Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
tymczasowy13

Płatew pośrednia - wątpliwe podparcie

Recommended Posts

Witam, sytuacja jak na zdjęciu:
Jest to ścianka działowa podparta na cegłach, które stoją na chudziaku. Niestety wykonawca poustawiał cegły nie bezpośrednio pod płatwiami tylko obok. Na zdjęciu tam gdzie leżą gąbki, tam stoją cegły, siła ciążąca od płatwi pośredniej działa pomiędzy cegły. Rozstaw cegieł może nie jest duży ale pomiędzy nimi nie ma innego podparcia. Sytuacja podobna dla wszystkich podparć wewnątrz budynku (razem 4 takie miejsca). Czy kazać skuwać wylewkę w tych miejscach by podłożyć cegłę czy to nie jest problem?

 

20190523_140644aaa.jpg

Edytowano przez tymczasowy13 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plan domku zamieszczam tu: https://tufotki.pl/0yiV4 bo dołączone zdjęcie jako załącznik jest zbyt małe.

Na czerwono zaznaczyłem miejsca, które powinny moim zdaniem podparte, a cegły nie są podłożone równo na wysokości płatew tylko trochę obok. Na drugim zdjęciu widać jedno z tych miejsc - na czerwono zaznaczyłem miejsce które jest na wysokości płatwy a cegły stoją obok a nie bezpośrednio pod. Na trzecim też między futrynami w dachu jest płatew kalenicowa - też moim zdaniem powinna być podparta.

Niestety są już wylane wylewki, ale jeszcze można podkuć by dołożyć te parę cegieł. Pytanie czy jest to konieczne, bo wykonawca bagatelizuje sprawę.

Dach 19 stopni, lekki (blacha trapezowa). Domek w technologii modułowej.

Na ostatnim zdjęciu widać jedną płatew pośrednią - po prawej stronie jest ta ścianka podparta na cegłach.

 

Edytowano przez tymczasowy13 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może zbyt zagmatwale to opisałem. Dołączam rysunek - chodzi mi o takie podparcie, że cegły stoją jakby "okrakiem" w stosunku do działającego nacisku. czy te cegły nie powinny stać dokładnie w linii płatew?

20190524_122937.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w końcu coś co można zrozumieć :)))))

tak na mój gust:

płatew pośrednia to element wiązara pośredniego więc opiera się na niczym

jeżeli to wiązar pełny (?) ze słupem to wtedy tak, opiera się na słupie, a ten powinien mieć dobre podparcie dołem;

czy rozwiązanie jest nieprawidłowe? nie wiem, skoro to wszystko leży na cegłach to równie dobrze może być wystarczające bo i tak tego w ten sposób się nie robi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety na cegłach zrobił mi to wykonawca teraz, wcześniej ścianki stały całą powierzchnią na drewnie ale z powodu wilgoci wszystko zostało zdemontowane aż do chudziaka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te "wzmocnienia" to mogą być jedynie gwoździe, którymi zbity jest jeden moduł do drugiego. Dopóki działówka nie przenosi obciążeń to tu nie przewiduję większych kłopotów. Chodzi mi bardziej o fakt ciężaru pod płatwiami w przypadku gdy cegły nie są podłożone równo w linii pod nimi, a trochę bo bokach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, tymczasowy13 napisał:

Plan domku zamieszczam tu: https://tufotki.pl/0yiV4 bo dołączone zdjęcie jako załącznik jest zbyt małe.

Na czerwono zaznaczyłem miejsca, które powinny moim zdaniem podparte, a cegły nie są podłożone równo na wysokości płatew tylko trochę obok. Na drugim zdjęciu widać jedno z tych miejsc - na czerwono zaznaczyłem miejsce które jest na wysokości płatwy a cegły stoją obok a nie bezpośrednio pod. Na trzecim też między futrynami w dachu jest płatew kalenicowa - też moim zdaniem powinna być podparta.

Niestety są już wylane wylewki, ale jeszcze można podkuć by dołożyć te parę cegieł. Pytanie czy jest to konieczne, bo wykonawca bagatelizuje sprawę.

Dach 19 stopni, lekki (blacha trapezowa). Domek w technologii modułowej.

Na ostatnim zdjęciu widać jedną płatew pośrednią - po prawej stronie jest ta ścianka podparta na cegłach.

 

Po pierwsze gdzie masz projekt? Po drugie to cieśla powinien o ile są potrzebne, dać slupy podpierające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załączone zdjęcie z projektu znajduje się w linku. Oprócz tego jest tam napisane, że płatwie podpierają słupy 12x12 oraz ściany zewnętrzne. Na zdjęciu z projektu zaznaczyłem na czerwono problematyczne miejsca. Słupów dodatkowych nie ma i nigdy nie było, oparcie jest na ścianach, budynek ma 12 lat. Chce podeprzeć to tak jak było na ścianach, budynek tyle lat stoi i jest ok, problem czy jest konieczność skuwać trochę wylewkę i dokładać cegły w pionie równo pod płatwiami czy zostawić tak jak jest podparcie "okrakiem"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tymczasowy13 napisał:

Na czerwono zaznaczyłem miejsca, które powinny moim zdaniem podparte, a cegły nie są podłożone równo na wysokości płatew tylko trochę obok. Na drugim zdjęciu widać jedno z tych miejsc - na czerwono zaznaczyłem miejsce które jest na wysokości płatwy a cegły stoją obok a nie bezpośrednio pod. Na trzecim też między futrynami w dachu jest płatew kalenicowa - też moim zdaniem powinna być podparta.

Szczerze mówiąc, to nie rozumiem - co mają podparcia ścianek cegłami do kalenic, a jeszcze ta kalenicowa... Czym wg ciebie ma być podparta płatew kalenicowa, cegłami, ściankami. Przecież chyba jest jakas konstrukcja tej chaty, i chyba nie na tych pojedynczych cegłach?

Nic z tego nie rozumiem, a chciałbym :12_slight_smile: 

No i zamiast Planu czy Projektu - zamieściłeś Rzut. To za mało. Pokaż coś więcej - Przekrój, elewacje ze dwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Płatew kalenicowa na rzucie widnieje jako podparta słupkiem (POZ 4), podczas gdy ściana działowa jest postawiona tuż pod nią, więc domniemam, że opiera się właśnie na tej działówce a nie na samym słupku. Wszystkie ściany działowe stoją na cegłach jak na zdjęciach, ściany zew na chudziaku. 

Płatwy pośrednie nie stoją jak na rzucie na słupkach (POZ 3) tylko są oparte na działówkach, stąd moje powiązanie płatew ze ścianami działowymi i wątpliwości co do prawidłowego przeniesienia ciężaru.

Do linku https://tufotki.pl/0yiV4 dorzuciłem kilka screenów. 

Powtórzę - do tej pory działówki stały całą swoją powierzchnią na drewnie, ale zostało to zdemontowane bo brak wentylacji w ślepej podłodze spowodował wilgoć. Podłoga zmieniona na wylewkę. Domek jest letniskowy, ma 12 lat, nie ja go budowałem, kupiłem jakiś czas temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, tymczasowy13 napisał:

do tej pory działówki stały całą swoją powierzchnią na drewnie,

Jakim drewnie - belkach? Podwaliny, czy co?

 

Jak to ma docelowo być oparte na ziemi? jak zamocowane?  Bo bez mocowania w ziemi to ci wiatr może przesunąć.

 

A te ścianki to chyba ramy - więc jesli dolny ramiak jest mocny, solidny - to nie ma większego znaczenia gdzie podeprzesz - i tak to tylko tymczasowo. Ale oczywiście punktowo najlepiej podpierać w miejscu słupka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2019 o 12:36, tymczasowy13 napisał:

 . czy te cegły nie powinny stać dokładnie w linii płatew?

Po pierwsze, to nie powinny być cegły. Po drugie, masz rację. Podpora winna stać w linii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, tymczasowy13 napisał:

 

retrofood - dlaczego to nie mogą być cegły?

Nie wiem. U nas na wsi nigdy się niczego nie opierało na pojedynczych cegłach. Chyba, że na chwilę  i była to butelka piwa. Według mnie cegła jest zbyt mało odporna na zgniatanie. Niepewna. Dlatego w roli podparcia zawsze stosowano wyroby betonowe. Odporne nawet na zawilgocenie. Oczywiście, beton musi być zawsze od drewna izolowany.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, retrofood napisał:

Oczywiście, beton musi być zawsze od drewna izolowany.

Raczej drewno od betonu, ale to jest prawda, drewno nie lubi wilgoci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cegły są ceramiczne, zatopione w betonie (miksokret) do wysokości ok 3/4, stoją na chudziaku i podwójnej folii 0,5mm, na cegłach jest dodatkowa izolacja oddzielająca od spodu ścianek. Jednak sądzę, że w paru miejscach - przynajmniej na wysokości płatwi pośrednich - będę musiał trochę podkuć tą wylewkę i dodać dodatkową cegłę na łączeniu modułów.

Edytowano przez tymczasowy13 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, tymczasowy13 napisał:

Cegły są ceramiczne, 

No i to właśnie od razu budzi mój sprzeciw. Zwyczajnie, widziałem w swoim życiu zbyt wiele cegieł rozsypujących się w drobiazgi pod wpływem własnego ciężaru.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, tymczasowy13 napisał:

Cegły są ceramiczne, zatopione w betonie

Cegła też nie lubi wilgoci. widziałeś aby ściany fundamentowe były murowane z cegły nawet klinkierowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, tymczasowy13 napisał:

:zalamka::) Pokazałeś ścianę co prawda fundamentowa ale nie do końca jest to poprawna nazwa bo jest to przedłużenie ściany fundamentowej wystającej ponad grunt i wymurowana z cegły klinkierowej pełni funkcję ozdobną, mi chodzi o ścianę która jest całkowicie pod ziemią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, tymczasowy13 napisał:

uff.... - czemu tylko tymczasowo?

No bo myślę, że dom - nawet domek mdułowy - musi mieć solidne oparcie na podłożu i być w nim zamocowany.

Wg mnie taki domek powinien stać (ibyć przymocowany do) na belkach podwalinowych (drewnianych lub stalowych) odizolowanych od ziemi, a te belki powinny być umocowane na fundamentach, choćby punktowych (też odizolowanych od belek). No i ta izolacja pozioma powinna być pod podłogą domku

Dlaczego zamocowane - bo przyjdzie wichura, i domek się przewróci. Drugi powod to stabilność całości konstrukcji. 

 

Piszesz, że tam jest jakiś odizolowany od ziemi beton. Jeśli to płyta zbrojona - to oczywiście te belki podwalinowe bym położył na tym betonie. I na nich oparł moduły ścian. Jeśli to wylany chudziak - to pofaluje się to wszystko, jeśli beton, to popęka i pofaluje wcześniej czy później, tylko mniej niż chudziak.

 

Cegły oczywiście się rozsypią pod wpływem ciężaru, poza tym nawet budy dla psa bym tak nie podpierał na stałe. Poza tym te ścianki ci się powichrują, wypaczą - bez sensu. Musi być oparcie ciągłe - bo to nie są jakieś solidne kratownice, czy sztywne ramy.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uff.... - może się niejasno wyraziłem. Domek jest posadowiony na fundamencie, podwalina jest zamocowana do niego. Temat ścian podpieranych cegłami tyczy tylko i wyłącznie ścian działowych, które same w sobie są bardzo lekkie a jedyne obciążenia występuję punktowo na wysokości płatew.

Tak czy inaczej zmartwiłeś mnie, nie mam teraz jak zrobić oparcia ciągłego :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, tymczasowy13 napisał:

uff.... - może się niejasno wyraziłem. Domek jest posadowiony na fundamencie, podwalina jest zamocowana do niego. Temat ścian podpieranych cegłami tyczy tylko i wyłącznie ścian działowych, które same w sobie są bardzo lekkie a jedyne obciążenia występuję punktowo na wysokości płatew.

Tak czy inaczej zmartwiłeś mnie, nie mam teraz jak zrobić oparcia ciągłego :(

Znasz realną sytuację lepiej niż ja, więc sam przeanalizuj. Jeśli istnieje chociaż jedna tysięczna procent szansy, że myszy znajdą jakąś lukę w obrysie ścian zewnętrznych i wykopią dojście do wewnątrz, to powiększ tę jedną tysięczną procenta do pewności i spodziewaj się, że od jesieni będziesz miał harce między tymi cegłówkami ścianek działowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, tymczasowy13 napisał:

Temat ścian podpieranych cegłami tyczy tylko i wyłącznie ścian działowych, które same w sobie są bardzo lekkie a jedyne obciążenia występuję punktowo na wysokości płatew.

Ścianki działowe nie służą i nie mogą podpierać stropu czy dachu. 

Chcesz zrobić ciągłe oparcie ścianek działowych to przytwierdź belkę drewnianą odpowiedniego przekroju do jastrychu za pomocą np kotwy chemicznej oczywiście izolując tą belkę od posadzki i będziesz miał ciągle oparcie ścianki działowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, tymczasowy13 napisał:

Tak czy inaczej zmartwiłeś mnie, nie mam teraz jak zrobić oparcia ciągłego

No przecież masz oparcie ciągłe - masz belki podwalinowe na fundamencie.

A pod te ścianki wewnętrzne przecież możesz włożyć coś w rodzaju legarów, one rozłożą ciężar - oczywiście podbić te legary klinami dość gęsto i już. Legary przecinające sie połączyć kotwami - i będzie sztywno. Wydaje mi się że to powinno wystarczyć. Widzę, że mhtyl też coś takiego proponuje.

 

Jeszcze dobrze by było wiedzieć, na których ściankach (a dokladnie słupkach w nich, albo przy nich?) naprawę opierają się te płatwie. Powinno to być jakoś tak samo dla wszystkich płatwi i wydaje mi się, że jest to ta ścianka, na której zaznaczyłeś słupki - tam też powinien był być fundament. ale nawet, jak nie ma - to wciśnięty legar powinien wystarczyć ostatecznie.

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie największy problem w tym, że od miesiąca jest już wylana wylewka i jeśli chciałbym się dostać pod działówki to pozostaje tylko kucie :( 

Płatwie opierają się na ściankach, gdzie zaznaczyłem słupki tylko fizycznie słupków nigdy nie było a oparcie jest na działówce. Właśnie moje pierwsze pytanie dotyczyło podpór w tych miejscach pod ścianami, bo "fachowiec" podłożył te nieszczęsne cegły "okrakiem". Mogę skuć część wylewki i podłożyć w tych miejscach bloczki betonowe, ale oparcia ciągłego pod działówkami nie mam jak zrobić. Teraz to wygląda tak: https://tufotki.pl/rr0Cc

Zastanawia mnie jeszcze kwestia wentylacji przestrzeni pod działówkami bo jest tam też beton do pewnej wysokości nie będzie jak oddawać wilgoci. Załamka :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy te ścianki działowe są częścią dolną w posadzce? bo na zdjęciu widać jakby były zalane betonem.

Dnia 24.05.2019 o 13:12, tymczasowy13 napisał:

Niestety na cegłach zrobił mi to wykonawca teraz, wcześniej ścianki stały całą powierzchnią na drewnie ale z powodu wilgoci wszystko zostało zdemontowane aż do chudziaka.

Jak bobrze rozumiem to ścianki działowe postawiłeś od nowa a potem wylałeś nowa posadzkę, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co... Jeśli te dwoje drzwi 

 

7523953400_1558814256.png

 

wiszą na tym kawałku "ni to ścianki, ni to nie wiadomo co"

 

1314341300_1558814160.png

 

to ja Ci nie zazdroszczę.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, mhtyl napisał:

Czy te ścianki działowe są częścią dolną w posadzce? bo na zdjęciu widać jakby były zalane betonem.

Jak bobrze rozumiem to ścianki działowe postawiłeś od nowa a potem wylałeś nowa posadzkę, tak?

Są praktycznie na równi z posadzką, pod ściankami jest niższy poziom wylewki.

Ścianki stały jak stoją, tylko były posadowione na legarze, miały ciągłe oparcie ale to wszystko było zgniłe. Wykonawca zdemontował całą podłogę, zdemontował legar i podstawił tak te cegły, następnie poszła wylewka, ale nie podpiera ona ścianek pod spodem. Spójrz na zdjęcia z linku powyżej, może coś więcej Ci powiedzą.

4 minuty temu, retrofood napisał:

Wiesz co... Jeśli te dwoje drzwi 

wiszą na tym kawałku "ni to ścianki, ni to nie wiadomo co"

to ja Ci nie zazdroszczę.

 

 

czy jeśli na samym szczycie ścianki (oczywiście po odkuciu części wylewki) podstawię bloczek to będzie lepiej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, tymczasowy13 napisał:

 czy jeśli na samym szczycie ścianki (oczywiście po odkuciu części wylewki) podstawię bloczek to będzie lepiej?

Nie wiem. Przecież ta ścianka trzyma się powietrza. Drzwi ją obciążają i będzie się kołysała, wybijając posadzkę.  Prognozuje, że najdłużej po roku drzwi Ci obwisną. Jedne albo drugie, albo i te, i te. 

14 minut temu, tymczasowy13 napisał:

Są praktycznie na równi z posadzką, pod ściankami jest niższy poziom wylewki.

Ścianki stały jak stoją, tylko były posadowione na legarze, miały ciągłe oparcie ale to wszystko było zgniłe. 

Jak szybko zgniło? Teraz jest lepiej? Nie wierzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Ślepa podłoga" nie miała wentylacji, kisiło się przez 12 lat. Spody ścianek ocalały, bo ochroniła je trochę płyta OSB na której stały. Tak czy inaczej działówki nie zgniły. Cała podłoga (kratownica, wełna, osb, folia, pianka, panele) zostały zdemontowane. Chudziak sechł grubo ponad miesiąc. Potem dałem folię, styropian i wylewkę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, tymczasowy13 napisał:

Potem dałem folię, styropian i wylewkę

No to tak:

Jeśli masz izolację przeciwwilgociową pod spodem, to ci ścianki nie zamokną, nawet jesli stoją na wylewce. Natomiast ponieważ ta wylewka jest na styropianie, to nie jest to najlepsze podparcie ścianek (bo może tąpnąć), ale i tak jest to lepsze niż punktowe podparcie. Gdyby tylko chodziło o podparcie ścianek samych, to bym uszczelnił je od spodu pianką rozprężą montażową. 

No ale tam są jeszcze te płatwie, które musza się na czymś opierać. Albo sie opierają na słupkach i ścianach zewnętrznych, albo również na tej poprzecznej. Przy okazji - uważam że słupki muszą być w ściankach. Ta poprzeczna powinna być trochę grubsza - sprawdź.

Dlaczego myślę że na tej wewnętrznej poprzecznej się opierają płatwie - bo 4m między ścianami zewnętrznymi to trochę za dużo. No i jeśli tak jest, to może tam pod spodem był jednak funament jak pod tymi zewnętrnymi?

7 minut temu, tymczasowy13 napisał:

Ponieważ nie mam jak teraz zmienić oparcia ścianek na ciągłe, to czy mogę pododawać dodatkowo takie cegły: https://betard.pl/pl/cegla-betonowa ?

Noo nie rozumiem - cegly włożysz, a belki drewnianej nie ????? Jeszcze raz mówię - wydaje mi się że ta jedna ścianka poprzeczna tylko podpiera te płatwie!

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na załączonym rzucie zaznaczyłem na czerwono miejsca podparć płatew, tylko że tam na papierze widnieją słupki jakby obok ścianek a w rzeczywistości ich nie ma, stąd mój wniosek że podporą są w tych miejscach ścianki działowe (na tej poprzecznej w 3 miejscach). Być może że jak piszesz słupki są w ściankach choć wątpię, bardziej stawiam, że tymi "słupkami" są łączenia modułów. Wg dokumentów płatwie opierają się również na ścianach zewnętrznych. Między ścianami zewnętrznymi jest 6 metrów. Ta ścianka o której piszesz (ta podpierająca) to ścianka z tymi nieszczęsnymi drzwiami na zdjęciu.

Ścianki działowe nie stoją na wylewce, tylko punktowo na cegłach, które z kolei stoją na chudziaku. Wylewka jest tylko podchlapana pod spodem, ale oparciem ścianek bym tego nie nazwał. 

Cegły dam radę jakoś wpasować skuwając punktowo wylewkę, wyskrobię styropian ją wsunę pod ściankę. Choćby pod tą ścianką poprzeczną tam gdzie jest największa siła podparcia płatew czyli w linii pod nimi (te 3 miejsca) Cegła ta stałaby na chudziaku więc jest podparcie byłoby stabilne, betonowa nie wykruszyła by się. Gdybym chciał podłożyć legar to musiałbym kuć całą wylewkę (pas kilkanaście cm) na całej długości wszystkich ścianek by go jakoś tam wpasować.

Rzut fundamentu: https://tufotki.pl/S0gTo także pod tą poprzeczną fundamentu nie ma, tylko chudziak.

Edytowano przez tymczasowy13 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, tymczasowy13 napisał:

Gdybym chciał podłożyć legar to musiałbym kuć całą wylewkę (pas kilkanaście cm) na całej długości wszystkich ścianek by go jakoś tam wpasować.

To  może dwa kątowniki z jednej i drugiej strony ściany - to takie pośrednie wyjście. Będą działały jak C-ownik. Ale czy ci nie siądzie ten chudziak pod spodem - to nie wiem. Jeśli płatwie są oparte o ta ściankę - to niesie ona 2 x więcej niż te zewnętrzne ścianki. 

Szkoda że poprostu nie zrobiłeś płyty zamiast chudziaka i dopiero na niej warstwy podłogi i scianki.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez 12 lat ta ścianka trzymała to obciążenie. Jedyna różnica to że miała pełne oparcie, teraz punktowe. Chudziak jest cały. Ja nie budowałem tego cuda, kupiłem jakiś czas temu i wyszła sprawa z tą podłogą z powodu tej wilgoci co pisałem wcześniej.

Może spróbuję podkuć punktowo tą wylewkę i ściankę równo w linii pod płatwiami (te 3 punkty) podeprę o chudziak po 2 cegły betonowe obok siebie dla większej powierzchni naporu na chudziaka. Nie mam innego pomysłu. Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...a czy siądzie chudziak, szczególnie jak poszła jeszcze teraz wylewka na niego...pozostaje mieć nadzieję, że nie. Dach jest bardzo lekki, trapezówka, bez deskowania. W zimę trzeba będzie w miarę szybko odśnieżać ten dach. Mam nadzieję, że nic nie siądzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, tymczasowy13 napisał:

...a czy siądzie chudziak, szczególnie jak poszła jeszcze teraz wylewka na niego...pozostaje mieć nadzieję, że nie.  

Wylewka daje obciążenie rozłożone, więc nic nie powinno się dziać. Tak w ogóle, to zostawiłbym to w spokoju. Będziesz po prostu żył ze świadomością, że wcześniej niż później trzeba to będzie zmienić, ale skoro jesteś już tak zaawansowany, to ja bym zostawił to co jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję retrofood za zainteresowanie tematem. Też się pocieszam, że wylewka daje obciążenie rozłożone, ale pamiętam jak wstawiałem osuszacz to w jednym miejscu podczas jego pracy czułem pod stopami drgania chudziaka. Przestawiłem urządzenie obok i przeszło, także nie mam pewności jak to jest pod nim wszystko ubite. 

Kurcze, wolałbym to zrobić teraz, dopóki nie ma wykończenia, bo jak już położę podłogi i płytki to znów musiałbym to wszystko burzyć od nowa. Oczywiście kwestia ile czasu to by tak postało...Może chociaż podstawię te bloczki w linii pod płatwiami by nie stało tak "okrakiem" i pod futrynę tych obu drzwi.

 

 

Edytowano przez tymczasowy13 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że Ameryki tym nie odkryję ale teraz to musztarda po obiedzie. Nie rozumiem jednego, dlaczego o tym nie pomyślałeś przed wylaniem posadzki? 

Jaką masz przerwę/szczelinę teraz między wylaną posadzką a ściankami działowymi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, retrofood napisał:

Wylewka daje obciążenie rozłożone,

Tak - tylko stopień tego rozłożenia uzależniony jest od grubości wylewki, a jeżeli nie była wystarczająco gruba, to czy ma jakieś zbrojenie przynajmniej.

 

No i jeszcze jedno - przedtem to w miarę stało, bo "się ułożyło, uklepało". Teraz srodek jest jednak ruszony.

Pytanie - czy pogłębienie (wykucie) pasa pod tą poprzeczną ścianką podpierajacą płatwie, nawet usunięcie styropianu do poziomu izolacji na chudziaku - i wtedy założenie kilku prętów zbrojeniowych (belka) i wylanie tej beleczki z pod ścianką po przyłożeniu dosłownie dwóch desek szalunku z mała odsadzką od ścianki - (przy okazji łatwiej będzie zalać beton) - czy to jest niewykonalne?

Pod ściankę podłożyć pas Osb, pod nią jeszcze folia i wylać beton do równa ze ścianką.

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Mam jeszcze szybkie pytanie, bo będę podpierał jednak w paru miejscach te płatwie. Czy zamiast cegieł mogę użyć kostkę brukową? Może dziwne pytanie ale bardzo pasowałyby mi jej wymiary. Kostka wysokość 8cm plus na to deska 4cm (potrzebuję podparcie wys 12cm), ewentualnie jakieś kliny jak by była potrzeba. Szerokość kostki to 10cm, tyle ile grubość ścianki.

Wszędzie piszą, że jest bardzo odporna na ściskanie i wszelkie uszkodzenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, tymczasowy13 napisał:

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Mam jeszcze szybkie pytanie, bo będę podpierał jednak w paru miejscach te płatwie. Czy zamiast cegieł mogę użyć kostkę brukową? Może dziwne pytanie ale bardzo pasowałyby mi jej wymiary. Kostka wysokość 8cm plus na to deska 4cm (potrzebuję podparcie wys 12cm), ewentualnie jakieś kliny jak by była potrzeba. Szerokość kostki to 10cm, tyle ile grubość ścianki.

Wszędzie piszą, że jest bardzo odporna na ściskanie i wszelkie uszkodzenia. 

Możesz zastosować kostkę, ale nie zapomnij o izolacji, w innym razie po jakimś czasie zgniją Ci ścianki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No tak, wszystko sprowadza się do tego wyrównania. W dużej części mam wszystko wyrównane do płyty balkonowej, co na to położyć najlepiej?
    • Fallklandy to wyspecjalizowany producent drewnianych bębnów kablowych. Oferta firmy obejmuje także: tarcice, krawędziaki, palety specjalne, kantówki, więźby dachowe czy fryzy bukowe. Wszystkie nasze produkty oferujemy tanio. Gwarantujemy najwyższą jakość. Posiadamy wieloletnie doświadczenie i współpracujemy z najlepszymi kontrahentami w Polsce. Staramy się, aby nasze bębny kablowe, tarcica jak i oczywiście cały asortyment spełniał normy jakościowe i zadowolił każde, indywidualne preferencje klientów. Zachęcamy do poznania oferowanych elementów drewnianych oraz do odwiedzenia naszej strony internetowej https://www.fallklandy.com gdzie znajdziecie Państwo wiele przydatnych informacji, a także dane kontaktowe. Zapraszamy
    • Oferujemy wynajem koparek, walców, spycharek, zamiatarek. Od 1997 roku działamy w branży sprzętowo – transportowej. Firma Cas-Sprzęt oferuje transport niskopodwoziowy związany z przewozem ładunków ciężkich, maszyn budowlanych oraz rolniczych, a także wynajem koparek i wywrotek. Mamy również doświadczenie w kształtowaniu i niwelacji terenu pod budynki, garaże i hale. Realizujemy także wyburzenia, rozbiórki budynków, obiektów, jak i również wywóz gruzu i pozostałości porozbiórkowych. Podejmujemy się również czyszczenia ulic zamiatarkami drogowymi, a także odśnieżaniem terenu. Dysponujemy czteroosiowymi wywrotkami MAN, które umożliwiają załadunek i wywóz materiałów takich jak ziemia, żwir, gruz i piasek. Dysponujemy własnym sprzętem ciężkim, który umożliwia wykonywanie najróżniejszych zleceń. Zapraszamy do kontaktu i zapoznania się szczegółowo z naszymi usługami http://www.cas-sprzet.pl
    • Jeżeli żywica do amatorskiego nakładania to taka, którą można nakładać pędzlem. To ie jest trudne, jak wielokrotne malowanie. Ale podłoże musi być koniecznie starannie wyrównane.
    • Dla uproszczenia. Pomijamy kwestie projektów zgód nadzorów budowlanych itp. Nie o to chodzi w temacie.   Co do płyty balkonu powinna wytrzymać dodatkową konstrukcję. Płyta jest zbrojona a w części która obecnie jest wysunięta będzie dodatkowy filar z podciągiem.   Co do ściany zewnętrznej to planowałem zrobić tak aby zewnętrzna płyta osb była zlicowana z budynkiem a na to styropian 15cm. Cały budynek nie jest ocieplony ale będzie.  Pozostaje pytanie jaka warstwa wełny powinna być wewnątrz konstrukcji, czy robić dylatacje powietrzne, jakie szerokie.   Moje podstawowe pytanie dotyczy właśnie tych warstw jakie powinny być na ścianach i suficie.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...