Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Drzwi aluminiowe? Czy to dobry wybór?


Recommended Posts

Jak w temacie. Myślicie, że drzwi tego typu nadadzą się jako wejściowe? Czy będą na tyle szczelne, żeby odpowiednio wygłuszały, nie przepuszczały wody oraz zimna? Znajomi przeważnie stawiają na drewniane, które po dłuższym użytkowaniu po prostu się niszczą i krótko mówiąc nie domykają...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drzwi Alu na ciepłym profilu ( a zdecydowana większość jest na takim) są bardzo dobrym rozwiązaniem. Świetnie izolują.
Minusem jest cena. Są drogie jeśli robione właśnie na dobrym i ciepłym profilu.

Ja mam dwie pary w domu do wstawienia i o wymiarze nieco innym niż standard co wiązałoby się z kosztem między 16-20tys co jest szaleństwem.
Wybrałem zatem drewniane za połowę tej kwoty.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Poza minusem jakim jest cena to ogólnie alu jest świetne. Oczywiście zależy od konkretnego producenta i modelu, bo aluminium stało się popularniejsze i często widać drzwi w kosmicznej cenie (bo to alu) ale parametry mają jak stalówki o połowę tańsze.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak chce ktoś alu dla parametrów to wybiera drzwi droższe znanych producentów (np. Hormann - wiem, wiem, to koniec skali). Tam możesz liczyć na Ud w okolicach 0,4-0,5. Jak chce ktoś drzwi aluminiowe dla samego aluminium i jego odporności to są znacznie tańsze drzwi typu Wikęd w serii Future Inox. Obecnie technologicznie przypominają stlówki tylko, że mają płaszcz z aluminium, a nie ze stali. Cenowo wychodzą OK, ale parametrami trzeba przyrównywać je do podstawowych serii Premium, Optimum i Termo Prestige Lux. Tak nawet masz rozpisane to w katalogu. Parametrami oczywiście są jeszcze daleko za Hormannem ale ceny są adekwatne do parametrów i ogólnej jakości drzwi.

Ja czekam na czasy aż boom na aluminium trochę minie i ceny zejdą do bardziej ludzkiego poziomu, bo na moim rynku bardzo mało się tego sprzedaje.

 

ravhtc - też bym tak zrobił. A parametry drzwi pewnie masz zbliżone do tego co proponowano Ci w alu?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to dobra wartość do przeciętnie dobrze izolowanego domu jakie się u nas stawia. Oczywiście poza samym Ud występują inne parametry takie jak choćby szczelność. Były swego czasu drzwi bezprzylgowe o Ud gdzieś w okolicy 0,8-0,6. Na tamte czasu bajka, ale na bezprzylgowym skrzydle siadała szczelność i tak na prawdę samo Ud można było włożyć sobie w między marketingowe bajki. Obecnie drzwi z mniej więcej Ud na poziomie 0,7-0,8 to dobre drzwi do domów. Czy to z drewna czy stalówki lub aluminiowe. Ja osobiście jak pisałem wybrałbym coś tańszego o podobnym Ud do aluminiowych, bo jak miałbym zapłacić dużo więcej za sam płaszcz z alu to tak średnio opłacalne by to było. Np cena hormannów, a parametry przeciętne. Czytaj ThermoSafe za około 9000zł netto za drzwi z Ud 0,8, gdzie np. mam w/w Wikędy z podobnym wynikiem za 3500-4500zł netto. To samo z drewnianymi z CALa czy jakiejkolwiek firmy. Oczywiście każda firma poza samym Ud, płaszczem czy swoją marką daje coś od siebie. Jakieś ciepłe ramki, dodatkowa przylga, dodatkowa uszczelka. Każdy ma coś. Trzeba odseparować marketingowy bełkot i porównać rzetelnie kilka modeli i nie podniecać się tylko jedną rzeczą (samym aluminium zapominając o cenie, samą marką zapominając o parametrach, samymi dodatkami zapominając o całości technologii drzwi).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

True. Zgadzam się. Cena Alu i cena niejednej marki to nad wyrost stawki.
Ja dałem za 2 pary niecałe 8000zl I jestem zadowolony. Po zimie mam nadzieję, że będę jeszcze bardziej.

Producent od którego wziąłem robi też drzwi z ud 0,5 ale to już są drzwi 100mm grube więc jak wrota kościelne. Moje już sporo ważą i czuć co się zamyka

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...

Ja uważam, że za dobrą jakość warto zapłacić, a przecież drzwi to zakup na lata. Jak budujemy dom też staramy się zainwestować w wysokiej jakości materiały, tak jest z takimi rzeczami jak drzwi, okna, dach itd. Oczywiście nie warto też przesadzać i wybierać wszystkiego co najdroższe ale trzeba wybrać drzwi, których stosunek ceny do jakości jest odpowiedni. Ja kupiłam drzwi aluminiowe, solidne, ciepłe. Mamy panel drzwiowy grubości 90mm, obustronnie nakładkowy i współczynnik Ud przy takiej kombinacji mamy na poziomie 0,74.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...

W moim domu zamontowane są drzwi aluminiowe od producenta Veyna. Powiem szczerze, że zanim kupiłam swoje drzwi dosyć dużo szukałam i się zastanawiałam jakie wybrać. Aluminiowe drzwi mają sporo zalet a i katalog mocno zachęca wzorami i możliwościami. Producent jest bardzo elastyczny w sprzedaży. Przyszły pierwsze mrozy i drzwi jak na razie sprawdzają się bardzo dobrze. Mogę z czystym sumieniem polecić drzwi aluminiowe. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, makrysza napisał:

W moim domu zamontowane są drzwi aluminiowe od producenta Veyna. Powiem szczerze, że zanim kupiłam swoje drzwi dosyć dużo szukałam i się zastanawiałam jakie wybrać. Aluminiowe drzwi mają sporo zalet a i katalog mocno zachęca wzorami i możliwościami. Producent jest bardzo elastyczny w sprzedaży. Przyszły pierwsze mrozy i drzwi jak na razie sprawdzają się bardzo dobrze. Mogę z czystym sumieniem polecić drzwi aluminiowe. 

Bardzo dobrze, że je polecasz, jednak producentem drzwi jest ktoś inny.

 Veyna dostarcza same wypełnienia do drzwi różnego rodzaju, które producenci "wkładają" w swoje drzwi zamiast np. szyb.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Profile aluminiowe w drzwiach pełnych, przeszklonych lub częściowo przeszklonych, to popularne rozwiązanie w różnego rodzaju sklepach. Wąski profil + ciepły pakiet szybowy+antywłamaniowy i dodatkowo okucia antywłamaniowe. Moim zdaniem to przyszłość i wyprze z rynku pancerne drzwi antywłamaniowe. Dla zapewnienia dyskrecji można przecież dolną część wypełnić szkłem z folią lustrzaną lub panelem pełnym.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Prace remontowe zostały rozpoczęte. Deski są zdjęte.   Szacunki na podstawie oględzin innych w innych miejscach domu, gdzie to i owo było robione nie do końca są zgodne ze stanem faktycznym: Pomiędzy legarami jest beton wylany w taki sposób, jakby legary były traconym szalunkiem. Ale pod betonem nie ma keramzytu, a gruz silikatowy. Potwierdzają to odkrywki w kilku punktach. Całość wysmarowano tajemniczą substancją w kolorze czarnym, jakby lepikiem. Co by to nie było – skuwam to coś czarne młotkiem na sprężone powietrze (przy próbach szlifowania na małych obrotach substancja natychmiast się topi i zasyfia ściernicę). W tej chwili mam skute 2/3 podłogi.   Obawiam się ruszyć legary. Pomimo, że pomiędzy nimi i betonem wydaje się istnieć pewna szczelina, żaden z nich nie drgnie (zaklinowane gruzem lub mocowane jakoś do stropu/dwuteowników).   Panele sobie odpuściłem. Pójdzie gres udający deski na zaprawę CM-16 lub podobną. Beton zamierzam zagruntować, przykryć legary siatką Ledóchowskiego, przykleić listwy tynkarskie W-10 i wykonać warstwę wyrównującą z ZW-04 (ZW-08, o której omyłkowo pisałem na początku to mój błąd). Powinno to pozwolić na klejenie płytek po 48 godzinach od wylania warstwy.   Czy dużo ryzykuję, pozostawiając legary? Bo że ich usuwaniem ryzykuję zniszczenie betonu i gwałtownym wzrostem czasu operacji i kosztów to wiem.
    • Witam, Potrzebuję porady co do odizolowania domu który będę budował od drgań które powoduje przebiegająca w pobliżu (50 m) kolej i przejeżdżające po niej pociągi. Czy ktoś z Państwa ma sprawdzone sposoby co do sposobu izolacji lub wyboru rozwiązań konstrukcyjnych. Jak się buduje fundamenty odporne na drgania przenoszone w tym przypadku przez kolej. A może przed domem warto zbudować jakiś podziemny rów oporowy . Za każdą radę bardzo dziękuje.
    • Gość Patryk
      Droga służy do poruszania się po niej samochodów, a stawianie progów wedle mody, czyli tam gdzie popadnie, to moim zdaniem największa spie****ina ostatnich lat. Serio, nawet ludzie włączający lewy kierunek na rondzie są mniej zjebani, niż wszyscy stawiający progi co 15m. Zapytajmy kierowców karetek i lekarzy z Instytutu "Pomnik" Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie jak stawianie wysepek w stronę starej miłosnej nie przejezdnych nawet dla karetek wpłynęło na komfort ich i pacjentów. Zapytajmy również zawieszenie naszych aut jak się trzyma i za ile strzeli nam sworzeń przy zwrotnicy od tego je**nia go co 20m po progach. Droga jest dla samochodów, dla pieszych chodnik. Nie jeżdzę po chodniku wiec prosze spierdalać od jezdni
    • Witam, Widzę że Intek jesteś dobrze zorientowany  w temacie. Potrzebuję porady jak odizolować budowany dom od drgań związanych z torami kolejowymi. Czy mogę się bezpośrednio skontaktować ?
    • Gość Finka
      Być może myśli, że przez kratki napłynie odpowiednia ilość powietrza potrzebna do spalania gazu, ponieważ rura, która tak "pięknie" się prezentuje przy moim wejściu do mieszkania i ogranicza otwarcie drzwi ponad 90 stopni, będzie służyć tylko do odprowadzania spalin. Kratki wentylacyjne ma też sąsiad na pierwszym piętrze, ale one służą raczej do odprowadzenia wszelkich domowych "zapachów" na klatkę schodową. Nie ma nawyku otwierania okna w mieszkaniu. Wietrzenie mieszkania odbywa się przez otwarcie drzwi na bardzo użyteczną klatkę schodową.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...