Skocz do zawartości

folia paroizolacyjna


KrejsTv

Recommended Posts

Witam mam taki problem, zamierzam kupić folie paroizolacyjna aluminiową i zastanawiam się jak przykręcę płyte g/k do stelażu a między stelażem a płytą g/k będzie ta folia to jak ją przykręcę to wkrętem w niej zrobie dziurę. I czy ona powinna być w tym miejscu, czy gdzieś indziej albo jak to zrobić żeby było dobrze. I czy ta folia aluminiowa daje coś porównując do zwykłej foli paroizolacyjne. Z góry dzięki. I czy mógłby ktoś doradzić, jaka taśmę na łączenie płyt g/k kupić najlepiej.

Link do komentarza
19 minut temu, KrejsTv napisał:

Witam mam taki problem, zamierzam kupić folie paroizolacyjna aluminiową i zastanawiam się jak przykręcę płyte g/k do stelażu a między stelażem a płytą g/k będzie ta folia to jak ją przykręcę to wkrętem w niej zrobie dziurę.

Jak przykręcisz/przebijesz folie wkrętem to dziury nie będzie bo wkręt wypełni te dziurę, gdybyś wkręcił i wykręcił wkręta, wtedy była by dziura. I jeszcze jedno, przykręcasz wkrętem do stelaża, więc ta folia będzie dociśnięta do profila wiec co ma sie przedostać jak będzie to szczelne połączenie. Przecież między profilami płyt sie nie przykręca.

14 minut temu, KrejsTv napisał:

Ok :icon_biggrin::D a co sądzisz o foli paroizolacyjnej aluminiowej, która lepsza zwykła czy aluminiowa.

Aluminiowa odbija ciepło, więc teoretycznie powinna być mniejsza ucieczka ciepła ale jak to ma się w praktyce? nie mam pojęcia.

Link do komentarza
36 minut temu, mhtyl napisał:

jak to ma się w praktyce? nie mam pojęcia.

Przecież juz napisał, to co ma polecić?

Sam musisz przemyśleć jaka jest roznica w cenie i czy ci to odpowiada.

Ja zastosowałem.

Czy i jak działa, nie mam pojęcia.

Mam nadzieję, że jest lepsza, ale w sumie to nie myślę o tym :)

 

 

Link do komentarza

Kolego, wybacz moją uwagę ale założyłeś temat o foli a już pytasz o taśmę, za chwile będzie pytanie o szpachle itd.

Są tematy o tym zagadnieniu na tym forum, wystarczy odnaleźć temat, poczytać i jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi wtedy zadasz pytanie w danym temacie.

Link do komentarza

Generalnie nawet jakby coś zaciekało przez dachówki to lepiej żeby folia szła poziomo w dół z takimi zakładami jak papa. Ja wiem, ze zakłady są na klej ale gdyby zakłady biegły pionowo w dół to moim zdaniem łatwiej jest o nieszczelność i przeciek.

 

Zawsze ktoś może moją opinię potraktować jako "legendy" ale ja bym układał poziomymi pasami.

O błędach w układaniu FWK już laboraty napisano :)

 

Link do komentarza
19 godzin temu, KrejsTv napisał:

a folię paroizolacyjną wkłada się od góry do dołu pasami  czy poziom od lewej do prawej od dołu, czy poziomo od lewej do prawej od góry.

W poprzek, zaczynając od góry idąc w dół z zakładem 15-20 cm. przy okazji kup sobie dobrą taśmę dwustronną do przyklejania foli do profili.

Link do komentarza
2 godziny temu, KrejsTv napisał:

a zwykła folia dwustronna wystarczy czy trzeba mieć jakąś specjalna do foli.

Chodzi o to aby taśma utrzymała folię długo, byle jaka taśma dwustronna utrzyma folię dzień,dwa po czym folia pod własnym ciężarem może sie odkleić od profili i opaść, dobra taśma utrzyma długo, długo. Dobrą taśmę dwustronna poznasz po cenie.

Bardzo dobra taśma  dwustronna Coromix jest zbrojona a warstwa klejąca jest żelowa, produkuje ją firma  Corotop jak ją przykleisz i będziesz chciał poprawić to folia się rwie a taśma nie puści.

d9844bcb424bb5dcd6bfa4319b1d

i-corotop-tasma-dwustronna-coromix-20-mm

Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...

Jak chcesz mieć kłopoty to zaoszczędź odrobinę i nie zakładaj folii.

 

Większość farb jest (wysoko) paroprzepuszczalna, akrylowe bezwzględnie, lateksowe też mają opór dyfuzyjny na poziomie dalekim do paroszczelności.

Dla obecnych farb wartość ta wynosi 0,11-0,02m (tj. opór jak warstwa powietrza nieruchomego o grubości 11cm-2 cm)

Nawet dla farb silikonowych.

Aby osiągnąć paroszczeloność musiałbyś malować farbami przeznaczonymi do malowania na zewnątrz albo epoksydowymi.

Aby Ci uzmysłowić - aby osiągnąć efekt paroszczelności produkt musiałby mieć Sd > 50m (tj. opór jak warstwa powietrza nieruchomego o grubości 50m)

 

Edytowano przez MrTomo
poprawka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...