Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
aszka101

Wyburzanie ściany nośnej lub działowej

Recommended Posts

Kochani!
Chciałabym wyburzyć ścianę w bloku.
Wymiary liczyłam na tyle ile potrafię.
Grubość: 15 cm
Szerokość: 403 cm
Wysokość: 267 cm
Interesuje mnie połączenie salonu z kuchnią. 

Na ścianie obok, która graniczy z docelowym wyburzeniem, wisi wentylacja. 
Nie wiem czy jest to ściana nośna czy działowa.

Rzut lokalu zamieszczam na zdjęciu. 
https://drive.google.com/open?id=1f89Evgt32bRAok1asC0YePGAQXo1Hqym

Narysowałam też wymiary.
https://drive.google.com/file/d/1SUAlps5cXi5GLWDZlITv9amkprjWmLb4/view
 

Dowiedziałam się, ze wymagana jest opinia z osoby z uprawnieniami konstrukcyjno-budowlanymi.
Czy muszę gdzieś zgłaszać takie wyburzenie ściany?
Kolejne pytanie, to jak szacują się ceny takiego przedsięwzięcia?
Byłabym wdzięczna za dalsze pokierowanie sprawą.

1.jpg

900cbe24a3998a71a488b1974dd6f876.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, aszka101 napisał:

Kochani!
Chciałabym wyburzyć ścianę w bloku.
 

Zapamiętaj raz na jutro, że nigdy, od nikogo, nie otrzymasz zgody na wyburzenie żadnej ściany. Ale możesz otrzymać zgodę na wycięcie ściany.

Z rysunku wynika, że to ścianka działowa, więc wycinanie może być dopuszczalne. Kto jest właścicielem całego obiektu? Które to piętro? Ile pięter ma cały budynek? kto nim zarządza? Czy zarządca zatrudnia inspektorów nadzoru budowlanego?

A, jeszcze jedno. Z jakiego materiału wykonana jest ściana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, aszka101 napisał:

Kochani!
Chciałabym wyburzyć ścianę w bloku.
Wymiary liczyłam na tyle ile potrafię.
Grubość: 15 cm
Szerokość: 403 cm
Wysokość: 267 cm
Interesuje mnie połączenie salonu z kuchnią. 

Na ścianie obok, która graniczy z docelowym wyburzeniem, wisi wentylacja. 
Nie wiem czy jest to ściana nośna czy działowa.

To jest ściana konstrukcyjna - nie można jej wyburzać. Na niej opiera sie strop. Dokładnie 2.

 

24 minuty temu, retrofood napisał:

Z rysunku wynika, że to ścianka działowa,

Ha, ha, ha :takaemotka:

Przemyśl - zobacz,co zostało zaznaczone (na rysunku i na twym cytacie) - i przemyśl...

26 minut temu, retrofood napisał:

Zapamiętaj raz na jutro, że nigdy, od nikogo, nie otrzymasz zgody na wyburzenie żadnej ściany. Ale możesz otrzymać zgodę na wycięcie ściany.

Straszne dyrdymały, kolego. Ja zwał, tak zwał. Można wyburzyć delikatnie, i wyciąć z wielkim hukiem. A kwestią jest usunięcie czegoś, co jest, lub nie jest konstrukcyjnym elementem budowli i wpływ tego usunięcia na konstrukcję, jej stateczność.

 

Logika, kolego - nie słówka. Logika!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zenek napisał:

To jest ściana konstrukcyjna - nie można jej wyburzać. Na niej opiera sie strop. Dokładnie 2.  

Tak, zgadza się. Te obydwa stropy są podparte przewodem YTKSY 2x2x0,5. Weź już zażyj te swoje tabletki, bo znowu się ośmieszasz.

2 godziny temu, aszka101 napisał:

 Na ścianie obok, która graniczy z docelowym wyburzeniem, wisi wentylacja.  

Kanały wentylacyjne możesz umieścić w suficie podwieszanym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

5 godzin temu, retrofood napisał:

Tak, zgadza się. Te obydwa stropy są podparte przewodem YTKSY 2x2x0,5. Weź już zażyj te swoje tabletki, bo znowu się ośmieszasz.

Rzeczywiście, masz rację - tam jest dzialowa ścianka. Nie zauważyłem tych drutów. Można wyburzyć. Ale pozwolenie chyba trzeba uzyskać z administracji.

Ale myślę, że to nakładka instalacji elektrycznej mnie zmyliła. Na rysunku budowlanym jednak powinny być pokazane podciągi i wymiary, a tych tu nie widzę. Więc nie jest to dokumentacja właściwa do analizy budowlanej.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, zenek napisał:

Na rysunku budowlanym jednak powinny być pokazane podciągi i wymiary, a tych tu nie widzę. Więc nie jest to dokumentacja właściwa do analizy budowlanej.

I są pokazane wymiary ale nie na tym rzucie. Jak się nie zna to się buźki nie otwiera i wypadało by przeprosić za babola.

Słyszałeś kiedyś o projekcie instalacji elektrycznej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Słyszałeś kiedyś o projekcie instalacji elektrycznej?

słyszałem - służy do celów instalacji elektrycznej, nie projektowania wyburzeń i nowych ścian.

A przepraszać nie ma za co - i kogo. Przepraszanie to częśc kultury - tej nie zauważyłem u retrofooda w stosunku do mnie, więc też i odwrotnie trudno stosować. Taka karma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, zenek napisał:

to częśc kultury - tej nie zauważyłem u retrofooda w stosunku do mnie, 

Na takie traktowanie - nie tylko przez niego - solidnie zapracowałeś swoją tutaj działalnością :bezradny:

 

Coż - taki jest zenek... :bezradny:

Chyba już gdzieś to pisałem... :zalamka:

 

 

Ooooo:

9 godzin temu, zenek napisał:

Logika, kolego - nie słówka. Logika! 

 

9 godzin temu, zenek napisał:

Ha, ha, ha :takaemotka:

 

9 godzin temu, zenek napisał:

To jest ściana konstrukcyjna - nie można jej wyburzać. Na niej opiera sie strop. Dokładnie 2. 

 

 

 

Przydałoby się małe sorry

Edytowano przez uroboros (zobacz historię edycji)
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robaczki, dziękuję za komentarze.
Jest wiele skrajnych opinii w tym temacie. Nie wiem do kogo mam się dalej zwrócić.
Może kolejne zdjęcia coś ułatwią. 

Na chwilę obecną przyjmuję, że to ściana działowa.
Wszystko mi jedno czy ktoś ją wytnie czy wyburzy! Chciałabym, aby po prostu zniknęła! :)
Nie mam pojęcia z jakiego materiału wykonana jest wykonana. Koło 15 cm.
Mieszkam na 2 piętrze mieszkania z 2006 r. Warszawa Ursynów.
Biuro projektowe Archigraf (Inwestor Dom Development). Może do nich pisać? Jest jeszcze podwykonawca.
 

Administrator budynku twierdzi, że potrzebna jest rada eksperta, bo on jedyne co może, to wysłać mi projekt. 
Boje się jednak, że taki inżynier weżmie mnóstwo pieniędzy za taką ekspertyzę, a w efekcie i tak nie będę mogła nic zrobić ze ścianą... :(
Jak to wygląda w rzeczywistości?



 

871a503fc1fc04218c41a78831480d21.jpg

2569596_201774478_mieszkanie-warszawa-ursynow-ul-plaskowickiej-44_xlarge.jpg

Edytowano przez aszka101 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to niech Ci wyśle projekt - budowlany, a nie instalacji elektrycznej... i nam pokarz...

 

A co do zdjęć - pokazałaś piękną zabudowę kuchni i niewiele ścian... więcej pokazałoby zrobione z pokoju, ale pewnie tam jest jakaś szafa...

 

 

Ja to bez obcyndalania rozebrałbym tę ścianę, wyrzucił oboje drzwi - te do kuchni i te do pokoju i powstanie duża przestrzeń.

 

Ale z drugiej strony wizyta takiego eksperta ułatwi ewentualne rozmowy z wykonawcą, czy administratorem, a na pewno nie wydrenuje portfela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ta ściana to zwykła działówka tyle że stawiana w 12stkę z suporeksa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, aszka101 napisał:

 Administrator budynku twierdzi, że potrzebna jest rada eksperta, bo on jedyne co może, to wysłać mi projekt. 
Boje się jednak, że taki inżynier weżmie mnóstwo pieniędzy za taką ekspertyzę, a w efekcie i tak nie będę mogła nic zrobić ze ścianą... :(

Koleżanko, wysłałbym Ci mojego szwagra, eksperta konstruktora budowlanego, bo lubił się bawić na emeryturze, ale wziął i umarł, więc nie da rady. Tym niemniej wciąż mam pół rodziny w branży budowlanej (sam też się po budowach szwendałem), a ponieważ teraz jestem już mocno leciwy, to przez kilkadziesiąt lat słuchania ich rozmów przy stole i/lub butelce, nauczyłem się więcej niż niejeden budowlaniec w szkole.

Dlatego mówię jasno: wycięcie tej ściany nikomu i niczemu nie zagraża, możesz to zrobić bez pytania kogokolwiek. Skoro jednak chcesz zachować dobre układy z administracją, to poszukaj gdzieś człowieka z uprawnieniami budowlanymi w zakresie konstrukcyjnym i skonsultuj to z nim. Musisz mu tylko udostępnić ten projekt od administratora. Koszt nie powinien przekroczyć 200 PLN , no w Warszawie powiedzmy że 300 PLN, ale to już z określeniem (na piśmie) technologii i zakresu robót. Pozostaje kwestia wentylacji i może być, że czegoś jeszcze, ale z takimi sprawami to jakiś budowlaniec wykończeniowy z kilkuletnią praktyką poradzi sobie bez trudu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda że podłączenie trójżyłowe wentylatora z timerem to dla niedoświadczonych kłopot. Dziewięć możliwych podłączeń przewodów :-) Natomiast korzystając z instrukcji i prawidłowo łącząc przewody nie jest to już takie trudne. Na początku najlepiej sprawdzić działanie wentylatora poza instalacją, wówczas będziemy wiedzieć czy sam wentylator nie posiada jakiejś wady. Niestety moduły elektroniczne mogą być niepoprawnie zlutowane, najczęściej w miejscach pinów podłączeniowych. Jeśli wszystko zostało sprawdzone i wentylator działa. Warto sprawdzić instalację miernikiem. Gdzie jest faza? A może być nawet w niebieskim przewodzie jeśli ktoś niewłaściwie podłączył instalację i już cała sprawa się rypie. Sprawa trzeciego przewodu, jedyny problem podłączenia wentylatora z timerem. Poprawnie wykonana instalacja do podłączenia wentylatora powinna posiadać oddzielny przewód do przerywanej fazy - nie przewód uziemienia. Wynika to z przepisów bezpieczeństwa. Praktyka jednak zmusza nas do wykorzystania przewodu uziemienia żółto-zielony z racji braku innego. I teraz bardzo ważna sprawa. Przewód uziemienia musimy odłączyć od pozostałej części instalacji uziemienie. Przewód ten powinien prowadzić jedynie od wentylatora do włącznika światła. Wszystko sprawdzone i jest jak należy Jak poprzednicy pisali: Faza - brązowy - L Zero, neutralny - niebieski - N Faza przerywana włącznikiem - żółto-zielony - T Włącznik może być dzwonkowy do samego wentylatora. Z powyższego opisu wynika że prawdopodobnie faza i zero zostały podłączone prawidłowo - należy sprawdzić przewody w kanale wentylacyjnym gdzie jest faza i jeśli jest odwrotnie zmienić podłączenie w pinach. Wentylator wykonuje suchy start przy pierwszym podłączeniu. Natomiast przewód timera jest źle podłączony i tutaj jak poprzednicy pisali trudno wywnioskować ze zdjęcia, trzeba być na miejscu i sprawdzić linię tego przewodu i zaciski na kostce włącznika. https://ventox.pl/Poradnik_doboru_oraz_montazu_wentylatora
    • Gość MM
      "Tapety strukturalne zwane raufazą"?? Gratuluję wiedzy autorowi artykułu, widać nie ma najmniejszego pojęcia o tym, jakie mogą być tapety strukturalne, choć najwidoczniej zdjęcie ze strony producenta raufazy "zapożyczył". Trzeba było wczytać się trochę w tę stronę, drogi Panie. Pan wybaczy, ale nie mam czasu teraz jej Panu streszczać.
    • Bardzo bogata oferta różnorodnych tapet skłania nas często to wybrania właśnie takiego sposobu wykończenia ścian. Powierzchnie przeznaczone do tapetowania powinny być przede wszystkim równe i podobnie jak przy malowaniu, muszą charakteryzować się dobrą przyczepnością warstw pokrywających tynk. Stosownie do przeznaczenia pomieszczenia, rodzaj pokrycia dobieramy nie tylko że względu na wygląd, ale również własności użytkowe - odporność na uszkodzenia, możliwość zmywania czy zdolność do maskowania wad podłoża. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/wykanczanie/baza-wiedzy/50602-czy-warto-tapetowac-sciany
    • Witam wszystkich na forum,   planuję własnoręczne wykonanie i montaż schodów w mieszkaniu dwupoziomowym. Schody jednobiegowe, na jednej belce nośnej z profilu stalowego, 16 stopni drewnianych, konstrukcja jak na zdjęciu. Z wykonaniem samej konstrukcji nie będę miał problemu, ponieważ spawane konstrukcje stalowe to branża w której pracuję, ale dla mnie "schody" zaczynają się przy montażu, bo na budowlance się nie znam. Dlatego mam kilka pytań: 1. Do czego przykręcać się w stropie, czy miedzy blachę z otworami montażowymi spawaną do konstrukcji, a strop powinienem jeszcze coś dać, czy mogę przykręcać się bezpośrednio do stropu? 2. Ta sama sytuacja przy podłodze - czy przed położeniem paneli powinienem przykręcić się z blachą do wylewki, a później ją maskować? Czy mogę się jakoś mocować jak będą już położone panele? 3. Czy poza montażem do stropu i podłogi powinienem wesprzeć się na ścianie?  4. Czy w ogóle mogę przykręcić się na górze do stropu, a na dole do wylewki, skoro jedno względem drugiego może pracować? Pozdrawiam
    • Jedno z najprostszych rozwiązań to wstawienie elektrycznych pieców akumulacyjnych z dynamicznym rozładowaniem. Przy zapotrzebowaniu max. 9 KW nie będzie to nadmierne obciążenie sieci, możliwość zasilania tylko tanim (nocnym)prądem,zdalne sterowanie np. przez telefon temperaturą wewnątrz. Zaleta tego rozwiązania jest m.in. możliwość dowolnego ich przestawienia czy nawet odsprzedania gdy okażą się zbędne.  Uzupełnieniem w czasie pobytu będzie kominek. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...