Skocz do zawartości

spaliny z zespołu spalinowo powietrznego


Recommended Posts

Mam zainstalowany kocioł kondensacyjny olejowy Edderlich (Ulrich) bezkominowy. Zespół spalinowo – powietrzny, czyli rura pobierająca powietrze i wyrzucająca spaliny jest umieszczona na wysokości około 2 metrów od powierzchni ziemi. Usytuowana jest poziomo, czyli równolegle do ziemi. Spaliny brudzą mi strasznie elewację i kostkę, która jest w odległości około 50 cm od ściany. Silne wiatry, brak zabudowy wokół powodują , że żółto – rdzawe plamy rozrzucane są na dużej powierzchni ściany zewnętrznej i kostce. Jak wybrnąć z tego problemu.
Link do komentarza
Cytat

Mam zainstalowany kocioł kondensacyjny olejowy Edderlich (Ulrich) bezkominowy. Zespół spalinowo – powietrzny, czyli rura pobierająca powietrze i wyrzucająca spaliny jest umieszczona na wysokości około 2 metrów od powierzchni ziemi. Usytuowana jest poziomo, czyli równolegle do ziemi. Spaliny brudzą mi strasznie elewację i kostkę, która jest w odległości około 50 cm od ściany. Silne wiatry, brak zabudowy wokół powodują , że żółto – rdzawe plamy rozrzucane są na dużej powierzchni ściany zewnętrznej i kostce. Jak wybrnąć z tego problemu.


Szanowny Panie redaktorze. W instrukcji piszą, że jest to "rura w rurze" i że zabrania się montażu rury skierowanej ku górze pod kątem lub w pionie (możliwa infiltracja wody deszczowej). Czy w takim przypadku , też wyjściem jest komin, który Pan poleca.
Link do komentarza
Cytat

Zamontowanie komina (z rur ze stali nierdzewnej) nie spowoduje wnikania wody opadowej, gdy jego wylot zakończony będzie daszkiem. Natomiast wlot powietrza do spalania pozostaje w dotychczasowym miejscu - na zewnątrz domu następuje bowiem rozdzielenie kanału powietrznego i spalinowego.


Szanowny Panie Redaktorze
Kobiety są estetkami, więc drążę temat. jakoś mi ten komin dodatkowy nie pasuje do mojej kanadyjki. Instalator - inżynier podał mi inne rozwiązanie, ale nie jest pewien na 100%. Co sądzi Pan o tym pomyśle zainstalowania trójnika z blokadą odpływu spalin i zainstalowaniu dodatkowego odstojnika w pomieszczeniu gdzie jest kocioł. Niestety szkic jest za duży . żeby go wysłać.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Najlepszy sposobem bedzie skontaktowanie się z przedstawicielem firmy ULRICH . Można wysłać maila i oni do pani oddzwonią - My tak zrobiliśmy. www.ulrich.com.pl ; ulrich@ulrich.com.pl


Ulrich ignoruje moje e - maile i listy, a więc nie mam pomocy ze strony serwisanta. Przykre , ale prawdziwe. Nawet kurtuazyjnej odpowiedzi na wiadomości. Nie polecam Ulricha bo w przypadku problemów nie można co na niego liczyć!!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...