Skocz do zawartości

Naprawa zniszczonego tynku


Recommended Posts

gips szpachlowy + gladz gipsowa nie byla zagruntowana do tynku od dewelopera i trzeba calosc zrywac

moj fachowiec od zrywania tego robil to recznie ale mocno pooral sam tynk ktory byl w bdb stanie, co teraz mam z tym zrobic?

powciskac gips szpachlowy w te dziury jakas mala szpachelka czy od razu jechac blichowka tylko czy wypelni mi ona idealnie te dziury? na 2 scianie przy zrywaniu dokopalismy sie do uniflota ktory kryl zalozone rok temu kable i tam juz widac gola cegle czyli tam tynku nie ma juz na 1cm

moje pytanko wiec jak to wszystko wyrownac zeby sie dorownac do orginalnego tynku ktory w wielu miejscach wciaz jest nienaruszony i wyglada jak nowka

 

35be21c4abd9292ee7806dc5e78c903e_big.jpg

Link do komentarza

Dlatego wspomniałem o tynku maszynowym. Stosowałem go u siebie w bardziej drastycznej sytuacji, gdzie tynk odpadał całymi płatami. Kładliśmy zarówno warstwy milimetrowe jak i 3 - 4 centymetry. Po kilku latach jak na razie nie ma zastrzeżeń.

6 godzin temu, Rafał Madejson napisał:

nie lepiej gips szpachlowy zamiast gladzi? jest mocniejszy

A co, chcesz powiększyć nośność ścian?

Chcesz gips, dawaj gips. Ja tam wolę gładź dolomitową.

Link do komentarza

Tego typu  uszkodzenia tynku gładziłem GIPSARem, albo GIPSARem UNI - wzmocnionym polimerami, chociaż koledzy używali CEKOLu C-45, nieco twardszego i ciut trudniejszego w szlifowaniu...

Robiłem najczęściej produktami Atlasa, więc poleciłbym grunt UNI-GRUNT,  po wyschnięciu GIPSAR.

Link do komentarza
14 minut temu, uroboros napisał:

Tego typu  uszkodzenia tynku gładziłem GIPSARem, albo GIPSARem UNI - wzmocnionym polimerami, chociaż koledzy używali CEKOLu C-45, nieco twardszego i ciut trudniejszego w szlifowaniu...

Robiłem najczęściej produktami Atlasa, więc poleciłbym grunt UNI-GRUNT,  po wyschnięciu GIPSAR.

Też próbowaliśmy, kilka ścian tak wykańczaliśmy, jednak zwykły tynk maszynowy okazał się właśnie niezbyt twardy i łatwiej wyrównywało się ścianę. No i był sporo tańszy. 

A trochę tych worków się zużyło...

Link do komentarza
Gość mhtyl
20 minut temu, Rafał Madejson napisał:

tak tak ale czy 1mm, bo producent twierdzi ze minimum to 8

Kolego, widziałeś aby tynk miał grubość 1 mm? Taka grubość, tzn 1 mm może mieć gładź a nie tynk.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Szanowny Panie,

 

Na podstawie zdjęcia małego fragmentu ściany, ciężko ocenić w pełni sytuację. W opisanej sytuacji proponujemy jednak zamiast tynku ręcznego Knauf Goldband https://knauf.pl/produkty/knauf-goldband zastosować gładź gipsową Knauf MP Finish https://knauf.pl/produkty/knauf-mp-finish , która może być nakładana w grubszych warstwach – nawet do 5 mm jednorazowo. Jest idealna do uzupełniania ubytków. Świetnie sprawdza się również jako gładź cienkowarstwowa. Kolor masy jest zbliżony do koloru tynku gipsowego. Gładź tworzy perfekcyjnie gładkie powierzchnie, gotowe do malowania.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...