Skocz do zawartości

Przesunięcie grzejnika


Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Planuje przesunąć grzejnik w stronę okna o jakieś 10 cm ( obecnie ok 20 cm), by to wykonać planuje wyciąć część wylewki by dostać się do rurek następnie planuje na prostym odcinku odciąć cześć starej rurki i dosztukować nową dłuższą.

 

Narzędzia jakie posiadam to: przyrząd do cięcia rurek pex, do gratowania krawędzi.

 

Nie wiem jaką metodę wybrać co mogli byście polecić ja rozważam zastosować złączki skręcane (jeśli polecacie jakąś firme proszę napiszcie) albo system Hep2O, ponieważ nie ukrywam, że chce zrobić to sam a nie posiadam zgrzewarki i zaciskarki.

 

Jeśli odradzacie jakąś z metod piszcie śmiało.

 

 

Pozdrawiam

51300739_820917668242521_842558728187150336_n.jpg

Link do komentarza

Z powodzeniem można użyć typowych złączek zaciskanych (nie zaprasowywanych) do rur warstwowych PEX (zakładając, że z nich jest podłączenie). Powinny wystarczyć dwa kolanka  skręcane i ewentualnie zawory odcinające. Można też wykorzystać przyłączeniową konsolę kątową.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
5 godzin temu, Adam Siwiński napisał:

Jeśli odradzacie jakąś z metod piszcie śmiało.

Piszę więc śmiało.

 

Odradzam wszystkie metody, natomiast proponuję poprosić o wykonanie tej przeróbki fachowcowi, najlepiej temu, który robił instalację.

 

 

Link do komentarza
1 godzinę temu, Adam Siwiński napisał:

Niestety nie ma takiej możliwości ponieważ instalacje wykonywał deweloper (mieszkanie już odebrane).

Jeżeli to mieszkanie w bloku to musisz wiedzieć, że przed przeróbką trzeba zakręcić dopływ wody i wodę spuścić z instalacji a po przeróbce zalać wodą i odpowietrzyć instalację. To nie będzie takie proste jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy.

Druga sprawa to wszelakie złączki czy skręcane czy sprasowywane nie mogą być umiejscowione w przegrodach stałych a tym bardziej w posadce bo z biegiem lat skorodują i każde połączenie jest potencjalnym źródłem przecieku.

Z drugiej strony uważam, że obecna odległość grzejnika od okna jest prawidłowa, będzie dobra cyrkulacja ciepłego powietrza.

Link do komentarza

1. w instalacji nie ma jeszcze wody, zawór przed mieszkaniem jest zamknięty,

2. Pytam czy stosować złączki właśnie w celu uniknięcia awarii za jakiś czas

3. potrzebuje uzyskać więcej miejsca pod narożnik, niestety deweloper w pierwszej fazie projektu informował o innej odległości, gdybym nie potrzebował tych 5-10 cm nawet bym nie myślał o takiej przeróbce

4. co do korodowania to planuje dać otulinę na rurkę ze złączką, dodatkowo za uszczelnienie odpowiada o-ring, oraz tego typu złączki stosowane są przy ogrzewaniu podłogowym i są odporne na korozje i osadzanie kamienia- ale rozumiem punkt widzenia i sam nad tym się zastanawiałem 

 

Reasumując rozumiem, że lepiej zrobić połączenie zgrzewane ? 

Edytowano przez Adam Siwiński (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
4 godziny temu, Adam Siwiński napisał:

w instalacji nie ma jeszcze wody

Mam nadzieję, że szczelność układu robiona była nie tylko sprężonym powietrzem...

Link do komentarza
Gość mhtyl
5 godzin temu, Adam Siwiński napisał:

4. co do korodowania to planuje dać otulinę na rurkę ze złączką, dodatkowo za uszczelnienie odpowiada o-ring, oraz tego typu złączki stosowane są przy ogrzewaniu podłogowym i są odporne na korozje i osadzanie kamienia- ale rozumiem punkt widzenia i sam nad tym się zastanawiałem 

Tylko, że te złączki  w podłogówce nie występują w posadzce. Pętla grzejna jest to jeden odcinek rury i nie może być łączony.

5 godzin temu, Adam Siwiński napisał:

Reasumując rozumiem, że lepiej zrobić połączenie zgrzewane ? 

Na Twoim miejscu odkuł bym posadzkę do samego spodu  aby odkryć rurki i spróbować przesunąć rurki o te 10 cm wraz z grzejnikiem. Wtedy unikniesz dodatkowych, zbędnych łączeń i zaoszczędzisz sobie roboty.

Rur alupex się nie zgrzewa.

 

Link do komentarza
Dnia 1.02.2019 o 16:51, mhtyl napisał:

Tylko, że te złączki  w podłogówce nie występują w posadzce. Pętla grzejna jest to jeden odcinek rury i nie może być łączony.

Na Twoim miejscu odkuł bym posadzkę do samego spodu  aby odkryć rurki i spróbować przesunąć rurki o te 10 cm wraz z grzejnikiem. Wtedy unikniesz dodatkowych, zbędnych łączeń i zaoszczędzisz sobie roboty.

Rur alupex się nie zgrzewa.

 

Rozumiem, że sugerujesz aby podnieść rurki ze stropu i umieścić je bliżej górnej warstwy wylewki (wysokość wylewki wraz ze styropianem ok 9 cm) by na całej długości uzyskać te 5-10 cm ? Dobrze to rozumiem ?

Link do komentarza
Gość mhtyl
10 minut temu, Adam Siwiński napisał:

Rozumiem, że sugerujesz aby podnieść rurki ze stropu i umieścić je bliżej górnej warstwy wylewki (wysokość wylewki wraz ze styropianem ok 9 cm) by na całej długości uzyskać te 5-10 cm ? Dobrze to rozumiem ?

Coś w ten deseń. Chodzi o to aby nie rozbić dodatkowych łączeń. Posadzkę musisz i tak i tak rozkuwać, więc jak rozkujesz ją ciut więcej nic się nie stanie tylko uważaj gdy będziesz odkuwał posadzkę w pobliżu rury. To powinno sie udać, tylko musisz zlokalizować z której strony idą rurki abyś nie kuł niepotrzebnie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...