Skocz do zawartości

Okna i drzwi narożne - czy słupy potrzebne?


Recommended Posts

1 godzinę temu, dedert napisał:

Czy aby na pewno narożne zbrojenia robi się z takich 20stek

Robi się z takich, jak obliczy konstruktor. Ale 20stki możesz zastąpić cieńszymi, tylko większą ilością. Ale z konsultacją z konstruktorem.

 

Dnia 18.09.2019 o 12:39, dedert napisał:

Czy przy styropianie elewacyjnym grubości 20 cm jest sens docieplania wieńca podczas zalewania np 2 cm styropianem

Nie ma sensu, już to wyżej pisałem.

Link do komentarza


Odnośnie tego, co pisał Pan na początku - w przypadku okien balkonowych dobrze jeśli zastosowane są łączniki pionowe, znajdujące się między ramami okien. Z uwagi na to, że tak jak Pan wspomniał okna są ustawione na południe, czyli przez większość dnia będzie dość duże nasłonecznienie zaleca się zastosowanie łącznika statycznego, który wpływa na podwyższenie odporności na wpływ czynników atmosferycznych i na podwyższenie wytrzymałości okna. Szczególnie wpływ promieniowania słonecznego ma duże znaczenie przy zastosowaniu długich przeszkleniach w ciągach nieprzerwanych. Podział okien na elementy to nie tylko łatwiejszy transport oraz montaż ale przede wszystkim możemy uniknąć deformacji, spowodowanych rozszerzeniem kształtowników pod wpływem ciepła. Zastosowanie łączników statycznych zazwyczaj ma miejsce po dokonaniu obliczeń statycznych, w których bierzemy pod uwagę obciążenia konstrukcji. Łącznik powinien był zamocowany do budynku i pod niego montuje się okna. W przypadku okien narożnych szczególnie zaleca się montaż takiego łącznika.

Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...

Będziemy robić cos takiego, czyli wieniec dochodzi do końca narożnego, pod nim będzie zbrojenie 4x16 górą, i 4x16 ub 3x16 dołem (już nie pamiętam). A czy przypadkiem w zbrojeniach takich nie powinno być więcej prętów na górze tak jak w balkonach? U nas ponadto podniesiemy o 10 cm żeby uzyskać grubość 45cm więc te 10 cm chyba dozbroimy ale już pewnie małym wieńcem 2x12 górą.

Ocieplać tego nie będziemy bo brakuje miejsca na to. A wynosimy 10 cm ponad strop bo 15 cm zabrało nam miejsce na rolety (na poszerzaną ościeżnicę)

 

24-09-11-3-.jpg

Link do komentarza

Tak wygląda na chwilę obecną przekrój w zbrojeniu narożnym, jeśli byśmy kontynuowali wieniec ścian.

25b4c4929381757egen.jpg

Żeby uzyskać wysokość ok 50 cm musimy podnieść narożne zbrojenie o 10 cm. Ale jak widać pod wiencem mamy tylko 12cm do za zbrojenia. Czy orientuje się ktoś czy gęściej prętów w takim zbrojeniu jest góra czy pod wieńcem? Pytam ponieważ majster robił ostatnio takie narożne i miał w formie jednej belki zbrojonej 5x16 mm górą i dołem 3x16mm, oraz po bokach po jednym. Ale miał problem z zawibrowaniem betonu, i powstały raki. Kruszywo zawiesiło się bądź nie przeleciało przez tak gęste zbrojenie a buława wibrująca również nie weszła w głąb chociaż powinna wibrować ok 0,5m2. Wiem że są buławy 2cm, ale u nas takich nie ma w okolicy.

 

Link do komentarza
Dnia 3.10.2019 o 22:49, dedert napisał:

Mam dylemat ponieważ nigdzie w żadnej hurtowni nie mogę znaleźć prętów 20mm jakie zalecił kierbud (po uzgodnienu z projektantem) na górne zbrojenie tych podciągów narożnych (4x20mm). Wszędzie mają tylko 16mm. W hurtowniach tez mówią że mało kto ich używa. Czyżbym był wyjątkiem? Zastanawiam się też czy aby będzie spełniona min grubość otuliny przy tak grubych prętach, gdzie podciągi były by na 25 cm grube. Czy aby na pewno narożne zbrojenia robi się z takich 20stek?

Zbrojenie można zrobić z innych pętów, ale konstruktor musi to przelczyć i zadysponować, ile więcej będzie tych prętów i jak mają być ułożone.

Wymiar belki, otuliny, rozstawienie prętów masz w projekcie konstrukcyjnym.

Link do komentarza
1 godzinę temu, zenek napisał:

Zbrojenie można zrobić z innych pętów, ale konstruktor musi to przelczyć i zadysponować, ile więcej będzie tych prętów i jak mają być ułożone.

Wymiar belki, otuliny, rozstawienie prętów masz w projekcie konstrukcyjnym.

Jak zapewne się domyślasz nie ma :)

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

Czy dysponuje ktoś rysunkiem zbrojenia narożnego z projektu? Mam taką sytuację że otwory na roletę zabierają nam 15 cm ze zbrojenia narożnego. Kierownik chcę żeby wieniec był do końca zbrojenia narożnego a dopiero pod wieńcem zbrojenie narożne składające się z 5x16mm górą i 4x16mm dołem. Problem w tym że jak widać na przekroju wieniec zabiera znaczną część naszej belki.

 

25b4c4929381757e.jpg

 

Mi wydawało się że te 5x16 mm wchodzić miało w górne (ewentualnie dolne) zbrojenie wieńca. 

7dc23ba610425d82gen.jpg

 

0f256c87613d0a5dgen.jpg

 

Więc kierownik zasugerował że można odchudzić wieniec w miejscu okna do 14 cm wysokości, wykorzystać podwyższenie nad stropem (widoczne na pierwszym zdjęciu - to podwyższenie zrobiliśmy po to żeby cała belka miała ok 45-47cm wysokości)) puścić wtedy taki wieniec górą i schodkowo połączyć z wieńcem domu a poszerzyć zbrojenie narożne jak tu:

 

cd2a3f6d49813f50gen.jpg

 

W przekroju wyglądało by to tak:

74fc06b2ad747808gen.jpg

 

Ponadto jak widać pręty poszczególnych belek są bardzo blisko siebie.

86fee6370db1d09agen.jpg

 

Myślałem że dodając strzemiona podwieszamy na nich pręty i wtedy unikamy tego

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...