Skocz do zawartości

folia paroizolacyjna


KrejsTv

Recommended Posts

Witam mam taki problem, zamierzam kupić folie paroizolacyjna aluminiową i zastanawiam się jak przykręcę płyte g/k do stelażu a między stelażem a płytą g/k będzie ta folia to jak ją przykręcę to wkrętem w niej zrobie dziurę. I czy ona powinna być w tym miejscu, czy gdzieś indziej albo jak to zrobić żeby było dobrze. I czy ta folia aluminiowa daje coś porównując do zwykłej foli paroizolacyjne. Z góry dzięki. I czy mógłby ktoś doradzić, jaka taśmę na łączenie płyt g/k kupić najlepiej.

Link do komentarza
19 minut temu, KrejsTv napisał:

Witam mam taki problem, zamierzam kupić folie paroizolacyjna aluminiową i zastanawiam się jak przykręcę płyte g/k do stelażu a między stelażem a płytą g/k będzie ta folia to jak ją przykręcę to wkrętem w niej zrobie dziurę.

Jak przykręcisz/przebijesz folie wkrętem to dziury nie będzie bo wkręt wypełni te dziurę, gdybyś wkręcił i wykręcił wkręta, wtedy była by dziura. I jeszcze jedno, przykręcasz wkrętem do stelaża, więc ta folia będzie dociśnięta do profila wiec co ma sie przedostać jak będzie to szczelne połączenie. Przecież między profilami płyt sie nie przykręca.

14 minut temu, KrejsTv napisał:

Ok :icon_biggrin::D a co sądzisz o foli paroizolacyjnej aluminiowej, która lepsza zwykła czy aluminiowa.

Aluminiowa odbija ciepło, więc teoretycznie powinna być mniejsza ucieczka ciepła ale jak to ma się w praktyce? nie mam pojęcia.

Link do komentarza
36 minut temu, mhtyl napisał:

jak to ma się w praktyce? nie mam pojęcia.

Przecież juz napisał, to co ma polecić?

Sam musisz przemyśleć jaka jest roznica w cenie i czy ci to odpowiada.

Ja zastosowałem.

Czy i jak działa, nie mam pojęcia.

Mam nadzieję, że jest lepsza, ale w sumie to nie myślę o tym :)

 

 

Link do komentarza

Kolego, wybacz moją uwagę ale założyłeś temat o foli a już pytasz o taśmę, za chwile będzie pytanie o szpachle itd.

Są tematy o tym zagadnieniu na tym forum, wystarczy odnaleźć temat, poczytać i jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi wtedy zadasz pytanie w danym temacie.

Link do komentarza

Generalnie nawet jakby coś zaciekało przez dachówki to lepiej żeby folia szła poziomo w dół z takimi zakładami jak papa. Ja wiem, ze zakłady są na klej ale gdyby zakłady biegły pionowo w dół to moim zdaniem łatwiej jest o nieszczelność i przeciek.

 

Zawsze ktoś może moją opinię potraktować jako "legendy" ale ja bym układał poziomymi pasami.

O błędach w układaniu FWK już laboraty napisano :)

 

Link do komentarza
19 godzin temu, KrejsTv napisał:

a folię paroizolacyjną wkłada się od góry do dołu pasami  czy poziom od lewej do prawej od dołu, czy poziomo od lewej do prawej od góry.

W poprzek, zaczynając od góry idąc w dół z zakładem 15-20 cm. przy okazji kup sobie dobrą taśmę dwustronną do przyklejania foli do profili.

Link do komentarza
2 godziny temu, KrejsTv napisał:

a zwykła folia dwustronna wystarczy czy trzeba mieć jakąś specjalna do foli.

Chodzi o to aby taśma utrzymała folię długo, byle jaka taśma dwustronna utrzyma folię dzień,dwa po czym folia pod własnym ciężarem może sie odkleić od profili i opaść, dobra taśma utrzyma długo, długo. Dobrą taśmę dwustronna poznasz po cenie.

Bardzo dobra taśma  dwustronna Coromix jest zbrojona a warstwa klejąca jest żelowa, produkuje ją firma  Corotop jak ją przykleisz i będziesz chciał poprawić to folia się rwie a taśma nie puści.

d9844bcb424bb5dcd6bfa4319b1d

i-corotop-tasma-dwustronna-coromix-20-mm

Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...

Jak chcesz mieć kłopoty to zaoszczędź odrobinę i nie zakładaj folii.

 

Większość farb jest (wysoko) paroprzepuszczalna, akrylowe bezwzględnie, lateksowe też mają opór dyfuzyjny na poziomie dalekim do paroszczelności.

Dla obecnych farb wartość ta wynosi 0,11-0,02m (tj. opór jak warstwa powietrza nieruchomego o grubości 11cm-2 cm)

Nawet dla farb silikonowych.

Aby osiągnąć paroszczeloność musiałbyś malować farbami przeznaczonymi do malowania na zewnątrz albo epoksydowymi.

Aby Ci uzmysłowić - aby osiągnąć efekt paroszczelności produkt musiałby mieć Sd > 50m (tj. opór jak warstwa powietrza nieruchomego o grubości 50m)

 

Edytowano przez MrTomo
poprawka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...