Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam mam małą powierzchnie do wytynkowania ściany są z ceramiki na zaprawie tradycyjnej. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska. Jaka jest technologia kładzenia takich gotowych zapraw ? Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z góry dzieki za wszystkie rady, pozdrawiam !

Link do komentarza
55 minut temu, wisienka_707 napisał:

Nic nie pisze o gruntowaniu na odwrocie i na stronie producenta... jak mi robili w domu to gruntowali wszystko

Musisz zagruntować aby wyrównać chłonność podłoża. Natomiast jeżeli to masa gotowa to żadnego szprycu nie musisz robić.

Link do komentarza
14 godzin temu, wisienka_707 napisał:

Witam mam małą powierzchnie do wytynkowania ściany są z ceramiki na zaprawie tradycyjnej. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska. Jaka jest technologia kładzenia takich gotowych zapraw ? Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z góry dzieki za wszystkie rady, pozdrawiam !

Potrzebna jest warstwa kontaktowa.

PS. Źle zrozumiałem - ściana z ceramiki czyli goła ściana do obrzutki etc.

Link do komentarza

Większość gotowych zapraw tynkarskich nakłada się jako jednowarstwowe (pomijając ewentualna gładź/wykończenie) Zagruntowanie podłoża jest wystarczającym sposobem na poprawienie przyczepności a nieumiejętnie nałożony i przygotowany podkład może jedynie popsuć przyleganie (gęstość, skład). Tynk należy narzucać a nie naciągać.

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

możemy przedstawić wykonanie na podstawie tynku weber IP INTER. Więcej na stronie produktu: https://www.pl.weber/tynki-cementowo-wapienne/zaprawy-tynkarskie/weber-ip-inter

Na podłożach silnie nasiąkliwych (np. gazobeton lub elementy ceramiczne) należy wykonać obrzutkę (szpryc) z weber TP541 i pozostawić do wyschnięcia. Na podłoża gładkie lub nienasiąkliwe (np. beton) zalecamy nałożenie warstwy sczepnej z zaprawy klejowo-szpachlowej weber KS122 pacą zębatą i pozostawienie do wyschnięcia. Szczególnie dotyczy to przypadków ryzyka pozostałości płynów antyadhezyjnych na podłożu.

 

Polecamy artykuł: https://www.pl.weber/prace-wykonczeniowe-na-scianach-wewnetrznych

 

Pozdrawiamy!

Link do komentarza
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Potrzebna jest warstwa kontaktowa.

PS. Źle zrozumiałem - ściana z ceramiki czyli goła ściana do obrzutki etc.

 

7 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Szpryc poprawia przyczepność. lepiej więc go zrobić, tym bardziej, że tynkowanie będzie amatorskie.

Jeżeli jest to masa gotowa czy tynk maszynowy to nie ma potrzeby robić obrzutki inaczej szprycu. jedynie na co należy zwrócić uwagę to na gęstość rozrobionej masy.

Link do komentarza
20 godzin temu, wisienka_707 napisał:

Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z

Przed samym tynkowaniem odkurzyć i obficie zwilżyć wodą ,. zrobić obrzutkę , tzw szpryc , zbryzg , różnie to w różnych rejonach kraju to nazywają  , na drugi dzień kielnia i heja do przodu ...

Jeżeli mówimy o tynku CWu....

 

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
11 minut temu, joks napisał:

Jeżeli mówimy o tynku CWu....

 

 

20 godzin temu, wisienka_707 napisał:

. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska.

 

Link do komentarza

U mnie na ceramikę nakładali gotową zaprawę tynkarską takim urządzeniem.

Mam je do dzisiaj i czasami korzystam przy poprawianiu (słupek ogrodzeniowy robiłem nowy niedawno)

 

262961-178556-image1---1431334951-178556

 

Wyszło nieźle, trzyma od 15 lat mocno i bez problemów na całym budynku.

Taka faktura "baranka"

Jest pytanie czy akurat taka porowata faktura będzie Ci odpowiadała.

Jeśli tak, poradzisz sobie z taką skrzyneczką sam.

Tynk kupowałem gotowy w workach.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
11 godzin temu, aaaa napisał:

bobiczek - jak się to fachowo nazywa? Czeka mnie tynkowanie garażu...:icon_rolleyes:

Rzutnica, Narzucarka do tynku, Maszynka do baranka, Maszynka do tynku. Tyle znalazłem na razie :)

55 minut temu, wisienka_707 napisał:

Narzutnica do tynku sa jeszcze pneumatyczne a nie manualne

Pneumatyczna to koszt w granicach 600zł. Ta ręczna do kupienia za 50zł. Myślę że skoro u mnie dala radę ręczna na cały dom, to Aaaa poradzi sobie nią również z garażem.

Ps:

w razie czego nie kupuj, moja leży w garażu i czeka na użycie :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...