Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Patryk Klich

Czym to wykończyć

Recommended Posts

Witam mam problem. Chce troszkę się podszkolić u siebie na mieszkaniu po dziadku i pytanie czym wykończyć ściany aby uzyskać gładkie powierzchnie. Ściany były dawno temu malowane, a w kuchni była zrywana tapeta. Załączam zdjecia

019213F5-300B-486A-B17B-FEA71FD33267.jpeg

54CCCA5D-5106-4CE6-BA29-6D6705196B04.jpeg

0512646F-EB66-4FC3-97CA-B790B7868DA0.jpeg

A96E48AE-55B6-45D9-94EE-DC0ECFEF1113.jpeg

0B633437-3FB5-4691-9190-7A645CAE71D6.jpeg

D8453A74-6363-4E89-908C-6A33049F88D8.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Patryk Klich napisał:

czym wykończyć ściany aby uzyskać gładkie powierzchnie

Gipsem , gładzią .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zeskrobać starą farbę, bo to chyba jeszcze kredówka, umyć, zagruntować i jak wyschnie- gipsową

6 godzin temu, joks napisał:

gładzią .

 :icon_mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Baaaaaardzo precyzyjne pytanie -  jaki to tynk, jaka farba, jak duże nierówności?  Może wystarczyć zmywanie, gruntowanie i wyrównanie gładzią, a może potrzebne  skrobanie,  a nawet miejscowe skucie tynku. Alternatywne rozwiąznie na zniszczonych nierównych ścianach to tzw. suchy tynk z płyt g-k mocowanych na kleju gipsowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A suchego tynku nie poleciłbym na te ściany... i tak trzeba wyskrobać ścianę, zagruntować, żeby klej miał do czego się kleić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 3 foty jedziesz grunt, a potem gładź, tam gdzie miałeś tapetę musisz to wszystko wyskrobać, umyć, potem gładź, tam gdzie masz odpryski musisz także zedrzeć tą farbę i też grunt i gładź. Życzę powodzenia bo masz się  na czym szkolić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, tmazak83 napisał:

Pierwsze 3 foty jedziesz grunt, a potem gładź

Najpierw to papier ścierny, 60, albo nawet 40, na pacy i zeszlifować te nierówności tynku i ten gruby piasek zamalowany farbą... potem omieść szczotką, odkurzyć i dopiero wtedy grunt i tak dalej...

Ale to wszystko to po zidentyfikowaniu rodzaju farb, którymi pomalowane są ściany - jeśli jest to jeszcze stara farba kredowa (co nie jest wykluczone, szczególnie na drugim zdjęciu, niekoniecznie na wierzchniej warstwie, może być zamalowana jakąś emulsyjną) - to zacząć od darcia do tynku, bo nie pomoże żaden grunt, nawet najbardziej penetrujący!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobne prace czekaja mnie w domu na wsi - planowałem bez kucia ale widzę, że się nie obejdzie bo już kilka osób przestrzegło przed gruntowaniem na farbie kredowej, a taka była tam właśnie kiedyś wykorzystywana...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.04.2019 o 14:06, michaLJablon napisał:

Podobne prace czekaja mnie w domu na wsi - planowałem bez kucia ale widzę, że się nie obejdzie bo już kilka osób przestrzegło przed gruntowaniem na farbie kredowej, a taka była tam właśnie kiedyś wykorzystywana...

Niestety. Ja chciałem polecieć po łatwości to efekt był taki, że cała ściana zaczęła mi schodzić i i tak nie obeszło się bez skrobania i szpachli. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już jestem po odświeżeniu, zrobiłem tak jak doradzaliście, więc jestem spokojniejszy. Współczuje Janos - niczego tak nie cierpie robić jak dwa razy tą samą robotę :icon_confused:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tylko czy papa nie gryzie się ze styropianem? Dziś dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem czy mają jakąś informację czy ich papa Izobud 5mm reaguje ze styropianem to powiedzieli mi że raczej tak a jak się dowiedzieli że stosowałam ją na łatwy fundamentowe to dostałem odpowiedź, która zbiła mnie z tropu. Mianowicie że na ławy nie powinno się dawać papy tylko folie fundamentową bo papa pod wpływem nacisku ścian ulega ściśnięciu i zolacja jest wtedy wątpliwa. Trochę mnie to przerazilo bo ja już dałem pape 5mm na ławy i na tym stoją ściany z bloczka (tak mi z resztą doradzil kierownik budowy że papa zawsze będzie lepsza niż jakieś wymysly). Ale później sobie myślę że co z tego że zostanie ściśnięta, przecież nie ulegnie przerwaniu przez to a masa asfaltowa (??) i tak zostaje pomiędzy boczkiem a ława więc czemu niby miało nie być izolacji wilgociowej? Tak samo jakby ławy posmarować smołą. Czy ściśnięcie smoły spowoduje jej brak izolacji? Co uważacie? 
    • Niepoprawnym rozwiązaniem jest ocieplanie styropianem w dwóch warstwach 2x10 cm i  jest to niezgodne z dokumentem odniesienia jakim jest Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna (KOT, EOT) do niedawana nazywana Aprobatą Techniczną . Nie ma też żadnych innych argumentów świadczących o korzyściach wynikających z zastosowania takiej techniki, a wręcz jest to tylko generowanie niepotrzebnych kosztów. Ewentualne straty na połączeniu płyt styropianowych (zakładając poprawne przyklejenie i uzupełnienie ewentualnych szczelin pianką poliuretanową) są praktycznie pomijalne. System ociepleń należy mocować w jednej warstwie, płyty styropianowe w jednej grubości. Taki też sposób przewidują wszystkie wytyczne i instrukcje dotyczące metody ocieplania ETICS. Kompletny System Ociepleń Termo Organika, podobnie jak wszystkie systemy innych producentów, przewidują zastosowanie izolacji w jednej grubości. Wykonanie inaczej niż stanowią zalecenia i wytyczne producentów, tylko na odpowiedzialność osoby stosującej własne rozwiązanie. Łączniki mechaniczne należy zastosować opcjonalnie w zależności potrzeby, np. kiedy płyty styropianowe są klejone do podłoża na którym są warstwy mogące osłabić przyczepność (najczęściej starsze budynki poddawane termomodernizacji).
    • Teoretycznie to możemy poteoretyzować, ale praktycznie i tak trzeba pomijanego przez Ciebie konstruktora w to zaangażować i powyjaśniać parę spraw...
    • Planuję ocieplić budynek styropianem o grubości 2x10cm na zakładkę. W efekcie, żeby dobrze zakotwiczyć styropian, potrzebowałbym do kołkowania dybli o dł. 30cm, których zakup jest trudny i kosztowny. Budulcem ścian jest suporeks i częściowo kamień wapienny, ponieważ jest to stary, wyremontowany budynek. Myślałem o zakołkowaniu pierwszej warstwy kołkami 20 cm i na tak przygotowane podłoże przykleić drugą warstwę ocieplenia. Czy jest to dobry pomysł?
    • Fundament miałby wisieć na czas zasypania wykopów jeśli bym wybrał opcję robienia przed skończeniem drenażu. Ale wtedy pojawia się problem jak zagęścić grunt pod wylanymi już ławami. Tak na prawdę mało w internecie można znaleźć nawet filmów czy opisu jak się łączy dom podpiwniczony z garażem. Widocznie mało jest takich domów. A czy zastosowanie płyty pod garażem nie było by pewniejsze? Kolejna sprawa - pytanie o folię kubełkową. Czy jeśli będę miał taras z jednej strony i garaż z drugiej to czy w tym miejscu jest sens stosowania folii jeśli będzie ona zabetonowana od góry?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...