć" - to by dalej żyła.   NIE UŻYWA SIĘ URZĄDZEŃ PODŁĄCZONYCH DO SIECI BĘDĄC W WODZIE - BASENIE WANNIE KAŁUŻY.... - DOPISZ, CO TAM JESZCZE WYMYŚLISZ.   A wspomnienie przypadku z telefonem mialo z jednej strony przestrzec o takiej sytuacji, z drugiej uwypuklić, że prąd do ciała człowieka znajduje  dość niespodziane dojścia. widzę że lansujesz targowanie - a może z tym się da, może z tamtym... Przebicie zawsze może być - i wtedy telefon może być w stanie. wiec jeszcze raz:  NIE UŻYWA SIĘ URZĄDZEŃ PODŁĄCZONYCH DO SIECI BĘDĄC W WODZIE - BASENIE WANNIE KAŁUŻY.... - DOPISZ, CO TAM JESZCZE WYMYŚLISZ.     Ale nie przy wannie  Choć można sobą moczę e wyobrazić przebicie z maszynki do golenia czy suszarki - kiedy np. jedną ręką sie golę, a drugą moczę w umywalce, żeby np. wyszla drzazga.... I w tym czasie następuje przebicie - choć pewnie przy zabezpieczeniach zalecanych słusznie przez retrofooda może sieć zostanie wyłączona, zanim nas prąd popieści. Gorzej, jak nie zadziałają - a to jest właśnie zgodne z pewnymi teoriami o złośliwości rzeczy martwych. Więc po co kusić los - zamiast nie moczyć łapy w czasie golenia. A automaty zostawić na czas zupełnego zapomnienia, co sie nie da wykluczyć 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...