Skocz do zawartości

Wytyczenie drogi, czy potrzebne ???


Edi066

Recommended Posts

WItam.

 

Mam taką systuację

Poiadam działkę, która w sumie ma około 70 arów, tylko część tej działki to las a druga część ma warunki zabudowy.

Niestety do działki , na której chcę postawić dom nie ma dojazdu. Chciałbym poprowadzić drogę przez mój las.

Pytanie : czy muszę "wyciąć" na mapkach teren pod drogę (oczywiście będzie ona znajdować się wewnątrz posesji), czy wystarczy jak przy tyczeniu granic działi geodeta wskaże miejsce drogi przez mój las i z tym po zgodę na budowę ?

 

Poniżej szkic.

 

 

Bez tytułu.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, Edi066 napisał:

 

źle napisałem - przepraszam... działka spełnia warunki zabudowy. Brakuje drogi. Mam zamiar ubegac się o pozwolenie na budowę, i właśnie tu mam problem z drogą. Chcę zrobić drogę przez las (z pozwoleniem na wycięcie drzew nie będzie problemu), reszta lasu zostaje. Nie chcę niepotrzebnie wytyczać drogi na mapkach itp. Czy przejdzie, jak geodeta przy tyczeniu granicy działki zaznaczy tylko którędy będzie dojazd (przypominam, że chodzi tu o jednego własciciela dwóch działek przylegających do siebie) ?

Link do komentarza
52 minuty temu, Edi066 napisał:

 (przypominam, że chodzi tu o jednego własciciela dwóch działek przylegających do siebie) ?

Jest to w końcu jedna działka czy dwie las+druga z możliwością zabudowy? Jeżeli dwie to jednak droga powinna być wyznaczona przez geodetę i ujęta na mapach. Dziś obie działki mają jednego właściciela, jutro nie.

Jeżeli to jedna działka, to wytyczenie drogi oraz konieczną przecinkę można będzie prawdopodobnie potraktować jako część projektu zagospodarowania działki.

Link do komentarza
Gość mhtyl
7 godzin temu, Edi066 napisał:

źle napisałem - przepraszam... działka spełnia warunki zabudowy.

Chyba w WZ jest uwzględniony dojazd. Czy ta część działki gdzie rośnie las, jak jest oznaczona na mapie?

Link do komentarza
  • 2 lata temu...

U mnie jest tak ,że na mapie zasadniczej jest ŁV (Łąki klasy V), a na planie zagospodarowania jest oznaczenie LS (Lasy) + M (mieszkanówka). Podobnie jak na tym szkicu powyżej. Drzewa u mnie nie rosną. Natomiast myślę, że dojazd jest, bo jako właściciel lasu mozna jeździć drogą leśną, aby nie trzeba było wyłączać z produkcji leśnej.  Czy to jeszcze nie las jest? i można tyczyć i utwardzać? Ciekawe jak sprawy Ediego się potoczyły? I co z tą odległością budynku od lasu? bo budynek chyba stykać się nie może z lasem, a na rysunku tak jest.

Edytowano przez Remy (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...