Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Roman13

Termoizolacja, ocieplenie od wewnątrz.

Recommended Posts

Witam.

Z różnych powodów muszę ocieplić budynek wewnątrz. Jest to piętro budynku jednorodzinnego, budynek powojenny.

Na tą chwilę są tylko ściany zewnętrzne, cegła ceramiczna pełna 25cm.

Pierwsze pytanie jak obliczyć rodzaj i grubość wełny (lub innego materiału izolacyjnego) żeby ocieplenie spełniało normę U<0,23 

Pytanie drugie jak to dobrze zrobić żeby uniknąć pleśni/grzybów i mostków cieplnych, dodam że będę to robił sam.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisaliśmy o tym wiele razy, np. tu: https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/porady/10676-czy-mozna-ocieplac-sciany-od-wewnatrz

https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/19745-ocieplenie-domu-od-wewnatrz-etapy-prac-i-koszty

Również na forum są takie tematy. Współczynnik U można sprawdzić np. dzięki kalkulatorom, które na swoich stronach udostępniają producenci ociepleń i materiałów ściennych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję zasięgnąć wiedzy o systemie multipor  - technologia Xella z betonu komórkowego. Ocieplenie od wewnątrz można również realizowac za pomocą płyt XPS oraz wełny mineralnej na stelażu (na wzór ścianek działowych) lub tradycyjnie na klej do ściany.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

praktycznie pozostaną nieocieplone wieńce i nadproża.

Również styk ścian działowych ze ścianami zewnętrznymi...

 

15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Sugeruję zasięgnąć wiedzy o systemie multipor 

Mój link

51 minut temu, uroboros napisał:

odnosi się dokładnie do tego systemu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Multipor jest dobrym rozwiązaniem ale ma wady, głównie dwukrotnie wyższa cena w porównaniu do wełny. Ścian działowych jeszcze, zbuduje po izolacji ścian zewnętrznych więc tu mostki termiczne będą minimalne, pozostaje problem z nadprożami i stykiem dachu że ścianą zewnętrzną. Co do wełny, myślę ją położyć na profilach drewnianych, mniejsze przewodzenie termiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, uroboros napisał:

Może być problem z wilgocią...

Tego najbardziej się obawiam . Mam do wyboru

Multipor, wentylacja mechaniczna lub wełna mineralna i rekuperacja ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może zrób wentylację mechaniczną tak ułożoną, że za jakiś czas, jak coś uzbierasz, podepniesz wymiennik ciepła... Czerpnię i wyrzutnię i tak do mechanicznej musisz mieć - reszta to kwestia projektu... A może "gdzieś" kasa na sam rekuperator się znajdzie...

 

Ścianki działowe masz dobudować jaką technologią?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Karton gips na stelażu

Kasa na rekuperator by się znalazła...

Po prostu dłużej będzie trwał remont

Na to chwilę to mam dosłownie 4 ściany zewnętrzne (25cm cegła) dach ceramiczny ocieplony wełną chyba 15cm.... czyli stan surowy hmm... otwarty bo okna też muszę wstawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zastosujesz ok 15cm wełny ROCKTON  to uzyskasz współczynnik przenikania ciepła na poziomie 0,2. Przedścianka w tym wypadku powinna zostać odsunięta od istniejącej ściany zewnętrznej o ok 1-2cm. Przed montażem płyt gk należałoby zastosować możliwie najlepsza paroizolacje np. ROCKFOL SK 18234 II o parametrze Sd >1500m 

 

www.rockwool.pl/produkty/rockton

www.rockwool.pl/produkty/paroizolacja-rockwool/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Będę wykonywał fundament garażu na glinie w związku z czym mam parę pytań.  1. Ława będzie wykonywana w wykopie, czyli bez szalunku deskowego. Wykop ma 100 cm głębokości, po zdjęciu ok 20-30 cm humusu, więc po zasypaniu fundamentów spód ławy będzie znajdować się na głębokości ok 120-130 cm czyli poniżej strefy przemarzania. Czy w związku z tym że wykop jest w prawie czystej glinie mam się przejmować zamarzaniem gliny na zimę? W tym roku zdążymy tylko zalać ławe a dopiero na wiosnę układać bloczki. Czy po wylaniu ławy i związaniu zabezpieczyć to i zasypać ziemia na okres zimy?    2. Czy w przypadku gliny stosować jakieś folie na dno lub same boki? Kierbud uważa że stosowanie folii budowlanej jako izolacja jest na krótka metę bo i tak może zostać przerwana, uszkodzona i że lepiej zamówic beton wodoodporny w betoniarni. Z kolei znajomy, który też się buduję mówi że majtsry zaproponowali mu by na gliniastych podłożach pod folie dać jeszcze podsypke piaskowa gdyż (jeśli dobrze zrozumiałem) piasek ma być poduszką dla ewentualnego zwiększania objętościowo gliny w sytuacji gdy zamarznie. Lub może chodziło o to że gdy jest folia to ewentualna woda która dostanie się pomiędzy folie a ławe mogła wsiąknąć do piasku? Nie pamiętam dokładnie. Więc może folie dać tylko na boki, lub wyłożyć boki folią fundamentowa a później zawinąć na wierzch pod bloczków?    3. Koparkowy wykopał dół na szerokość 45cm gdyż miał taką łyche, więc moje ławy będą mieć wymiary 40cm wysokie i 45 szerokie. Strzemiona dla takiej ławy robić na 25x25cm? Na ławie ściana fundamentową będzie z bloczka szerokości 25cm.   4. Czy pod belkę zbrojeniowa stosować dodatkową kratownice jak miałem w ławach piwnicy (szerszą od belki)? Czy to się robi tylko dla większych obciążeń (3 kondygnacji?). W moim projekcie nie ma rysunku zbrojenia ławy garażu. 
    • Polecam sklep  https://aquawita.pl posiadaja dzbanki dafi ;)
    • Gość Mam sposób
      Problem mam tylko w łazience po gorącej kąpieli, gdy para wodna osadza się wszędzie, na płytkach i na oknie dachowym. O ile płytki, to nie problem, bo zanim woda ścieknie to zdąży odparować, o tyle z okna woda kapie... Normalnie okno wcale nie paruje. Jak dla mnie, jedyny sposób, to zainstalowanie dodatkowego wentylatora powietrza na okno, by poprawić cyrkulację. Eksperymentalnie użyłem wentylatora domowego i to całkowicie załatwia sprawę. Muszę tylko dobrać montowany na ścianie - wnęce okiennej + sterowanie z czujnikiem ruchu i wilgotności.
    • No niestety tak jest. Nie bez kozery w nowych budynkach daje się coraz więcej ocieplenia, dąży do pasywności budynku itd. W zimie jak ściany są odczuwalnie zimne to faktycznie może to wpływać na temperaturę wewnątrz budynku no i oczywiście  komfort mieszkańców  
    • Tutaj nie da się generalizować, bo taka inwestycja nie jest czarna albo biała. Wszystko zależy od zakresu termomodernizacji, od szczelności budynku itd itd  Wstawienie pompy ciepła do starego budynku w którym hula wiatr i jest nieocieplony chyba nikomu nie będzie się opłacało
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...