Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja myślałem, że będę miał z PCV bo tego postęp wymaga. Ale mój znajomy dekarz co dach robił od razu powiedział NIEE.... metalowe mi radzi. Ale jaki to jest metal to już nawet nie pamiętam.
    • Witam,   Mam problem który jest dla mnie problemem bardzo męczącym, z którym nie mogę sobie poradzić.  Otwóż moj problem polega na tym, że mam przeciek pomedzy cześcią nie podpiwniczoną a częściąpodpiwniczoną. Czy leje 3 tygodnie czy nie to sączenia chyba są stałe, przechodzą pod sciane i wlewają się pod posadzkę miedzy ławą a podłogą ( tam mam dziure i na razie wybieram jest to kilka litrów dziennie) Niby nie dużo ale nie mogę poradzić sobie z uszczelnieniem tego.  Dojść i odkopać tego miejsca się nie da, z uwagi ze nad tym miejscem znajduje się garaż. Z przodu mam drenaż opaskowy na głebokości około - 1,4 W około podpiwniczenia drenaż na około -3,2. Ziemia to cudowna glina W  warstwach : I - humus - 0,3 m II -Gliny pylaste twardo plastyczne do głębokości około 2,1 -2,7 warstwa ciagla III -gliny pylaste plastyczne  ponizej 2,7 do 3,9 warswa ciagla IV -zwietrzeliny gliniaste iłołupka twardoplastyczne poniżej 3,9 do 4,5   Wydaje mi się ze jest jakieś sączenie miedzy warswami glin i pod ławą gdzieś przechodzi i zatrzymuje się na scianie,  Ostatnio  jakaś " spec ekipa wykonała iniekcje" koesterem 2 in 1 oraz pur injeckt 1c 115 eco i rezultatów brak, a nawet powiedziałbym ze troszke gorzej.... Brak mi już sił i pomysłów.    Na drugim zdjeciu spadek naturalny terenu.   Izolacja wykonywana bornitem 2k fundamentflex.    Proszę o poradę pomoc. Jeżeli są potrzebne jakieś dodatkowe informacje i zdjęcja oczywiscie podeslę.  Do Pana MTW Orle napisałem również prywatnie w wiadomości. Pozdrawiam forumowiczow.     Na razie mam stan surowy zamknięty z instalacjami, i chciałbym tynki robić.... no ale mam problem z tym cieknięciem.                           
    • Rynny z tworzyw sztucznych są lekkie, co ułatwia montaż, nie korodują, a konserwacja nie jest wymagająca. Zdecydowanym minusem jest natomiast mała odporność na duże różnice temperatur – upały powodują odkształcenia, a podczas dużych mrozów materiał kruszeje i jest podatny na uszkodzenia.   Stopy metali są z kolei wytrzymałe na zmienne warunki temperaturowe, ale gorzej radzą sobie z korozją. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, z jakim stopem mamy do czynienia, ponieważ niektóre domieszki zapewniają skuteczną ochronę.   Doskonałym przykładem są rynny tytan-cynk. Wykorzystany tutaj stop cynku z domieszką tytanu, miedzi i aluminium sprawia, że materiał jest nie tylko wyjątkowo wytrzymały na uszkodzenia mechaniczne, ale również doskonale radzi sobie z agresywnym środowiskiem. Dzieje się tak dzięki wytwarzającej się na powierzchni warstwy patyny, która stanowi skuteczną ochronę przed korozją i kwaśnymi deszczami. Stalowe rynny z powłoką poliuretanową to oszczędniejsze rozwiązanie i doskonałe połączenie trwałości  stali z barierą ochronną w postaci powłoki z tworzywa sztucznego. Aluminium jest materiałem stosunkowo lekkim, co ułatwia montaż. Również wykazuje się wysoką odpornością na kwaśne deszcze i słone mgły. Jest to jednak plastyczny stop, co sprawia, że duże różnice temperatur mu nie sprzyjają. Najtańszą opcją spośród metalowych systemów rynnowych jest stal ocynkowana. To trwałe rozwiązanie dla budynków gospodarczych i hal przemysłowych, jak również w budownictwie indywidualnym.   ______________________________________ Rynny stalowe ocynkowane i powlekane obustronnie poliuretanem. System NIAGARA, Blachy Pruszyński    
    • Rynny metalowe czy PCV? Co brać pod uwagę kierując się zakupem jedno z tych systemów? Dach będzie miał ok. 12 metrów długości, a spadek 5,5 m.
    • Witam . Kilka lat temu po ponad dobrym pół wieku zawalił się w rodzinnym gospodarstwie budynek gospodarczy kryty dachówką betonową pełniący niegdyś funkcję obory ,chlewni ,spichlerza i magazynu materiału ściółkowego dla inwentarza. Budynek ma wymiary 20.5 x 5 m i jest zbudowany z pustaków betonowych oraz zbrojonych słupów betonowych (typowych dla stodół) w narożnikach i na łączeniu niektórych ścian działowych z bocznymi. Ściany działowe (w większości wykonane z cegły ceramicznej kl15 )dzielą go na pomieszczenia o szerokości wewnątrz ok 4; 3,5; 6; 3; 3 m . Po rozbiórce stoją praktycznie gołe ściany i chciałbym przymierzyć się swoimi silami do odbudowy budynku z przeznaczeniem na garaż jednospadowy na samochody , narzędzia ogrodnicze i opał. Chciałbym prosić o pomoc w doradzeniu w kwestiach dobrania zbrojenia wieńca (zarówno dookoła) i nadproży nad drzwiami gdyż chciałbym w pomieszczeniach nr 1 i 2 od strony podwórza wstawić bramy garażowe oraz na ścianach działowych pomiędzy słupami gdyż ściany ceglane nie są w jakikolwiek sposób wewnątrz muru połączone ze słupami. Po wykonaniu wieńca i nadproży chciałbym jeszcze podnieść stronę od podwórza murem z cegły i wylaniem belki pod murłatę. Dodam że zakupiłem już jakiś czas temu w ciemno pół tony prętów żebrowanych fi10 i w cenie złomu ok 300 szt strzemion z drutu fi 6 o wymiarach 18 x 18 cm z myślą do wykorzystania przy tym projekcie. Szerokość ścian z pustaka betonowego ok 24 cm. Ściana działowa pomiędzy pomieszczeniem 1 i 2 to też pustak. Ściany budynku (z tyłu budynku) nie są w linii prostej i tworzą trochę jakby zygzak załamujący się w miejscu słupów.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...