Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, posiadam ścianę trójwarstwową(od wewnątrz stary biały pustak - około 30 letni nie mam pojęcia jaki to ~20cm), przerwę powietrzną ok 5cm i od zewnątrz pustak żużlowy również ~20cm, łącznie ściana ma ok ~45cm z tynkami. Zastanawiam się nad dociepleniem ściany poprzez nawiercenie otworów i wypełnieniem luki powietrznej jakimś materiałem ale mam pewien problem, mianowicie nie mam zielonego pojęcia jaką aktualnie mam lambdę ściany, czy jest tu jakiś fachowiec który mógłby mi to obliczyć? Może być problem ze względu na brak mojej wiedzy na temat użytego "białego pustaka" ale ktoś kto siedzi w budownictwie będzie się orientował jakie stosowano ok 30 lat temu... Z góry dziękuję!

Link do komentarza

Jeżeli jest możliwość, to dociepl z zewnątrz styropianem grafitowym, np 12cm lambda 0,031. Na to wyprawka. Jednocześnie odświeżysz elewację. Wdmuchiwanie ewentualnie wtryskiwanie zda rezultat, jeżeli masz pewność, iż pustka jest rzeczywiście pustką. Z różnymi przypadkami się spotkałem przy remontach/przebudowach. Od szmat powtykanych w pustkę, po gruz i kawałki drewna...

Link do komentarza

Współczynnik lambda to przewodność cieplna materiału  niezależnie od jego grubości (jednostka W/m  K), a o ciepłochronności ściany decyduje współczynnik przenikania ciepła  U w W/m2 K. Tyle teorii, a w praktyce ocieplenie warstwą "wtłaczaną " gr. 5 cm nie ma sensu , gdyż nawet przy równomiernym wypełnieniu szczeliny (co w rzeczywistości nie jest możliwe) termoizolacja niewiele się poprawi.  Orientacyjnie obecnie  ściana ta ma przenikalność  U ok. 1W/m2 K

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Otóż to - może dla autora był to synonim izolacyjności termicznej ściany ale z fizyką budowli miało to tylko w połowie coś wspólnego :).

 

Co do wypełnienia pustki: można na 3 sposoby - pianka rozprężna, celuloza czyli Ekofiber dla łatwiejszego skojarzenia produktu, perlit.

Pozycja 2 i 3 musi być aplikowana przez wdmuchiwanie.

 

Pozycja 1 - technologia aplikacji to pewno wariacja na temat uszczelniania pianką rozprężną.

Moim zdaniem można zrobić badanie kamerą termowizyjna przed termomodernizacją i badanie po termomodernizacji. Przed  - żeby sprawdzić ewentualne utrudnienia w aplikacji - czy jest np. ciągłość pustki. Po - dla sprawdzenia skuteczności zabiegu.

Efektu WOW przy tej grubości spoiny raczej się nie spodziewajmy, ale na pewno nie będzie gorzej. Teraz trzeba tylko się zastanowić, czy to nie skórka za wyprawkę.

 

Dla oszacowania można policzyć U dla takiej ściany przez zamianę pustki powietrznej 5 cm na 5 cm styropianu nawet o najlepszym Lambda.

 

Lambda dla pustaka z oferty tego producenta wynosi 0,310 W/mK i cytuję z opisu cały fragment

"Mury zewnętrzne projektowane jako dwuwarstwowe z pustaków o szerokości 24 cm wymagają docieplenia 10 cm styropianu. Współczynnik przewodzenia ciepła λ dla pustaka Alfa1/1 wynosi 0,310 W/mK, co przy obustronnym otynkowaniu tynkiem cementowo- wapiennym i zastosowaniu 10cm docieplenia pozwala uzyskać współczynnik przenikania ciepła na poziomie U=0,286 W/m2K."

 

Natomiast przy bloczku keramzytobetonowym gr 24 cm i parametrach izolacyjnych na 100% lepszych niż Twój materiał ścienny, ten sam producent zaleca - cytuję:

"zewnętrzne ściany o grubości 24 cm wymagajądocieplenia: przy ścianie dwuwarstwowej izolacją o grubości 8 cm, przy ścianie trójwarstwowej izolacją o grubości 6 cm, pustką powietrzną i pustakiem osłonowym Termo Optiroc 12 cm. Z uwagi na konieczność docieplania muru, zaprawa ciepłochronna do murowania może być zastąpiona klasyczną zaprawą cementowo-wapienną. Abyzachować właściwą Paroprzepuszczalność ściany wskazane jest wykonanie izolacji z wełny na zewnątrz budynku Zastosowanie: Termo Optiroc 24 - pustak do ścian nośnych zewnętrznych i wewnętrznych"

Zwróć uwagę na grubość zalecanego docieplenia. Możliwe, ze 40 cm Twojego bloczka jest wystarczająco ciepłe, by ocieplić ścianę zaledwie 5 cm warstwą.

Tak głośno myślę.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam, obliczenia można oczywiście wykonać, ale tak jak pisali przedmówcy, wynik wcale nie musi odzwierciedlać stanu rzeczywistego, bo nie ma pewności, co kryje się we wspomnianej pustce. W tamtych latach powszechna była praktyka używania wszystkiego, co było pod ręką. Wypełnianie jej wdmuchiwanym materiałem nie da oczekiwanych rezultatów. Żeby realnie poprawić współczynnik przenikania ciepła ściany, należy zastosować ciągłą warstwę termoizolacji, np. z płyt EPS. Aby nadmiernie nie zwiększać grubości ścian, najlepiej zastosować płytę grafitową o lambdzie 0,031 W/mK i grubości 8 cm, np. płyty styropianowe KNAUF Therm EXPERT Fasada λ 31.

Pozwoli to uzyskać orientacyjny współczynnik U dla ściany na poziomie ok. 0,3 W/mK.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...