Skocz do zawartości

dojazd do garażu


Recommended Posts

witam wszystkich którzy są przed , w czasie i po zakończeniu remontów w domu jak i wokół domu.bardzo często przeglądam tematy na forum ale nie znalazłam nic na temat wykonania dojazdu do garażu a konkretnie czy ktoś robił taki dojazd z takich plastikowych jakby kratek?
mieszkam poza miastem i nie mam utwardzonego dojazdu do garażu a więc w okresie opadów wszystko rozmięka i mam dwa rowy mariańskie na podwórku.w internecie znalazłam takie plastikowe kratki które chciała bym ułożyć tylko na szerokość kół a w środek wsypać żwir.oczywiście wiem że trzeba wybrać trochę ziemi ale może ktoś już coś takiego robił i może się podzielić doświadczeniem jak się wogule do tego zabrać no i czy ta kratka jest wytrzymała i spełnia swoje zadanie?za wszelkie informację będę wdzięczna .pozdrawiam!
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Cytat

Witam.Super rozwiązanie .Mam patent na odświerzanie w przypadku zabrudzenia piaskiem czy błotem,trzeba przesiać przez rafkę do piasku.Precz z betonem.Pozdrawiam.Bob



A dlaczego nie beton? Podjazd betonowy jest bardzo solidny i nie ma kłopotów z jego utrzymaniem.
Link do komentarza
Cytat

A dlaczego nie beton? Podjazd betonowy jest bardzo solidny i nie ma kłopotów z jego utrzymaniem.


Popieram. Jednolita powierzchnia jaka jest cementowy podjazd sprawdza sie najlepiej w polskiej strefie klimatycznej. Podjazd taki jest funkcjonalny, ekonomiczny i ladny i bezpieczny. Ozdobne elementy jak kratki, kamienie, ozdobne kostki brukowe nie sa najlepsze na duze obszary podjazdow w polskiej strefie klimatycznej. Mozna je zastosowac (ulozyc) jako elementy ozdobne na obrzezach podjazdu lub chodniczkach ogrodowych--tam gdzie nie bedzie sporego ruchu samochodow, a w zimie nie bedziemy sie musieli martwic ze przy odsniezaniu uszkodzimy powierzchnie. Latwiej i taniej jest naprawic ryse na betonie niz naprawiac, wymieniac uszkodzone kratki lub kostke brukowa. Wiem ze takie powierzchnie ciekawie wygladaja jednak nie sprawdzaja sie w praktyce-niestety.
Link do komentarza
Cytat

Popieram. Jednolita powierzchnia jaka jest cementowy podjazd sprawdza sie najlepiej w polskiej strefie klimatycznej. Podjazd taki jest funkcjonalny, ekonomiczny i ladny i bezpieczny. Ozdobne elementy jak kratki, kamienie, ozdobne kostki brukowe nie sa najlepsze na duze obszary podjazdow w polskiej strefie klimatycznej. Mozna je zastosowac (ulozyc) jako elementy ozdobne na obrzezach podjazdu lub chodniczkach ogrodowych--tam gdzie nie bedzie sporego ruchu samochodow, a w zimie nie bedziemy sie musieli martwic ze przy odsniezaniu uszkodzimy powierzchnie. Latwiej i taniej jest naprawic ryse na betonie niz naprawiac, wymieniac uszkodzone kratki lub kostke brukowa. Wiem ze takie powierzchnie ciekawie wygladaja jednak nie sprawdzaja sie w praktyce-niestety.



No ale kostkę brukowąś warto mieć. Wszyscy mnie zapewniają że jest bardzo trwała.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Cze.Na wzór angielski mam podjazd wysypany kruszonym granitem o frakcji 8-20 mm.Rewelacja.Sucho mile skrzypi
pod kołami.Kratka plastikowa nadaje się na obrzeża i ścieszki.Pozdro



witam, cieszę się, że natrafiłam na kogoś z takim podjazdem. bardzo proszę mi powiedzieć wszystko na temat kruszonego granitu, jak się sprawuje zimą, czy się rozjeżdża po kołami, jak był u Pana (i ) "układany". chcemy z mężem także wysypać podjazd do garażu o dł. 40 metrów granitem, wcześniej jednak szukamy info, czy warto jeśli chodzi o funkcjonalność. pozdr.mila
Link do komentarza
Cytat

No ale kostkę brukowąś warto mieć. Wszyscy mnie zapewniają że jest bardzo trwała.


Też jestem za: można wybrać ładny kolor, wzór, jest praktyczna- dzieci mogą jeździć rowerami, szybko rozpuszcza się na niej śnieg, w przeciwieństwie do litego betonu szybko wysycha nawet po ulewie i rewelacyjnie pierze się na niej dywan- oczywiście nie "czysta wełna", bo szybko woda przesącza sie do podłoża.
Link do komentarza
Cytat

A dlaczego nie beton? Podjazd betonowy jest bardzo solidny i nie ma kłopotów z jego utrzymaniem.


Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif



Wszystko jest tymczasowe. A beton jest najmniej tymczasowy z kratek , żwirków itp.
Link do komentarza
Cytat

Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif



Tak z ciekawości.. o ile mógłby być droższy podjazd wykonany w "technologii autostradowej" z udziałem super speca?
Link do komentarza
Cytat

Wszystko jest tymczasowe. A beton jest najmniej tymczasowy z kratek , żwirków itp.


Filozofia ma ograniczone zastosowanie w budownictwie a podjazd do garażu wykonany z wyprodukowanej fabrycznie kratki betonowej czy wysypany tłuczniem granitowym będzie trwalszy od nawierzchni betonowej wykonanej w warunkach prymitywnych czyli np wylewce z betoniarki.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Są firmy specjalizujące się w nawierzchniach z betony wylewanego ale wątpię aby były zainteresowane kilkudziesięcima metrami kwadratowymi podjazdu.Bob icon_biggrin.gif



Cóż... racja. A w sumie szkoda. Opłacało by się nam klientom budować jak najsolidniej a tu się okazuje że jest to nierentowne dla przedsiębiorcy. icon_sad.gif
Link do komentarza
Cytat

Cóż... racja. A w sumie szkoda. Opłacało by się nam klientom budować jak najsolidniej a tu się okazuje że jest to nierentowne dla przedsiębiorcy. icon_sad.gif


Są technologie przemysłowe i ,,domowe".Wykonanie trwałego betonu wymaga użycia listew wibracyjnych ,zacieraczek do betonu i odpowiedniej pielęgnacji betonu przez kilka dni.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

witam, cieszę się, że natrafiłam na kogoś z takim podjazdem. bardzo proszę mi powiedzieć wszystko na temat kruszonego granitu, jak się sprawuje zimą, czy się rozjeżdża po kołami, jak był u Pana (i ) "układany". chcemy z mężem także wysypać podjazd do garażu o dł. 40 metrów granitem, wcześniej jednak szukamy info, czy warto jeśli chodzi o funkcjonalność. pozdr.mila


Cze.Otwartym tekstem mówiąc to był wysypywany z taczek w proporcji 1:3 ,mieszany i rozgrabiany.Granulacja musi być różna aby kamyki się zazębiały tworząc stabilną powierzchnię.To był gres po likwidacji zakładu i dokładnie nie znam ilości poszczególnych frakcji,drobna na oko to 8-12 ,grubsza 16-20.Pozdro icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie rozumiem icon_lol.gif. Chodziło mi o to że gdyby technologia pozwalała na przechowywanie betonu do późniejszego użycia (cały czas kombinuje nad tym lepszym) to mógły się i w sprzedaży detalicznej pojawić. Ale to pewnie futurystyczne mrzonki. icon_sad.gif


Może uściślijmy nazewnictwo.Beton to stwardniała mieszanka betonowa czyli piasek,żwir,woda,cement.Dolanie wody do pozostałych składników powoduje rozpoczęcie procesu wiązania cementu i nie da się tego przerwać,czyli produktu nie da się przechować na pózniej.Są w sprzedaży gotowe mieszanki piasku,żwiru i cementu które odpowiednio przechowywane mogą ,,być na póżniej".A swoją drogą zawsze zwalczałem dziwny obyczaj pozostawiania np zaprawy murarskiej czy tynkarskiej ,,na jutro"bo szkoda wywalić.Dzięki takim zwyczają mamy odpadające tynki.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Może uściślijmy nazewnictwo.Beton to stwardniała mieszanka betonowa czyli piasek,żwir,woda,cement.Dolanie wody do pozostałych składników powoduje rozpoczęcie procesu wiązania cementu i nie da się tego przerwać,czyli produktu nie da się przechować na pózniej.Są w sprzedaży gotowe mieszanki piasku,żwiru i cementu które odpowiednio przechowywane mogą ,,być na póżniej".A swoją drogą zawsze zwalczałem dziwny obyczaj pozostawiania np zaprawy murarskiej czy tynkarskiej ,,na jutro"bo szkoda wywalić.Dzięki takim zwyczają mamy odpadające tynki.Bob icon_biggrin.gif



Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?
Link do komentarza
Cytat

Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?


Obawiam się że wykonanie podjazdu z gotowych mieszanek betonowych z ,,wora"może być cenowo równoważne podjazdowi z betonu lanego z ,,gruszki" i super wykładzinie z tartanu.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?


Wspominałem o technologii autostradowej a nie o betonie autostradowym.Chodzi o to że taki beton trzeba wibrować ,musi być odpowiednio mocny i trzeba go odpowiednio pielęgnować w okresie twardnienia.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Obawiam się że wykonanie podjazdu z gotowych mieszanek betonowych z ,,wora"może być cenowo równoważne podjazdowi z betonu lanego z ,,gruszki" i super wykładzinie z tartanu.Bob icon_biggrin.gif


O takim tartanie mowa?:

Tartan - tworzywo poliuretanowe, odporne na ścieranie i temperaturę. Używa się go do wykładania bieżni, rozbiegów i rzutni boisk sportowych.

W przybliżeniu 50 % składników to poliizocyjaniany oraz 50 % wypełniaczy i barwników. Rozprowadzany jest w postaci płynnej (na przykład 12mm warstwa) na odpowiednio twardym (utwardzonym) podłożu (betonowym, asfaltowym). Tworzy sprężystą oraz pogodo i czaso trwałą warstwę.
( Wikipedia)
Link do komentarza
Cytat

O takim tartanie mowa?:

Tartan - tworzywo poliuretanowe, odporne na ścieranie i temperaturę. Używa się go do wykładania bieżni, rozbiegów i rzutni boisk sportowych.

W przybliżeniu 50 % składników to poliizocyjaniany oraz 50 % wypełniaczy i barwników. Rozprowadzany jest w postaci płynnej (na przykład 12mm warstwa) na odpowiednio twardym (utwardzonym) podłożu (betonowym, asfaltowym). Tworzy sprężystą oraz pogodo i czaso trwałą warstwę.
( Wikipedia)


Jasne że o takim.Może być przyczyną kłopotów jak żona cicho podjedzie niespodziewanie.Lepszy żwir bo trzeszczy. icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...