Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Rebelian

jak zabezpieczyć przed zimą dom bez dachu ?

Recommended Posts

zacząłem budowę 3 tyg. temu w tej chwili mam wybudowany parter i zrobiony strop, ponieważ wykonawca dachu ma poślizg nie zdąży do mnie przyjść wczesniej jak w grudniu, jakie jest najlepsze rozwiązanie w tym przypadku ? Budować dalej (skończe ok. 10 listopada) i czekać do grudnia na wykonawce dachu, czy przykryć strop plandeką i poczekać do wiosny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie! Moimi murami nikt się przez jakiś czas nie zajmował a póki nie mogę nic ruszyć warto je jakoś osłonić. Dziękuję za przypomnienie mi o tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem coś takiego w internecie, mam nadzieję, że pomoże:

Jeżeli nie zdążyliśmy przed zimą przykryć nowo wznoszonego budynku dachem i nie zasypaliśmy ścian piwnic gruntem, to zamarzająca woda może w naszym budynku poczynić duże szkody.
Polska podzielona jest na strefy, w zależności od głębokości przemarzania gruntu. Cały Śląsk położony jest w strefie którą Polska Norma określa na 1,0m. Oznacza to, iż w naszym terenie głębokość fundamentów nie powinna być mniejsza niż 100cm. Przemarzanie gruntów jest szczególnie niebezpieczne w gruntach wysadzinowych, które zamarzając zwiększają swoją objętość i podnoszą do góry budynek. Im mniej kondygnacji budynku wymurowaliśmy, tym szkody spowodowane wysadzinami gruntu mogą być większe. Objawia się to pękaniem ścian piwnic, fundamentów i stropów. Powstałe szkody są trudne do naprawienia i osłabiają konstrukcję budynku. Najlepszym więc rozwiązaniem jest całkowite zabezpieczenie budynku przed zimą, czyli przekrycie budynku dachem, zabezpieczenie otworów okiennych i drzwiowych, obsypka ścian fundamentowych, wykonanie drenażu wokół domu.
W budynkach, które nie zostały przekryte dachem i nie wprawiono okien i drzwi, zalecam przed zimą wykonanie następujących prac w celu uniknięcia zniszczeń jakie może spowodować zamarzanie i wysadzanie gruntu pod fundamentami:
1. Obsypka ścian fundamentowych gruntem, minimum 1,0m ponad spód fundamentu.
2. Zasłonięcie wszystkich otworów zewnętrznych w budynku - okna i drzwi, za pomocą desek, folii lub ułożenie na sucho w otworach materiałow do wykonania ścian (cegła, pustaki).
3. Przykrycie folią otworów znajdujących się w stropie (klatka schodowa).
4. Obłożenie styropianem gruntu wzdłuż wszystkich ścian piwnicznych wewnętrznych i zewnętrznych. Grubość styropianu 5-10cm, na szerokości 1,0m od ścian.
Wykonane zabezpieczenia zlikwidują niebezpieczeństwo wystąpienia wysadzin gruntu i zniszczeń konstrukcji budynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

zacząłem budowę 3 tyg. temu w tej chwili mam wybudowany parter i zrobiony strop, ponieważ wykonawca dachu ma poślizg nie zdąży do mnie przyjść wczesniej jak w grudniu, jakie jest najlepsze rozwiązanie w tym przypadku ? Budować dalej (skończe ok. 10 listopada) i czekać do grudnia na wykonawce dachu, czy przykryć strop plandeką i poczekać do wiosny ?



Przy wykonywaniu dachu nie trzeba używać betonu czy zapraw, zatem temperatura powietrza nie jest ograniczeniem w prowadzeniu robót. Z pewnością przykrycie dachem będzie korzystniejsze niż prowizoryczne zabezpieczenie plandeką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
[[[Jeżeli nie zdążyliśmy przed zimą przykryć nowo wznoszonego budynku dachem i nie zasypaliśmy ścian piwnic gruntem, to zamarzająca woda może w naszym budynku poczynić duże szkody.]]]
[[[W budynkach, które nie zostały przekryte dachem i nie wprawiono okien i drzwi, zalecam przed zimą wykonanie następujących prac w celu uniknięcia zniszczeń jakie może spowodować zamarzanie i wysadzanie gruntu pod fundamentami:]]]
[[[Wykonane zabezpieczenia zlikwidują niebezpieczeństwo wystąpienia wysadzin gruntu i zniszczeń konstrukcji budynku. ]]]

Bardzo mnie to zmartwiło. Moją budowę rozpoczęto w początkach 2006. Są fundamenty, parter, część (dwie ściany) pięterka. Potem budowę przerwano i wszytko sobie stało na powietrzu. Myśmy to dostali wraz z kupą papierkowego chaosu i teraz widzę, że potrzebny mi specjalista do oceny możliwych uszkodzeń. Czy takim zabezpieczeniem może być słoma ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...