Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
@migo

Uzupełnianie ubytków i malowanie

Recommended Posts

Witam państwa.

Powoli przymierzam się do remontu dwóch pokojów w których od kilku lat nic nie było "robione"

Przeglądałem wiele poradników ale żaden nie  stwierdza jednoznacznie jakich materiałów użyć by całośc osiągnęła zamierzony kształt.

Mianowicie, w jednym pokoju mam mase "zadziorów" i wgłębień, czy to po meblach czy po mocniejszym uderzeniu.

Chciałbym je zaszpachlować i pomalować ale nie wiem jakich preparatów do tego użyć.

 

W drugim pokoju sytuacja wygląda gorzej.

Problemy z zadaszeniem sprawiły że do ściany zaczynała wsiąkać woda. 

Farba się połuszczyła, a w niektórych miejscach można usłyszeć głuche pukanie,

Dodatkowo została wykuta dziura, która miała ułatwić schnięcie.

Ktoś mógłby polecić materiały dobrej jakości, sprzęt i powirzchownie powiedzieć jak się za to zabrać?

Dzięki za wszelkie rady.

50872806_808963092789008_5708788667766538240_n.jpg

50981283_1107787219399899_2154110919976681472_n.jpg

50936327_377377772828609_4944692876043878400_n.jpg

51033639_2084543281631847_348899705490505728_n.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzkęki za szybką opdowiedź ;)

Na filmie rozdrapywano szczeliny, a jak się to ma do wgłębień które cale są pokryte farbą? Też musze to rozgrzebać czy wystarczy grunt?

 

Edytowano przez @migo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym te wgłębienia opukał i sprawdził czemu tak jest, ubytki uzupełnił odpowiednią zaprawą reperacyjną albo inną dedykowaną masą. Możliwe, że szpachla też się sprawdzi. Wyrównać, zatrzeć szpachlę lub jeśli to jest inna zaprawa  - poczekać do wyschnięcia i zlicować ze ścianą czyli zeszlifować naddatki.

Zagruntować, pomalować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.01.2019 o 14:14, @migo napisał:

Witam państwa.

Powoli przymierzam się do remontu dwóch pokojów w których od kilku lat nic nie było "robione"

Przeglądałem wiele poradników ale żaden nie  stwierdza jednoznacznie jakich materiałów użyć by całośc osiągnęła zamierzony kształt.

Mianowicie, w jednym pokoju mam mase "zadziorów" i wgłębień, czy to po meblach czy po mocniejszym uderzeniu.

Chciałbym je zaszpachlować i pomalować ale nie wiem jakich preparatów do tego użyć.

 

W drugim pokoju sytuacja wygląda gorzej.

Problemy z zadaszeniem sprawiły że do ściany zaczynała wsiąkać woda. 

Farba się połuszczyła, a w niektórych miejscach można usłyszeć głuche pukanie,

Dodatkowo została wykuta dziura, która miała ułatwić schnięcie.

Ktoś mógłby polecić materiały dobrej jakości, sprzęt i powirzchownie powiedzieć jak się za to zabrać?

Dzięki za wszelkie rady.

50872806_808963092789008_5708788667766538240_n.jpg

50981283_1107787219399899_2154110919976681472_n.jpg

50936327_377377772828609_4944692876043878400_n.jpg

51033639_2084543281631847_348899705490505728_n.jpg

Szanowny Panie,

Podstawą jest usunięcie źródła zawilgocenia, osuszenie ścian oraz zapewnieniem prawidłowej wentylacji i utrzymanie stałej temperatury we wnętrzach. Luźno związane, łuszczące się fragmenty należy usunąć, a podłoże dokładnie oczyścić i zagruntować. Tu może Pan wykorzystać grunt ACRYL-PUTZ® GU40. Mniejsze ubytki można wypełnić masą naprawczą ACRYL-PUTZ® LT 22 LIGHT. Większe pęknięcia można uzupełnić zaprawą tynkarską. Aby uzyskać najlepszy efekt warto pomyśleć o nałożeniu gładzi – polecam użycie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® ST10 START. Nie wykazuje ona skurczu i nie pęka nawet w grubych warstwach (do 3 cm przy pojedynczych ubytkach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu, gdzie masz gładką ścianę - pierwsza fotka - z reperacją nie będzie większego problemu - gruntujesz, gładzisz i szlifujesz, gruntujesz i malujesz.

W przypadku trzeciej i czwartej fotki, po ustaleniu i wyeliminowaniu przyczyny przecieku, tu gdzie są miejsca "głuche", należałoby odkuć tynk i uzupełnić zaprawą - cementowo-wapienną, bądź gipsową - po wysuszeniu szlifować, gruntować, gładzić, szlifować i malować po ponownym zagruntowaniu.

Największy problem będzie ze ścianą z barankiem :zalamka:... Jeśli zaczniesz cokolwiek robić, aby załatać gipsem, czy gładzią te wgniecenia - uzyskasz gładkie plamy na baranku i dopiero ONE zaczną być widoczne... Oczywiście można starać się pędzelkiem, jakimiś szpachelkami sztukateryjnymi dłubać i próbować uzyskać coś podobnego do istniejącego baranka... Sugerowałbym malowanie ścian oraz pozostawienie tych dołków, i w tych miejscach powiesić obrazek, czy oprawione zdjęcie babci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem grunt Polimerowy Acryl-Putz GK42 i pomalowałem wszyskie wgniecenia idziórki z niewielkim zapasem.

Kupiłem również Gładź szpachlowo wykończeniową Acryl-Putz FS20

Zamierzam jutro wszystko poszpachlować i po około 5h  papierem ściernym 120 na pacce poszlifować.

Co do tego baranka powiem szczerze nawet nie zwróciłem uwagi :O zawsze było malowane i było ładnie :/

Czy jakaś konkretna farba tego ujednolici?

Planowałem zakup Decorala.

 

Przepraszam za zwłoke z odpowiedzią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że gąbką ścierna 100/180 ten baranem się trochę łagodzi, nwm czy przejechać nim cała ścianę? Ktoś doradzi?

Dodatkowo chce już gruntowac czy zwykły grunt 1:1 atlas starczy?

Czekam na odpowiedź

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradnik. W sumie przyda się niedługo i mi. Ja wprawdzie mam w piwnicy inny wariant Acryl Putz, ale widać, że do łatania dziur będzie potrzebne mi coś innego. Bardzo fajnie, żeście to opisali. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tylko czy papa nie gryzie się ze styropianem? Dziś dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem czy mają jakąś informację czy ich papa Izobud 5mm reaguje ze styropianem to powiedzieli mi że raczej tak a jak się dowiedzieli że stosowałam ją na łatwy fundamentowe to dostałem odpowiedź, która zbiła mnie z tropu. Mianowicie że na ławy nie powinno się dawać papy tylko folie fundamentową bo papa pod wpływem nacisku ścian ulega ściśnięciu i zolacja jest wtedy wątpliwa. Trochę mnie to przerazilo bo ja już dałem pape 5mm na ławy i na tym stoją ściany z bloczka (tak mi z resztą doradzil kierownik budowy że papa zawsze będzie lepsza niż jakieś wymysly). Ale później sobie myślę że co z tego że zostanie ściśnięta, przecież nie ulegnie przerwaniu przez to a masa asfaltowa (??) i tak zostaje pomiędzy boczkiem a ława więc czemu niby miało nie być izolacji wilgociowej? Tak samo jakby ławy posmarować smołą. Czy ściśnięcie smoły spowoduje jej brak izolacji? Co uważacie? 
    • Niepoprawnym rozwiązaniem jest ocieplanie styropianem w dwóch warstwach 2x10 cm i  jest to niezgodne z dokumentem odniesienia jakim jest Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna (KOT, EOT) do niedawana nazywana Aprobatą Techniczną . Nie ma też żadnych innych argumentów świadczących o korzyściach wynikających z zastosowania takiej techniki, a wręcz jest to tylko generowanie niepotrzebnych kosztów. Ewentualne straty na połączeniu płyt styropianowych (zakładając poprawne przyklejenie i uzupełnienie ewentualnych szczelin pianką poliuretanową) są praktycznie pomijalne. System ociepleń należy mocować w jednej warstwie, płyty styropianowe w jednej grubości. Taki też sposób przewidują wszystkie wytyczne i instrukcje dotyczące metody ocieplania ETICS. Kompletny System Ociepleń Termo Organika, podobnie jak wszystkie systemy innych producentów, przewidują zastosowanie izolacji w jednej grubości. Wykonanie inaczej niż stanowią zalecenia i wytyczne producentów, tylko na odpowiedzialność osoby stosującej własne rozwiązanie. Łączniki mechaniczne należy zastosować opcjonalnie w zależności potrzeby, np. kiedy płyty styropianowe są klejone do podłoża na którym są warstwy mogące osłabić przyczepność (najczęściej starsze budynki poddawane termomodernizacji).
    • Teoretycznie to możemy poteoretyzować, ale praktycznie i tak trzeba pomijanego przez Ciebie konstruktora w to zaangażować i powyjaśniać parę spraw...
    • Planuję ocieplić budynek styropianem o grubości 2x10cm na zakładkę. W efekcie, żeby dobrze zakotwiczyć styropian, potrzebowałbym do kołkowania dybli o dł. 30cm, których zakup jest trudny i kosztowny. Budulcem ścian jest suporeks i częściowo kamień wapienny, ponieważ jest to stary, wyremontowany budynek. Myślałem o zakołkowaniu pierwszej warstwy kołkami 20 cm i na tak przygotowane podłoże przykleić drugą warstwę ocieplenia. Czy jest to dobry pomysł?
    • Fundament miałby wisieć na czas zasypania wykopów jeśli bym wybrał opcję robienia przed skończeniem drenażu. Ale wtedy pojawia się problem jak zagęścić grunt pod wylanymi już ławami. Tak na prawdę mało w internecie można znaleźć nawet filmów czy opisu jak się łączy dom podpiwniczony z garażem. Widocznie mało jest takich domów. A czy zastosowanie płyty pod garażem nie było by pewniejsze? Kolejna sprawa - pytanie o folię kubełkową. Czy jeśli będę miał taras z jednej strony i garaż z drugiej to czy w tym miejscu jest sens stosowania folii jeśli będzie ona zabetonowana od góry?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...