Skocz do zawartości

Naprawa zniszczonego tynku


Recommended Posts

gips szpachlowy + gladz gipsowa nie byla zagruntowana do tynku od dewelopera i trzeba calosc zrywac

moj fachowiec od zrywania tego robil to recznie ale mocno pooral sam tynk ktory byl w bdb stanie, co teraz mam z tym zrobic?

powciskac gips szpachlowy w te dziury jakas mala szpachelka czy od razu jechac blichowka tylko czy wypelni mi ona idealnie te dziury? na 2 scianie przy zrywaniu dokopalismy sie do uniflota ktory kryl zalozone rok temu kable i tam juz widac gola cegle czyli tam tynku nie ma juz na 1cm

moje pytanko wiec jak to wszystko wyrownac zeby sie dorownac do orginalnego tynku ktory w wielu miejscach wciaz jest nienaruszony i wyglada jak nowka

 

35be21c4abd9292ee7806dc5e78c903e_big.jpg

Link do komentarza

Dlatego wspomniałem o tynku maszynowym. Stosowałem go u siebie w bardziej drastycznej sytuacji, gdzie tynk odpadał całymi płatami. Kładliśmy zarówno warstwy milimetrowe jak i 3 - 4 centymetry. Po kilku latach jak na razie nie ma zastrzeżeń.

6 godzin temu, Rafał Madejson napisał:

nie lepiej gips szpachlowy zamiast gladzi? jest mocniejszy

A co, chcesz powiększyć nośność ścian?

Chcesz gips, dawaj gips. Ja tam wolę gładź dolomitową.

Link do komentarza

Tego typu  uszkodzenia tynku gładziłem GIPSARem, albo GIPSARem UNI - wzmocnionym polimerami, chociaż koledzy używali CEKOLu C-45, nieco twardszego i ciut trudniejszego w szlifowaniu...

Robiłem najczęściej produktami Atlasa, więc poleciłbym grunt UNI-GRUNT,  po wyschnięciu GIPSAR.

Link do komentarza
14 minut temu, uroboros napisał:

Tego typu  uszkodzenia tynku gładziłem GIPSARem, albo GIPSARem UNI - wzmocnionym polimerami, chociaż koledzy używali CEKOLu C-45, nieco twardszego i ciut trudniejszego w szlifowaniu...

Robiłem najczęściej produktami Atlasa, więc poleciłbym grunt UNI-GRUNT,  po wyschnięciu GIPSAR.

Też próbowaliśmy, kilka ścian tak wykańczaliśmy, jednak zwykły tynk maszynowy okazał się właśnie niezbyt twardy i łatwiej wyrównywało się ścianę. No i był sporo tańszy. 

A trochę tych worków się zużyło...

Link do komentarza
Gość mhtyl
20 minut temu, Rafał Madejson napisał:

tak tak ale czy 1mm, bo producent twierdzi ze minimum to 8

Kolego, widziałeś aby tynk miał grubość 1 mm? Taka grubość, tzn 1 mm może mieć gładź a nie tynk.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Szanowny Panie,

 

Na podstawie zdjęcia małego fragmentu ściany, ciężko ocenić w pełni sytuację. W opisanej sytuacji proponujemy jednak zamiast tynku ręcznego Knauf Goldband https://knauf.pl/produkty/knauf-goldband zastosować gładź gipsową Knauf MP Finish https://knauf.pl/produkty/knauf-mp-finish , która może być nakładana w grubszych warstwach – nawet do 5 mm jednorazowo. Jest idealna do uzupełniania ubytków. Świetnie sprawdza się również jako gładź cienkowarstwowa. Kolor masy jest zbliżony do koloru tynku gipsowego. Gładź tworzy perfekcyjnie gładkie powierzchnie, gotowe do malowania.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...