Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Damian Damian

Ogrzewanie podłogowe. Wybór sprzętu i kilka pytań

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy. Zaczynam przygodę z domem i jak każdy zdrowo myślący mam milion pytań bo nie ma ludzi co by wszystko wiedzieli... Do rzeczy.

 

Kupuję dom w zabudowie bliźniaczej wg. projektu Archon "Dom w cyklamenach 2".

https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-cyklamenach-2-ver-2-mfb21f7fd933fb?gclid=Cj0KCQjw2v7mBRC1ARIsAAiw348f--1ELkeDlfepWTCIvmZP6iU_LHa6WzfA_RsfYvDFxz5FzZmV9kAaAmlxEALw_wcB

 

Dom jest w trakcie budowy...  Dom 111,7 m2 + garaż 18 m2 + kotłownia 5 m2.

 

Jak większość budżet mam napięty i nie stać mnie na ideał rozwiązania.

Planuję ogrzewanie podłogowe wodne na parterze całość poza garażem i kotłownią oraz ogrzewanie podłogowe na piętrze ale tylko w łazience i na korytarzu. 

W sypialniach będą tylko grzejniki, w łazience dodatkowy grzejnik (drabinka) oraz jeden grzejnik w garażu (tak na wszelki wypadek) i mały grzejnik w kotłowni (taki mi doradzono).

 

Ogrzewanie podzielone zostanie na 2 strefy. - dół (podłogówka) i góra (mieszane). Sterowanie na górze ogólne, sterownik bezprzewodowy w jakimś jednym pomieszczeniu a w innych jak będzie za gorąco przykręcę kaloryfer ręcznie.  

 

Zaproponowano mi sprzęt:

a) Kocioł kondensacyjny Vaillant ecoTEC plus VC 206/5-5 lub Kocioł Junkers ZSB14-5C lub Kocioł Buderus GB072.... będę miał jeszcze ofertę Viessmana.

wszystko z jedną wężownicą

 

b) Zasobnik Elektromet WGJ-SQ 150L  (ale zmniejsze do 120 l)

c) Sterownik Junkers CR100 oraz bezprzewodowy SALUS (włącz/wyłącz)

 

Moje kilka pytań:

1.) Który kocioł lepszy? Proszę o doradztwo/opinie. Podobno to ta sama półka jakościowa. Chcę kupić porządny kocioł na lata, wydajny ale i ekonomiczny.

 

2.) Zasobnik... Może być ten Elektromet czy lepiej w zestawie tej samej firmy jak Vaillant to Vaillant itd.... Podobno to nie ma znaczenia bo tam jest tylko czujnik i tyle.... więc po co przepłacać....?

 

3.) Sterownik... Podobno większość użytkowników sterownika tzw. pogodowego narzeka że ciężko wysterować, ustawić by grzało optymalnie. Gdy pogoda w domu inna niż na zewnątrz przekłamuje itd.

Dlatego zaproponowano mi prosty sterownik wewnętrzny na kabel parter z którego steruje kotłem i bezprzewodowy góra (włącz/wyłącz). Sterowniki oczywiście pracują niezależnie.

 

4.) Czy rozwiązanie ogrzewania mieszanego to rozsądny wybór? Jest to mały dom(ek). Małe pokoje. Wejdzie tam łóżko, jakaś szafa, biurko i nie ma już miejsca a tam też się śpi więc ogrzewanie podłogowe tam moim zdaniem jest pozbawione większego sensu (koszty).... Na pewno nie brakuje też tych co w całym domu ogrzewanie podłogowe by położyli ale czy to ma sens w pomieszczeniach 2 na 3 może 4 metry. 

 

5.) Czy grzejnik w garażu i kotłowni jest potrzebny? Czy może to niepotrzebne wyrzucanie pieniędzy.

 

 

Pozdrawiam

Dobrychłop :-)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Damian Damian napisał:

4.) Czy rozwiązanie ogrzewania mieszanego to rozsądny wybór? Jest to mały dom(ek). Małe pokoje. Wejdzie tam łóżko, jakaś szafa, biurko i nie ma już miejsca a tam też się śpi więc ogrzewanie podłogowe tam moim zdaniem jest pozbawione większego sensu (koszty).... Na pewno nie brakuje też tych co w całym domu ogrzewanie podłogowe by położyli ale czy to ma sens w pomieszczeniach 2 na 3 może 4 metry. 

Uważam, że to dobry wybór a raczej rozwiązanie. Dlaczego? Bo podłogówka ma dużą bezwładność i w sypialni jak dla mnie lepiej sprawdzają się grzejniki bo można szybciej zmniejszyć lub podwyższyć temperaturę w pomieszczeniu a w sypialni raczej nie za bardzo  jest jest za ciepło. Po drugie w okresach przejściowych jak jesień czy wiosna gdzie nie w każdy dzień jest zimno grzejnikiem szybko ogrzejesz pomieszczenie, podłogówka potrzebuje trochę czasu aby się rozkręciła.

1 godzinę temu, Damian Damian napisał:

5.) Czy grzejnik w garażu i kotłowni jest potrzebny? Czy może to niepotrzebne wyrzucanie pieniędzy.

Uważam, że to jest zbyteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z grzejnika w kotłowni i garażu można zrezygnować. Będzie po prostu garaż nieogrzewany. Tylko niech ściana wspólna z domem ma normalną izolację cieplną.

Za to do nowoczesnego kotła gazowego nie polecam dwustanowego regulatora temperatury (włącz/wyłącz). Jak najbardziej może to być regulator pokojowy, ale z możliwością przesyłania sygnałów , które będą powodować zmianę temperatury wody przygotowywanej przez kocioł. Inaczej tracimy zalety modulacji mocy i pełnego wykorzystania kondensacji. Kocioł powinien pracować z najniższą wystarczającą temperaturą wody w obiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Za to do nowoczesnego kotła gazowego nie polecam dwustanowego regulatora temperatury (włącz/wyłącz)

Zaproponowali mi sterownik Junkers CR100 na parter oraz na piętro bezprzewodowy SALUS (włącz/wyłącz). Ten włącz/wyłącz ma być tylko na piętrze. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale czym ma sterować ten pracujący w trybie włącz/wyłącz? Praca nowoczesnego kotła w ten sposób, bez modulacji, to marnowanie jego potencjału.

Jak oba mają być połączone z kotłem? Równolegle? Jeśli tak, to zły pomysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ale czym ma sterować ten pracujący w trybie włącz/wyłącz? Praca nowoczesnego kotła w ten sposób, bez modulacji, to marnowanie jego potencjału.

Jak oba mają być połączone z kotłem? Równolegle? Jeśli tak, to zły pomysł.

Witaj. Jestem laikiem w tych sprawach i postaram się dopytać ale z tego co pamiętam to instalator mówił że:

Są to 2 sterowniki pracujące niezależnie.

Co do modulacji to widzę na stronie http://pl.documents.junkers.com/download/pdf/file/6720863377.pdf że jest coś na temat modulacji więc chyba ok.

Dowiem się i dam znać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właśnie przygotowuje się do zrobienia zejścia zewnętrznego piwnicy. Myślę nad zrobieniem obmurówki "C" na płycie, chociaż kierownik zaproponował ławę w kształcie L. Ale jakoś wydaje mi się że płyta była by szybciej i pewniej. Ale mam problem - wykop pod zejście był zrobiony później i koparkowy na początku zaczął kopać głębiej na równi z ławami (czyli na jakieś 35-40 cm), dopiero jak uświadomiłem sobie że płyta nie musi być taka wysoka jak fundament i wtedy kazałem mu kopać płycej do ok 20 cm. No i teraz nie wiem czym wypełnić te głębsze miejsca, bo jeśli gliną to glina mi się nie zagęści, a podsypka zagęszczająca, przepuszcza wodę, więc wtedy będę musiał zrobić dreny wokół zejścia. A w przypadku płyty lanej na glinę chronię budynek przed wodą w tym miejscu. No chyba że najpierw wylać chudziaka, ale byłby on bardzo nierówny, w jednym miejscu bardzo cienki, w innym na 20 cm. Ponadto wokół ław piwnicy jest podsypka piaskowa, dobrze przepuszcająca wodę. Wylanie na niej płyty spowoduje migrację wody pod płytę. Czy może wybrać w tym miejscu podsypkę i zalać betonem, zrobić taką przegrodę? Tak wygląda wykop:     I widok z drugiej strony:
    • Tylko że jeśli dreny będą dobrze pracować to w teorii żadnej wody być nie powinno pod drenami (opadowej). Jedynie może jakaś woda od dołu, ale w przypadku tak zbitej gliny raczej nie mam się co jej spodziewać. Z ciekawości co byś zaproponował? Zasypać dookoła ławy gliną i na tym układać żwir z drenami? Ewentualnie wylać dookoła cienko betonem, który też zadziała jak izolacja, ale to raczej karkołomne wyzwanie.   Pytam ponieważ teraz przygotowuje się do zrobienia zejścia zewnętrznego piwnicy. I patrząc na to myślę że jeśli zrobił bym obmurówkę "C" na ławie to właściwie mogę pominąć drenaż w tym miejscu bo ława mogła by być wylana bezpośrednio na glinie więc w tym miejscu nic pod ławy piwnicy się nie dostanie. Ale są dwa problemy. Ławy piwnicy stoją na podsypce piaskowej a ten pas jest wokół całego domu i na nim opierała by się też ława zejścia więc woda miała by i tak ujście na początki i na końcu zejścia. No chyba że wybiorę w tym miejscu podsypkę i zaleję wraz z ławami. Drugi problem - wykop pod zejście był zrobiony później i koparkowy na początku zaczął kopać głębiej na równi z ławami (czyli na jakieś 35-40 cm), dopiero jak uświadomiłem sobie że ławy (czy też płyta zejścia) nie musi być taka wysoka jak fundament to wtedy kazałem mu kopać płycej do ok 20 cm. No i teraz nie wiem czym wypełnić te głębsze miejsca, bo jeśli gliną to glina mi się nie zagęści, a podsypka zagęszczająca, którą posiadam (a która się dobrze zagęszcza, tak że palca nie można wbić) przepuszcza wodę, więc wtedy będę musiał zrobić dreny wokół zejścia. No chyba że najpierw wylać chudziaka, ale byłby on bardzo nierówny, w jednym miejscu bardzo cienki, w innym na 20 cm. Tak wygląda wykop:     I widok z drugiej strony:
    • Gość sokix
      Witam, jestem właścicielem 1os. działalności. Posiadam działkę, na której według planu zagospodarownia można postawić dom lub obiekt usługowy itp. jeśli ma charakter nie uciążliwy. Chciałbym na tej działce postawić blaszany magazyn około 100m2 - bez fundamentów. Oczywiście chciałbym materiał wrzucić w koszty oraz odliczyć VAT. Jak to wygląda prawnie ?
    • Tynk stary musisz zbić i położyć nowy, ale jak zbijesz stary tynk to odczekaj trochę aby cegły wyschły choć właściwie to raczej ten kondensat to fugą przebił więc i fugę na ile będziesz mógł to wydłub i daj nowa zaprawę, nawet możesz użyć zamiast zaprawy kleju do płytek. Jak spryskasz to grzyb/pleśń zniknie ale nie zwolni Cię to od zrobienia czy udrożnienia wentylacji. Nic nie popęka, spoko ale jeżeli masz obawy to możesz zastosować keramzyt do wyrównania a potem na to wylewka.
    • Cześć. Mieszkam w domu jednorodzinnym. Wodę czerpiemy oczywiście z wodociągu. Woda z kranu podobno nadaje się do picia, ale mimo to chciałbym pod zlewem w kuchni zamontować filtr. Ponieważ jestem całkowicie nieobeznany w tym temacie, chciałbym was prosić o jakieś naprowadzenie. Na co patrzeć przy wyborze filtra, wśród jakich producentów szukać, w jakim przedziale cenowym operować, żeby jakość była dobra? Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje, podpowiedzi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...