Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Historia edycji

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

Z drugiej jednak strony na konkurencyjnym forum przeczytałem coś takiego "Doradzają Panu wentylację przemysłowa w domu, ja doradzam domową. Przemysłowa jest na kubaturę (krotność wymian) domowa, dla ludzi 20-30m3/h na osobę. 
Przy 200m3/h strumienia wentylacji, niezależnie w rekuperacją czy bez, nie da się normalnie funkcjonować. W okresie grzewczym za sucho i cały rok za głośno. " Komu wierzyć? :D

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No i co jak zajadę mokrym autem w zimę do garażu? Nie będzie tam grzybów ani wilgoci? Jakaś wentylacja chyba pasowałoby żeby była. No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No i co jak zajadę mokrym autem w zimę do garażu? Nie będzie tam grzybów ani wilgoci? Jakaś wentylacja chyba pasowałoby żeby była. No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być co najmniej, tym bardziej żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być co najmniej, tym bardziej żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

herbatkowy

herbatkowy

58 minut temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić (czy jednak nie?). Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i tyle, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy d oroku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

c6068abeca24.png

 

58 minut temu, MrTomo napisał:

 

 

 

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • pomiędzy budynkami, bo jeden już przecież stoi A pomiędzy tym stojącym i tym projektowanym też będzie instalacja PV na gruncie...(pytanie czy od razu, czy później, ale to detal)   podatek od budynku gospodarczego to sprawa drugorzędna... Myślałem, że się domyślisz Na dach ma wejść jak najwięcej PV, reszta będzie obok na gruncie...   Budynek ma być przeznaczony pod serwerownię.  Mniejszą lub większą - to wszystko wyjdzie w praniu. Może będzie z opcją rozbudowy. Czekam na WT z energetyki - od tego dużo zależy. Po wybudowaniu i przygotowaniu instalacji budynek będzie wynajmowany specjalistycznej firmie.
    • Tylko bez zalania betonem przynajmnie dolnej części słupa - może byc on niestabilny, zwłaszcz, gdy zamocowane jest do niego ogrodzenie. Im wyższy, tym mniej stabilny. A klej - jeśli założymy, że forma betonowa prefabrykowana jest szczelna, i dojdą absolutnie sczelne spoiny - to każda woda, która dostanie się do środka - nie ma ujścia. Co będzie w efekcie? Rynna jest stale narażona na warunki atmosferyczne w całości - to nie mur. Najwyżej można ją porównać do zwieńczenia muru, słupka zewnętrznego.   Natomiast Murek, czy filar powinien być zabezpieczony od wody z dołu z boku i z góry. Szczególnie z góry!. Stoją stare mury ceglane ponad 100 lat, piękne, ozdobne - i nie pękaja, jeśli są dobrze konserwowane a fundament stabilny. Mimo że cegła sama w sobie jest nasiąkliwa. Oczywiście, fuga wapienna czy wapienocementowa jest plastyczna, to inna sprawa.
    • Jak tu coś radzić - skoro nie piszesz, jak to ma być wykorzystane? do jakich funkcji? Nachylenie dachu to też często następstwo wybranej konstrukcji, lub odwrotnie - ale i zależne od powierzchni budynku, czasem przeznaczenia.   Chyba za mało wymagań podaleś?   
    • Oczywiście zgadzam sie z tym, że młody człowiek wybiera głównie aktualne trendy.  I wg nich załadowane są propozycjami magazyny meblowe i witryny meblowe. Co za szczęście!  Dzięki temu jest jeszcze masa pięknych mebli w znośnych cenach. Wiadomo - popyt wyznacza cenę  Co by to było, jak by się rzucili na starocie.  Nie mówiąc o traumie producentów mebli z osb i wiórów. No bo na te nowoczesne z drewna litego  i tak wielu młodych nie stać. Często są droższe od antyków. Tak więc jest dobrze  bardzo dobrze...   Z pięknem jest podobnie wszędzie - ma swoich koneserów (przy czym nowoczesne sprzęty też bywają piękne). Widać to świetnie np w muzie tzw rozrywkowej, (czyli jak łaskawy Pan Minister Kultury określa w sztuce niższej - w odróżnieniu od wyższej...) Jak nazwa wskazuje - koneser - nie są większością, ba, są jednostkowi, a przecież rzadko jednak bogaci. Dzięki magnetyzmowi trendów mają jednak szanse na to, że coś im skapnie z tego piękna... Wszak nie tworzą wielkiej masy popytowej na rynku mebli, a przez to nie podbijają cen przynajmniej w tej mniej komercyjnej masie rzeczy piękno-wartościowych, ktore nie są twardą lokatą majątku, ale i tak mają wartość artystyczną...   Optymistyczne jest tez to, że jednak świadomość ogólna wzrosła - i zamiast na śmietnik, własciciele staroci starają się jednak na nich zarobić- choćby za poł darmo. Przynajmniej mają szansę na przetrwanie...znaczy przedmioty...    
    • Tak jak napisałem wcześniej że wszystko zależy od sprzyjajacych okoliczności przyrody. Sprzyjających rozerwaniu. Z tym że ja nieco inaczej widzę te okoliczności.  To jest tak jak z moją rynną cynkową na domu, która przez 20 lat nie pękała, aż przyszedł taki rok że występowały częste przejścia przez zero i lekkie roztopy, co spowodowało wypełnienie się rynny naciekami lodowymi i w końcu w kilku miejscach rynnę rozerwało. Tak też jest z tymi modułami zalewanymi, że mogą stać sobie spokojnie latami i nie popękają, aż przyjdzie taka zima i pojawią się pęknięcia.   A to czy między betonem a modułami wystąpią po stężeniu betonu szczeliny, jest chyba jedną wielką loterią i myślę że nigdy do końca nie da się nad tym zapanować, nawet dodając ten firmowy preparat przeciwskurczowy. Tak więc ci którym jeszcze nie popękało niech się cieszą, a tam gdzie popękało bo woda nie zdążyła wyciec, zamaskować ładnie i po krzyku. A ci którzy nie chcą narażać się na ryzyko spękań, niech zastosują metodę klejową bez zalewania betonem.            
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...