Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Historia edycji

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

Z drugiej jednak strony na konkurencyjnym forum przeczytałem coś takiego "Doradzają Panu wentylację przemysłowa w domu, ja doradzam domową. Przemysłowa jest na kubaturę (krotność wymian) domowa, dla ludzi 20-30m3/h na osobę. 
Przy 200m3/h strumienia wentylacji, niezależnie w rekuperacją czy bez, nie da się normalnie funkcjonować. W okresie grzewczym za sucho i cały rok za głośno. " Komu wierzyć? :D

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No i co jak zajadę mokrym autem w zimę do garażu? Nie będzie tam grzybów ani wilgoci? Jakaś wentylacja chyba pasowałoby żeby była. No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No i co jak zajadę mokrym autem w zimę do garażu? Nie będzie tam grzybów ani wilgoci? Jakaś wentylacja chyba pasowałoby żeby była. No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być co najmniej, tym bardziej żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być co najmniej, tym bardziej żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

herbatkowy

herbatkowy

58 minut temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić (czy jednak nie?). Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i tyle, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy d oroku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

c6068abeca24.png

 

58 minut temu, MrTomo napisał:

 

 

 

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzieki, z tego co rozumiem Warunki Zabudowy sa potrzebne w przypadku braku MPZP, czy to calosc prawdy, czy tylko czesc? Pewnie  czegos jeszcze nie wiem.   MPZP natomiast sprawdzalismy przed wyborem projektu i w zasadzie nie ma tam wielkich ograniczen (pewnie dlatego, ze to jest wies). Dzialka jest zagrodowa, ale to zostalo skonsultowane z architektem, ktory bedzie nas prowadzil rowniez przez papierkologie i wymagania spelniamy na budowe (zona ma status rolnika)   Zobaczcie: 2. Podstawowym przeznaczeniem terenów jest wolnostojąca zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna wraz z nieuciążliwą zabudową usługową i produkcyjną. 3. Przeznaczeniem dopuszczalnym terenów są: 1) zabudowa usługowa komplementarna dla rolnictwa, w tym specjalistycznego, obiekty służące obsłudze rolnictwa, produkcji rolnej i ogrodniczej, związane z przechowalnictwem i dystrybucją warzyw, owoców i kwiatów oraz przetwórstwem rolno-spożywczym; 2) zabudowa usługowa agroturystyczna; 3) zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna w układzie wolnostojącym. 4. Przeznaczeniem towarzyszącym jest: 1) zieleń urządzona; 2) drogi wewnętrzne, ciągi pieszo-jezdne, trasy rowerowe, ciągi piesze; 3) miejsca postojowe; 4) obiekty małej architektury; 5) obiekty, sieci i urządzenia infrastruktury technicznej; 6) terenowe urządzenia rekreacji, place zabaw; 7) garaże, budynki gospodarcze   5. Ustala się następujące warunki zagospodarowania terenu 1) powierzchnie nowo wydzielanych działek nie mogą być mniejsze niż 1200 m2; 2) maksymalna wysokość budynków mieszkalnych – 10 m; 3) geometria dachów budynków mieszkalnych – dachy dwu lub wielopołaciowe, o jednakowym nachyleniu głównych połaci dachowych i kącie nachylenia od 25° do 45°; dopuszcza się: a) doświetlenia poprzez lukarny lub okna połaciowe, dachy lukarn nie mogą się łączyć; b) stosowanie naczółków. 4) dla zabudowy usługowej komplementarnej dla rolnictwa, w tym specjalistycznego, obiektów służących obsłudze rolnictwa, produkcji rolnej i ogrodniczej, w tym związanych z przechowalnictwem i dystrybucją warzyw, owoców i kwiatów oraz przetwórstwem rolno-spożywczym, garaży, nie określa się formy architektonicznej obiektów (wysokości, bryły, kształtu dachów); 5) dopuszczalne wskaźniki powierzchni zabudowy i terenu biologicznie czynnego: a) wskaźnik powierzchni zabudowy nie może przekroczyć 65% terenu inwestycji, b) wskaźnik powierzchni terenu biologicznie czynnego nie może być niższy niż 25% terenu inwestycji, c) w przypadku gdy istniejący wskaźnik zabudowy jest przekroczony obowiązuje zakaz zwiększania powierzchni zabudowy.   Tych stron nie czytalem, ale duzo innych juz tak, jak wiadomo nawet po przeczytaniu nie wszystko sie wie i chcialem jeszcze zasiegnac opinii na forum. Co do linkow to przeczytam dokladnie i bede dalej analizowal, juz z jednego linku wpadlo mi do glowy powiekszenie pomieszczenia dla dziecka a nasza sypialnie zostawic mniejsza, dzieki
    • I od tego może zależeć wybór projektu, i ten wybrany dom w modrzewnicy może nie odpowiadać Twoim oczekiwaniom co do rozkładu pomieszczeń i ich nasłonecznienia...
    • Czyli serwisant miał rację to ewidentnie piszczy gaz.  Teraz to jeszcze jakoś idzie przeżyć ale jak przyjdzie zima to ogłupieje bo piec z kuchni wisi. Muszę to jakoś ogarnąć do zimy 
    • W słoneczne dni dochodzi do nagrzewania się całej warstwy termoizolacji i nie ma tu znaczenia rodzaj styropianu. Wysokie temperatury nie będą miały wpływu na sam styropian, ale mogą działać destruktywnie na warstwę kleju i zaburzyć proces jej wiązania się, co może poskutkować pęknięciami. Dlatego mimo wszystko warto osłonić ocieplaną ścianę przed intensywnym, bezpośrednim nasłonecznieniem.
    • Dzień dobry niestety, z numeracją postów nasz informatyk sobie nie poradził Zarówno błąd 500 oraz problemy z zapisaniem informacji świadczą o chwilowym braku połączenia z serwerem. Daj znać, jeśli sytuacja będzie się powtarzać. Pozdrawiam Marcin
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...